Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Valec57
1 >
mínus indicator plus

 

Platený za to nie je, ale evidentne je to odborník. Takže v záujme verejného blaha by mal nastúpiť ako veliteľ hasičov a nahradiť toho neschopného, čo to riadi teraz.
 
mínus indicator plus

 

300 metrov sa možno zdá blízko, ale ľudia nebývajú na zastávkach, ku okrajovým bytovkám/domom je to už dnes ešte takých 500-600 metrov chôdze. Ak by sa zastávky Borská a Karlova Ves zlúčili (otázne je kam, ak je pri jednej podchod, pri druhej nadchod a medzitým terénne prevýšenie), tak sa tá vzdialenosť môže predĺžiť o ďalších 200-300 metrov... a popravde, kto by chcel mať kilometer (cca 12-15 min.) na zastávku? Rovnaká situácia platí aj pre oboje Krčace, dnes tam síce nič v okolí nie je, ale časom bude a potom by sa tie zastávky (možno) museli budovať znova.
 
mínus indicator plus

 

Predpokladám, že keď príde k nárastu využívania MHD budú aj posilnené linky, takže ľudia by sa nemali hromadiť po prístreškami. Cieľom predsa je, aby sa viac ľudí vozilo a nie postávalo na zastávkach.
 
mínus indicator plus

 

Možno sa to nezdá, ale tie dve zastávky sú od seba vzdialené 300 metrov, nie 100 až 150. ;)
 
mínus indicator plus

 

SL na tej linke vidí potenciál zisku ziskaný jednak zvýšeným ceny cestovného a optimalizáciou počtu spojov. Či im to vyjde zistíme časom. Faktom však je, že dnešné tržby DPB pokrývajú náklady (DPB ich vie vďaka vnútropodnikovému účtovníctvu celkom presne spočítať) z polovice, teda na každý lístok za 1,50 € sa vygeneruje rovnako vysoká strata. Ekonomika by možno bola iná, ak by sa v čase vyvíjala aj cena cestovného, ktorá bola na súčasnú hodnotu nastavená ešte v roku 2008 pre trasu len do Wolfsthalu. Za tých 11 rokov sa teda nie len trasa predĺžila, ale zároveň sa niekde inde posunula aj nákladová úroveň. Holt, DPB ako interný prevádzkovateľ sa má najskôr starať o dopravu v meste. Medzinárodnú dopravu by ani nemal prevádzkovať, každopádne určite nie so stratovým výsledkom. Mesto BA tiež nemá zákonnú možnosť financovať medzinárodnú dopravu. Takže jediným riešením z tejto situácie je linku zrušiť, to, že DPB ústretovo vyrokoval náhradu prostredníctvom iného dopravcu je mu len za česť.
 
mínus indicator plus

 

V texte vyjadrenia bolo uvedené, že viacero sietí bolo umiestnených načierno, čo ja chápem ako v rozpore so známou dokumentáciou. To mohlo vzniknúť jednak nesprávnym zakreslením ešte v 70 rokoch pri výstavbe, alebo hoc aj opustením nejakej predtým používanej siete... (napr. nie tak dávno sa riešili nejaké vzdušné elektrické káble v Petržalke, kde sa zistilo, že boli inštalované kvôli plánovanej výstavbe metra a dnes nie sú pod napätím a ničomu neslúžia). ET v Karlovej Vsi bola modernizovaná na začiatku 90-tych rokov. Aj vtedy mohli byť vybudované rôzne preložky sietí, ktoré nik nezaznamenal, nik si ich nepamätá a teraz ich náhodou objavili. Ani nemuseli byť živé, ale zrejme nikto sa neodváži napr. zakopnúť do plynového potrubia či je pod tlakom. A aj keď nie, hľadá sa najskôr majiteľ a za ten čas stavba stojí. (tu ma kľudne opravte, lebo ste väčší odborník ako ja) A k tej práci... na internete sa vždy nájde množstvo "odborníkov", ktorí vedia skritizovať čo sa urobilo zle, ale záujem ísť ukázať svoje kvality nemajú. Nech majú dôvod akýkoľvek, je to ich rozhodnutie. Ale potom sa nemôžu čudovať tomu, že všetko naokolo je zlé, lebo o tom rozhodujú "neschopní babráci". A tam som mieril svoje prechádzajúce slová.
 
mínus indicator plus

 

Neviem ktoré konkrétne miesto myslíte, ale v celom úseku sa vyberalo celé štrkové lôžko (nová trať bude postavená modernejšou techológiou na betónovom podklade). Na viacerých miestach (obzvlášť medzi zastávkami Segnerova a Nad lúčkami) sa v minulosti prepadávalo podložie pod štrkovým lôžkom, takže tam sa musela vybrať resp. zhutniť väčšia vrstva.
 
mínus indicator plus

 

V dlhom príspevku ste pohejtovali ste všetkých naokolo a nič konštruktívne ste neuviedli. Na čo to bolo dobré? Pri príprave projektu sa rieši, aký je súčasný stav a ako má výsledok vyzerať, tzn. kde budú nové zastávky, aký typ koľajníc sa použije, aké bude okolie trate... a na základe toho sa zhodnotí ktoré súčasné plochy stavba zaberie, aké súvisiace úpravy sú potrebné. Toto všetko nerieši jeden-dvaja ľudia, ale celý tým - projektanti, odborníci na koľajové trate, architekti, urbanisti.... v rámci príprav sa oslovujú všetci známi prevádzkovatelia sietí na vyjadrenie. Duo Kratochvíľová - Bánovec boli, pokiaľ viem, manažérmi celého projektu, ktorých úlohou bolo zabezpečiť, aby všetci zúčastnení spolu komunikovali a aby výsledok zodpovedal očakávaniu. Takto projekt ide do súťaže na zhotoviteľa. Dodávateľ má na celú stavbu 15 (neviem či nie dokonca až 18) mesiacov a na príprave finálneho harmonogramu pracoval aj on, aby reálne zohľadnil náročnosť prác a dostupné kapacity. Ak sa však až v priebehu stavby zistí, že v území sú aj neznáme siete, alebo siete nachádzajúce sa inde ako je zakreslené v projekte (v BA sú oba prípady pomerne bežné, keďže ani sami vlastníci nevedia, kde čo majú a častokrát ani to, či dané siete sú ešte „živé“), nezostáva nič iné, len to celé preplánovať a vybudovať inak. A toto je ten moment, ktorý, aspoň podľa vyjadrenia primátora ale aj DPB (viď nižšie skopírovaná časť statusu z Facebooku DPB), spôsobil zdržanie a posun termínu. Len je škoda, že sa Slovensku máme stovky až tisícky odborníkov „na slovo vzatých“ ktorý všetko vedia, ale neprihlásia sa do výberových konaní na pracovné pozície a tým pádom nám ostatným nedajú šancu vidieť ich kvality v praxi. Z FB DPB: "Viacero inžinierskych sietí pod karloveskou traťou bolo totiž umiestnených “načierno” a je potrebné kvôli nim projekty upravovať. Preto museli byť niektoré činnosti dočasne pozastavené."
 
mínus indicator plus

 

To bude zrejme tým, že v tomto roku prebieha I. a II. etapa v úseku od nadchodu na Jurigovom do Dúbravky. Križovatka Karloveská x Molecova je naplánovaná na budúci rok v rámci IV. etapy. https://imhd.sk/ba/doc/sk/1856...
 
mínus indicator plus

 

Nebol to rýchlik, ale osobák zo Zvolena do Levíc.
 
mínus indicator plus

 

Potom budeš svojho starostu bombardovať aby to riešil. Minimálne v Rači už pred mesiacom vyhlásili, že tie zóny sa budú čiastočne prekrývať práve z týchto dôvodov.
 
mínus indicator plus

 

Celý incident = na SAV nastúpili, robili bordel (začali rozhadovať veci a fajčiť), niekto ich upozornil, tomu najskôr nadávali, potom ho aj z manželkou zmlátili a na Damborského vystúpili.
 
mínus indicator plus

 

Za parkovanie na vlastnom od teba nikto nič pýtať nebude. A na verejnom mieste sa musí vybrať toľko, aby ťa to motivovalo tam ani neísť, ale aby to tiež priniesli peniaze na kontrolu a rozvoj. Inak áut si máj koľko chceš.... len nimi nezavadzaj v spoločnom priestore.
 
mínus indicator plus

 

Vymenuj mestá Európy (s výnimkou Londýna resp. všeobecne UK), kde sú kamery bežnou súčasťou vozidiel MHD. Pochodil som niekoľko desiatok miest od Španielska po Ukrajinu a kamerový systém so záznamom je nanajvýš súčasťou nových vozidiel, alebo tam nie je vôbec. V BA sú kamerami so záznamom vybavené všetky vozidlá dodávané po roku 2014. Tento incident sa odohral vo vozidle o 2 roky staršom.
 
mínus indicator plus

 

Capacity práveže kamery nemajú... resp. majú kameru cúvaciu a dohľadovú na zadné dvere, ale ani jedna z nich nemá záznam. Kamerami so záznamom sú vybavené až vozidlá dodávané po roku 2014.
 
mínus indicator plus

 

Ono sa ťažko porovnáva schéma metra (napr. pražského, alebo viedenského) so schémou celej siete liniek MHD. I keď taká sieť metra vo väčších mestách (napr. v Londýne) je už tiež dosť komplikovaná. Ak chcete niečo jednoduché, odporúčam pozrieť schému električkových liniek, tá je prehľadná a v celku porovnateľná so schémami metra. Platí od roku 2012 a okrem výluk jedinou väčšou zmenou bolo otvorenie trate do Petržalky. https://imhd.sk/ba/media/mn/00...
 
mínus indicator plus

 

Zrejme si si neprečítal článok. Inak by si sa dozvedel, že sa mení cestovný poriadok (teda odchody) a nie trasy. Ak cestuješ len v krajnom prípade, tak časy odchodov aj tak z hlavz nevieš, takže pre teba sa vlastne nemení nič.
 
mínus indicator plus

 

Školy a škôlky ale majú v správe mestské časti a tam "pravicový raj" nebol až tak jednoznačný. Obzvlášť v Petržalke, kde bol richtárom 20 rokov viac menej ľavicový Bajan.
 
mínus indicator plus

 

Si tie poplatky rozoberme: - cestná daň - tú platia len podnikatelia za to, že používaním a opotrebovávaním verejných ciest generujú zisk pre seba - daň z PHM - tú platím aj keď si kupujem benzín do kosačky - STK - je za kontrolu tvojho vozidla, či spĺňa technický stav - miestne dane - tie sa platia za nehnuteľnosť (rovnako vlastníci aj nevlastníci auta), psa... ale napr. aj za zabratie verejného priestoru (napr. pri stavbe lešenia, ale už nie pri parkovaní) - daň z poistenia platia rovnako všetci tí, čo sú poistený Čo mne ako vlastníkovi parkovacieho miesta vadí je, že zatiaľ čo ja som si parkovanie vyriešil kúpoul garážového státia (8900 €) tak platím aj každý rok daň z nehnuteľností (cca 30 €). Naproti tomu všetci tí, čo parkujú na ulici neplatia vôbec nič a ešte svojimi autami zavadzajú na ceste (niekde je problém vidieť do križovatky), chodníkoch, trávnikoch... A inak, ako poplatkami ich nikto nedonúti, aby si hľadali vlastné možnosti parkovania.
 
mínus indicator plus

 

Otázka tej pani na jednej strane vyznie blbo, ale je v nej trocha pravdy. Dnes keď sa niekto o parkovanie svojich vozidiel postará je odmenený akurát tak daňou z nehnuteľnosti (podľa rozlohy cca 25 €), zatiaľ čo iný parkuje na ulici bezplatne a ešte sa rozčuľuje, že by ho to po novom malo stáť 49 €.
 

1 >

Najčítanejšie na SME