Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Jozef Drahovský
1>
mínus indicator plus

 

K textu, ktorý je uvedený v električkách, že posledný spoji ide o 23 hodine z centra mesta sa hlásim, lebo je to aj mojou zásluhou. . Len teraz neviem, či ma za to chválite alebo kritizujete. . Keď sa rokovalo o tom dokedy majú jazdiť v Bratislave električky ako nosný dopravný systém, tak som navrhoval do 24 hodiny z centra mesta. . Okrem iného boli požiadavky aby prestali jazdiť čím skôr, aby si aj taxikári zarobili. . Relevantná požiadavka bola z dopravného podniku, aby to bolo len do 21 hodiny z centra mesta. Aby vodiči za ďalšiu hodinu sa stihli otočiť do depa a skončili pracovnú dobu v druhej smene bez nočných príplatkov po 22:00. . Vtedy som poukazoval na to, že a chceme aby ľudia v Bratislave využívali MHD, tak MHD musí ísť vtedy keď to ľudia potrebujú. . Nakoniec 23 hodina z centra mesta bol kompromis. . Ak ste išli električkou ktorá ide ľubovoľným smerom z centra ako posledná alebo aj predposledná tak nezíva prázdnotou ako bola obava, ale býva plná cestujúcich. . Potom ostávajú len nočné spoje, ktoré majú dlhší interval a jazdia na trochu iných trasách alebo ísť taxíkom. . K prvej vašej požiadavke o doživotnom predsedovi len toľko, ak si prečítate tento článok, tak kritizujem text stanov. Podľa mňa malo by v nich byť uvedené, že pred začatím príprav na volebnú kampaň do NRSR je čas na výber predsedu – lídra do volieb v jednej osobe vo vnútrostraníckej súťaže. A to z toho dôvodu, aby bola pre voliča garancia kontinuity pred a po voľbách. Ak vo voľbách líder neuspeje, malo by byť morálnou povinnosťou abdikovať, ale aj to môže byť zakotvené v stanovách.
 
mínus indicator plus

 

Učiť vodičov hľadať biele svetlo je súčasťou učenia bezpečného prejazdu cez železničné priecestie. . Ak biele svetlo bliká, tak jednoznačne signalizácia funguje. Keby niekto odstrihol kábel idúci k zabezpečovaciemu zariadeniu (ako sa stalo, napríklad do zberu) tak by biele svetlo neblikalo. . Biele svetlo nie je komunistický výmysel. Nemá nič spoločné s politikou. Je to technické riešenie a podľa mňa dobré riešenie. EU ho môže prijať ako voliteľnú / odporúčanú z možnosť.
 
mínus indicator plus

 

Niekomu píli uši nový výraz. Inému veta s 7 chybami. Inému, že zhotoviteľ ignoruje vhodné postupy práce.
 
mínus indicator plus

 

Tento problém vôbec nemusel existovať, keby pred niekoľkými rokmi zákonodarca / politici rozmýšľali. . Prv bol vek 18 rokov postačujúci na kategóriu C, chalani chodili na vojnu a bežne jazdili na nákladných autách a pod palcom mali nielen šoférovanie, ale aj bojové zbrane. Vtedy to bola samozrejmosť, teraz je to samozrejmosť len v štátoch kde 18 roční chodia na povinnú alebo dobrovoľnú vojenskú službu. . Potom došlo na Slovensku zo dňa na deň k posunu vekovej hranice z 18 na 21 rokov. Čo malo za následok výpadok u nových vodičov nákladných aut (nielen vodičov kamiónov) na niekoľko rokov. Obdobe to bolo aj u vodičov autobusov. . Keby vtedy politici posúvali hranicu veku o 3 mesiace za rok, tak by to bolo postupné a k terajšej situácii vôbec nemuselo dôjsť. . Navyše za tie roky došlo v cestnej doprave, ale aj v správaní mladých ľudí k mnohým zmenám a samotný posun vekovej hranice naspať nevytvorí nových vodičov v potrebnom množstve a kvalite. 18 ročný ktorý, od 15 rokoch jazdí na motorke, neskôr štvorkolke, tak má iné skúsenosti ak 18 ročný, ktorý ide na prvú jazdu po získaní vodičského preukazu. Preto by som všetkých 18 ročných nehádzal do jedného vreca. . K opačným návrhom aby sa vek na vodičský kategórie B posunul na 21 rokov a zaviedol u bicyklu na 18 rokov sa radšej nebudem vyjadrovať, lebo to skončí tak, že vodič kamióna alebo autobusu budú môcť byť len adekvátne skúsení ľudia po 40-tke, tak ako je to podmienka veku na prezidenta.
 
mínus indicator plus

 

Ved zadefinujte termín: "ALEBO K NEMU SMERUJU" aby to bolo právne jednoznačné a technicky merateľné. . Dnes už aj v EU začínajú jazdiť aj samojazdiace autá / autobusy, takže exaktné predpsisy sú nutnosťou. . To isté platí aj pre objektívnu zodpovednosť, keď na priechodoch pre chodov sú kamery s umelou inteligenciou monitorujú správanie chodcov a vodičov a posielajú pokuty za priestupky. A aj tu je potrebné mať predpisy konkrétne a technicky merateľné.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 22:31 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

To čo ste napísal: "Rovnako aj chodec sa má pozrieť" s tým súhlasím. Lenže termín "absolútna prednosť" si veľa chodcov (ak nie takmer všetci) vysvetľuje, že sa pozerať nemusí a nie, že vodiči (okrem el. a majáky) majú povinnosť. . Práve preto je termín "absolútna prednosť pre chodcov" mediálne veľmi nešťastný. Kým vodiči sú nútený predpisy študovať, tak chodci sa väčšinou riadia len správami z medií a tie keď sú neúplné tak je to nebezpečné.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 22:22 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Tie linky, ktoré som dostal, presnejšie text je veľmi všeobecný, nejednoznačne definovateľný. Ved skúste zadefinovať, "ak sa este len zjavne chystaju prejst cez vozovku" aby to bolo právne jednoznačné nielen pre spory, ale aj pre samojazdiace vozidlá.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
09.07.2019 14:49 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Poprosim URL na daný predpis, ktorý to definuje.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
08.07.2019 17:44 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Po nórsky neviem, ale dal som si daný paragraf preložiť. Ale nie je tam nič o tom, že vozidlá majú zastaviť ak sa chodec priblíži k priechodu na vzdialenosť 3 metre. --- § 9.Særlige plikter overfor gående 1. Kjørende skal la gående få tilstrekkelig plass på vegen. 2. Kjørende som krysser gangveg eller fortau, har vikeplikt for gående. Det samme gjelder kjøring på gågate eller gatetun. Ved gangfelt hvor trafikken ikke reguleres av politi eller ved trafikklyssignal, har kjørende vikeplikt for gående som befinner seg i gangfeltet eller er på veg ut i det. 3. Den som vil kjøre forbi til høyre for sporvogn ved holdeplass uten trafikkøy, skal stanse og gi fri veg for passasjerer som stiger av eller vil stige på. Det samme gjelder for syklende som vil kjøre forbi til høyre for buss ved holdeplass. 4. Kjørende skal unngå stans på gangfelt. Dette nummer gjelder også for fører av sporvogn. 0 Endret ved forskrift 6 mars 1998 nr. 181 (i kraft 1 mai 1998).
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
07.07.2019 9:41 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

V Norsku   V Norsku

Na základe čoho v Nórsku vodiči vedia keď je chodec vzdialený 3 metre od priechodu, či chce pokračovať priamo ďalej po chodníku alebo chce po troch metroch prejsť cez priechod pre chodcov na druhú stranu? Keď som pozrel na StreetView, tak v Norsku je oveľa viac prechodov so semaformi ako u nás a tam tento problém nie je, ale nájde sa dosť priechodov na menej zaťažených cestách. Zatiaľ som si nevšimoli, že by autá stáli a čakali na chodca, ktorý sa ešte len blíži k priechodu (je od neho 3 metre). Keď chodec stál pri prechode pre chodcov to áno to je priam vzorove, ale 3 mete od neho? Odhadujem, že tam žijete. Viete dať url na nejaké video, ktoré by vaše tvrdenie vysvetlilo?
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
05.07.2019 18:01 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Vďaka za upozornenie, dúfam, že preklepy prechod/priechod a podobne som odstránil. Uznávam, že niektoré vety tvorím krkolomne, ale väčšinou je to dôsledok toho, že chem zdôrazniť postupnosť a nie vždy sa mi to podarí zhodné s obvyklým slovosledom. . K tomu zdržiavaniu sa na okraji chodníka pri prechode pre chodcov. V dávnych dobách som si v zahraničí som si všimol, že keď chodec, chce čím skorej prejsť, tak stojí priamo na okraji chodníka a čaká kým vozidlo zastaví, ak chce dať vodičovi najavo aby išiel, že on pôjde až potom, tak spraví krok vzad, respektíve tak už zastaví pri prichádzaní k priechodu. . Je to pekný príklad neverbálnej komunikácie medzi chodcami a vodičmi a nedochádza k zbytočnému zastavovaniu a vodiči vedia čo chodec chce. Už viac krát som tento spôsob komunikácie odporúčal v médiach používať aj u nás. Hoci nie je v zákone zadefinovaný u väčšiny chodcov/vodičov funguje. . Je to presne tak ako píšete, je založený na vzájomnej ohľaduplnosti.
Reakcia k téme: Absolútna prednosť chodcov
05.07.2019 17:29 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Áno mali by mu prednosť dať a aj ho púšťajú, ale so zdržaním. Tam by sa hodilo prepracovať celkové dopravne riešnie miesta kde sa stretávajú vozidlá od Slovnaftu z D1 od Źiliny a D1 od Prístavneho mosta. Lebo tí sprava sa potrebujú dostať vľavo na Bajkalskú priamo a zľava na Gagarinovu, a ti zo stredu na otočku nad Bajkalskou.
 
mínus indicator plus

 

Jazdim tadial denne. Je pravda, ze viacerí jazdia po pamati, ale je to vyrazne lepsie ako prv, najma u vodičov od inakadial ako z BA.
 
mínus indicator plus

bedo2   bedo2

Ved to je neadekvátne použitie dopravného značenia a tie vyznačené prechody do stredu kruhového objazdu, to je proti nielen predpisom, ale aj rozumu. https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1srVXgH8SnaLVN_rMU4ZfE rg!2e0!7i13312!8i6656 Ak je to aj teraz v takom stave tak, ta tam zastavím s kamerou, lebo zrejme ide o svetový unikát.
 
mínus indicator plus

JanC23   JanC23

Máte pravdu. V Paríži pri víťaznom oblúku som ako chodec hodinu stál a pozeral na premávku. Ako autá v kruhovom objazde o viacerých jazdných pruhoch dávajú prednosť vchádzajúcim autám, ako vznikne zablokovanie kruhového objazdu, kolko vydržia nečinne stát a ako sa to znova pohne. Do toho sanitky, hasiči policajti. Niečo podobne ako pozorovanie mraveniska. Navyše ťuknutie do auta vpredu a vzadu pri parkovaní nie je niečo výnimočné, ale aj tak najviac sa mi páčí plus na červenom svetle semaforu z druhej strany. p.s. vďaka za originálny link
 
mínus indicator plus

bedo2   bedo2

Je možné, že pravdu nemám, ale viem, že okolo roku 2009 sa všetky dopĺnali o značku daj prednosť v jazde a aj kruhový objazd v Nite sa menil. Ak viete kde je taký bez značky daj prednoasť tak napíšte.
 
mínus indicator plus

 

Nekritizoval som vodiča kamiónu. Ako došlo k stretu kamióna a žltého auta, ktoré má nabúraný aj predok z videa nevidno. Napísal som, že v takýchto prípadoch treba dodržiavať najmä dve veci: 1, bezpečný odstup 2, včasne dávanie smeroviek a preraďovanie sa do druhého pruhu len keď je voľný
 
mínus indicator plus

sherpa   sherpa

Nechcem polemizovať o tom, či to bol odstup o dráhe, ktorú moje vozidlo prešlo za sekundu alebo dve, pripadne niečo medzi. V každom prípade nechávam vzdialenosť tak, aby sa tam mohlo súbežne idúce vozidlo preradiť, respektíve aby som mal čas na zabrzdenie. . Ako vidíte, tak som ubrzdil aj bez režimu núdzového brzdenia, tak isto aj vodiči pred mnou a čo ma obzvlášť potešilo, že bezpečný odstup dodržali najmä vodiči za mnou. Vždy pri takomto brzdený sa pozerám aj do spätného zrkadla. Už sa stalo, že som sa uhol pred nárazom do odstavného pruhu. . Áno mate pravdu, že tamojší povrch vozovky je v zlom stave, sú tam diery a vyhýbanie sa im často spôsobuje kolízie. Viem, že dlhé roky tento úsek nebol majetkovo vysporiadaný, (a netuším či už je to všetko ok) preto sa nemal kto o daný úsek postarať, dať do poriadku dilatačné spoje a komplet vymeniť koberec. . Inak tam by sa zišlo zmeniť dopravné značenie tak, že nechať jazdiť kamióny len v ľavom pruhu. Lebo z Lafranconi môžu ísť len v ľavom pruhu a aj pokračovanie ďalej po D1 z ľavého pruhu. Takto sa tam zbytočne preraďujú najprv z ľavého do pravého pruhu a potom o dve stovky metrov z pravého do ľavého pruhu.
 
mínus indicator plus

1048504   1048504

V mediach sa objavujú spravy, že každý podnikateľ musí mať ekasu. Ale nie je to pravda. Tuto fámu šíria len firmy, ktoré ekasu predávajú. . Pokiaľ nerobíte predaj za hotovosť, tak ekasu nepotrebujete. Pokiaľ predávate aj za hotovosť a nie je to veľký počet položiek, tak vám stačí aj virtuálna pokladna z FS. . Čiže taxi, v ktorých neplatíte ani hotovosťou ani kartou. (Kartová operácia ide cez internet) tak ekasu nepotrebujete.
 
mínus indicator plus

 

Vy píšete. "Pridem ku priechodu, postavim sa na kraj cesty a ak je to mozne a bezpecne tak dam jednu nohu na vozovku. A pockam az si budem isty, ze mozem bezpecne prejst." . Podla mňa konáte správne. Ak chcete prejsť čo najskôr tak sa postavíte na okraj chodníka, ak chcete povedať, nech ešte idú autá, tak spravíte krok vzad, presnejšie nestojíte na okraji chodníka. Tento spôsob komunikácie chodec auta je všeobecne používaný, len u nás sa v autoškole neučí a ľudia si ho musia osvojiť až praxou. . Problematický chodci sa správajú inak. Tí sa nepozrú na prichádzajúce vozidlá a vojdu na vozovky. Potom zomierajú nielen pod kolesami aut, ktoré fyzicky nedokázali zabrzdiť, ale aj pod kolesami vozidiel s právom prednostnej jazdy aj pod električkou.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME