Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: 1053124
1>
mínus indicator plus

 

No pri tejto kalkulácii asi hej. Len pokiaľ je manuál tak by som nepísal o takom aute, že to je vrchol pokroku. Možno stačí chvíľu počkať, zatiaľ je to "novinka" a na tých sa automobilky snažia "trhnúť". Keď FIAT uvádzal na trhu novú 500 ku tiež nevedeli čo za to pýtať. Aj dnes to je pomerne drahé auto ale už nie až tak.
 
mínus indicator plus

 

No podľa mňa za také alebo podobné peniaze by sa to dalo vyskladať aj s nie trojvalcom. Trojvalcom nerozumiem, už 20 rokov sa rôzne automobilky snažia ľuďom natlačiť motor, ktorý nik nechce a ktorý má vo svojom rodnom liste napísaný problém. Nepochopím prečo to robia. Ale ja asi nerozumiem viac veciam, napríklad manuálnej prevodovke, podľa mňa práve v meste je automat to pravé riešenie. A do auta za 17 tEuro by sa dal dať v mestských zápchach je púšťanie brzdového pedála určite pohodlnejšie ako radiť stopäťdesiatkrát zaradiť a vyradiť jednotku, v lepšom prípade aj dvojku.
 
mínus indicator plus

 

Ešte by mohol presťahovať nejakú sochu, to je v BA tiež celkom v móde. Ozaj, nejde si niekto zahrať ping pong tam kde zrušili parkovisko? Alebo že by sme počkali až nasneží?
 
mínus indicator plus

 

V sociálnej oblasti v zdravotníctve, bývaní, kvalite života v hlavných mestách (porovnávam len Bratislavu a Viedeň) a v kvalite verejnej infraštruktúry sme od Rakúska dnes ďalej ako to bolo v roku 1989. Nie kvôli tomu, že by boli komunisti lepší, ale Rakúšania si svoje "domáce úlohy" plnia stále lepšie a lepšie. Napriek problémom, ktoré majú, ale kto ich dnes nemá:-)
 
mínus indicator plus

 

Vďaka za "včasné" informovanie v deň, keď k dopravným obmedzeniam došlo. Vďaka magistrátu aj za to, že sa ani slovom nezmienil o tom, že Hradská je uzavretá aj pre autá. Ale to asi netreba, však motoristi magistrát a osobitne tohto primátora nezaujímajú alebo zaujímajú len pokiaľ ch môže obmedziť, šikanovať alebo inak im znepríjemňovať život. Len by som chcel p. Valla aj s partičkou upozorniť, že auto vlastní takmer každý Bratislavčan. Teda aj veľká časť tých ktorí mu odovzdali svoj hlas a umožnili mu predvádzať sa aj s kamarátmi z architektúry s trápnymi vizualizáciami oranžových kruhov v centre si kúpili auto, mnohí aj za vlastné peniaze a radi by ho používali. Aj keď sa to p. Vallovi nepáči autá zatiaľ do 21. storočia patria a Slovensko z nich mimochodom aj žije.
 
mínus indicator plus

 

Za Bratislavu by som si dovolil súdruhom ideológom zo SME pripomenúť, že nielen komunisti tu kadečo rušili. Áno, zbúranie časti historickej Bratislavy bolo barbarstvo, ale povedať, že toto boli tí najväčší barbari je trocha silné. A súčasní developeri a demokratickí plánovači mesta, ktorí sa podpísali pod pochovaním technických pamiatok bývalých priemyselných objektov, zelených plôch v meste, kde narástli nové developerské projekty (často byty ani nie na bývanie ale "investičné byty", holoruby na Železnej studničke, ktoré sa začali robiť tak posledných 20 rokov, rozdelenie ústredného námestia (SNP) na dve menšie (pri všetkej úcte k Nežnej, ktorá mohla dostať čestné miesto inde a nie na úkor niečoho, cirkusy s premiestňovaním historických sôch, kde symbol čs. štátnosti nakoniec skončil vedľa nákupného strediska atď atď, to je akože OK, alebo ako to je?
 
mínus indicator plus

 

V článku objavili Ameriku. BMW - lepšie jazdné vlastnosti a Mercedes- vyšší komfort. To sú charakteristické vlastnosti a zároveň hlavné rozdiely oboch značiek odkedy sú na svete. Napísať k tomu, že X 5 ka je "najkrajšie BMW" je dosť odvaha. Ak by autor napísal "mne sa najviac páči" to by som bral, ale "najkrajšie" asi ťažko. Niekomu sa SUV nemusia páčiť vôbec a pre takého môže byť "najkrajším napríklad 8 čkové kupé alebo vlajková loď, ktorou stále je a bude 7 limuzína. SUV sú mohutné autá ale či je mohutnosť synonymom krásy?
 
