Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: jgp
1 >
mínus indicator plus

re: ako sa rozoberá   re: ako sa rozoberá

nihol novum sub sole na LIX sa takto zlikvidovali 3 bytovky. tu je článok z ostatnej (ale určite nie poslednej) Rovnaká technológia, iba rameno kratšie (resp o jeden diel menej) https://kosice.korzar.sme.sk/c... A nebol to plyn. A je skutočne signifikatné, že bytovky boli zbúrane za primátorov SMER-SD, najväčší (percentuálne) počet hlasov získal Raši v posledných voľbách v ktorých kandidoval práve v tejto mestkej časti. P.S. pri Luníku IX sa tým, ktorá si platili nájomné pridelilo náhradné bývanie (áno, nebolo ich veľa), tuná si to majitelia bytov budú riešiť s posiťovňami. A poisťovne sa budú snažiť - kedy bola posledná revízia plynových spotrebičov. Máte doklady - kto ju vykonal? Nie. Tak sorry, neprečítali ste si všeobecné podmienky, alebo prílohu (veľkosť písma 4pt)
 
mínus indicator plus

re: na rok vypadnúť   re: na rok vypadnúť

Pracoval som 7 rokov na univerzite. Viem o čom hovoríte. Pri pobytoch v zahraničí mi bol Sabatikal prezentovaný ako možnosť ísť bádať úplne iným smerom pre vyhorených mladých seniorov (veľmi voľná asociácia: ako Sheldonove svietiace rybičky z Big bang theory ;-) Čiže záležitosť pre zlomky promile z prostriedkou elitných univerzít a súkromných firiem, ktoré nemajú problémy z rozpočtom (predsa to nedáme do daní) sa prináša idea "pre každého" z rozpočtu sociálnej poisťovne, ktorej balnce sheet padá voľným pádom do šachty banského výťahu. V praxi to dopadne tak ako pri materských dovolenkách pre otcov. Dajú to manažérovi v BA, a zamietnu otcovi 6 detí na východe (pretože soc. poisťovňa musí spravovať zverené prostriedky hospodárne - áno, to napísali mne ;-) Keď človek počúva nápady ľudí z P.S./Spolu, chápe vyjadrenia "bratislavčanov" ktorí chcú, aby sa ICH Slovensko končilo za Sencom. Problém je, že za Sencom je ešte nejakých 4,5 milióna ľudí a takmer 3 milióny z nich majú volebné právo a úplne, ale ÚPLNE iné starosti.
 
mínus indicator plus

re: za 4 roky nepredlozili   re: za 4 roky nepredlozili

Sorry, ale kto očakáva od ZDER-SD, SNS a haraktera, že sa budú pri moci venovať čomukoľvek inému, ako bagrovaniu z koryta. Aj keby mali dno preraziť. Všetko ostatné - to sú len potemkinovské kulisy, ktoré vypracovávajú subaltérni referenti, alebo praktikanti na najnižších úrovniach a politici ich výtvorom neprikladajú ani cenu zberového papiera. Sú to iba kulisy, za ktorými sa sa idú schovať keď kradnú. P.S.1. obranná stratégia TEJTO krajinky? To akože akú stoličku na ministerstve pod ktorú kľučku? A rozostavenie regulovčíkov na trasách od ministerstiev k Berg-u ? Pretože si neviem predstaviť čo iné by ste chceli s tými pár tisíckami žoldnierov robiť (pre reálnu "prácu" je použiteľných pár stoviek). A skúste povolať zálohy ... za čo by sme akože mali bojovať? a s čím? T72 so senzormi a SRP na úrovni rokov 80-tych a zúfalým stavom pohonných skupín? S BVP, ktoré zlikviduje aj s osádkou prvá mína, alebo podomácky vyrobené nástražné zariadenie? S vrtuľníkmi vhodnými akurát tak na vyvážane papalášov a bambivakov (lebo bez guľometov a ďalšieho "military" príslušenstva) S lietadlami, na ktorých prevádzku nemáme financie a ktoré nám (kanibalizovaním zvyšných uzemnených pre spomínaný nedostatok prostriedkov) udržiavajú technici nášho najpravdepodobnejšieho protivníka? S množstvom munície, ktorá by nestačila ani na jedno poriadne cvičenie? Celé toto hranie na vojačikov slúžiprimárne na presmerovanie verejných financií do vrecák "sprostredkovateľov" typu Výboh a spol a ešte ako priestor pre boje o generálske záhradky (a benefity z toho vyplývajúce) medzi starnúcimi seladónmi v štýle maďarskej operety z 19 storočia. P.S.2 a že to nebolo inak ani predtým - pan poslanec, hovorí vám niečo MOKYS? (aj keď uznávam, že na Vydru to nemá). (MOKYS vádzam iba preto, že tam boli "priekaky", ktoré pochopí aj traktorista, v podstate neexistuje "rovný" tender v oblasti MO)
 
mínus indicator plus

re: vám musí ***** chalani   re: vám musí ***** chalani

Sorry, ale nič iné ako citát dnes už klasika nemožno na TENTO nápad PS použiť. ÁNo Sabatikal je fajn. Pre TVORIVÉ zamestnania/povolania, kde človeku hrozí vyhorenie. Spravidla výskum, kombinovaný s pedagogickou činnosťou. Preto INŠTITÚCIE (ako univerzity, ale aj veľké firmy s vlastnými vývojovými kapacitami) takúto možnosť (Sabatical) poskytujú - z VLASTNÝCH prostriedkov, pretože predpokladajú, že sa im takto vynaložené prostriedky VRÁTIA vo forme zvýšenej produktivity konkrétneho zamestnanca. Ale chcieť aby si túto možnosť uplatnil KAŽDÝ z prostriedkov už dnes ťažko deficitnej sociálnej poisťovne - to je na diagnózu a ukazuje, ako je P.S. uzavreté vo svojej bubline. Argumentovať tým, že zastropovanie dôchodku (2 dôchodcovia na jedného plátcu odvodov) a minimálny dôchodok (všetci živnostníci minimálne odvody, všetci konateľia s.r.o. 1€ odvody) spôsobia dôchodkovému systému omnoho väčšie diery pod čiarou ponoru je síce pravda, ale nič to nemení na skutočnosti, že ide o rok VÝBERU prostriedkov zo Sociálnej poisťovne TU a TERAZ - a síce to bude znieť cynicky - ale aj u ľudí, ktorí sa možno dôchodku nedožijú (a sociálna poisťovňa z ich odvodov bude mať čistý príjem a s týmto príjmom sociálna poisťovňa vo svojich tabuľkách (nech to znie akokoľvek cynicky) počíta). Ak vysokotlaký Hranol zaťal číslo 65 , vy z neho vezmete ešte ďalší rok... Áno, chápem, podobne ako pani ministerka E.T. môžete povedať, že vás neuzaujímajú dôchodcovia v 2030 ale tí dnešní (ktorí prídu k voľbám), ale ak chcete osloviť voličov, ktorí rozmýšľajú tak toto ide PROTI vám... Ak vám vaši analytici vypočítali, že vďaka tomu získate +0,5 promile, let it be. Ale pre ľudí ako ja sa takýmito nápadmi stávate nevoliteľnými. Prosím, prosím, ja skutočne nechcem ďalších 4-8-12 rokov ZDER-SD. spamätajte sa kým vám neklesnú tie fantastické čísla na 5-6%, čo niektorým z vás síce zabezpečí kreslo v parlamente - ale budete iba štatisti hrôzostrašného divadla, keď si to táto krajinka aj vďaka vašej neschopnosti dovidieť za vašu bublinu namieri priamo na Balkán, alebo až do Zadnesterska a podobných totalitných korupciou a bezprávím zamorených pašalíkov....
 
mínus indicator plus

re: pozri sa kto hovorí   re: pozri sa kto hovorí

Pan blogger bolo by vhodné uviesť disclaimer: v mene koho hovoríte (predpokladám, že súkromná osoba) a najmä odpoveď na otázku / moju obľúbenú hlášku z nádherného filmu Pravidla muštárne) : What You do for living (preložené: Čo Ťa živí?! ) Už reakcie na váš prvý predošlý článok reagujúci na haváriu v Prešove ( https://legeny.blog.sme.sk/c/5... ) poukazovali, že si prihrievate vlastnú polievočku (distribúcia tepla). Chápem, že chcete na základe svojich profesionálnych skúseností upozorniť na nebezpečnú prax, keď sa lokálne zdroje tepla realizujú s (z hľadiska odberateľov/klientov) OPRÁVNENÝM cieľom minimalizovať náklady vykurovanie a TUV pričom sa v NIEKTORÝCH prípadoch realizácie zveria subjektom, ktoré víťazia cenou, nie skúsenosťami a ich "riešenia" prinášajú výmenou za vysoké zníženie nákladov aj rovnako vysoké zvýšenie prevádzkových rizík, ktoré si klienti veľmi často neuvedomujú. Primárny problém je ale práve v tých vysokých nákladoch za teplo a TUV zo strany centrálnych zdeojov, ktoré sú dnes spravidla už kogeneračnými jednotkami kde najvôčší výnos / podiel príjmov predstavuje dodávka špičkovej energie do siete a dodávka tepla by bola za normálnych podmienok vedľajším príjmom určeným na pokrytie fixných nákladov/obnovu infraštruktúry. Žiaľ, súkromné subjekty, ktorých primárnym dôvodom existencie je zisk pre ich majiteľov, nie služba klientom nastavuje ekonomické toky trochu inak a k zisku za špičkovú energiu sa prihodí aj "vejvar" od odberateľov tepla. A je to práve ten rozdiel v cenách za dodané teplo, ktorý otupí zo strany odberateľov pozornosť k detailom, v ktorých je "ukrytý diabol". Áno, postaviť kotoľnu v objekte bez možnosti úniku energie v prípade poruchy je trestné. ÁNo, prax keď "vybavovači" dokázu takéto riešenie presadiť a stavbné úrady sú bezzubé je tristná. Rovnako ako sú tristné prelobované sankcie za odpojenie od Centrálnych Zdrojov Tepla. Nik nevie čo bola primárna príčina havárie. Preto sú vaše blogy PREDČASNÉ a v TOMTO čase z hľadiska Vášho cieľa kontraproduktívne. Áno, Váš zámer využiť vlnu emócií vyvolaných tragédiou na získanie pozornosti pre problém, ktorý vám v minulosti, keď ste pôsobili ako konateľ spoločnosti distribuujúcej teplo a TUV musel rozhadzovať tabuľky v exceli je pochopiteľný. Ale omnoho viac by sme ho kvitovali, ak by ste ho uviedli po oboznámení verejnosti s závermi vyšetrovania príčin nehody.... Ale to by už bolo o nejaký ten rôčik pozdejšie a neboli by tie emócie...
 
mínus indicator plus

re: priplatky   re: priplatky

Sorry, porovnávať KOMERČNÝ predaj podporený štátom vymáhaným MONOPOLOM (kto si ešte pamätá ten bojový pokrik, ktorí lekárnici spustili, keď sa hypermarkety pokúsili presadiť, že si paralen/acylpirín a jódovú tinktúru by bolo možné zobrať z police hneď vedľa vložiek a šampónov?) a hotovosť hasičov, ktorých úlohou je ísť riskovať vlastné životy kvôli záchrane iných život/zabráneniu škodám veľkého rozsahu? Riešenie je jednoduché: Každá inštitúcia (nemocnica), ktorá prevádzkuje pohotovostné služby bude mať vlastnú nemocničnú lekáreň priamo v objekte, bude "držať služby" a príplatky budú pokryté cez financovanie pohotovostnej služby iba danému subjektu. (áno, už počujem tie reči o nesystémovom riešení, o krížovom vlastníctve (jeden subjekt aj zdravotná staroslivosť aj predaj liekov) ale to sú krokodílie slzy) Nemocnice sa "zbavili" lukratívvnych činností: Labolatória, dialýzy, lekárne ktoré svojím majiteľom zabezpečujú "vejvar" pre (na pomery krajinky) vysoko nadštandardný príjem. A viditeľne to nestačí... P.S: V najbližšom okolí polikliniky, ktorú mám na dohľad sú 4 lekárňe, dve priamo v jej objekte. Kedysi stačila (skutočne stačila, rady neboli o inič dlhšie/kratšie) jedna.... Skutočne som ešte nevidel skrachovanú lekáreň, skutočne som sa nestretol s chudobným lekárnikom.
 
mínus indicator plus

re: posypali   re: posypali

Chodník posype soľou alibista, ktorý chce mať "alibi" pre prípadný súdny spor (na ulici, kde bývam, to robí právna kancelária ;-) Čovek, ktorému záleží na schodnosti sneh odhrnie, vyzametá (áo trvá to dlhšie ako posypať soľou). A namiesto soli škvára/piesok... (áno, treba to zhrnúť skôr, ako to vezme voda do kanálu a zanesie vpusť)
 
mínus indicator plus

re: deony   re: deony

Zabudate na privodne káble, Áno, pre novostavby pre sigles, ktorí si nevaria, nemajú deti, potommôžete mať indukčné panely s jednou varnou zónou. Pre byty pre rodiny, ktoré varia denne to bude DRAHŠIE riešenie. DRAHŠIE. A ako napísal už niekto iný, posilˇovať sa bude musieť aj rozvodná soeť k 6KV transformátorom a od nich opäť ďalšie náklady. Ak si predstavíte, že by ste chceli na parkoviskoi vytiahuť nabíjačky na pomalé nabjanie 1x16A na auto na nabíjaie cez celú noc) tak by ste si museli vybrať. čajíček, polievočka,alebo baterka v autíčku... Iná vec sú súkromné kotolne, ktoré si vyžadujú "väčšiu rúru" a ako už v diskusii bolo spomínané, SPP distribúcia používa tvorivé postupy, kde kombinuje ST (stredotlak) s NT (nízkotlak) a odovzdávacie body nie sú odvetrané a poškodenie rozvodného potrubia po trase znamená, že plyn sa od poruchy bude šíriť po trase a vojde do objektu (a tam to už začína byť "srandovné" ) Na vyjadrenia hasičov (ako v tomto prípade) kadí pes... veď vždy sa nájde niekto, kto to "vybaví" na "výnimku"...
 
mínus indicator plus

mesto = miesto na zivot   mesto = miesto na zivot

Mesto má byť miestom na život. Miestom, kde "mešťania" môžu PRACOVAŤ, ZARÁBAŤ (a prispievať tak k bohatstvu mesta). NIe miestom, kde musia sedieť vo svojich bytoch, nevychádzať z nich pre obavy o svoje zdravie. Áno, jedoosobová s.r.o, či živnostník to "rieši" svojím SUV, či dodávkou a jediné, čo ho zaujíma je aby 1. mal kde zaparkovať (tu nerobí súčasná správa mesta nič, rovnako ako predchádzajúce) 2. neplatil za to (tu sa súčasná sprva činí, dostala sa k veslu práve bojom voči vypaľovaniu z parkovného, ktoré boli iba sofistikovanejšou verziou vypaľovania Tatranskými hotelmi, keď SBS poskytujúca ochranu ubytovaciemu zariadeniu inkasovala parkovné vyššie ako platba za bytovanie v rokoch 90-tych). Paradoxne, z jedososobových s.r.o. a živostníkovmesto NIČ nemá, pretože jeho príjmy napĺňajú dane ZAMESTNANCOV - FO na ktorých mesto kašle (nebezpečná MHD, neudržiavané chodníky) Je iečo ié zavesiť tabuľku na chodník na vedľajšej ulici v rezidenčnej štvrti, niečo iné je ak je niekoľko dní po snežení neodhrnutý chodník po ktorom sa dá prjsť ielen multikárou, ale aj traktorom s radlicou, JCB-čkom ba dokonca aj sypačom (SNP, Nad Jazerom). AK chce mesto, aby ľudia celoroče jazdili na bicykloch, OK. Ale potom musí tie cesty pre cyklistov očistiť rovnako ako tie pre autá (p.s. bývam a ulici, kde neprešiel ani traktor s radlicou, ani sypač, na chodníkoch nie je ai tabuľka, ale ani žiadna údržba - okrem tej mktorú dobrovoľne urobili sammi vlastíci domov. Pretože u mešľtania. Pretože bývajú v meste. Pretože im záleží na svojich spoluobčanoch).
 
mínus indicator plus

mesto kupuje od mestkej casti   mesto kupuje od mestkej casti

cca 24000 ľudí, 22 (slovom dvadsaťdva) mestských častí!!!!! O celú jednu mestskú časť menej ako osemkrát väčšiu Viedeň :-((( Prosím kto nás konečne zbaví tejto rakoviny parazitickej byrokracie??? (V tej Viedni sa viem v sezóne okúpať lacnejšie, ako v KE)
 
mínus indicator plus

re: faktúrky   re: faktúrky

Kdeže, už žiadne trhanie nebude, teraz načim nahnať peniaze do podnikov, kým sú v nich ešte ti správni nominanti, aby vedeli s očakávaním zvýšených výnosov uzavrieť tie správne zmluvy s tými správnymi firmami. Ideálne so zmluvnými pokutami vyššími, ako platby za prípadne (ne)plnenie. Neviem ako ostatným, ale mne chodí vyúčtovanie za vykurovaciu sezónu v máji = PO VOĽBÁCH. A SMER sa istí, pre prípad, že nebude vládu zostavovať on (pretože zatiaľ, podľa výkonu opozície to nevyzerá, že by ho niekto odstrťil od válova). Koaličných partnerov si ľahko nájde PS-Spolu síce vraví, že rozhodne nie, ale od koho som to naposledy počul ? Nejaký gazda pol-na-pol také tiež tvrdil a potom sa dokázal raketovo zhovädiť.. "hodnotovo" majú blízko... O tom, že taká ĽSNS už dnes hlasuje ako keby bola v úkole netreba hovoriť. Radi podložia stupienok k válovu, ak si aj oni budú môcť omočiť. Všetko za SNS je už o pásme štatistickej chyby.... Vlasť a Dobrá voľba by neváhali ani milisekundu, Béla ako predseda strany už má pripravenú tretiu vetu (len sa nejako prehupnúť nad 5.0000001%) V každom prípade, pripomína to 2012, keď zder odovzával vykradnutú špajzu s prerazeným/vybagrovaným dnom.
 
mínus indicator plus

re: na východe nič nie je   re: na východe nič nie je

je 74 rokov od konca 2 svetovej vojny je 30 rokov od zmeny režimu je 12 rokov odkedy tu vládne (s krátkou prestávkou) SMER A v krajinke nie je spoľahlivé cestné spojenie medzi "kapitolom" a druhým a tretím mestom, ak neexistuje spoľahlivé cestné spojenie ďalej ako po Žilinu a Banskú Bystricu ... potom je niečo veľmi zhnité v tejto paródii na štát.
 
mínus indicator plus

re: kto ešte bude obhajovať/voliť SMER   re: kto ešte bude obhajovať/voliť SMER

1. kto je ešte stále napojený na peňazovody, alebo aspoň parazituje v štátnej správe 2. kto má mentálne nastavenie ako SMER - heslo "aj iní (by) kradli, keby mohli" (pretože ON by kradol) 3. kto je totálne neschopný a stačí mu ohryzená kosť hodená pod stôl (vlaky zadarmo, 13. dôchodok), dokonca ani z toho nemusí nič mať, stačí mu vedomie, že INÝM VZALI. 4. kto sa nechá kúpiť za 5-10€, alebo za odpustenie "dlhu" miestnym úžerníkom (hádajte, v ktorej mestkej časti mal Raši percentuálne najviac voličov (áno, Luník IX je správne). Ako vidíte, stále je to najväčšia množina tých, ktorí chodia k voľbám.
 
