Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: hag
1>
mínus indicator plus

Oni mu dajú   Oni mu dajú

bedničku jabĺk... Alebo mu dá len Vladko
 
mínus indicator plus

Chudoba je na vine.   Chudoba je na vine.

Na Slovensku boli ľudia vždy viac previazaní s majetkom, domčekom, políčkom, kravkou. Bolo to niečo, čo tu zostávalo ich potomkom. Niečo, čo malo pomôcť nachovať deti, vnukov, starých rodičov. Zostalo to v nás. Ak budem celý život žiť v prenájme, mám slobodu. Sťahovanie kedykoľvek kamkoľvek, kde sa mi práve žiada alebo kde mi to vyhovuje. Rovnako vychovám aj svoje deti. Dostanú vzdelanie a budú sa vedieť o seba postarať. Ale to až súčasná generácia mladých. My starší sme boli naučení, že niečo po nás by malo zostať. Keďže nie každý je schopný počas života deťom dať niečo navyše, tak chceme, aby po nás zostalo aspoň to bývanie. Či už to po nás predajú alebo to prenajmú, pomôžu si. Pretože inak im pomôcť nevieme. Či už človek spláca hypotéku alebo platí podnájom, vždy je to jeden plat z domu preč. A ak prestane platiť, zostane na ulici tak či tak.
 
mínus indicator plus

Som za zvyšovanie minimálnej mzdy.   Som za zvyšovanie minimálnej mzdy.

Ale ako opatrenie sa mi to zdá smiešne. Firmám väčšinou chýbajú kvalifikované sily a tie nie sú platené minimálnou mzdou. Jedným z problémov bude podľa mňa aj to, že firmy budú musieť za kvalifikovanú prácu a lojalitu viac zaplatiť.
 
mínus indicator plus

Áno, vozím sa do práce a z práce   Áno, vozím sa do práce a z práce

každý deň. Aj starými vozňami. Ale aj novými súpravami. Podľa mňa je rozdiel, či má prevádzkovateľ pár súprav alebo vozňový a rušňový park pre celé Slovensko. ZSSK gazduje zle, to je fakt. Ale nezvesí z klinca nové vagóny a nové rušne pre celé Slovensko. RJ ako súkromník by mal ukázať, ako sa to na určitých tratiach dá zvládnuť. Ukázal, že ani na tých dvoch tratiach to nezvláda. Porucha rušňa, odriekne IC. Rozbité súpravy pri nehodách, skráti vlaky a ľudia sa tlačia. Nemá ich čím nahradiť. To už nehovorím o smrteľných prípadoch, keď sa im pokazila klimatizácia. Ešte k tej úrovni cestujúcich. Myslíš si, že z Komárna cestujú iní študenti? Tiež kričia, nevedia sa správať, nepustia sadnúť. A tiež cestujú zadarmo a RJ za nich dostáva peniaze zo štátnej kasy. Najskôr si niečo o tom prečítaj, potom sa ozývaj, keď už nemáš prehľad.
Reakcia k téme: Hrdinovia železníc
25.01.2017 21:40 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Nesúhlasím.   Nesúhlasím.

Autor predostrel poriadny guláš. Môžeme porovnávať zvlášť IC vlaky - ich úroveň a potom regionálne trate - ich úroveň. Aj to s prihliadnutím na fakt, koľko ktorý prepravca prevádzkuje spojov.
Reakcia k téme: Hrdinovia železníc
23.01.2017 10:49 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Netvrdím, že prepustí.   Netvrdím, že prepustí.

Ale odpoveď som nedostala, koľko hodín mesačne odrobí a koľko z toho v nedeľu. Mne je srdečne jedno, či jeden sviatok navyše obchod bude zatvorený alebo otvorený. Ja možno budem v práci. Len sa pýtam tých, čo si sťažujú, aby som si vedela porovnať tú záťaž dajme tomu s podmienkami, v akých pracujem ja.
 
mínus indicator plus

Koľko hodín mesačne odpracuješ?   Koľko hodín mesačne odpracuješ?

Koľko z toho v nedeľu? Koľko hodín opracuješ od pondelka do soboty týždenne? Úplne teoreticky tvoj zamestnávateľ môže v nedeľu zavrieť obchod. Bude potrebovať menej zamestnancov. Koho prepustí? Toho, čo chce robiť v nedeľu alebo toho, čo chce byť čo najviac s rodinou?
 
mínus indicator plus

My sme taká nenormálna rodina,   My sme taká nenormálna rodina,

kde každý robí v turnuse. To znamená, že aj soboty, nedele, noci, sviatky, Vianoce, Veľkú noc atď. A chodíme nakupovať aj cez víkendy, aj po večeroch. Kto kedy má čas, kto kedy môže. Podľa mňa tí, ktorí nechcú, aby boli predavačky v nedeľu a cez sviatky v práci, tí by nemali chodiť nakupovať. Ak nebude dostatok kupujúcich a predaného tovaru, obchodník si trikrát rozmyslí, či zamestnancov bude platiť. Lekár si nevyberie, šofér MHD či rušňovodič tiež nie. Ani hasič a mnohí iní nemajú nádej, že ľudia ich nebudú potrebovať. Obchodníci to môžu zabaliť. Je to len a len o ich zisku. Nie sú to štátne spoločnosti. Ani reštaurácie či krčmy nie sú životne dôležité a nezakazujeme ich. Prečo? Lebo tradícia?
 
mínus indicator plus

Nie. Chcem tým povedať,   Nie. Chcem tým povedať,

že tvoja reakcia bola veľmi naivná. Napísal si, že podľa teba neprekračujú rýchlosť, lebo veď to vidíš vo vagóne na displeji. Pritom netušíš, kde aká rýchlosť je aktuálne dovolená, ani v ktorom kilometri trate sa nachádzaš. A teraz, keď si pochopil, že RJ nehrá fér, tak od všetkých okolo chceš, aby zakročili a riešili to cez políciu a štátne orgány. Veď zakroč. Máš rovnaké dôkazy v rukách ako ja. Hľadaj riešenia. Ja RJ necestujem, nech si jazdí, ako chce. Tým našim mašinistom verím oveľa viac :)
 
mínus indicator plus

Na to je niekto iný, nie polícia.   Na to je niekto iný, nie polícia.

Kontrolné orgány RJ sa zodpovedajú vedeniu RJ. A v tom to je. Spokojne sa voz a chváľ, že ti dajú minerálku a kávu.
 
mínus indicator plus

Tiež to nemusí byť víťazné riešenie.   Tiež to nemusí byť víťazné riešenie.

Moje detstvo na dedine medzi všetkou tou háveďou mi nepomohlo. Mal by si si prečítať aj odborné články o vzniku alergií. Mňa alergia dostihla až v zrelom veku. To, čo mi bolo celý život prirodzenou stravou, odrazu nemôžem. A nie, žeby sa objavili vyrážky alebo dusenie. Trt. Moje telo to jednoducho neprijme a okamžite vyvráti bez varovania. Začalo to jablkami a teraz už z nášho ovocia môžem iba maliny, jahody, trnky, ríbezle. Žiadne jablká, hrušky, slivky, marhule, broskyne, čerešne, ba ani zrelé hrozno, orechy. Len tepelne upravené. Neovplyvňuje tento stav to, aké bolo moje detstvo.
 
mínus indicator plus

Máš pocit, že dnes   Máš pocit, že dnes

v IC-čkach prepravujú niekoho zadarmo?
 
mínus indicator plus

Zobuď sa.   Zobuď sa.

Máš pocit, že ten rušňovodič to má ako dokázať? Regiojet by mal mať internú kontrolu na dodržiavanie rýchlosti. Orgány majú šancu len v prípade, že sa niečo vykýbli... V každom prípade je to užitočná informácia pre laika, ktorý slepo verí v nepoškvrnené podnikanie na Slovensku.
 
mínus indicator plus

Milá víla.   Milá víla.

Vláda nepodporuje komerčné vlaky ani ZSSK, ani Regiojetu. Ak nechceš podporovať ZSSK, môžeš cestovať, autom, autobusom alebo lietadlom. Pán Jančura by rád vozil študentov a dôchodcov "zadarmo", aby mal plné vlaky aj plnú peňaženku od štátu. Ale ani ZSSK nevozí študentov a dôchodcov zadarmo v IC vlakoch.
 
mínus indicator plus

Nepochopil si.   Nepochopil si.

Prejde rýchlejšie, ako je stanovená maximálna rýchlosť trate. A áno, cestovný poriadok pre jednotlivé vlaky je stanovený na maximálne využitie rýchlosti trate. Samozrejme, že tú ovplyvňuje mnoho iných faktorov. Ak niekde IC môže ísť 160, nepôjde tadiaľ iný vlak 160, pretože iný vlak vezie iná mašina, má iné vagóny, iné brzdiace percentá a pod. Ešte chcem podotknúť, že conciergerie písal o prekračovaní rýchlosti pravdepodobne preto, lebo takú skúsenosť má. Keď ideš niekde maximálnou rýchlosťou, akú máš povolenú a ofajčí ťa okolo žltý drak a uškiera sa ti do tváre, tak ego dostane zabrať. Žiaľ, také sú skúsenosti. O bezpečnosti cestujúcich vtedy ťažko hovoriť.
 
mínus indicator plus

Medzi niektorými prejde rýchlejšie,   Medzi niektorými prejde rýchlejšie,

a tým vyrovnáva časové straty z iných úsekov. Rušňovodiči ZSSK majú nulovú toleranciu v prekračovaní rýchlosti, ktorá je prísne kontrolovaná. To ty ani autom nemusíš dodržať.
 
mínus indicator plus

Tie otázky padli   Tie otázky padli

pre tých, ktorí si to neuvedomujú. V skutočnosti ja vysvetlenie nepotrebujem. Len ma tu vytáčajú reči o tom, ako dotujeme na železničnú dopravu. Ako RJ chudák musí v ťažkom prostredí podnikať. Žiaľ, málokto si uvedomuje, že aj RJ dotujeme. Pozrite sa na zmluvy, ktoré majú.
 
mínus indicator plus

Boxer, ty poznáš tak podrobne   Boxer, ty poznáš tak podrobne

traťové pomery, že vieš, v ktorých miestach akou rýchlosťou vlak môže ísť?
 
mínus indicator plus

Viete mi niekto vysvetliť,   Viete mi niekto vysvetliť,

prečo musíme železnice dotovať? Nehovorte mi, že to je kvôli vlakom zadara. Tie ešte neboli, ale osobná doprava sa dotovala vždy. Prečo? Regiojet nedotujeme? Aké má zmluvy so štátom? Prečo je RJ s IC-čkami v strate?
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME