Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: zapsa311
1>
mínus indicator plus

Psychopati ineho vierovyznania   Psychopati ineho vierovyznania

Ked som tento clanok precital naozaj som nevedel ci sa mam smiat alebo plakat. Anekdoty typu "len" 130 mrtvych to snad ani nebudem komentovat. Putin medliaci si ruky s Asadom je tiez dobra zurnalisticka vyvrtka, ale veta "Pri väčšej podpore fanatikov medzi francúzskymi moslimami – alebo psychopatmi iného vierovyznania - sme sa do sobotného rána mohli prebudiť s oveľa horšími správami." ma naozaj dostala. To sú kto tí psychopati iného vierovyznania? Tu doslo asi k nejakemu nepochopeniu.. Uz som viac krat zacul, ze prejavy radikalnych islamistov nemaju nic spolocne s islamom ale su to psychopati.. Proste ze s vierovyznanim to nic nema spolocne. Chcu autori tychto mudrych slov snad povedat, ze jedneho krasneho dna sa cca 80 tis psychopatov rozhodlo zalozit islamsky stat? Cim to je ze medzi moslimami sa nachadza az tolko jedincov vykazujucich psychopaticke sklony? To je ako nejaka nahoda? Nechcem byt za nejakeho xenofoba len tomu proste nerozumiem.. Zacina to byt cele nejake chaoticke co sa tyka vyjdreni, komentarov a postojov niektorych politikov / novinarov. Az mam pocit ze Europa zacina zvadzat boj o Darwinovu cenu.
16.11.2015 21:05 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Shutz   Shutz

Udivuje ma Shutzova naivita, resp. Neviem ako si to mam vysvetlit ale od Gorily unho nastal nejaky skrat alebo co. Jeho videnie sveta je velmi ciernobiele, vo vseobecnosti odsudzuje vsetko co bolo spojene s erou socializmu a taktiez na politiku ma hodne ciernobiely nazor. Nedokaze vnimat chyby Dzurindovej garnitury a naopak Ficnika prirovnava az k Meciarovi, co je chore.. Spat k potravinam.. Socialisticku epizodku si pamatam este celkom dobre, problem bol, ze obchody s potravinami boli pomerne prazdne. Vyber nebol prilis rozsiahly. Na strane druhej, potravinarsky priemysel vtedy ani nedisponoval takym chemickym arzenalom ako teraz. Napriklad v obchode mali iba jogurty s lekvarom. Ked prislo danone isiel som sa zblaznit za tou umelou chutou a to platilo pre vsetky "nove" potraviny. Tie lekvarove jogurty boli pritom vyslovene zive, klasicke dobre jogurty.. To platilo aj pre udeniny. Pomleli tam hocico ale chcemia v tom nebola. Ked to mam zhrnut, tak potraviny ako take mali menej pridavnych latok. Na strane druhej, hodne sa pouzivali rozne pesticidy v polnohospodarstve, asi viac ako teraz, takze vsetko je relativne. Vyber bol urcite mensi. S jednou vecou ale nesuhlasim. Ze vraj sa u nas predava smejd pretoze trh nie je dostatocne kupyschopny. To je blbost. Ceny su pomaly take ako v Rakusku, predavaci nemaju moc vysoke platy.. Ja si skor myslim ze supermarkety si na nasich nenarocnych trhoch hoja rany ktore maju z vyspelejsich trhov, kde maju male marze
07.02.2015 20:51 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Nedalo mi to, bol som si situaciu vyskusat na menej frekventovanej ceste. Na dvojke som zadupol brzdu a spojku som nechal na pokoji. A... Motor zdochol a nejavil tendenciu na tom lade naskocit :) na inych povrchoch je situacia diametrelne odlisna. Tam sa motor sice tiez zablokuje ale vdaka lepsej adhezii ihned naskoci bez toho ze by vobec vodic registroval ze sa na nejaku tu desatinku sekundy vlastne zablokuje. Tam je pravdaze sila motora dolezita aby pomohla brzdam. To je bez debaty.
 
mínus indicator plus

Lad   Lad

Rasto toto ponaucenie opakuje vzdy zaciatkom prvych snehov ale taktiez som si nie isty o vseobecnej platnosti tejto zasady. Ano, sneh, mokro, sucho tam vzdy plati ze treba naplno brzdit bez sucasneho vyslapnutia spojky. Situacia na lade je trochu odlisna. Pokial sa napriklad nudzovo brzdi pri zaradenej dvojke, je vysoka pravdepodobnost ze sa kolesa zablokuju a motor skape. Kolesa ostanu zablokovane a auto nie je ovladatelne. Co sa tyka nedotacaveho smyku na lade.. Brzdenie vzdy znizuje schopnost viest stopu. Spomalit si treba pred zakrutou a nie v zakrute. Nedotacavy smyk sa najefektivnejsie potlaca miernym otvorenim obluku a vyslapnutim spojky. Treba ale davat pozor pri zakrute v klesani. Tam auto po vysliapnuti spojky zrychli ;) tam je to proste zle..ale aj tam je pri absolutnom zablokovani prednych kolies lepsie vytlacit spojku aspon na dobu pokial sa nezacnu odvalovat kolesa.
 