mínus indicator plus

 

S najkrajším autom je to podobné ako s najkrajšou ženou. Čo sa jednému páči inému sa nemusí. Niekto má rád blond ženy s modrými očami iný zas južanské typy, jednému sa páčia väčšie zadočky a vyšportované postavy iným nie. Všetko vec vkusu a názoru, podobne aj pri autách.
 
mínus indicator plus

 

Zaujímavý rozhovor. Len pri opise udalostí sa mi to zdá trochu divné. P. Schwarzenber tvrdí, že už v novembri 1989 sa išiel hlásiť "do služby" a nakúpil pre kanceláriu prezidenta kancelársku techniku. Tak neviem, ja za seba viem, že po 17. novembri 1989 sa demonštrovalo, predkladali sa požiadavky na politické a právne zmeny, ale veľa vecí bolo otvorených. A zmene vlády sa začalo hovoriť až v decembri, Marián Čalfa sa stal premiérom až 10.12. 1989 a obsadenie postu prezidenta bolo predmetom rokovaní celý december. Václav Havel bol zvolený až 29.12. 1989. Ak pán Schwarzenberg už v novembri 1989 nakupoval pre Hrad asi vedel viac. A okrem toho by bolo zaujímavé dozvedieť sa odkiaľ vedel aká technika v kancelárii prezidenta bola či nebola. Iste za socíku moderná technika chýbala, ale inštitúcie ako kancelária prezidenta či úrad vlády mali iné možnosti ako zvyšok republiky a západná technika sa dovážala do ČSSR už za komoušov (sem tam nie celkom legálne ale dovážala), len nie toľko koľko bolo treba. Okrem toho KPR ČSSR mala svoj rozpočet a nie malý aj za Husáka a nikdy nebola odkázaná na to, aby niekto z Viedne priniesol kopírku alebo fax. Pasáž o faxoch (neviem kam chceli v rámci republiky v r. 1989 faxovať) a kopírkach sa mi zdá dosť pritiahnutá za vlasy. Faktom ostáva aj to, že Československo prijalo veľmi rýchlo zákony o majetkových reštitúciách a na rozdiel od iných postsocialistických štátov (vrátane Nemecka) sa u nás v provom rade reštituovalo in natura - teda vracal sa majetok taký ako sa zobral bez zohľadnenia právnych vzťahov uzavretých v rokoch zoštátnenia. Najväčší prospech z tejto formy mali práve Schwarzenbergovci a medzi popredných beneficientov patrila aj rodina Havlovcov. Nezívidím, nekritizujem ani nechválim, ale je to fakt. Článok je ale aj tak zaujímavý a názory K. Schwarzenberga majú čo povedať. S mnohým sa nedá nesúhlasiť, len škoda, že tam niektoré veci nesedia. Znižuje to dôveryhodnosť:-)
 
mínus indicator plus

 

Lebo "určite" to môže povedať až súd v právoplatnom rozsudku. Platí to v každom právnom štáte. Alebo chceme mať štát, kde si minister (ka) vnútra bude môcť dovoliť sám/sama uzavriať trestnú kauzu? Toľko múdrych ľudí tu chodí po tejto našej krajinke :-)
 
mínus indicator plus

 

A každý, kto má sebavedomia priveľa a často bez opodstatnenia bude svoj názor pretláčať za kadú cenu a kohokoľvek s iným názorom vyhlási napríklad za konšpirátora, chrapúňa a podobne. November 1989 bol dobrý, tešil som sa, len podobne ako väčšina občanov môžem na 100% hodnotiť to, čo som sám videl, počul a zažil. Pri rokovaniach pred, počas a po som nebol rovnako som nebol pri tom ako sa komunisti ŠTB či ďalšie zložky bývalej moci rozhodovali pri odovzdaní moci. Za seba môžem povedať, že o.i. sa v Novembri 89 hovorilo aj o vzájomnom rešpekte (tuším bola aj pesnička sľúbili sme si.....). To že sme to mnohí (hovorím aj o ďalších generáciách, za ktoré ale majú zodpovednosť aj tie predošlé) nesplnili je len a len našou vinou obviňovať z ľudského zlyhania mnohých jednotlivcov Habsburgov, komunistov, Mečiara či kohokoľvek iného je len obyčajná výhovorka.
 
mínus indicator plus

 

No ja neviem. Sú krajiny, kde podnikateľ, ktorý skrachoval má problém. Sú kadejaké registre bankrotov, nezaplatených účtov a pod. a banky k takýmto ľuďom pristupujú dosť rezervovane. Na Slovensku je to zrejme inak. Ale možno aj inde, koniec koncov v USA si podnikateľa, ktorý skrachoval zvolili za prezidenta :-)
 
mínus indicator plus

 