mínus indicator plus

re: sim / re: investicie   re: sim / re: investicie

Pretože Piano a pretože čas tak stručne obom: re maxikubo/SIM Predpokladám, že operátori poskytujú očistené čísla. Vedia to zisťiť veľmi jednoducho. Typ zariadenia podľa IMEI (ľahko rozlíľite dátový modul v alarme, alebo v nejakom PLC) DualSIM dtto, stačí deduplikácia IMEI z databáz rôznych operátorov. Ja odvádzam profesionálnu prácu, predpokladám, že to urobil redaktor, resp, že použil správne čísla od operátorov, ktorý tieto poskytli MESTU na dopyt súvisejúci s počtom "mimomestkých" 7D/5BD bývajúcich/pracujúcich v BA. re: minuto3 / prečo 30 Na rozdiel od Londýna predpokladám slovenské špecifiká. Odrátajte si nielen autá pracujúce pre zdravotníctvo (RLP, RZP, ZZS, DZS), Políciu (v našich špecifických podmienkach do toho spadne nielen ochrana ústavných činiteľov, ale aj tajné služby, takže tak ako dekonšpirovali domy cez kataster (aby si ich následne ako dekonšpirované a tým pádom nepotrebné/bezcenné mohli odkúpiť pod zostatkovú hodnotu)), armáda, záchranári všetkého druhu (Hasiči, riečna služba, kynológovia...), všetky inštitúcie verejnej správy, mestké firmy. MHD (aj keď možno spoplatnia aj autobusy, aby mali dôvod zvýšiť cestovné), výnimky pre ZŤP všetkých stupňov (áno, aj Bugatti BA-202-XX, ak by už nebolo predané by bolo vyňaté, ale nielen ono, aj každý, kto vozí autom prastarú mamičku raz ročne k lekárovi) .. a hneď sa Vám pošet PLATIACICH (vstupy) zmrskne. A teraz začnite počítať, čo je VŠETKO pre IAD - najemenj ďalšie dva mosty cez Dunaj, najmenej jeden tunel pod hrebeňom Malých karpát. PODZEMNÉ lebo inde nie je miesto) parkovacie domy v starom meste, PODZEMNÉ (aby netienili) parkovacie domy v Petržalke a na ďalších sídliskách, záchytné parkoviská na konečných MHD (aj tam to bude musieť skončiť ako parkovacie domy, ak majú mať možnosť zaparkovať VŠETCI), chcete rozširovať cesty vrátane búrania existujúcich domov - samozrejme vo VEREJNOM ZÁUJME (všetko pre IAD), je to možné, ale bude potrebné poskytnúť náhradné byty (alebo po vzore nájomníkov z reštituovaných bytov, ktorí chcú iba CASH, pretože oni majú okrem dekrétov aj vlastné byty), to tie výstupy rýchlo narastú... Zatiaľ čakáte, že to zaplatí VLÁDA (rozumej šička zo Svidníka, pilčík z Telgártu.. ) A samozrejme, pozrite sa na mýto, najviac treba zaplatiť na začiatku A samozrejme pozrite sana Pribinu - banky si pochvaľujú, že každý DEŇ budeme ešte desťročia platiť za úver cca milión Sk / denne (bolo smeišne počúvať ako sa Fico pri presadzovaní obchvatu BA za PPP chválil, že PPP projekt JEHO vlády Pribina dostal ocenenie ako najlepší PPP projekt od BÁNK - to vravel zástupca ŠTÁTU / občanov, ktorý sa deklaruje ako ľavicový sociálny demokrat chrániaci záujmy ľudí práce - a tuná sa vystatoval ocenením od zástupcov KAPITÁLU (áno, tých zlých, zlých bánk). Ak k tomu dodáme mieru očakávania vývaru politikov a úradníkov z magistrátu (predsa im nepoklesne životná úroveň a navyše prišli noví, ešte nezahojení, ktorí tiež musia položiť ekonomické základy ctihodných rodín vyššej strednej triedy, akurát je čoraz menej vecí na predaj (ako sa bohatlo za Ďurkovského a nasledujúcich), teraz to bude o (predražených samozrejme) zákazkach) P.S: končím, málo nielen príspevkov, ale najmä času, musím ísť zarábať na dane, ktoré v tejto paródii na štát platia iba zamestnanci. Inak toľko mínusiek.Vidno že čítajú najmä chlapci a dievčatá z Petržalky, ktorrí čakajú, že im to zaplatí z daní vidiek (pretože oni sedia v digital parku ako SZCO alebo jednosobové s.r.o.) howgh
 
mínus indicator plus

re: preco nie vsetko pre IAD   re: preco nie vsetko pre IAD

v Bratislave behom pracovného týždňa mobilní operátori registrujú cca +600000 obyvateľov celodenne a +130000 v hlavnom pracovnom čase (zdroj: https://dennikn.sk/1495410/v-b... predpokladám, že toto číslo je už očistené od SIM v technologických zariadeniach) Bratislava je z jednej strany zovretá Dunajom, štátnymi hranicami a ochranným pásmom Žitného ostrova, z Druhej strany začínajúcim sa oblukom Malých Karpát. Dnes sú hlavné dopravné prúdy v tvare 3 cípej hviezdy (presnejšie 3+1(nocľaháreň Petržalka)) Neexezistencia radiály (resp. finančná náročnosť tunela popod hrebeň spomínaného začiatku Malých Karpát) spôsobuje situáciu, že sa dopravné prúdy preplietajú centrom. Ak chcú ľudia IAD - nech idú bývať na stredozápad USA, budú mať dosť príležitostí. Ale Bratislava teray a ni v budúcnosti nie je schopná poskytnúť FYZICKÝ PRIESTOR pre infraštruktúru potrebnú pre KAŽDÉHO - už dnešný stav cca 100000 registrovaných motorových vozidiel vedie k parkovaniu na chodníkoch, na "tráve" kďekoľvek. Navyše ak by sa všetko malo prispôsobiť IAD, problém nebude Petržalka, problém bude ľavý breh, kde VŠETCI v IAD nebudú mať kde zaparkovať. NEBUDÚ. (teda pokiaľ nebudú ochotní platiť za parkovanie denne desiatky €, aby pokryli náklady na vybudovanie podzemných garáži s 4-5 úrovňami pod zemou). Ak chcete toto riešiť zo štátneho rozpočtu, ak chcete financovať vaše "základné ľudské právo zaparkovať VŠADE", tak to bude musieť financovať celé Slovensko. NAOPAK. Riešením je VŠETKO pre MHD a alternatívne spôsoby prepravy, ako to robia vo Viedni. Pretože ak stoojí otázka, či ísť do práce autobusom vo vyhradenom pruhu, alebo električkou s preferenciou 40 minút door-to-door alebo stráviť 80 minút v zápche, veľmi rýchlo mi dôjdu minúty.... Vyhradené pruhy pre MHD/Taxi (nie bicykle, pretože tie musia mať SAMOSTATNÝ pruh, inak neúmerne spomalia MHD, resp. bude pribúdať cyklistov pod kolesami autobusov), určite zhoršia situáciu pre IAD, ale výrazne znížia počet IAD jázd a "nutosť" mat 3+ autá na jeden byt (Tata, Mama, Dieta1(Dieta2) stále v mama hoteli a ak majú aj služobné/firemné.... Statická IAD je v Petržalke riešiteľná - podzemné parkovacie miesta - akurát si spočítajte CENU. Alebo nadzemné , kde bude cena možno polovičná, ale neprejde to proti protestom obyvateľov na poschodiach 1 až 3 ktorý by "získali" okrem parkovacieho miesta mietnosti, do ktorých nikdy nezasvieti slnko... AK by to všetko čo píšete ľudia CHCELI (rozumej boli ochotní ZAPLATIŤ) vo forme PLATENÉHO stánia v vami spomínaných podzemných parkovacích domoch, vo forme niekoľkonásobne vyšších mestkých daí, vo forme "mýta" (11,50libry za vjazd na deň) ako v Londýne... OK, lets go ... Máte dojem že to ľudia SKUTOČNE CHCÚ (ZAPLATIŤ)? Alebo chcú, aby im to zaplatili nezamestnaní v hladovej doline, kde nik nepríde s fabrikou, pretože most má nosnosť 25ton a neuneise ani bežný naložený kamión? Alebo ľudia ktorí robia za minimálnu mzdu +200 na ruku, pretože viac miestny podnikateľ viac nedá a továreň vyrábajúca v systéme Just-in-time bez skladov na diaľnici (kamióny) nepríde/nik ju v takom regióne nepostaví? Koľko ste Vy osobne ochotný dať na POPLATKY za infrašetruktúru pre IAD ochotní zaplatiť DENNE? AK to bude viac ako 30€ za auto a deň, potom môžeme začať počítať... Hej stále som nepovedal ani slovo o emisiách, chorobnosti, astmatikoch, alergikoch, zvýšených nákldoch na zdravotnú starostlivosť, hlukovej záťaži...
 
mínus indicator plus

re: mesto bude vedieť kde parkujem   re: mesto bude vedieť kde parkujem

Mesto bude vedieť, kto používa majetok, ktorý spravuje (zjednodušene jeho majetok). (presnejšie umiestňuje/skladuje svoj majetok v jeho priestoroch) Má na to právo. Nesleduje (týmto systémom) KADIAĽ sa presúvate, nesleduje, ak parkujete v súkromných objektoch, na súkromných pozemkoch - zaujíma ho iba využitie jeho vlastných LIMITOVANÝCH zdrojov. Parkovanie je v Bratislave (a prakticky VŠADE) je LIMITOVANÉ dostupnou plochou, ktorá nevzniká sama, musí ju niekto vytvoriť. V prípade Bratislavy ide o nedostatkový produkt, kde dopyt niekoľkonásobne prevyšuje ponuku. Ak sa rieši registrácia/kontrola využitia zdrojov (parkovacích miest) pre uzavretú/konečnú skupinu s využitím technológií, ktoré zaplatia používatelia, tým lepšie pre mesto. Vybrané prostriedky sa nemusia dávať na budovanie infrašetruktúry. Zostáva iba dúfať, že tlak/kontrola obyvateľstva zabráni tomu, aby prevádzkovaný systém mal model mýtneho systému, kde 49% ide prevádzkovateľovi a 40% na vnútornú spotrebu NDS a že získané prostrieky budú investované do zlepšenia dopravnej situácie v meste - napríklad aj do budovania BEZPEČNÝCH cyklotrás, ako v susednej Viedni, kde pochopili, že každý používateľ bicykla nezaberá miesto na preplnenom Gurtli ...
 
mínus indicator plus

errata:   errata:

errata: Sorry, 8 ľudí, nie 8 detí (iba 6). Istý čas sídlila v dome vedľa môjho domu inštitúcia, ktorá poskytovala rehabilitačné služby pre postihnuté deti. Ďakujem Bohu za to, že sú všetky moje deti zdravé a že jedinou mojou starosťou je, ako ich uživím. Áno, máte pravdu, neviem čo je to mať ŤZP dieťa. Staral som sa (s otcom) o mamku na invalidnom dôchodku, pľúca, pečeň, ľadviny, vysoký tlak ... niekoľkokrát týždenne dialýza, asistencia. Babku sme dopatrovali doma (zomrela, keď som bol 10ročný, dost starý na to, aby som sa už aktívne zapjal do starostlivosti, dokonca v tom čase bolo ešte normálne, že som chodieval som do lekárne s receptami na morfium a magisty ho chlapcovi od susedov vydali.. ). Dnes mám 6 detí, najmladšie stále v predškolskom veku a viem čo je chronická únava, nevyspatosť, neustále v zábere (manželka to má ešte horšie). Uznávam, pri ZŤP môže byť v niektorých prípadoch frustrujúca perspektíva. Ale riešim svoje problémy sám. Pokiaľ ide o blogovanie, v júni 2018 bolo pár mesiacov pred voľbami a parkovacia politika riešená s cieľom maximálneho vývaru pre firmu EEI bola v centre pozornosti, pretože aj pre veľmi jednoduchího voliča bola pochopiteľná. Z regulačnej funkcie (cieľ aby sa parkovacie miesta neblokovali dlhodobo zaparkovanými vozidlami a aby bolo v lokalitách, kde ich je málo kde zaparkovať) a výnosmi z parkovania investovanými do budovania nových parkovacích miest sa v podaní melody boys mamičkinho najkrajšieho (váš "sused" v mestkej časti) stal tunel s cieľom maximalizácie zisku pre súkromnú firmu EEI . Firmy, ktorá je "vlastnená" firmami na Malte a v Luxembursku. Úplne náhodou ide o rovnké firmy ktoré sú za privatizáciou teplárne ... Aj pre veľmi jednoduchého voliča bolo na prvý pohľad zjavné, že ma platiť za niečo, za čo dovtedy neplatil a súčasne že peniaze nepôjdu na zlepšenie situácie v parkovaní, ale do vrecák neznámych / neprehľadných štruktúr, za ktorými možno tušiť napojenia na osoby pôsobiace v lokálnej i celoštátnej politike. Spôsob "Investovania" do "budovania" nových parkovacích miest boli úplné rovnaké aké použil vtedajší primátor pri "budovaní" cyklotrás. Pár značiek, štetka (maliarska) a veľa farby. Tak ako sa o voľby skôr dokončovali cyklotrasy ťahaním zelenej čiary po chodníkoch, tak sa tentoraz bielou vytvárali nové miesta (často na pozemkoch, ktoré ani nepatrili mestu) a žltou blokovali predchádzajúce miesta. Vodiči reagovali parkovaním na chodníkoch, ktoré spoplatnené neboli... Vaše blogy neriešili celkovú koncepciu, vám vadilo iba že pri honbe za ziskom nevzniklo dosť nových parkovacích miest pre Vás a vaše príspevky sa zameriavali iba na tento úzky problém. Problémom bola ale samotná parkovacia politika, ktorá, tak ako bola aplikovaná nebola ničím iným ako výpalným. (ja som si mohol dovoliť riešenie, že od zavedenia parkovacej politiky chodím do oblastí s regulovaným parkovaním / do centra mesta výlučne na bicykli. Dopady parkovacej politiky ale i tak riešim denne, keď sa neviem dostať do vlastného dvora, pretože bývam na "poslednej voľnej" ulici pred spoplatnenou zónou a vjazdy do dvora sú pravidelne zablokované vozidlami nielen so značkou KS, ale aj KE z sídlisk ako Ťahanovce, Furča ... ). Mňa štvala samotná skutočnosť, že vzniká ďalší tunel, ktorý bude ťahať peniaze z vrecák ľudí na súkromné účty ľudí, ktorí môžutieto prostriedky aktívne používať na ZHORŠOVANIE politického a ekonomického prostredia v meste, regióne i krajine. Vaše blogy robili "penu" pod ktorou bolo ťažšie vidieť chorú podstatu celej parkovacej politiky-že namiesto rozvoja mesta iba výpal.
27.11.2019 12:50 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

re: cena je irelevantná   re: cena je irelevantná

WTF? Ako chápem, ak bude byt využívať na osobnú potrebu na celý život, tak to nie je INVESTÍCIA (ako sa dnes byt v súkromnom majetku hodnotí ). Ale hovoriť o tom, že cena je irelevantná? Ak bude desiatky rokov odčerpávať značnú časť prostriedkov, ktoré by mohli byť použité na iné aktivity (osobný rozvoj/štúdium, založenie rodiny, výchova detí, kariérne voľby, keď prioritou nemusí byť iba schopnosť splácať hypotéku). Celé je to o bubline Bratislavy, ktorá kombinuje celosvetový trend urbanizácie/vyľudňovania vidieka a špecificky slovenskú situáciu zle spravovanej krajiny, kde sa všetky prostriedky tlačia do asymetricky umiestneného hlavného mesta a veľké oblasti "periférie" (čo i v geografickom strede krajiny) sa nechávajú spustnúť (žiadne investície do infraštruktúry), menia sa na hladové doliny, kde sa mladý človek nemá možnosť uplatniť (mimo klanových štruktúr miestnych satrapov a "podnikateľov"). Samozrejme je to aj o "kvantitatívnom uvoľňovaní centrálnych bánk (v našom prípade ECB), keď sa tlačia nekryté peniaze, ktoré sa najprv dostávajú k tým, ktorí peniaze už majú a v dôsledku toho sa cena všetkého vrátane skutočne ŽIVOTNE POTREBNÝCH záležitostí (bývanie, enegie, potraviny) raketovo rastie... My sme na Slovensku ešte nezažili situáciu, v ktorej by ceny bytov výrazne KLESLI/stratili na hodnote (aspoň nominálne) a preto sa považujú za investičnú "istotu". Skúste sa ale spýtať na LIKVIDITU takej " investície" v Detve, Snine, Humennom, Michalovciach, Medzilaborciach, Svidníku, Stropkove..
 
mínus indicator plus

re: preco mna   re: preco mna

Prečo sa vás pýtam? Možno preto, že ste na magistráte pracovali? Možno preto, že prezentujete OZ/aktivity v prospech verejnosti , z ktorých pomaly ako z chlpatej deky lezie spôsob ako pomáhať - sama sebe? (nie že by to bolo netypické, to na Slovensku prakticky každý, kto ide "slúžiť verejnosti" ) Žiadate zníženie/neplatenie poplatkov za odpad pre ZŤP. Uznávam, systím poplatkov za odpad v KE je nespravodlivý, vôbec neodráža množstvo vyprodukovaného odpadu, mieru triedenia (naša 8členná domácnosť si musí vystačiť so štandardnou 200litrovou nádobou - a vďaka dôslednému triedeniu odpadu sa nám to darí) a Košice majú najvyššie poplatky za odvoz odpadu na Slovensku. Takže áno, V83 boj za 50%/oslobodenie je OK, ale mňa ale skôr zaujíma tých 100%, ktoré by mal platiť každý, ale štatisticky významná časť ho NEPLATÍ a najmä, značná časť končí na účtoch súkromnej spoločnosti s neprehľadnou vlastníckou štruktúrov, za ktorou možno tušiť prepojenia na predchádzajúcu politickú garnitúru. Mne vadí tých 100%, pretože by ich pri vymožiteľnosti práva (dá sa veľmi ľahko ropočítať, koľko KAŽDÉHO košičana stojí každoročné "upratovanie" na Luníku IX a koľko bude stáť likvidácia čiernych skládok v Mašličkove, pri Malej stanici, Na Demeteri...). Vy ste začali blogovať PO VOĽBÁCH, ktoré priniesli výmenu vo vedení mesta, keď predchádzajúce vedenie spravovalo majetok takým spôsobom, ktorý už bol neudržateľný (tunelovanie investícií financovaných z Eurofondov, realizácia nových projektov tak, že boli premárnené príležitosti zlepšiť verejný priestor/verejné statky a uprednostnili sa "malé (veľké) domov" ) a na súčasnom vedení nenecháte nitku suchú. A prehliadate, že súčasné problémy su däsledkami rozhodnutí predchádzajúcich garnitúr z časov, keď Vám nič nevadilo natoľko, aby ste si sadli ku klíávesnici... P.S. živím 8 detí, mestu odvádzam ako zamestnanec tisíce €, Zdravotnej a sociálnej poisťovni detto delfinoterapiu, kúpeľnú liečbu etc by som si v prípade potreby nevedel dovoliť a keď som sa pokúsil využiť zákonnú možnosť s najmladším dieťaťom "materskú" Sociálna poisťovňa mi napísala, že "nemám nárok". Nezávidím Vám. Ak máte rodinného príslušníka, ktorý si vyžaduje zvýšenú opateru nie je čo. Vadí mi Váš selektívny pohľad a radšej sa nezamýšľam prečo je takýto.
27.11.2019 9:10 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

re: petícia   re: petícia

Zmysel by mala iná petícia a najmä omnoho skôr - pri predají akcií spoločnosti KOSIT vlastnených mestom Košice. Kto bol VTEDY vo vedení mesta? Kde bolo vtedy zdravsiekosice ? Uvádzate v svojom článku linky. Možno by bolo vhodnejšie uviesť iné odkazy: https://kosicednes.sk/udalosti... keď sa zo súťaže vyradzovali záujemcovia, ktorí ponúkli vyššiu cenu kvôli formálnym nedostatkom: https://www.kosiceonline.sk/ma... https://www.tvkosice.sk/video/... A keď sa za "pár drobných" (v porovnaní s tunelovaním majetku mesta a s rýchlo rastúcimi príjmami z daní FO) predal podiel mesta v poločnosti/resp sa mesto nepokúsilo získať kontrolu nad spoločnosťou https://kosicednes.sk/udalosti... Podľa tohoto dokumentu je súčasné zvýšenie iba predprípravou na razantné navyšovanie od roku 2021. https://www.kosit.sk/kosit-o-p... https://biztweet.eu/article/28... A podľa tohoto dokumntu sa súčasný primátor mesta snažil poukázať na nevýhodnosť takéhoto predaja - a v tomto meste nemal šancu ani vtedy: https://www.kosit.sk/kosit-sa-... ani potom: https://kosice.korzar.sme.sk/c... Mesto predalo akcie namiesto renomovanej nadnárodnej spoločnosti s.r.o.-čke z Malty (konečný užívateľ výhod neznámy) a nebolo to prvý raz čo SMER prihral akcie "správnym smerom": https://www.etrend.sk/firmy/wo... nehovoriac, že až do predaja akcií iná mestská spoločnosť TEHO robila všetko preto, aby nedovolila spaľovni dodávať energiu zo spaľovne do svojich rozvodom na Sídlisku nad Jazerom Kde bola podpora verejnosti, kde boli petičiari vtedy? Čo tak slovami klasika "ukázať dresy" - za koho kopete pani Bloggerka?
26.11.2019 9:32 | Oznám správcovi
 

1 >

Najčítanejšie na SME