Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: GKar1
1 >
mínus indicator plus

 

S komentárom sa nedá nesúhlasiť. Trefa do čierneho. Akokoľvek som dúfal, že funcia Matoviča zmení, aspoň čiastočne, na štátnika, nestalo sa ani náhodou. Stále je to opozičný šašo, tentoraz aj s nebezpečnou mocou. Sebestredný chlap.
01.04.2020 22:27 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Otázkou teraz zostáva, či Martinské vedenie chce ísť vyššie....alebo sa to uhrá tak, aby "po úpornom boji" vyleteli: 1. v siedmom zápase semifinále, ak postúpi Bratislava do finále (čo je veľmi pravdepodobné) 2. v siedmom zápase finále s kýmkoľvek iným.
 
mínus indicator plus

S autorom nesúhlasím   S autorom nesúhlasím

Nesúhlasím s autorom článku. Andrej Danko rozhodne nie je hlupák. On len jednoducho dosiahol level, ktorý nevedel zvládnuť. Veď si len spomeňte na rôznych šéfov v rôznych korporátoch, ktorí boli skvelí, keď boli o level nižšie. Poznal som skvelého produktového manažéra, naozaj skvelého, ktorý vedel strčiť do kapsy všetkých kolegov.....bohužiaľ na pozícii CEO zanechával zrkadlový obraz Andreja Danka. Nemyslím si, že Danko si zaslúži takéto urážky a sú to urážky najhrubšieho charakteru. Pán Marec, znížili ste sa hlboko, možno až na úroveň pána Danka.
 
mínus indicator plus

 

Spoločnosť so základným imaním 1000€ a dotácia 5 mil €... plus pôžička od štátu 15... Čože, čože?.....banky nechceli požičať? Nebude to nejaký tunel? Uvidíme, ale podľa mňa to je veľmi podozrivé.
 
mínus indicator plus

 

Vysvetlí mi niekto, ako mohli na základe tohto článku začať trestné stíhanie voči Havranovi?
Reakcia k téme: Pošlite Kuffu do cirkusu
05.02.2020 23:30 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Ak tomu dajú 100kWh baterku a 17kW generátor, bude to neprekonateľné. Málokto prejde denne viac ako 300km a to 100kWh baterka v tomto aute dá. Ak ideš ďalej, zapneš generátor a môžeš ísť aj do tramtárie.
 
mínus indicator plus

 

A čo ak je Tóth stále príslušníkom SIS? A čo ak to, čo robil pre Kočnera, bolo jeho úlohou v SIS? Neviem...
Reakcia k téme: Vďaka za každého hlupáka
15.01.2020 17:56 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Čo som tým chcel napísať?   Čo som tým chcel napísať?

Rusko použilo "atómový kufrík" v podobe plynového kohúta vtedy, keď na to nebolo pripravené, v dobe ktorá nebola vhodná a so zasiahnutím tretích strán, ktoré zasiahnuté byť nemali. Vyťažili Krym, ale náklady ktoré to stálo boli veľké. Európa už nebude závislá na dodávkach plynu z Ruska. Keďže spotreba plynu celej EU je na úrovni 450bcmy a vlastná produkcia zemného plynu v EU je 110bcmy, produkcia Nórska 120bcmy. Teda dohromady 230bcm za rok. Z iných zdrojov je teda potrebné kúpiť 220bcm za rok. Alžírska rúra môže dodávať 15bcmy. Plynovod z Líbyie 10bcmy. LNG terminály majú už dnes kapacitu 212 a budú mať 330bcm ročne. Čo z toho vyplýva? Doteraz nás za citlivé miesta držalo Rusko. Odteraz budeme my držať Rusko za tie isté miesta. Pretože ak by bolo veľmi zle, tak by sme mohli povedzme na 2 roky odstaviť Rusko od dodávok plynu do EU, čo by Rusko prakticky zruinovalo. Preto Gazprom nakoniec musel ustúpiť.
 
mínus indicator plus

Gazprom nakoniec musí ustúpiť.   Gazprom nakoniec musí ustúpiť.

Rusko si to celé pokazilo v roku 2009, keď vydieralo EU. Chceli Ukrajinu pre seba, ale zároveň chceli od Ukrajiny komerčné ceny za energie. Ukrajina si uvedomila, že plne komerčné podmienky a vazalský vzťah od Ruska sú neudržateľné. Rusko chcelo od Ukrajiny Európske ceny za surovinu a chceli nekomerčné ceny za transport pre Ukrajinu. Keďže plynovod Bratstvo (aký ironický názov) má kapacitu 150bcmy (miliárd normálnych metrov kubických ročne) malo by Rusko nezmyselne lacný transport cez Ukrajinu a Ukrajina komerčné ceny za plyn čo by bola načisto Lose-Lose situácia pre Ukrajinu. Keďže na Ukrajine bol chaos, tak to tak aj dopadlo. Ukrajina sa majdanizovala, aj vďaka vysokým cenám plynu a nízkym cenám za transport po roku 2009. (Podobné sa dialo v mnohých oblastiach, kde malo Rusko neférovo dobré podmienky) Rusko napadlo a anektovalo Krym a vojensky zasiahlo na Donbase. Ukrajina pochopila, že ak sa nezreformuje, bude s ňou amen. Certifikovali plynovody, zaviedli reformy. Pýtajú komerčné ceny za transport plynu a zároveň neakceptovali premrštené ceny plynu od Ruska. Nakupujú plyn z Poľska z Maďarska a hlavne zo Slovenska. Ľudia sa pýtajú či je to dostatočné množstvo... Zo Slovenska môžu doviezť 15bcmy. Z Poľska 2bcmy. Z Maďarska 6bcmy. Teda dohromady 23bcmy z EU. Spotreba plynu na Ukrajine je cca 33bcmy a ročne vyťažia 22bcm vlastného plynu. Odpoveď je, že tento reverzný tok plne dostačuje, keďže doviezť potrebujú max 11bcmy. Rusko z dôvodov čisto politických a Nemecko z dôvodov čisto sebeckých a ekonomických postavili Nord Stream. Po NS2 by Rusko mohlo odstaviť Ukrajinu tým, že by nebolo plynu pre reverz. Európske štáty však rýchlo pochopili, že EU (ako celok) je neschopná. Rovnako pochopili, že Nemecko solidárne nikdy nebolo a nikdy nebude. Nehovorím o iných štátoch, ktoré sú rovnaké, alebo aj horšie, ale pri plyne je dominantným hráčom Nemecko. Rovnako pochopili, že eurokomisár Šefčovič je úradník vyštudovaný v Moskve a stále verný a pritlačili EU súd aby pozastavil a nakoniec zrušil Šefčovičovo rozhodnutie o, nazvime to, diverzifikácii plynovodu OPAL. (alebo skôr o nediverzifikácii, čím by Gazprom mohol kontrolovať jeho celú kapacitu) Opal je pozemné predĺženie Nord Streamu až do Čiech a keby ho celý kontroloval Gazprom....nuž. Trump, sledujúc bezpochyby geopolitické a rovnako aj ekonomické záujmy, NS2 nateraz efektívne stopol. Nie nadlho, to si povedzme na rovinu, ale na dostatočne dlho, aby zachránil Ukrajinu a vytvoril čas na výstavbu nových regas terminálov na LPG. Dnes máme v EU kapacity na príjem LPG na úrovni 212bcmy, čo by už samo o sebe bolo dostatočné množstvo, ale neefektívne, keďže najviac ich je v Španielsku (kapacita cca 70bcmy). V budúcom roku bude spustená kapacita 9bcmy a pred výstavbou je ďalších 108bcmy. Od roku 2009 (a 2014) sa situácia vylepšila hlavne v ohrozenej strednej Európe, ktorá sa spamätala. Postavili sa LNG terminály v Poľsku a Litve, Chorvátsky terminál bude spustený v 2021. Pracuje sa na termináloch v Lotyšsku, Estónsku a na ďalšom v Poľsku. Plus v Grécku ktorý by mal zabezpečiť diverzifikáciu pre Bulharsko, keďže Bospor a Dardanely sú kontrolované Tureckom. Následne by kapacita týchto regas terminálov vo východnej časti EU bola 41bcmy, s podporou Talianskych kapacít, ktoré sú najbližšie, by to bolo 64bcmy. Dostatočná kapacita na to, aby východ EU bol v pohode. Viem, poznám námietky o vysokej cene LNG vs Ruský plyn, ale sú nepravdivé. Najdrahší plyn v EU je ten Ruský na termináloch v Bulharsku a naopak jeden z najlacnejších je LNG na termináloch v Španielsku. Toto platí už asi desaťročie.
 
mínus indicator plus

 

Už teraz je vyzbieraných 3,3 milióna. Milión dala vláda. Minimálne 2 milióny dá poisťovňa. Ak dajú obyvatelia ďalší milión (čo je po 20 tisíc na byt)... .....tak si môže dať postaviť každá rodina dom s vybavením na kľúč aj s komplet nábytkom.
 
mínus indicator plus

Bohužiaľ, Slovensko v konfigurátore   Bohužiaľ, Slovensko v konfigurátore

Bohužiaľ, Slovensko v konfigurátore stále nie je....
 
mínus indicator plus

Sa len usmievam   Sa len usmievam

Všetci čo mu radite, ze ma zostať doma a nebyť zameraný na peniaze, položte si otázku. Fakt by ste zostali doma za 5 mesačne, alebo by ste išli von za 12 týždenne? V dvadsiatich rokoch...
 
mínus indicator plus

 

Takže po období, keď sme všetci boli odborníci na cyklistiku možno príde obdobie, keď budeme národ skokanov na lyžiach... :)
 
mínus indicator plus

 

Podľa experta na grafy a jeho šéfa je za tento výsledok zodpovedná Radičovej vláda....
 
mínus indicator plus

100kWh????   100kWh????

Prosím redaktora aby vrátil maturitné vysvedčenie....
 
mínus indicator plus

Toto je super   Toto je super

Veľmi dobré rozhodnutie. Po tom, čo N-ko presunulo aj ne-ekonomický obsah do E-čka som zostal znechutený. Dokonca som aj do N-ka písal, a dostal som trochu arogantné odpovede. Predplatné v N-ku som síce nezrušil, ale nepredĺžim ho.
 
mínus indicator plus

Fúha   Fúha

Ako sa nám pekne vyvinul ten Peter Tkačenko. Kedysi fakt nič moc, ale tento komentár.....fuuuuu ...naozaj skvostné. Stručné, trefné, humorné.... áno, pre toto sa oplatí platiť predplatné. Žeby sa Leško mal začať báť? Uvidíme o 10 rokov.....
Reakcia k téme: Fico mal zasa pravdu!
18.09.2019 0:16 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Voliči Za Ľudí sú akurát na dovolenke v zahraničí a v prieskume sa neobjavili. Voliči Ps/Spolu sú doma na letných festivaloch a Smeraci s Kotlebovcami sú skrátka doma furt.
 
mínus indicator plus

 

Všade čítam komentáre, že Rusko s Kočnerom prehrávajú. Ja si to nemyslím. 1. Dôkazné bremeno nie je na Ruskovi s Kočnerom. Oni nemusia dokazovať, že zmenky sú pravé. 2. Dôkazné bremeno je na strane štátu a Markízi. 3. To či existoval, alebo neexistoval dôvod na vystavenie zmeniek nie je žiadny dôkaz o pravosti/nepravosti zmeniek. Ani nepriamy. 4. Ak aj 1000 najbližších svedkov vypovie, že o zmenkách nič nevedeli, nie je to žiadny dôkaz (ani nepriamy) o tom, že by zmenky neboli právoplatne vystavené. 5. To, že Kočner je obvinený (neviem, či aj obžalovaný) v iných veciach, nie je žiadny dôkaz o nepravosti zmeniek. ***** Ak ich neusvedčí dôkaz, ako novší atrament na zmenkách, novší papier, ako datovanie zmeniek, budú v pohode. Aj videozáznam z podpisovania zmeniek by bol irelevantný, nanajvýš nepriamy dôkaz. Ak by ich na základe takýchto nedôkazov odsúdili, bolo by to protiprávne. ***** Nehovorím, že nespravodlivé.... Aj ja si myslím, že je to celé len nejaký podvod. V právnom štáte by však mali rozhodovať dôkazy, nie domnienky.
 
mínus indicator plus

 

Mne postačuje "natankovať" do plna od 18:00 do 9:00, teda za 15 hodín. Rýchlonabíjačku by som potreboval tak 6-10x do roka na 30 až 50 minút. Dnes potrebujem navštíviť pumpu 80x do roka. Navyše dnes potrebujem tak asi 40x do roka zastaviť na obed, čo je 40x40 minút. Ak by som mal všetok tento čas stráviť pri rýchlonabíjačke, čo je cca 2400 minút a teda 40 hodín.... nabil by som dosť a dosť energie na tisícky a tisícky kilometrov.
 

1 >

Najčítanejšie na SME