Na potravinách bude nový symbol

Prehľadnejšie označenie by malo ľuďom uľahčiť orientáciu v energetickom zložení výrobkov.

(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Na obaloch niektorých nápojov a potravín sa čoskoro objaví nový údaj. Ten by spotrebiteľom mal uľahčiť orientáciu v energetickom zložení výrobkov a mal by obsahovať aj odporúčanú dennú dávku spotreby výrobkov. Bude na prednej strane obalov.

Spoločnosti postupne na vlastné náklady upravia etikety výrobkov. Mal by sa na nich­ v prehľadnejšej forme uvádzať percentuálny podiel živín, ktoré majú najväčší význam pre zdravie človeka, ako sú napríklad tuky, cukry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto označované by mali byť nápoje, instantné polievky, čokolády alebo kávy. Spotrebitelia sa s novými obalmi môžu stretnúť už počas leta. Na Slovensku sa k tejto dobrovoľnej iniciatíve prihlásilo 13 spoločností. Medzi nimi napríklad Coca–Cola, Kofola, Danone či Opavia.

SkryťVypnúť reklamu

Analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský považuje takéto označovanie výrobkov za marketingový ťah a prostriedok lepšej komunikácie. „Firmy sa chcú takýmto spôsobom prezentovať. Označenie totiž významne nezvýši predajnosť výrobkov,“ povedal Drahovský. Slovenský spotrebiteľ podľa neho totiž prioritne porovnáva cenu a kvalitu výrobkov.

Firmy tvrdia, že sa pre takéto označovanie rozhodli na základe výsledkov prieskumu, v ktorom takmer polovica respondentov priznala, že terajšie označovanie je pre nich komplikované a nezrozumiteľné.

Tento program označovania potravín podporuje aj Európske združenie potravinárskeho priemyslu. Na Slovensku ho zastrešuje potravinárska komora. Za údaje uverejnené na obaloch však budú zodpovedať samotné firmy. Členka potravinárskej komory na Slovensku Mária Sedlická predpokladá, že v priebehu niekoľkých rokov môže byť takéto označovanie zapracované aj do legislatívy EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Označovať výrobky a uvádzať ich hodnoty začalo tento rok aj Tesco, ktoré zároveň uviedlo aj svoju vlastnú privátnu značku. S výsledkami predaja výrobkov s novým označením na Slovensku je spoločnosť spokojná. „Predaj sa rozbehol slušne. Spotrebitelia oceňujú väčšie piktogrami, v ktorých sa vedia ľahšie zorientovať,“ povedala hovorkyňa Tesca Oľga Hrnčiarová. Dodávateľmi týchto výrobkov sú aj slovenskí výrobcovia.

Autor: vf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 651
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 373
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 974
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 670
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 348
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 320
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 045
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu