Londýn je oddnes nízkoemisnou zónou

Vjazd do mesta pre niektoré typy vozidiel s vysokou produkciou oxidu uhličitého zakazuje po Hamburgu či Berlíne aj Londýn.

BRATISLAVA. Veľké autobusy a nákladné autá, ktoré jazdia na naftu, majú odo dnešného dňa do oblasti veľkého Londýna obmedzený vjazd. Od júla bude obmedzenie platiť aj pre mikrobusy a v ďalších rokoch sa rozšíri na osobné autá.

Slovenské cestovné kancelárie program nerušia. „Spoliehame sa na prepravcov, že si povolenia zabezpečia,“ hovorí Július Cmolej z Paxtravel.

Autobusy spoločnosti Slovaklines, ktoré jazdia do Londýna, podľa hovorkyne Evy Vozárovej limity spĺňajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Limity aj registrácia

SkryťVypnúť reklamu

Kto sa chce dostať od pondelka do Londýna, musí okrem splnenia limitov byť už vopred ako nízkoemisný prepravca zaregistrovaný v spoločnosti TFL - Transport for London.

Vozidlo, ktoré limit nespĺňa, musí pri vstupe do zóny zaplatiť denný poplatok 200 libier, za porušenie pravidiel hrozí pokuta tisíc libier.

Berlín: certifikáty aj u nás

Ekologické zóny už od nového roka zaviedli Berlín a Hamburg. Do centra týchto miest môžu vojsť už len autá s nízkymi emisiami a platným certifikátom. Za porušenie pravidiel sa platí pokuta 40 eur. Doteraz sa dali certifikáty získať len v Nemecku, od piatku ich ponúka aj slovenská sieť staníc technickej kontroly Slovdektra. Martin Kmeť z firmy hovorí, že záujem prejavili najmä veľkí dopravcovia. Cena za zaradenie vozidla do príslušnej emisnej triedy a vydanie plakety stojí 290 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Povolenie nemajú šancu získať najmä veľké luxusné autá s objemom motora dva litre a viac so šesť či osem valcovými motormi a emisiami CO2 nad 200 gramov na kilometer. Obmedzenie sa netýka motocyklov.

Autor: haj

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 328
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 980
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 822
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 717
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 564
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 209
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 680
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 1 631
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu