Stávame sa „marketingu-vzdornými“

Firmy na Slovensku do reklamy investujú z roka na rok viac peňazí, z čoho majú, pochopiteľne, najväčšiu radosť médiá. V posledných rokoch rekordné prírastky zaznamenávajú, popri on­line reklame, najmä televízne stanice. Vzrástol počet zadávateľov televízn

ej reklamy, výrazne stúpol počet televíznych spotov, predĺžili sa reklamné brejky.

Firmy na Slovensku do reklamy investujú z roka na rok viac peňazí, z čoho majú, pochopiteľne, najväčšiu radosť médiá. V posledných rokoch rekordné prírastky zaznamenávajú, popri on­line reklame, najmä televízne stanice. Vzrástol počet zadávateľov televíznej reklamy, výrazne stúpol počet televíznych spotov, predĺžili sa reklamné brejky.

V hlavnom vysielacom čase sa počas jednej hodiny odvysiela v televízii denne v priemere 11 minút reklamy. Pri priemernej dĺžke jednej reklamy 30 sekúnd a priemernej sledovanosti televízneho vysielania 128 minút denne tak priemerný televízny divák uvidí ročne takmer 17-tisíc reklám!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Niet divu, že spotrebitelia sa čoraz viac stávajú „reklame­odolnými“. Prepínajú, odchádzajú, nevenujú jej pozornosť, bránia sa jej. A nielen tej televíznej. Mnohé poštové schránky zdobí nápis „Prosím, nevhadzovať reklamy!“. Na domoch sú upozornenia „Zákaz lepiť plagáty!“. Zákazníci pri objednávaní tovaru zakliknú „nie“, nesúhlasia s tým, aby im firma posielala informácie o nových výrobkoch a službách. Mnohí používatelia internetu sa snažia brániť nevyžiadanej pošte kúpou antispamov.

Je veľmi pravdepodobné, že postupom času si aj spotrebitelia u nás vypestujú rovnakú odolnosť proti marketingovým aktivitám, akú nadobudli spotrebitelia v západnej Európe či USA počas uplynulých desaťročí. Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila Americká asociácia reklamných agentúr v roku 1964, malo neutrálny alebo negatívny názor na reklamu 48 percent Američanov, no v súčasnosti je to až 72 percent!

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku má neutrálny alebo negatívny postoj k reklame približne 66 percent obyvateľov (podľa: Conzoomer ’05, prieskum na vzorke 5478 obyvateľov SR starších ako 15 rokov). Z tohto pohľadu už nie sme „sto rokov za Amerikou“ - ale iba takých desať, nanajvýš dvanásť rokov.

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 806
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 385
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 378
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 244
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 897
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 887
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 690
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu