Saktor loboval u Vážneho

Primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor sa snaží presadiť variant, podľa ktorého by budúca R3 viedla cez Banskú Bystricu.

BANSKÁ BYSTRICA. Primátor Banskej Bystrice a ďalší regionálni primátori rokovali včera s ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym (Smer) o presmerovaní plánovanej rýchlostnej komunikácie R3, ktorá by mala spojiť Šahy s poľskou hranicou. Ivan Saktor sa snaží spolu s lobistami už viac ako pol roka presadiť variant, podľa ktorého by R3 viedla cez Banskú Bystricu. Tento variant podľa Saktora presadzuje aj minister dopravy.

Primátor bol po rokovaní s ministrom evidentne spokojný a výsledky označil za dobrú správu pre mesto aj región.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Minister Vážny je z Banskej Bystrice a štátny tajomník toho istého ministerstva Dušan Švantner (SNS) je z blízkeho Brezna.

„Minister Vážny má ambíciu to presadzovať,“ hovorí Saktor. Vážny včera otvorene nedeklaroval podporu žiadnemu z variantov smerovania R3.

Primátor však povedal, že Vážny presadzuje model, aby sa trasovanie R3 preorientovalo na Hiadeľské sedlo. „Vstúpili by sme do tunela nad Hiadľom a vyšli by sme za Donovalmi na ceste do Ružomberka. R3 by smerovala z Ružomberka na poľskú hranicu.“

Po schválení presmerovania R3 musí podľa Saktora nasledovať prijatie memoranda s maďarskou stranou, aby sa na slovenský koridor pripojili v Ša­hách maďarské koridory.

„Platný variant trasovania smeruje cez Kremnicu, čím by bola Banská Bystrica vylúčená. Najkratší a lacnejší variant je cez Bystricu. Musíme lobovať u ostatných ministrov. Verím, že sa nám to podarí,“ povedal pred pol rokom štátny tajomník Švantner.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vláda schváli zmenu trasovania R3, bude príprava projektu trvať minimálne tri roky.

Podľa pôvodných zámerov mala ísť rýchlostná komunikácia od Šiah cez Zvolen, tam sa mala odkloniť na Žiar nad Hronom a pokračovať na Martin, Dolný Kubín a za Trstenou smerovať na poľský Krakov.

Podľa úradníkov regionálnej samosprávy rýchlostná komunikácia R3 by stála viac ako 27 miliárd korún. Banskobystrický variant, ktorý počíta aj s vybudovaním viac ako trojkilometrového tunela popod Hiadeľskú dolinu, je podľa niektorých analýz lacnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 817
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 725
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 711
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 621
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 939
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 642
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 452
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu