BRATISLAVA (SME - dík) - Filmár, výtvarník a majiteľ spoločnosti Makro Oleg Makara, ktorý prevzal funkciu garanta nad slovenskými príspevkami do súťaže televíznej stanice MTV, poslal cez víkend do Londýna 21 výtvarných prác. Na základe článku v denníku SME sa mu ozvali viacerí výtvarníci z celého Slovenska a spolu spracovali varianty 12 základných tém animovaných spotov. Hudobná stanica MTV vyhlásila tento rok súťaž animovaných spotov na tému stavov závislosti a rozpočtom 20 000 mariek podporí výrobu diela každého z piatich finalistov. Makara rozpracoval napríklad návrh na spot Upír z Nosferatu, ktorý by výtvarne nadväzoval na legendárnu hororovú klasiku. Štyri verzie sú venované téme Sizyfos, ďalšie témy majú názvy ako Nech žije nevedomosť, Pán Nič, Hore a dolu, Toreador, Dvaja myslitelia či Light My Fire. Všetky animácie upozorňujú na nebezpečenstvo drogových závislostí - napríklad v spote Výbušná hračka sa injekčná striekačka mení na skrinku, ktorou sa spustí výbušnina, pričom zápalná šnúra je napojená na ľudské telo.
Autor: SME-dik