Aj Volkswagen Chrobák vznikol za Hitlera ešte šťastie, že ho po vojne nezakázali ako nacistické auto. Len poznámka na okraj, za nacistov bol Chrobák podvod na ľuďoch, ten sľub, že každý Nemec bude mať svoje vlastné auto sa splnil až po vojne počas nemeckého hospodárskeho zázraku. Ale ak by bolo podľa novinárov SME tak by aj vlastnenie angličáku VW Käfer bolo šírením nacizmu :-)
 
mínus indicator plus

 

Ja v Bratislave žijem a REÁLNE môžem vyhodnotiť výsledky prvého roku vlády Vallo partička asi tak, že jediné čo dokázal bolo skomplikovať situáciu pre autá. Mlynské Nivy odstavené na nevedno dokedy, dopravné obmedzenia kdekade na veľmi dlho nesplnený termín opravy trate a cesty v Dúbravke a Karlovej Vsi. Rušenie parkovísk bez náhradného riešenia. Ak niekto povie, že za to všetko magistrát nemôže lebo to zdedil od predchodcov tak to nie je celkom tak, povolenia aj s termínmi a prípadnými sankciami sú už z obdobia Vallovej éra a Vallo mal využiť všetky poistky ktoré mu legislatíva dáva aby sa niečo podobné nestalo. Na Gagarinke je MHD ozaj rýchlejšia než autá, len je otázne či je to vďaka rýchlej MHD alebo paralyzovanej autodoprave :-). Buspruhy maľované hlúpo vrcholom sú cyklotrasy v buspruhoch to by asi hocikto nevymyslel. Za rok mesto nie je ani čistejšie ani krajšie a ani lepšie nefunguje. Neviem či si to Vallo uvedomuje ale tie zápcha v BA dnes začínajú naberať taký rozmer, že to začína byť neúnosné. Rozhovor obsahuje veľa múdrych myšlienok ale REÁLNE výsledky žiadne. A ani nebudú realisticky sú problémy Bratislavy tak vážne, že ich riešenie ak vôbec pripadá do úvahy po 20 a viac rokoch usilovnej práce. Inak aj nový primátor používa staré kecy typu cesty sa nedajú natiahnuť a pod (fakt pán primátor natiahnuť sa nedajú ale niekde viesť nad inde pod alebo aj rozšíriť či postaviť nové to v iných mestách ide neviem prečo v BA nie.
 
mínus indicator plus

 

No pravda veru demokraciu exportovať treba. Tuším od Iraku žiaden poriadny export nebol. To musí byť bômb na sklade....... Len si dovoľujem poznamenať, že Irán je dosť veľké sústo a oni tie exporty demokracie v minulosti nedopadli najlepšie :-) Iránska ropa by bola fajn, len škoda, že práve teraz ideme na Slovensku mixovať benzín s biosajrajtom takže u nás z toho nebude nič akurát mnohých čakajú termíny v servise v horšom prípade objednávky na šrotovisko.
 
mínus indicator plus

 

Spájanie s Merkelovou je dosť pritiahnuté za vlasy. Ludwig svojimi megalomanskými stavbami doviedol štátnu kasu na mizinu. Na doplnenie článku - okrem toho, že tie stavby boli vzhľadom k veľkosti vtedajšieho Bavorska neprimerané a aj zbytočné (mníchovský Nymphenburg - zmenšená kópia Versailles pre potreby kráľov stačil) tak okrem zámku Linderhof ani jednu stavbu nedokončil. Keď mu už nik nechcel požičať predal Ludwig bavorské volebné práva na voľbu cisára Rímskej ríše nemeckého národa Prusku. Paradoxne tým pomohol Bismarckovi v jeho snahách zjednotiť Nemecko. Neviem čo s tým má spoločné nemecký autopriemysel, pokiaľ viem tak problémy majú všetky automobilky v Európe. Na okraj - Merkelová na konci svojho pôsobenia má v štátnej kase prebytok, akurát momentálne Nemci nevedia čo s ním. Ale v pohode ono naučiť sa čo s prebytočnými peniazmi sa dá oveľa rýchlejšie ako vyriešiť problém, keď peniaze chýbajú.
 
mínus indicator plus

 

Zdá sa mi, že tak ako mnohí voliči národných či akože sociálnych a demokratických strán odpustia svojim hocičo tak aj mnohí priaznivci protistrany ju budú voliť za každú cenu. A to je svojim spôsobom fajn, pretože akokoľvek voľby dopadnú budú spravodlivé. Teda Slovensko a Slováci budú mať takú vládu akú si zaslúžia. P.S. Detičky z PS/Spolu by si predsa len mohli cez sviatky prečítať základy slušného správania sa, ono nemať čas na podpis kľúčového dokumentu resp. posielať dohodu o povolebnej spolupráci kuriérom je taká nehoráznosť, že som si doteraz myslel, že to nikoho ani nenapadne. No, žijeme asi v krajine neobmedzených možností .-)
 
mínus indicator plus

 

No asi im chceli ukradnúť všetko čo sa dalo. Aj hodinky aj auto a ak mali pri sebe ešte niečo zaujímavé tak aj to. Akurát hodinky za 200 tisíc sa podľa mňa blbo predávajú asi ich nie je veľa a dajú sa zistiť pôvodný majiteľ. Teda pokiaľ si ich zlodej nechcel nechať a predvádzať sa šperkom niekde v krčme.
 
mínus indicator plus

 

A skúsili ste sa narodiť v osade, vypracovať sa a zaradiť sa do väčšinovej spoločnosti. Ak áno je OK čo píšete. Ak nie je Váš príspevok bľabotaním človiečika, ktorý nič neskúsil ale všetko vie. Ja sám som si ako dieťa na vlastnej koži skúsil čo to je chodiť do školy, kde máte spolužiakov z "lepších rodín", ktorých rodičia za svoje deti lobujú u učiteľov. Ako sa z večera do rána rozdelila trieda na tých lepších a tých horších. Aj to, ako som to ako dieťa vo veku 8, 9, a 10 rokov vnímal a ako som na to (prirodzene a nebol som sám) reagoval. Našťastie boli to len tri roky, potom sme postúpili do druhého stupňa a tam boli iní učitelia a všetko to bolo inak. Dnes mám dve vysoké školy a celkom zaujímavý profesionálny život. Ale na tie tri roky odkopnutého dieťaťa nezabudnem. Aj preto budem milovať "múdrych Mórickov", ktorí vážny problém vedia "vybaviť" svojimi geniálnymi radami od stola.
 
mínus indicator plus

 

Asi tak - súhlas. Prémiové a neprémiové značky sa nedajú porovnávať. Prémiové (3:-) nemecké sú o precíznosti vypracovania, spoľahlivosti, zážitku z jazdy, jazdných vlastostiach a celkom úprimne aj o imidži. Za toto všetko sa platí. Mám auto prémiovej značky - nie BMW - je to konkurencia. Auto má 10 rokov a asi štvrť milióna kilometrov. Teda 25 tkm ročne v pohodlí, s autom, ktoré sedí, je rýchle pružné, tiché a ešte neviem čo. Výbava je možno dnes v niečom morálne zastaraná (svetlá xenóny nie LED) ale stačí. Všetky možné asistenčné služby senzory, ktoré ma upozorni e, že sa veľmi lepím na auto pred nepotrebujem však to vidím. Aj tie xenony svietia pre mňa dobre . A keď si sadnem do vovšieho auta tak konštatujem, že pokiaľ ide o jazdné vlastnosti nikto nič prevratné nevymyslel a moje autíčko mi "chutí" stále najviac.a štvrť milóna km mi odišiel alternátor to je najväčšia vada, ktorá na aute bola. Brzdové platničky som menil po 150 tkm, ostatné veci boli drobnosti za pár desiatok eur. Už sa mi auto zdá staré, uvažujem o výmene, ale radil som sa s x technikmi a mechanikmi a všetci sa zhodujú - neblbnite, auto je vo veľmi dobrom stave, nové lepšie nebude. A tak si budem užívať naďalej môj komfort a dobré jazdné vlastnosti možno 100 možno aj 200 tkm. A stále to bude prémiové auto. Ale priznávam, jazdím po vidieku, kde sa auto dá vychutnať. V bratislavských zápchach pociťuje vodič hlavne nervy a zlosť ostatné pocity idú bokom .-) Ak pravidelne meníte auto čo 5 rokov tak u prémiovej značky to je drahšie. Takže podtrhnuté a spočítané každý má nejaké očakávania od auta a je na ňom aby si v širokej ponuke vybral čo chce a za čo je ochotný zaplatiť. možno na prirovnanie, ak som gurmán a pôžitkár tak pôjdem do xxx hviezdičkovej reštaurácie a nechám sa tam rozmaznávať. Samozrejme, že ma to bude niečo stáť. A večer budem rovnako hladný ako keby som jedol niekde v menučkarni. Ale budem mať zážitok. Samozrejme, na tú luxusnú reštauráciu musí byť aj čas a pohoda. Ak som vystresovaný, mám na obed 40 minút a potrebujem do seba niečo dať aby som nebol hladný o luxusnom podniku ani nerozmýšľam jesť za pochodu v drahom podniku sú vyhodené peniaze.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME