Streda, 26. február, 2020 | Meniny má Viktor

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Ivan Bútora
1 >
mínus indicator plus

 

Našťastie preto, lebo pri tomto variante mal byť zabratý vonkajší chodník, čiastočne aj zeleň. Bol by tam viac asfaltu ako dnes a pravdepodobne by tade jazdilo aj viac áut. Tento priestor v spojení aj s priľahlým Floriánskym námestím má pritom veľký potenciál byť kvalitným verejným priestorom v centre mesta. Súhlasím, že zastávka viedenského typu pre takýto prestupný uzol nie je vhodná, IAD by mala byť presmerovaná cez Mýtnu -> Vazovovu, tak či tak je priepustnosť pre IAD následne limitovaná Račianskym mýtom, všetky autá sa nakoniec stretnú na Radlinského na jednom mieste.
 
mínus indicator plus

 

Naprojektovana nebola. Bol to len jeden z variantov, nebol vsak (nastastie) vybrany.
 
mínus indicator plus

 

Môže to byť aj preto, že najmä pri autobusových linkách sa systematicky neaktualizujú jazdné časy, preto potom existujú linky, ktoré sa dajú vyjazdiť aj za kratší čas, vodičom nie je príjemné už niekde v polke trasy ísť slimačím tempom a čakať na každej zastávke do odchodu. U električiek a trolejbusov ale tento problém zväčša nie je.
10.10.2017 0:08 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Nepravda. Ešte som nepočul o tom, že by bol nejaký vodič v DPB penalizovaný za meškanie. Žiadne prestávky sa na konečnej nestrhávajú, vodič má nárok na prestávku 30 min. raz za 4 hodiny, ak sú také zápchy, že prestávku nemal, môže o ňu požiadať a vynechať jazdu. Električiek sa zápchy v takomto rozsahu netýkajú. Po ďalšie, aj rýchla jazda môže byť technicky dobrá, brzdenie plynulé a nemusí to hádzať s cestujúcimi.
10.10.2017 0:04 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Je to na rozhodnutí vodiča, ale ak na to neexistuje nejaký špecifický dôvod, vodič by mal prepravu umožniť.
 
mínus indicator plus

 

Ak idete v špičke autom, dá sa očakávať, že budete meškať a prechádzať na viaceré cykly. Cieľom buspruhov je práve v takýchto situáciách uprednostniť kapacitnejšiu a priestorovo efektívnejšiu formu dopravy, čo napr. na Štefánikovej je MHD (dá sa urobiť jednoduchý prepočet cez počet spojov za hodinu a ponúkanú prepravnú kapacitu vo vozidlách MHD). Okrem iného úpravou signálneho plánu v križovatke Štefánikova - Krížkova sa dá dosiahnuť v priemere cca. 85 %-ná priepustnosť pre IAD v porovnaní s dnešným stavom. To už bolo testované aj v r. 2012. A ako bolo x-krát povedané, bus pruhy v r. 2012 boli testované dokopy v troch rôznych úsekoch s rôznymi výsledkami a rôznym úspechom týchto troch úsekov. Konkrétne prvý týždeň počas testovania výhradne Štefánikovej sa nepotvrdil kolaps dopravy. Šancová je komplet zapchatá od Trnavského mýta už dnes, a ak mesto nič nebude robiť v prospech MHD, bude sa dopravná situácia len zhoršovať.
17.09.2016 4:16 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Trasovanie trate cez Dunajskú je jeden z možných variantov riešenia dopravnej obsluhy, o trasovaní cez Dunajskú nie je definitívne rozhodnuté.
 