mínus indicator plus

 

Presne toto ma napadlo.. Tragicka, smutna a hlavne hodne zbytocna nehoda. Nechcel by som byt ani v kozi tej matky pretoze asi najskor nehodu zapricinila pri neopatrnom zaradovani sa z Einsteinovej. Kratke rozostupy medzi kamionmi tiez robia svoje.. Casto vidim auta ktore sa chcu zaradit 60 tkou do prudu aut iducich 90. Absolutne vodicov nenapadne ze cim vacsi rozdiel rychlosti je, tym je vacsie riziko kolizie.. Snad by mali autoskoly bravat ziakov viac do rychlej premavky aby si osvojili tieto zaklady.
 
mínus indicator plus

 

Pri spolahlivosti 777 a type nehody to naozaj vyzera tak, ze sa v tom roku 2012 cosi poskodilo...v takej velkej vyske a bez predchadzajucich naznakov problemov to vyzera akoby sa stroj rozpadol uz vo vzduchu. Tazko teraz povedat ale o tom incidente som sa docital az teraz.
 
mínus indicator plus

Par informacii   Par informacii

LEN par info co som pozbieral z flight radaru. Islo o stroj s registraciou 9M-MRO. 12 rocny uvedeny do prevdzky 31.5.2002. Malaysia Airlines bol prvy a posledny majitel. Neslo teda o ziaden stary stroj s neprehladnou historiou..
 
mínus indicator plus

 

Ano, pravda ale netreba to tlacit do extremov. Vsimol som si ze na useku TT-BA a spat jazdi vela mentalne narusenych jedincov podobne ako ten na Audi. Na videu som videl maximalne 2 auta ktore by mali ist v pravom prude a nie v strednom. Ostatni predbiehali pomalsie iduce auta. Nikde nie je prikazane akou rychlostou musis predbiehat a pokial sa nemas kam zaradit (potrebujes medzeru 140m) tak jednoducho mozes ist v strednom prude kolko chces. A aj v lavom pokial je plny stredny prud. Na ceste totiz nejazdis sam. BTW medzi BA a TT je 110. Nikto z nas to nevymyslel proste je to tak, takze tych 140 v AT je realnych pretoze si asi myslel usek s neznizenou rychostou.
04.12.2013 12:01 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Velka zmena   Velka zmena

Oba nove iPady povazujem za vyznamne novinky ale obzvlast iPad Air. Vznika trochu dilema ktory si vybrat pretoze mini zdrazel a Air sa mu zase priblizil rozmermi a hmotnostou ktore su pri tabletoch klucovou vlastnostou. Niektore komentare tu v diskusii jasne ukazuju fakt, ze niektori ludia jednoducho nikdy nepochopia vyznam tohto zariadenia. Pri predajoch ktore Apple ma by bolo naivne mysliet si, ze vsetci su len ovce a plne podliehaju marketingovej masazi. BTW zrovna apple nas reklamou prilis nezaplavuje na rozdiel od inych... Ja iPad vnimam ako skvely doplnok k PC. Osobne ho pouzivam hlavne v ramci domaceho relaxu pri browsovani, mailovani, pozerani fotiek atd.. To pouzitie je pomerne siroke. Notebook je taka horuca huciaca svina ktoru pouzivam pri editacii fotografii, videa a napalovani mojich vytvorov. Rozhodne ale castejsie pouzivam iPad. V robote mam desktop s troma monitormi a ten mi iPad nenahradi. Viem si ale predstavit, ze obchodakovi co chodi po zakaznikoch iPad moze plne sluzit ako pracovny nastroj pri vyjazdoch. Daju sa tam spustat prezentacie, vstupovat do ERP/CRM systemov, prezerat cenniky a koniec koncov aj tvorit dokumenty. Hlavne s velkym iPadom sa po zvladnuti pisania s sw klavesnicou daju pisat pomerne dlhe dokumenty. Koniec koncov moj prispevok je napisany na iPade mini.
 
mínus indicator plus

Hujer   Hujer

Od sme by som ocakaval prepieranie nejakej poriadnej kauzy a nie taketo spravy od Hujera. Su to take keci ktore sice svedcia o arogancii moci ale to nie je nic nove. Ostatne sa paniam poslankyniam cudujem, ja by som do toho jaku nesadol. Nepise sa napriklad o Gorile a o inych kauzach ktore nie su verejne zname. Vykaslala sa na to ako koalicia tak aj opozicia ktorej sa to vlastne tiez tyka. A ako je nam dobre :)
 
mínus indicator plus

Majstri rezania zakrut   Majstri rezania zakrut

Vsimol som si presne tento jav. Rozsiruje sa diletantizmus za volantom. Niekedy dokonca ani nemusi ist auto oproti. Maestro si to reze a na konci zakruty to riadne pritiahne kedze sa zakruta uzatvara. V tomto pripade je naozaj dobre mat prehlad o celej zakrute.. Nielen o najazde.
 
mínus indicator plus

 

To je velmi relativne tvrdenie a tiez som si to myslel ked som mal 20. Vysoka rychlost je zial spoluvinnik. Nepozornost je jedna vec ale vo vyssej rychlosti ma vacsie nasledky. Jednak ked nieco zbadas neskor pri nizsej rychosti nemusi byt este neskoro a nehode mozes zabranit. Taktiez nasledky su zvycajne mensie. Na osobaku to tak nevadi. Je tam mensia brzdna draha, brzdy nevadnu, je to male.. Pri mensej rychlosti dokazes viac vnimat veci v suvislostiach, vo vysokej rychlosti je vnimanie obmedzene. Na strane druhej nizka rychlost uspava ale to je uz iny problem. Autobus je kolos kde musis rozmyslat vopred. Napriklad pri zjazde s kopca treba zvazit ci ubrzdis..
 
mínus indicator plus

 

Este uvidime ci nebude technicka pricina. Obavam sa ale ze chyba je niekde hlbsie v celkovom ponimani cestnej dopravy a laxnom pristupe k bezpecnosti. Vodici su pod tlakom navyse casto posadku tvori len jeden vodic co je na dlhsich cestach malo. Dalej by mali skumat aj psychiku.. VOdica autobusu nemoze robit niekto kto nevie dodrziavat MPR a jazdit celkovo defenzivne.
 
mínus indicator plus

 

mal som na mysli pristavanie pochopitelne..
 
mínus indicator plus

Technicky problem   Technicky problem

V prvom rade uprimnu sustrast pozostalym..strasna havaria. Osobne si myslim ze islo o technicky problem. Neverim tomu ze by rusnovodic podliehal nejakej vasni z rychlosti..ak aj ano tak nie na tomto useku. Urcite si bol vedomi ze prekrocenie rychlosti by malo fatalne nasledky. Ved uz z toho videa vidno ze najazdova rychlost je mimo realitu. Prekracovanie rychlosti na aute sa urcite neda porovnavat s tymto pripadom. Pri rychlovlakoch je velmi podobna situacia ako v letectve. Pochybujem ze by si nejaky pilot 737 v ramci pozitku z rychlosti dovolil namiesto 260 ist 320.. Toto je to iste.
 
mínus indicator plus

 

Neviem o tom ze by octavia mala nejaky image..jedine tak image modreho kybla.. S tou spolahlivostou je to zlozite asi vsade, koncernove motory su tiez problematicke v niektorych pripadoch.. Aky stary bol ten Opel 1,6 ? Novy?
 
mínus indicator plus

Opel   Opel

Sranda ze som takmer nezaznamenal opel medzi kradnutymi znackami. Az na Fronteru ale to bol asi taky vystrel do tmy. Mozno kvoli suciastkam. Pritom Opel rozhodne ne je nejaky outsider ani co sa tyka spolahlivosti a ani jazdnym komfortom. Nie je len proste in...
 
mínus indicator plus

 

nikdy nevieš či nevyfasuješ podobný stroj ako Charter.. tak pozor..
 
mínus indicator plus

Spotreba   Spotreba

mna by zaujimalo kolki z Vas kritikov uz jazdilo s podobnymi motormi. Si pozrite spitmonitor.de ked neverite. Mne osobne sa tiez dari jazdit za menej ako sa pise (NEL 88kW). Zaujima ma hlavne mestska spotreba. Udavaju 8 a ja jazdim za 7,5. Neda sa povedat, ze by som jazdil nejako lenivo, ale je to niekde v oblasti MPR resp. mierne nad. Obcas vyzeniem dvojku aj na 80.. Ale v kazdom pripade to robim iba ked to dava zmysel. Nemyslim si ze vyvojari z automobiliek su nejake kladiva ktore by nasilu tlacili ludom turbomotory bez toho aby na to mali dovod.. Dovod je ten, ze minimalne v 80% jazdnych rezimov to male turbo zerie menej ako vykonovo porovnatelna atmosfera. Fakt je ze automobilky uz zachvilu nedaju moznost vyberu, ale to je ina tema.
 
mínus indicator plus

rychlost   rychlost

Tak to sa vie ze to sposobila nadmerna rychlost. Keby isiel na tej c5 50 tak sa to urcite nestane. Problem je ze rychli a bezpecni casto takto koncia. V realnej premavke je totiz prilis vela premennych a nepredvidatelnych udalosti. Na to sa vymyslela mpr, aby aspon ciastocne zabranila podobnym tragediam. V meste sa nejazdi 50 kvoli tomu ze sa neda zvladnut viac, ale kvoli tomu ze je tam az prilis vela ucastnikov premavky a nepredvidatelny stav ci uz vozovky alebo celkovej situacie. Dobre auto pomoze len ciastocne, najslabsi clanok je medzi sedackou a volantom.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME