Utorok, 22. október, 2019 | Meniny má Sergej

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: numo
1>
mínus indicator plus

 

toto je nadherne. Reklama na SLSP ako premiovy obsah. Kam v tom SME este klesnete?
 
mínus indicator plus

 

tak minimalne sa vycestovanim dostanes mimo dosahu nasej jurisdikcie a pokial by take konanie v USA nebolo trestnym cinom, zo Slovenska sa budu udaje ziskavat tazsie/drahsie. Myslel som ale skor riesenia ako Tails ( https://tails.boum.org/ ).
 
mínus indicator plus

 

je pomerne jednoduche to spravit tak, aby jednorazova akcia s pravdepodobnostou hraniciacou s istotou skutocne spatne dohladat nesla, bez ohladu na usilie a budget. Samozrejme minus pripady, ked uz mal pocitac napichnuty vopred alebo viac-menej konspiracne velmi teoreticke konstrukcie.
 
mínus indicator plus

 

to zial neviem
 
mínus indicator plus

 

nuz ten problem s debatou bol zda sa tiez v tom povodnom spitali. Tam sa niekto zatal a za ten svet chalana inam pustit nechcel, lebo ze dieta a strasne rizikovy prevoz po operacii atd. Nuz to by bolo argumentom u sestrocneho, ale chalan ma 15, kludne mohol najkritickejsi cas zostat u dospelych. To uz nutne nepotrebuje detskeho anesteziologa (a keby aj ano, da sa zavolat). Lekar tiez nie som, mam ho ale v blizkej rodine a bavili sme sa o tom.
 
mínus indicator plus

 

Podcasty nepocuvam. Paradoxne preto, ze si vybrat _nemozem_. Neviem ho za par sekund preletiet a rozhodnut sa, ci je v nom nieco zaujimave.
 
mínus indicator plus

 

podobne. Vyzera ze maka a v poslednom case co napise, to sedi. Dzurinda je mrtvola so zasluhami, stranu s Miklosom vo vedeni by som zrejme volil. Ale teda bez Galka, jemu nefandim a doteraz som sice volil SaS, ale napriek nemu.
Reakcia k téme: O politických dinosauroch
08.10.2019 8:50 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

este raz, vypocet priecestia neumoznuje detekovat prekazku v case, aby vlak dokazal zastavit. U priecestia so zavorami to funguje asi nasledovne 1) vlak si slapne na kolajovy obvod, zacne blikat cervena 2) bezi cas, aby najdlhsie a najpomalsie vozidlo, ktore uz nestihlo zastavit, stihlo prejst 3) zacnu sa spustat zavory 4) po ich dosadnuti nasleduju jednotky sekund rezervy (3 alebo 6, nechce sa mi to teraz v tej norme hladat) 5) ide vlak Cidlo moze reagovat najskor na zaciatku 3), dovtedy tam to vozidlo moze byt uplne legalne. Lenze to nie je ani 15 sekund pred celom vlaku na priecesti. Na zastavenie to rozhodne nestaci. A pokial to predlzis, na vytazenejsej trati to bude znamenat, ze to priecestie bude prakticky neprejazdne.
 
mínus indicator plus

 

U samovrazd ide jednak o privezenie rusna celeho od krvi a pripadne par casti ludskeho tela do najblizsej stanice, jednak sa aj "jasna" samovrazda musi vysetrit. A sice vynimocne, ale predsa len sa obcas najde niekto, komu "iba" odrezalo nohy a po osetreni prezije. S cidlami na priecesti je problem 1) priecestie je vyratane tak, ze sa na nom prekazka moze legalne nachadzat relativne kratko pred prejazdom vlaku ("najdlhsie a najpomalsie vozidlo" plus par sekund bezpecnostneho casu), 2) cim citlivejsia detekcia, tym vacsia pravdepoobnost trollov baviacich sa zastavovanim vlakov. Kto bude mat v autonomnom vlaku autoritu posudit, ze sa nic nedeje a ideme dalej? Sprievodca? To sme si moc nepomohli, budeme musiet vsetkych vyskolit minimalne na interpretaciu logu udalosti poskytnuteho tym rusnom...
 
mínus indicator plus

 

len samovrazd su desiatky rocne a dalsie desiatky su nehody na priecestiach. Tie rusne zatial nie su Tesly aby same sledovali okolie a hodili tam rychlobrzdu. Pokial aj nedobrzdi, stale je rozdiel rozmasirovane auto a vykolajeny vlak vykoteny do pola. To by mohlo byt aj pri jednej udalosti mrtvych ako za cely rok cestnej premavky. Automatizacie bude urcite pribudat, ale plne autonomne vlaky su zatial domenou uzavretych systemov typu metra.
 
mínus indicator plus

 

pri vsetkej ucte, ked niekto verejne napise "Dnes už môžem povedať, že napeiek našej enormnej snahe je toto chorá a nebezpečná strana a tiež hľadám, koho budem voliť." (ano, dohladal som si to na jej fb), cakal by som, ze po takomto verejnom zlomeni palice zo strany odide sam a nebude cakat na vyrazenie. A to mi je teda rozhodne sympatickejsia ona, ako Sulik.
 
mínus indicator plus

 

su firmy, ktore si kupili nase zdrojaky s licenciou typu "robte si co chcete, pokial to robite iba pre seba", zakladne skolenia, ako nieco popridavaju, a nejaky budget podpory. Niektore to aj realne robia a svojich vyvojarov si zaskolili. Potom su dalsie, ktore maju zdrojaky ulozene u notara pre pripad, ze by sme zanikli, ale to ma mozno aj ta posta. A toto je aj ten najvacsi problem posty. Tie zdrojaky a zodpovedajucu dokumentaciu si mali kupit a nejakym akceptacnym procesom prevziat. Potom sa totiz mozu rozodovat, co je lacnejsie. 10 milionov je suma, za ktoru sa urobit vela.
 
mínus indicator plus

 

bol som spolumajitelom rakuskej firmy (robim tam stale, ale sme uz exitli), rozdiel medzi platom a celkovymi nakladmi mi je zrejmy. Nam to u dost specializovaneho vyvoja (systemy pre automatizaciu, vlastny produkt v rozsahu zatial niekde k stovke clovekorokov plus nejaky predaj roboty na zakazku) vychadzalo tak, ze sme za hodinu specialistu v rozsahu povedzme tyzdnov az mesiacov externe uctovali okolo 100 a interne bol break-even niekde pri 60-70. 85 je na Slovensku za takto dlhy kontrakt kralovska suma a skutocne som nazoru, ze bez toho vendor-lockinu na jednej strane a statnemu molochu na strane druhej by mozna nebola.
 
mínus indicator plus

 

no, za 50 za hodinu ti pri stvorrocnom kontrakte 25 ludi na zakladny support alebo skolenia poodtrhaju ruky aj v krajinach s vyznamne vyssimi nakladmi pracovnej sily, ako je u nas. Keby to boli senior vyvojari s ramcovou zmluvou na poziadavky, ktore mozu a nemusia prist, samozrejme nepoviem ani slovo a gratulujem poste k dobremu kontraktu. Ale uznavam, ze ci ide o 25 alebo 35 zamestnancov na plny uvazok asi nie je uplne podstatne.
 
mínus indicator plus

 

samozrejme. Ale pri 1500 pobockach a 10,63 milionoch na 4 roky to je 1771 na pobocku a rok. To je niekolko clovekotyzdnov zamestnanca level "vie zosietovat komp". Za podporne sluzby. Mne to pride celkom dost.
 
mínus indicator plus

 

nuz najviac prirode pomozete, ked nebudete mat deti. To je prosty fakt a som zvedavy, kedy sa to medzi vsetky tie veci, ktorych sa mame vzdat, dostane aj “oficialne”.
Reakcia k téme: Greta Thunberg a kocka ľadu
30.09.2019 10:54 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

rozhladove pomery sa beru do uvahy, pokial ide o priecestie s "krizmi", vtedy sa podla nich tratova rychlost skutocne upravuje a vodic vozidla, ktore na danu cestu mozem, moze aj ratat s tym, ze vlak uvidi vcas. Ci sa to podari vzdy je otazka, u tragedie v Polomke pravdepodobne nesulad k nestastiu prispel, kedze su u nas ale zaverecne spravy na rozdiel od napr. Ceska neverejne, neda sa to povedat s istotou. V kazdom pripade tam nedlho po nehode ZSR tratovu rychlost znizili. Pokial tam su svetla, je vodic povinny riadit sa nimi. Navrh systemu je taky, ze stav "nic neblika a vlak sa vyruti tratovou rychlostou" ma pravdepodobnost dostatocne malu na to, ze z tohoto dovodu u nas ludia neumieraju. Moze vsak na priecestie vojst 10 km/h a rozhlad musi byt dostatocny pre toto. Pritomnost alebo nepritomnost zavor ma vplyv na to, s akou istotou ich vodic zaregistruje, to je vsetko. Na druhej strane sa niekedy potom vodici pohynaju hned ako sa zacnu zdvihat (svetla este blikaju) a to je situacia, ktorej nebezpecie si malokto uvedomuje. Dokial je vystraha, mozu ist okamzite znovu dole a vlak z druhej strany prefrci za par sekud.
 
mínus indicator plus

 

priecestie je aktivne kontrolovane, vypravcovia v okolitych staniciach su na poruchu upozorneni. Vlaky zastavia a informuju. Na niektorych tratiach je na to aj navestidlo, snad od nejakej tratovej rychlosti povinne ale to si nie som isty. V tom pripade sa to dozvie aj rusnovodic, co uz najblizsiu stanicu presiel.
 
mínus indicator plus

 

nefunkcne priecestie je skutocne signalizovane do najblizsej stanice a v takom pripade by tam ten vlak zastavili a dali mu prislusny rozkaz. Cez priecestie by siel 10 km/h a trubil ako splaseny. Samozrejme sa teoreticky moze stat, ze sa priecestie pokazi pocas tych par minut, kedy je vlak medzi stanicou a nim. Neviem ale, ci sa uz realne stalo, ze by takato situacia bola pricinou nehody. Stale tam zostava povinnost vodica sa pri zhasnutych svetlach presvedcit. Stav, ze blika biela pokial nema, je prakticky vyluceny (nemoze sa to stat bez sucasnej technickej poruchy plus chyby rusnovodica).
 
mínus indicator plus

 

za 650 eur bola unca naposledy v lete 2009
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME