Nedeľa, 17. november, 2019 | Meniny má Klaudia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: fresh new
1>
mínus indicator plus

 

Vďaka bohu za pamiatkárov, lebo už vidím, akoby si ty prestaval so svojou strednou cestou aj ten 300 ročný kaštieľ ako ten ruský sedlák Hotel Danube pri Dunaji.
 
mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
mínus indicator plus

 

Na univerzite v Žiline sa učí doprava na rovnakej kvalite ako ekonómia na Ekonomickej univerzite v BA. Znalí pochopia. :)
 
mínus indicator plus

 

Výskumný ústav dopravný je presne rovnaký typ súkromníka ako ten, u ktorého sa pôvodné posúdenie robilo.
 
mínus indicator plus

 

Minister dopravy je z MOSTU-HÍD. Chvalabohu, lebo inak by znovu všetky peniaze na diaľnice išli do Žiliny. Zbytočne zas.
 
mínus indicator plus

 

Viem, ty chytrák.
 
mínus indicator plus

 

Ďalší prípad totálneho rozvratu štátnej správy na úseku cestnej dopravy a pozemných komunikácií. Úradníci na okresnom úrade vedia akurát vytiahnuť pečiatku a policajti ani netušia, kde je server. Čo sa má čo policajt vyjadrovať k signálnym plánom a dopravnému posúdeniu, keď ledva ovláda tri paragrafy. Policajt má dozerať v teréne na bezpečnosťou a plynulosťou dopravy a nehrať sa na dopravných inžinierov.
 
mínus indicator plus

 

Trafená hus vždy zagága.
 
mínus indicator plus

 

Má stovky miliónov, prečo by nedal pár miliónov len tak mestskej časti, v ktorej býva? Ako promo pre neho by to bolo výborné a do hrobu si tie peniaze aj tak nevezme.
 
mínus indicator plus

 

Pokrok, lebo majitelia iPhonov sú odkázaní len na to, čo im láskavo za ich vlastné peniaze dovolí Apple. Keď Apple nedovolí Waze, tak Waze v aute nebude. Len nechápem, ako niekto môže vysoliť 1000 eur a nechá sa uväzniť v klietke.
 
mínus indicator plus

 

Je síce pravda, že vodná para sa podieľa najviac na skleníkovom efekte, ale ide o prirodzený zdroj - ľudská aktivita nemá takmer žiadny globálny vplyv na zvyšovanie vodnej pary v atmosfére, preto by som to nepreháňal, ani keď jej budeme vypúšťať ešte viac. Naopak, CO2 je typický antropogénny skleníkový plyn, ktorý preukázateľne spôsobuje zvyšovanie teploty na Zemi kvôli ľudskej činnosti. Inak lepším dôkazom, že jadrová fúzia funguje stabilne, je Slnko a ostatné hviezdy.
 
mínus indicator plus

 

Dosiahnuteľná energetická hustota lítium-vzduch je 12 kWh/kg, čo je rovnaká hustota ako benzínu a nafty. Pričom ešte je tu jedno veľké ale: reálne vyťažiteľná užitočná energia benzínu/nafty zo spaľovacieho motora a súvisiaceho mechanického ústrojenstva je možno 2 kWh/kg. Nie je o čom. Riziko požiaru nezávisí od energetickej hustoty batérie, ale od jej chemického zloženia, rovnako ako pri uhľovodíkoch (diesel má vyššiu energetickú hustotu, ale výrazne nižšiu pravdepodobnosť požiaru pri nehode ako benzín). LPG a zemný plyn sú síce čistejšie ako benzín a nafta, ale nie sú čisté. Prečo používať menej čisté ako špinavé, keď môžeme používať ešte čistejšie? Paroplynové elektrárne nie sú alternatíva k priamemu spaľovaniu v automobiloch. Paroplynové elektrárne sa využívajú ako špičkové vyrovnávacie elektrárne, pretože narozdiel od silových elektrární (jadrové, vodné) je ich možné na požiadanie zapnúť a vypnúť v rádovo v minútach, keď je to potrebné (v špičke). Ani pre zemný plyn a LPG, nieto ešte vodík, nemáme dostatok čerpacích staníc. Rovnako treba urobiť upgrade, ako pre rozvodnú sústavu. Konvenčná jadrová energie je iba medzičlánok k výrobe elektriny jadrovou fúziou - to je konečné riešenie pre neobmedzenú výrobu elektrickej energie v čistej forme. Tých pár stovák rokov postačí. O plyne nikto nevie, aké sú zásoby a dovolím si pochybovať, že je ich je na tisíc rokov. A znova - je škoda spaľovať uhľovodíky, keď z nich do kolies dostaneme len zlomok energie a spaľovacie motory potrebujú zložité mechanické ústrojenstvá (hint - prečo dieslové lokomotívy vyrábajú spaľovaním nafty elektrinu do trakčných elektromotorov a nepoužívajú spaľovacie trakčné motory ako v autách?), ktoré ďalej maria energiu na odpadové teplo.
 
mínus indicator plus

 

Pri elektre som myslel posúvať sa ďalej v zvyšovaní kapacity mobilných elektrických zdrojov - či už vo forme chemickej energie alebo palivových článkoch. Nesúhlasím, že pri batériách už teraz narážame na limity. Lítium-vzduch sa blíži už k energetickej hustote benzínu a nafty, čo je násobný pokrok voči lítium-ión. Zemný plyn a LPG určite nie sú čisté, keďže ich spaľovaním sa uvoľňuje CO2. V čom sú čistejšie od elektriny vyrobenej z fotovoltaiky alebo jadra a uloženej v batériách? Okrem toho pri využívaní zemného plynu alebo iných uhľovodíkov sme (EÚ) závislí na nestabilných rozvojových krajinách tretieho sveta (Rusko, moslimské krajiny), ktoré sú veľmi nespoľahlivé a politicky problémové. Vodík môže byť fajn, ale s tým sa predsa počíta viac do elektromobilu ako palivový článok a nie do spaľovacieho trakčného motora. Okrem toho má jeden problém, a to, že ho nevieme zatiaľ bez fosílnych palív úsporne vyrobiť. Batérie majú navyše jednu veľkú výhodu - a to je ľahká rekuperácie energie.
 
mínus indicator plus

 

Polícia nemá čo rozhodovať o dopravnom značení, pán redaktor. Dopravné značenie určuje tzv. cestný správny orgán, v tomto prípade okresný úrad. Dopravný inšpektorát len prikladá svoje stanovisko.
 
mínus indicator plus

 

Z vody ako myslíš? Bez fosílnych zdrojov jedine tak elektrolýzou a potom je zasa otázka, odkiaľ berieš tú elektrinu?
 
mínus indicator plus

 

Konenčné riešenie: jadrová fúzia. Dovtedy geotermálna energia, fotovoltaika + konvenčné jadro.
 
mínus indicator plus

 

Spaľovacie motory majú teoretický limit účinnosti pod 50 % daný termodynamickými zákonmi, praktický limit je ešte nižší. Nedá sa prekonať, spaľovacie motory sú už slepá ulička ďalej a treba sa sústrediť na elektro.
 
mínus indicator plus

 

Voľakedy bolo právo hlavne o logickom uvažovaní. Na Slovensku ale právo vyštuduje aj cvičená opica, je to hlavne o memorovaní textov. Právo študujú na Slovensku tí menej obdarení rozumom.
 
mínus indicator plus

 

Nemyslím si, že Kaliňákov účet je tento prípad.
 
mínus indicator plus

 

To si myslím, že nie je úplne pravda. Na niektoré transakcie postačuje vlastné vyjadrenie klienta a banka ho nehlási štátnym orgánom. Rovnako záleží, ako banka vyhodnotí neobvyklú transakciu. Pokiaľ sa na účte bežne robia prevody v desiatkach tisíc eur, príchod 300 000 euro ani z banky nikto riešiť nebude.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME