Baníci čakajú na prerazenie posledných metrov nového tunela. FOTO - TASR |
Tunel umožní prepojenie na medzinárodnú vysokorýchlostnú železničnú sieť a uľahčí spojenie v smere sever - juh. Budú ním prechádzať osobné aj nákladné vlaky. Pri Rarone položili prvé metre koľajníc vlani a o rok ich začnú pokladať aj na opačnej strane. Spustenie do prevádzky je naplánované na rok 2007.
Vôbec najdlhší železničný tunel na svete je podmorský Seikan, ktorý je dlhý 53,8 kilometra a spája japonské ostrovy Honšú a Hokkaidó. Po ňom nasleduje Eurotunel medzi Francúzskom a Britániou, ktorý meria 50,3 kilometra.
Práce na švajčiarskom tuneli sa začali v roku 1994. Ide o stavbu, ktorá má mať dve tunelové rúry. Jeden ztubusov postavia neskôr. Na projekte pracovalo 2500 ľudí. Na včerajšie slávnostné prerazenie posledných metrov bolo pozvaných vyše tisíc hostí. (dpa, čtk)