mínus indicator plus

Zopár poznámok k textu   Zopár poznámok k textu

Obchádzková vzdialenosť pre chodcov idúcich od Liga pasáže smerom ku vchodu školy, ak dobre rátam, nie je 25 + 25, ale cca 55 + 55 = 110 metrov. To nie je zanedbateľné číslo. Len pre porovnanie, koncepcia rozvoja MHD v Bratislave pri električkových nástupištiach dĺžky 65 m stanovuje, že by tieto mali byť prístupné z oboch strán. Práve preto, že ľudia si trasy vychodia a cez cestu budú chodiť, aj keď sa tam postavia zábradlia. Tak to je napríklad aj v Dúbravke, kde sa na tieto aspekty nedbalo pri "modernizácii" električkovej trate. Aj na električkovej zastávke Kamenné námestie máte dva priechody blízko seba, jeden v rámci križovatky, druhý v čele zastávky, a oba sú vzhľadom na pešie trasy a okolité prevádzky značne využité. Argumentácia o rozkopanej Štúrovej v tejto veci nie je, ani nebola podstatná. Vo veci zriadenia priechodu nejde o lenivosť, ale o podporu pešej dopravy a prirodzených peších trás. Tak, ako sa o to snažia mnohé mestá na západ od nás. Snáď každé mesto zaujímajúce sa o svoj udržateľný rozvoj dnes podporuje peší pohyb a nerobí z parkovania áut modlu, na ktorú sa za žiadnu cenu nesmie siahať. V tomto prípade, vzhľadom na vyústenie Liga pasáže a vzhľadom na situovanie hlavného vchodu do školy, existuje jednoznačne dopyt po priamej línii priechodu cez Grösslingovú. Preto je ten priechod rozumné zriadiť. Predpokladám, že žiaci školy či učitelia si nevymysleli neexistujúci problém preto, že by chceli niekoho buzerovať, ale preto, že poznajú miestnu situáciu, majú záujem o jej zlepšenie, a myslia trochu aj na budúcnosť. Ľudia, vrátane školákov, jednoducho cez toto miesto budú chodiť, či tam bude priechod alebo nebude, a nie je dôstojné, aby museli kľučkovať pomedzi zaparkované autá a preliezať zábradlie. Koľko parkovacích miest zanikne, sa dá presne vedieť potom, ako bude spracovaný riadny projekt na mestskej časti. Ale práve zánikom zopár parkovacích miest pred školou sa môže v tomto miest rozšíriť chodník a vytvoriť adekvátny priestor a komfort pre chodcov. Či majú byť v zóne 30 vôbec značené priechody alebo ako majú byť značené, je vec na samostatnú diskusiu. Sú mestá, v ktorých v upokojených zónach priechody značené nie sú, i keď sú napr. v križovatke urobené bezbariérové úpravy. Motoristi aj chodci sú si vedomí, že musia spolu koexistovať. V prípade navrhovaného priechodu ústiaceho priamo ku škole je vhodnejšie, aby bol riadne označený, vzhľadom na zvýšený pohyb detí. Takže naopak, vôbec mi nezostane mozog stáť, ani nemám pocity absurdnosti, naopak, teším sa, že sa aspoň kúsok aj Bratislava hýbe a sú tu aktívni ľudia s dobrými nápadmi. :)
 
mínus indicator plus

 

Erik súhlas - minimálne dopravná štúdia na nábrežie by mala aj takýto variant preveriť!
 
mínus indicator plus

Erik   Erik

Teším sa na spoluprácu a stretnutie. :) A vďaka aj mestskej časti Karlova Ves za svoju aktivitu a pripomienky.
 
mínus indicator plus

Priechody cez trať   Priechody cez trať

Nie je nevyhnutné robiť ich riadené, je možné napr. doplniť výstražné znamenie prichádzajúcich električiek, zlepšiť orientáciu chodcov a rozšíriť priechody. Treba tiež povedať, že nové svetelný priechod na Drobného chodcom (a rovnako autobusom) skôr uškodil, ako pomohol.
 
mínus indicator plus

 

Zaujímavé, zrazu KDI neurčuje dopravné značenie, ale keď treba zablokovať bus pruhy alebo vyznačiť dva pruhy na Vazovovej, vtedy KDI diktuje. :)
 
mínus indicator plus

Erik   Erik

OI LD dá tiež stanovisko. Osobne si nemyslím, že návrh so zrušení pravej odbočky by bol príliš radikálny alebo "extrémistický", s ohľadnom na potenciálne prínosy pre chodcov a cyklistov, pokiaľ by to riešenie bolo kvalitne realizované. Vznikol by mimoriadne atraktívny promenádny ťah medzi Štúrovou a Euroveou. Budova Univerzity Komenského je od Eurovey na dohľad, kúsok peši, zato však dopravné riešenia peší pohyb nepodporujú. Škoda, že si nebol na prednáške Mikea Lydona o taktickom urbanizme počas nedávnej konferencie Verejné priestory. Tiež by som uvítal, keď tu viackrát spomínaš "aktivistov" alebo "cestu extrémizmu", aby si rozpísal, koho konkrétne myslíš a čo je podľa Teba "extrémistické". Napokon Ty si v týchto veciach tiež aktivista, akokoľvek sa Ti ten pojem nepáči. :) Poďme ale k Eurovei: Projekt predložený na zmenu stavby pred dokončením je myslím kompatibilný s Tvojím riešením, t.j. je umiestnená aj zastávka aj je zachované pravé odbočenie do Pribinovej. Ako sa však nedávno vyjadrili ľudia z J&T, im vadí už len to, že by sa vjazd do Pribinovej mohol trochu upraviť tým, že by sa zväčšil uhol odbočenia a autá by tam jazdili o niečo pomalšie! Rovnako J&T nechce riešiť pohyb cyklistov medzi Štúrovou - Šafárikovým námestím a Euroveou, ale navrhuje vykázať cyklistov na nábrežnú promenádu, nech sa tam "motajú" s chodcami. Bavíme sa žiaľ v takomto kontexte.
 
mínus indicator plus

Eurovea   Eurovea

Komunikácia Dostojevského rad je vo vlastníctve hlavného mesta a samospráva má originálnu kompetenciu určovať dopravné značenie, realizovať zmeny v organizácii dopravy či umiestňovať zastávky MHD. Nevidím preto dôvod, prečo by správny orgán v tomto prípade mal akceptovať pripomienku Eurovey. Ak išlo o čas, za včasné dopracovanie a predloženie projektov bolo zodpovedné hlavné mesto. Minimálne zo strany občianskeho sektora ste mali silnú podporu a dostali mnohé nápady. Opakovane sme upozorňovali na potrebu včasnej prípravy. Celkom by ma však zaujímalo, ako si predstavujete vymožiteľnosť zmluvy, ktorú ste tajne podpísali 10 dní pred voľbami? Ako sa môžete v mene budúcich volených predstaviteľov zaviazať, že mesto nebude niekde chcieť umiestniť zastávku?
 
mínus indicator plus

 

Ak ste chceli stihnúť včasné vydanie povolení, v prvom rade ste mali na tomto začať aktívne robiť už pred dvomi-tromi rokmi. O potrebe zmeny projektov ste vedeli minimálne od konca roku 2012. Namiesto toho ste čakali a konkrétnejšie stretnutia a diskusie sa spustili až na jar 2014, keď už bola rozkopaná Štúrova! Samotných projektantov ste do procesu zapojili v apríli 2014. Nehovoriac o tom, že verejnosti dodnes nebola prezentovaná napríklad vizualizácia a predstava usporiadania budúceho verejného priestoru Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia. Projekt predložený ako zmena stavby pred dokončením je síce výrazne lepšie ako pôvodný, avšak stále ani zďaleka nedosahuje úroveň kvality, akú by si takýto priestor v centre mesta vyžadoval. Projekt je navrhnutý s asfaltovými chodníkmi a bez riešenia uličného mobiliáru, zelene a dizajnu. Ako sa však ukázalo, tieto témy pre Vás neboli dôležité.
 
mínus indicator plus

Sergej Rachmaninov   Sergej Rachmaninov

Čo tak písať pod vlastným menom? Vyjadrenie členky dozornej rady p. Dyttertovej žiaľ v tomto prípade padlo bez djej ostatočného oboznámenia sa s problémom. Neboli mi poskytnuté ani výpisy o správkovosti vozidiel (ktoré som žiadal zasielať elektronickou formou a ktoré sú denne spracovávané na divízii autobusy) a rovnako mi bolo na príkaz generálneho riaditeľa pozastavené zasielanie informácií z dopravného dispečingu o prestojoch v MHD. To, že sa dozorná rada uspokojila, resp. osvojila si vysvetlenie p. Belfiho, je problém dozornej rady. Takže neklamte. :)
 
mínus indicator plus

 

Erik, vystihol si to presne. Pokiaľ je zadanie "dopravnej štúdie" Mostová také, že treba vyriešiť priepustnosť uzla a plynulosť IAD v čase špičiek na nábreží, aké výsledky a varianty možno očakávať?
 
mínus indicator plus

p3   p3

Čo tak písať pod vlastným menom?: Vidno, že ste zorientovaný a zúčastňujete sa rokovaní či priamo tvorby materiálov...
 
mínus indicator plus

 

To nie je o urážaní. Keď má niekto názor, že netreba ani v centre upokojovať dopravu alebo netreba urobiť Štúrovu atraktívnu pre chodcov, je z toho zrejmé, že úplne inak uvažujeme o doprave. A keďže nenachádzame takmer žiaden prienik (možno čiastočne s výnimkou parkovacej politiky), nemá zmysel dookola si vymieňať tie isté argumenty a nikam sa v diskusii nepohnúť.
 
mínus indicator plus

 

K bus pruhom sa popísalo už veľa a v iných diskusiách. Aké názory a pozície som zastával veľmi dobre viete. K vyhodnoteniu bus pruhov sú spracované samostatné správy Dopravného podniku Bratislava (štatistická analýza jazdných časov), správa oddelenia dopravného inžinierstva, správa poradcu primátora a tiež má spracovaný vlastný materiál občianska iniciatíva Lepšia doprava. S otázkou na financovanie sa obráťte na mesto, ktoré týmito informáciami disponuje. Osobne neviem, koľko stála zmena značenia či už pri týchto, alebo aj iných dopravných projektoch.
 

1 >

Najčítanejšie na SME