Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Jozef Drahovský
1>
mínus indicator plus

 

Ak si myslíte, že vodiči (väčšina) sa správa inak, než tak, že pri blikajúcej červenej stoja a keď už nebliká idú, bez toho aby sa pozreli či vlak ide ako to robia na priecestí bez signalizácie. Tak si spravte vlastný prieskum a zverejnite výsledky.
 
mínus indicator plus

 

ČR a SR som uviedol preto, že pôvodne sme mali spoločný predpis v tejto oblasti i keď dnes je už veľa odlišnosti. . Napríklad v ČR majú viaceré železničné priecestia, kde sa vstupná aj výstupná závora zatvára odrazu po dlhom časovom intervale od začatia blikania červeného svetla. Inde vo svete je to tak, že vstupná závora zatvorí v jednotkách sekúnd po začatí blikania červeného svetla a výstupná závora sa zatvorí neskôr v závislosti na dĺžke železničného priecestia. Napríklad tragédii kamión/pendolíno by sa dal predísť keby po začatí blikania červeného svetla sa zatvorila najprv vstupná závora a výstupná závora až po primeranom čase na opustenie priecestia od zatvorenia vstupne závory. Drobnosť v elektronike voči cene ľudského života. . Áno biele svetlo sa k všeobecnej spokojnosti používa aj v iných štátoch. Maďarsko má veľmi hustú železničnú sieť a patrilo do rovnakého bloku štátov, preto ho tam nájdete často.
 
mínus indicator plus

(ani tá blikajúca žltá)   (ani tá blikajúca žltá)

Samozrejme, že okrem riadnej prevádzky semaforov, som videl semafory v križovatke, ktoré nesvietili ani jedným svetom. Niekedy nesvietilo len zdvojené svetlo, niekedy nesvietilo nič (ak sa vypáli žiarovka na zdvojenom svetle, tak sa signalizácia križovatky nevypne, čo tiež nie je všeobecne známe). Vždy keď niečo také vidím ide o mimoriadnu situáciu a preto idem opatrne. Lenže na niektorých, železničných prejazdoch je štandard, že nesvieti nič a tak sa nedá rozoznať bežná a mimoriadna situácia.
 
mínus indicator plus

 

Keď vodič pred železničným priecestím sa pozerá po niečom čo funguje - bliká, tak v prípade, že to nebliká (napr. aj prerušený kábel alebo vypálená žiarovka), tak je upozornený na mimoriadnu situáciu a koná obzvlášť opatrne. . Ak vodiča učíme, že stáť má len v prípade spustených závor alebo blikajúceho červeného svetla, tak v prípade prerušeného kábla lebo vypálenej žiarovky vytvára bezpečnostný problém a to ešte nepíšem o prehliadnutí blikania pri intenzívnom slnečnom svetle kolmo na svetlá signalizácie.
 
mínus indicator plus

 

Keď je slnku nízko nad horizontom a svieti kolmo na svetlá vám, tak je tienidlo svetla bezvýznamné. A to aj v križovatke a aj na železničnom priecestí. Tienidlo pomôže počas dňa, ale nie vtedy, keď je orientácia sveta priamo do slnka. Ak si pozriete ako ide slnko po oblohe počas roka, tak s trochou námahy zistíte, v ktoré dni v roku v ktorých hodinách, na ktorých svetelných signalizáciách je problém.
 
mínus indicator plus

1021439   1021439

Ak vám na križovatke intenzívne svieti slnko do semaforu a neviete rozoznať, ktoré svetlo svieti, tak ste v strehu, lebo viete, že aspoň jedno svetlo by svietiť malo. . Keď svieti červená, vieme, že semafor funguje a musíme stáť. Keď svieti zelena vieme že semafor funguje a môžeme ísť. Keď bliká žlté svetlo vieme, že semafor neriadi premávku a riadime sa dopravným značením. Keď nevidíme svietiť ani jedno svetlo, či skutočne nesvieti alebo len nevidíme pre slnko, tak vieme, že ide o mimoriadnu situáciu a postupujeme opatrne. . Otázka: Na križovatkách vieme zodpovedne informovať všetkých účastníkov cestnej premávky. Prečo to nerobíme rovnako zodpovedne aj na železničných priecestiach, ktoré sú oveľa nebezpečnejšie?
 
mínus indicator plus

 

K textu, ktorý je uvedený v električkách, že posledný spoji ide o 23 hodine z centra mesta sa hlásim, lebo je to aj mojou zásluhou. . Len teraz neviem, či ma za to chválite alebo kritizujete. . Keď sa rokovalo o tom dokedy majú jazdiť v Bratislave električky ako nosný dopravný systém, tak som navrhoval do 24 hodiny z centra mesta. . Okrem iného boli požiadavky aby prestali jazdiť čím skôr, aby si aj taxikári zarobili. . Relevantná požiadavka bola z dopravného podniku, aby to bolo len do 21 hodiny z centra mesta. Aby vodiči za ďalšiu hodinu sa stihli otočiť do depa a skončili pracovnú dobu v druhej smene bez nočných príplatkov po 22:00. . Vtedy som poukazoval na to, že a chceme aby ľudia v Bratislave využívali MHD, tak MHD musí ísť vtedy keď to ľudia potrebujú. . Nakoniec 23 hodina z centra mesta bol kompromis. . Ak ste išli električkou ktorá ide ľubovoľným smerom z centra ako posledná alebo aj predposledná tak nezíva prázdnotou ako bola obava, ale býva plná cestujúcich. . Potom ostávajú len nočné spoje, ktoré majú dlhší interval a jazdia na trochu iných trasách alebo ísť taxíkom. . K prvej vašej požiadavke o doživotnom predsedovi len toľko, ak si prečítate tento článok, tak kritizujem text stanov. Podľa mňa malo by v nich byť uvedené, že pred začatím príprav na volebnú kampaň do NRSR je čas na výber predsedu – lídra do volieb v jednej osobe vo vnútrostraníckej súťaže. A to z toho dôvodu, aby bola pre voliča garancia kontinuity pred a po voľbách. Ak vo voľbách líder neuspeje, malo by byť morálnou povinnosťou abdikovať, ale aj to môže byť zakotvené v stanovách.
 
mínus indicator plus

 

Učiť vodičov hľadať biele svetlo je súčasťou učenia bezpečného prejazdu cez železničné priecestie. . Ak biele svetlo bliká, tak jednoznačne signalizácia funguje. Keby niekto odstrihol kábel idúci k zabezpečovaciemu zariadeniu (ako sa stalo, napríklad do zberu) tak by biele svetlo neblikalo. . Biele svetlo nie je komunistický výmysel. Nemá nič spoločné s politikou. Je to technické riešenie a podľa mňa dobré riešenie. EU ho môže prijať ako voliteľnú / odporúčanú z možnosť.
 
mínus indicator plus

 

Niekomu píli uši nový výraz. Inému veta s 7 chybami. Inému, že zhotoviteľ ignoruje vhodné postupy práce.
 
mínus indicator plus

 

Tento problém vôbec nemusel existovať, keby pred niekoľkými rokmi zákonodarca / politici rozmýšľali. . Prv bol vek 18 rokov postačujúci na kategóriu C, chalani chodili na vojnu a bežne jazdili na nákladných autách a pod palcom mali nielen šoférovanie, ale aj bojové zbrane. Vtedy to bola samozrejmosť, teraz je to samozrejmosť len v štátoch kde 18 roční chodia na povinnú alebo dobrovoľnú vojenskú službu. . Potom došlo na Slovensku zo dňa na deň k posunu vekovej hranice z 18 na 21 rokov. Čo malo za následok výpadok u nových vodičov nákladných aut (nielen vodičov kamiónov) na niekoľko rokov. Obdobe to bolo aj u vodičov autobusov. . Keby vtedy politici posúvali hranicu veku o 3 mesiace za rok, tak by to bolo postupné a k terajšej situácii vôbec nemuselo dôjsť. . Navyše za tie roky došlo v cestnej doprave, ale aj v správaní mladých ľudí k mnohým zmenám a samotný posun vekovej hranice naspať nevytvorí nových vodičov v potrebnom množstve a kvalite. 18 ročný ktorý, od 15 rokoch jazdí na motorke, neskôr štvorkolke, tak má iné skúsenosti ak 18 ročný, ktorý ide na prvú jazdu po získaní vodičského preukazu. Preto by som všetkých 18 ročných nehádzal do jedného vreca. . K opačným návrhom aby sa vek na vodičský kategórie B posunul na 21 rokov a zaviedol u bicyklu na 18 rokov sa radšej nebudem vyjadrovať, lebo to skončí tak, že vodič kamióna alebo autobusu budú môcť byť len adekvátne skúsení ľudia po 40-tke, tak ako je to podmienka veku na prezidenta.
 
mínus indicator plus

 

Ved zadefinujte termín: "ALEBO K NEMU SMERUJU" aby to bolo právne jednoznačné a technicky merateľné. . Dnes už aj v EU začínajú jazdiť aj samojazdiace autá / autobusy, takže exaktné predpsisy sú nutnosťou. . To isté platí aj pre objektívnu zodpovednosť, keď na priechodoch pre chodov sú kamery s umelou inteligenciou monitorujú správanie chodcov a vodičov a posielajú pokuty za priestupky. A aj tu je potrebné mať predpisy konkrétne a technicky merateľné.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 22:31 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

To čo ste napísal: "Rovnako aj chodec sa má pozrieť" s tým súhlasím. Lenže termín "absolútna prednosť" si veľa chodcov (ak nie takmer všetci) vysvetľuje, že sa pozerať nemusí a nie, že vodiči (okrem el. a majáky) majú povinnosť. . Práve preto je termín "absolútna prednosť pre chodcov" mediálne veľmi nešťastný. Kým vodiči sú nútený predpisy študovať, tak chodci sa väčšinou riadia len správami z medií a tie keď sú neúplné tak je to nebezpečné.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 22:22 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Tie linky, ktoré som dostal, presnejšie text je veľmi všeobecný, nejednoznačne definovateľný. Ved skúste zadefinovať, "ak sa este len zjavne chystaju prejst cez vozovku" aby to bolo právne jednoznačné nielen pre spory, ale aj pre samojazdiace vozidlá.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 14:49 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Poprosim URL na daný predpis, ktorý to definuje.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
08.07.2019 17:44 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Po nórsky neviem, ale dal som si daný paragraf preložiť. Ale nie je tam nič o tom, že vozidlá majú zastaviť ak sa chodec priblíži k priechodu na vzdialenosť 3 metre. --- § 9.Særlige plikter overfor gående 1. Kjørende skal la gående få tilstrekkelig plass på vegen. 2. Kjørende som krysser gangveg eller fortau, har vikeplikt for gående. Det samme gjelder kjøring på gågate eller gatetun. Ved gangfelt hvor trafikken ikke reguleres av politi eller ved trafikklyssignal, har kjørende vikeplikt for gående som befinner seg i gangfeltet eller er på veg ut i det. 3. Den som vil kjøre forbi til høyre for sporvogn ved holdeplass uten trafikkøy, skal stanse og gi fri veg for passasjerer som stiger av eller vil stige på. Det samme gjelder for syklende som vil kjøre forbi til høyre for buss ved holdeplass. 4. Kjørende skal unngå stans på gangfelt. Dette nummer gjelder også for fører av sporvogn. 0 Endret ved forskrift 6 mars 1998 nr. 181 (i kraft 1 mai 1998).
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
07.07.2019 9:41 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

V Norsku   V Norsku

Na základe čoho v Nórsku vodiči vedia keď je chodec vzdialený 3 metre od priechodu, či chce pokračovať priamo ďalej po chodníku alebo chce po troch metroch prejsť cez priechod pre chodcov na druhú stranu? Keď som pozrel na StreetView, tak v Norsku je oveľa viac prechodov so semaformi ako u nás a tam tento problém nie je, ale nájde sa dosť priechodov na menej zaťažených cestách. Zatiaľ som si nevšimoli, že by autá stáli a čakali na chodca, ktorý sa ešte len blíži k priechodu (je od neho 3 metre). Keď chodec stál pri prechode pre chodcov to áno to je priam vzorove, ale 3 mete od neho? Odhadujem, že tam žijete. Viete dať url na nejaké video, ktoré by vaše tvrdenie vysvetlilo?
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
05.07.2019 18:01 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Vďaka za upozornenie, dúfam, že preklepy prechod/priechod a podobne som odstránil. Uznávam, že niektoré vety tvorím krkolomne, ale väčšinou je to dôsledok toho, že chem zdôrazniť postupnosť a nie vždy sa mi to podarí zhodné s obvyklým slovosledom. . K tomu zdržiavaniu sa na okraji chodníka pri prechode pre chodcov. V dávnych dobách som si v zahraničí som si všimol, že keď chodec, chce čím skorej prejsť, tak stojí priamo na okraji chodníka a čaká kým vozidlo zastaví, ak chce dať vodičovi najavo aby išiel, že on pôjde až potom, tak spraví krok vzad, respektíve tak už zastaví pri prichádzaní k priechodu. . Je to pekný príklad neverbálnej komunikácie medzi chodcami a vodičmi a nedochádza k zbytočnému zastavovaniu a vodiči vedia čo chodec chce. Už viac krát som tento spôsob komunikácie odporúčal v médiach používať aj u nás. Hoci nie je v zákone zadefinovaný u väčšiny chodcov/vodičov funguje. . Je to presne tak ako píšete, je založený na vzájomnej ohľaduplnosti.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
05.07.2019 17:29 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Áno mali by mu prednosť dať a aj ho púšťajú, ale so zdržaním. Tam by sa hodilo prepracovať celkové dopravne riešnie miesta kde sa stretávajú vozidlá od Slovnaftu z D1 od Źiliny a D1 od Prístavneho mosta. Lebo tí sprava sa potrebujú dostať vľavo na Bajkalskú priamo a zľava na Gagarinovu, a ti zo stredu na otočku nad Bajkalskou.
 
mínus indicator plus

 

Jazdim tadial denne. Je pravda, ze viacerí jazdia po pamati, ale je to vyrazne lepsie ako prv, najma u vodičov od inakadial ako z BA.
 
mínus indicator plus

bedo2   bedo2

Ved to je neadekvátne použitie dopravného značenia a tie vyznačené prechody do stredu kruhového objazdu, to je proti nielen predpisom, ale aj rozumu. https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1srVXgH8SnaLVN_rMU4ZfE rg!2e0!7i13312!8i6656 Ak je to aj teraz v takom stave tak, ta tam zastavím s kamerou, lebo zrejme ide o svetový unikát.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME