Nedeľa, 23. február, 2020 | Meniny má Roman, Romana

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: vlado__m
1 >
mínus indicator plus

Áno zaváňa,   Áno zaváňa,

pokiaľ predmetom projektu organizácie dopravy (POD) počas výstavby bude len zopár zákazových a príkazových dopravných značiek. Tu je spomienka na dočasné uzavretie priecestia Hanulova a redukciu počtu jazdných pruhov pre potreby stavby: https://cloudia.banoviny.sk/rx... Takto to dopadne, keď priepustnosť križovatky je väčšia, ako kapacita lievika za ňou - zablokované aj priečne smery, v kolóne uviaznutých (len viditeľných) 6 busov so stovkami cestujúcich. A pritom stačilo optimalizovať riadenie križovatky na nové podmienky a vyznačiť vonkajší pruh od zastávky Alexyho po lievik pre BUS. Doladiť simulačne a implementovať v praxi. 3. etapa bude iného kalibru, sú tam križovatky typu Molecova, Devínska cesta, Mlynská dolina s rádovo vyšším zaťažením, ako na Hanulovej. K tomu záber vnútorných pruhov pre stavbu v určitých dĺžkach. Pri rovnakom (odfláknutom) prístupe k POD podľa vzoru Dúbravky budú stavy dokumentované na obrázku až veľmi pohodové v porovnaní s tými, ktoré možno očakávať na Botanickej a NAGLS. A to rovnako pre autá aj MHD BUS. Apelujem na mesto, nech sa poučí z fatálnych chýb dopustených v Dúbravke tým, že vhodnými opatreniami v organizácii a riadení dopravy v rámci možností eliminuje zbytočné traumatizovanie občanov počas dlhých mesiacov dopravných obmedzení. Lebo len hlupák opakuje tú istú chybu.
 
mínus indicator plus

Hodnotit sameho seba   Hodnotit sameho seba

v otazkach sluzby verejnosti nie je ferove. Ferovejsie by bolo vytvorit priestor pre verejnost na vyjadrenie spokojnosti/nespokojnosti s vysledkami 1. roku posobenia vo vedeni mesta. Napriklad na webovej stranke mesta - preco tam nie je priestor pre obcana vyjadrit sa tematicky k aktualnym problemom? Pamatam si z minulosti rubriku "Lamparen" a viem aj, ze bola vedenim mesta sledovana co do obsahu. Prinasala totiz nielen pohlad prijimatela vykonu vo verejnej sluzbe, ale i mnozstvo podnetov, z ktorych casto vzisli opatrenia v praxi. Namiesto toho tu dnes mame len vypis polotovarov diskutabilnej kvality, ktore su same osebe nejedle a nie je ani iste, ci neskor budu prinosom pre obyvatelov mesta. Je este prilis skoro na glorifikaciu park. politiky, MIB-u a celeho tzv. teamu, chcelo by to viac skromnosti a pokory. Verim vsak, ze uplynuly rok otvoril clenom vedenia mesta oci v tom, ze napisat plan B je hracka v porovnani so schopnostou ho aj realizovat. Totiz aj nadupany hrac, alebo team ktory od zaciatku hoci aj nasadi vysoke tempo, hoci aj beha a maka na plny vykon, je malo platny, ked nema taktiku, nepredvida a este k tomu si da nejaky ten vlastny gol. Za mna - je to lepsie, ako za Nesrovnala, ale daleko od slubov o profesionalite vykonu verejnej sluzby. Davam 3- a viem to argumentacne zdovodnit.
 
mínus indicator plus

 

Ok sme už síce mimo témy počtu pruhov na Košickej v súvislosti s Cvernovkou, ale nech. K prezentácii električky: bol som tam, prijal som ju ako informáciu mesta o študovaní viacerých variantov s výsledkom multikriteriálneho hodnotenia takým, že variant Pribinova im vychádza ako najlepší. Potom dostali slovo občania, každý kto chcel sa mohol vyjadriť. A tak debata často skĺzla až do detailov typu povrch koľajového zvršku, či závesný systém trolejového vedenia, hoci hlavnou témou bolo len to, kade by mohla viesť čiara koľajovej trate. Emócií a názorov bolo ozaj veľa a boli vo veľkej miere protichodné. Bolo jasné, že všetkým vyhovieť nemožno. Na prezentácii som nepostrehol žiadne známky manipulácie. K balvanu: áno, je nanajvýš užitočné, ak ten, čo balvan opracováva vie, ktorej časti katedrály je tento súčasťou. Len nie som si istý, či je možné v kruhu opracovávačov vygenerovať takú katedrálu, s ktorou by každý z nich vrátane architekta bol spokojný. Ale ako sa hovorí, za pokus nič nedáš, vypočuť sa oplatí každého, lebo na žiadnej úrovni sa nedá vylúčiť vznik dobrého nápadu. Všimol som si určitý zlom vo Vašom hodnotení primátora a ten zjavne súvisí s vývojom jeho platového ohodnotenia. Z môjho pohľadu je vzhľadom na nezvládanie určitých problémov, ktoré tu nechcem rozmazávať také ohodnotenie taktiež neprimerané. Na druhej strane ma to až tak neprekvapilo, viem si predstaviť, že pred nástupom do funkcie bol zvyknutý či už ako architekt, alebo hudobník na vyššie príjmy z aktivít, ktoré už teraz nemá. O navrhovateľov na kompenzáciu tam teraz núdza nie je, všetko je v súlade s legislatívou, takže karavána ide ďalej. Mne osobne to čisto z pragmatického hľadiska až tak nevadí, lebo rozpočet mesta to takmer nepocíti. Oveľa viac je mestský rozpočet zaťažený rastúcimi mzdovými nákladmi na rapídne navýšenie počtu zamestnancov magistrátu, slušného počtu rôznych poradcov a pod., taktiež zamestnancov príspevkových organizácií. Snáď sa dočkáme, že to pocítime na lepšej kvalite života v meste.
 
mínus indicator plus

b.pityo   b.pityo

ten clanok je pre nezainteresovaneho napisany naozaj zmatocne a Vasmu prvemu prispevku sa teda necudujem. Ale uz Vam tu Vanity Fair povedal, ze investor nijako nechcel ubrat zo stredoveho pasu zelene kvoli dalsiemu jazdnemu pruhu, ale navrhol vratit t.c. parkovaci pruh povodnemu ucelu, t.j. dynamickej doprave pri sucasnom zriadeni mozneho poctu pozdlznych parkovacich miest medzi stromami na vychodnej strane komunikacie. K tomu este navrhol umiestnit obojsmernu cyklotrasu na zapadnej strane Kosickej, k comu je ochotny darovat cast svojho pozemku. Do stredoveho pasu nijako nechcel zasahovat ani centimetrom. Kedze by tymto navrhom nebolo mozne zaparkovat na vychodnej strane Kosickej tolko aut ako dnes, obyvatelia vyjadrili svoj nesuhlas. Aj s vedomim, ze doprava na Kosickej pojde v kolone v style brzda-plyn. Dali najavo, ze parkovanie pod oknom na verejnej komunikacii je ich najvyssia priorita. A mesto predsa nepojde proti skupinke obyvatelov aj za cenu negovania svojich vyhlaseni o tom, ze parkovanie pod oknom nie je ustavne pravo. Tema elektricka je osobitna kapitola, v kazdom pripade plati, ze projekt Zwirn (o ktorm a len o ktorom je v clanku rec) jej nekladie ziadne prekazky, nech bude na Kosickej trasovana v akomkolvek variante. To vsetko Vam pisem preto, lebo o problematike nieco viem a rad sa s tym podelim.
 
mínus indicator plus

 

Áno to je pravda a o to viac je dôležité pripraviť si preventívne opatrenia na maximálne zmiernenie toho akože pekla, tentoraz v Karlovej Vsi. V rámci projektu organizácie dopravy (POD) počas výstavby nestačí len venovať sa dopravným značkám, ako sme tomu svedkami v prípade 1. etapy. Je treba vopred vedieť, ako tie obmedzenia zmenia dopravné toky a podľa toho pripraviť primerané úpravy riadenia dotknutých križovatiek. Lenže o čom je aktuálny POD pre modernizáciu trate na KV radiále okrem dopravných značiek? Žiaľ o ničom inom a mestu to zjavne stačí. Je ešte čas poučiť sa z 1. etapy a v ďalších už tento neprofesionálny prístup neopakovať. Doplniť POD aj primeranou úpravou riadenia dotknutých križovatiek. Aj mesiac totiž stačí na naštvanie ľudí, pokiaľ sú zbytočne traumatizovaní vo väčšej miere, ako je naozaj nevyhnutné.
 
mínus indicator plus

Vraj   Vraj

„Aktuálna situácia by nevznikla, ak by modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály išla podľa plánu a dokončenie prvej etapy sa stihlo v pôvodnom termíne, teda do konca septembra. ..." Neviem, kto poradil p. primátorovi vyhlásiť do éteru takúto hlúposť. Situácia by vznikla tak či tak, len v inom čase (podľa harmonogramu), teda skôr. A nemusela byť až taká závažná, keby "odborníci" pracovali preventívne. Dva príklady: 1. Dalo sa predvídať, že zatvorenie priecestia Hanulova vyvolá vyšší tlak na zaťaženie najbližšej otočky Alexyho v smere od Hanulovej. Napriek tomu signalizácia Sch. Trnavského - Alexyho zostala v pôvodnom režime, ako pred zavedením dopravných obmedzení. Výsledkom je pravidelné blokovanie vnútorného pruhu až po priechod Švantnerova najmä v popoludňajších hodinách, kedy vozidlá odbočujúce vľavo k Lidlu, spolu s tými, ktoré sa tu otáčajú prechádzajú križovatkou až na 4. - 5. cyklus. A to len preto, že nikoho z kompetentných nenapadlo rozmýšľať preventívne a náležite operatívne reagovať v nastavení semaforov. 2. Dalo sa predvídať, že dopravné obmedzenia na Sch. Trnavského v úseku Harmincova - Hanulova vyvolajú vyšší tlak na ľavú odbočku Lamačská - Alexyho. Aj tu signalizácia funguje v pôvodnom nastavení parametrov riadenia a výsledkom je súvislá kolóna ďaleko za vyústenie vetvy diaľnice D2 na Lamačskú a šíri sa popoludní aj na D2 až skoro po vyústenie z tunela. Paradoxom je, že problémom nedostatočnej kapacity ľavej odbočky Lamačská - Alexyho do Dúbravky je postihnutý aj celý Lamač a s ním i všetky linky verejnej dopravy, ktorým síce v priamom pruhu často svieti zelená úplne zbytočne, lebo príslušné vozidlá sú uviaznuté v jednom pruhu ďaleko od križovatky spolu s tými, ktoré križovatka nestíha pustiť vľavo na Alexyho. A to všetko znovu len preto, že kompetentní tak ďaleko od svojej stavby zrejme nedovidia. Na regulovanie dopravných prúdov v záujme ich maximálnej plynulosti existuje nástroj, ktorý je najlacnejší a najoperatívnejší a tým je svetelná signalizácia. V dnešnej dobe dopravného modelovania je otázkou pár hodín zistiť, ako za zmení trasovanie dopravných prúdov v prípade zavedenia konkrétnych dopravných obmedzení. A to je podkladom na prípravu dočasných algoritmov riadenia dotknutých križovatiek, prípadne iných organizačných opatrení. Niekto tu evidentne zaspal čas, alebo aj celú dobu. Nie je totiž tomu tak dávno, čo bola kompletne vymenená trať Hanulova - Karlova Ves, ale takýto chaos v doprave tu zďaleka nebol a ani tak dlho netrval. A aj prípadne vzniknuté problémy boli riešené "na počkanie". P.S. Ospravedlňujem sa za kritické slová, ale ako inak mám povedať, že dopady modernizácie trate na bežný život občanov nemuseli byť až tak závažné? Viem totiž o čom hovorím.
 
mínus indicator plus

Takato zmena UP   Takato zmena UP

sa da urobit aj za kratsie obdobie ako 1 rok, vid ZaD 03 (petrzalska elektricka), alebo ZaD 05 (D4, R7). Ci to HM dokaze aj teraz ukaze cas.
 
mínus indicator plus

Argumenty sú diskutabilné   Argumenty sú diskutabilné

pre každého, kto im nerozumie. Podstatou politického rozhodnutia je ignorovanie argumentov v prospech peňazí, alebo osobného ega.
 
mínus indicator plus

To určite nie.   To určite nie.

Ale vyznačiť BUS pruh hneď za mostom v čase polovičnej priepustnosti tzv rýchlej vetvy Prístavný most - Bajkalská mi bez predbežného a kvalifikovaného overenia dopadov pripadá už nie tak odvážne, ako skôr avanturistické. Nie kvôli zápcham ako takým, ale kvôli časovým stratám samotných Busov. Ešte raz: Bus pruhy áno, ale len s istotou, že nebudú kontraproduktívne.
 
mínus indicator plus

Kde je riešenie?   Kde je riešenie?

No práve. Povedať riešenie bez dôslednej analýzy, overenia možných variantov a výberu toho, ktorý najlepšie splní zadanie bez vlastných gólov by bolo krajne neprofesionálne. Vyžaduje si to prácu a čas. Inak plne súhlasím, že problém nie je lokálny, ale má sieťový rozmer. Za najlepší (a aj jediný objektívny) nástroj na jeho riešenie považujem simuláciu dopravných stavov, tá je pre sieťové posúdenie ideálna - odhalí nielen problém, ale i jeho príčiny, tie sú zdrojom pre návrhy opatrení, ktorých účinnosť možno následne virtuálne overiť z hľadiska splnenia cieľa. Bez toho, aby som pokusy a omyly testoval na obyvateľoch. A s istotou, že optimalizácia nastavenia systému je v sieťovej mierke najlepšia z najlepších bez toho, aby som problém iba presunul na iné miesto. Hoci s vedomím, že úplne ideálny stav pre všetkých účastníkov premávky sa dosiahnuť nedá. Ako som povedal, chce to prácu a čas. Nikto nevysype z hlavy to najlepšie riešenie len tak. Argument, že nemáme čas môže byť pri opakujúcich sa omyloch samovražedný - občan je nerád v úlohe pokusného králika.
 
mínus indicator plus

 

"Spravidla však priepustnosť ulice určuje semafor, ktorý na konci každej ulice vypustí počas jedného cyklu zelenej len určitý počet áut". Zatiaľ správne. Ostatné v tvrdení primátora je nezmysel. Viem, ze to nemá z vlastnej hlavy, kto mu to nahovoril, netuším. Jeden nedávny zážitok: asi 20 minút som sa posúval po Prístavnom moste smerom na Bajkalskú, za mnou som registroval aj 2-3 autobusy. Keď som konečne dosiahol Bajkalskú, autobusy ma vďaka vyhradenému pruhu predbehli. Tešme sa, BUS pruh sa osvedčil. Na tých stratených 20 minút sme už zabudli. Týmto nijako nechcem spochybňovať význam vyhradených pruhov pre MHD, len by som rád zdôraznil, že najväčšou hanbou je, ak dobrá myšlienka skončí zlým výsledkom. Pri troche dopravno-inžinierskeho uvažovania, po pár výpočtoch, resp. simulačnom preverení dopadov každej myšlienky je každý prípad možné vyriešiť tak, aby myšlienka neskončila kontraproduktívne. Metódy typu pokus - omyl sú pre amatérov. Prosím, konajte nielen odvážne, ale aj rozvážne na tej Záhradníckej.
 
mínus indicator plus

mostom prejde 10600 vozidiel za hodinu?   mostom prejde 10600 vozidiel za hodinu?

Pan Bubla, najprv by bolo dobre opytat sa prislusnych kolegov co je to dopravny model a potom pisat taketo clanky. Totiz pri 4-pruhovom profile to pri rovnomernom zatazeni vychadza na 2650 voz/hod/pruh, co je vysoko nad jeho kapacitne moznosti. Udaj z dopravneho modelu je hodnota dopytu - v danom pripade vyssia, ako priepustnost, vysledkom coho su zdrzania na predmostiach (kolony). Odporucam podobne clanky najprv konzultovat u kolegov, ktori veci rozumeju a az potom pisat.
 
mínus indicator plus

b_pityo   b_pityo

verejne diskusie su hlavne o emociach a preto na ne spravidla chodim len vtedy ked musim. Nepamatam si ani jednu, ktorej atmosfera by bola konstruktivna a nie je to nic nenormalne. Nazory beznych ludi, ktori sa o danu problematiku zaujimaju su dolezite, ale radsej si ich v klude zistim z diskusnych prispevkov v mediach, osobnym rozhovorom a pod. V atmosfere plnej emocii casto zivenych recnickym talentom niektorych jednotlivcov sledujucich osobne, alebo skupinove zaujmy sa takato diskusia velmi lisi od konstruktivneho rokovania. Taka je moja skusenost a pri vsetkej ucte k obcanom, ktori na ukor svojho osobneho volna venuju svoj cas veciam verejnym preferujem riesenie veci verejnych v atmosfere bez "horucich hlav". Hovorim to uprimne a bez najmensieho umyslu znevazit angazovanost beznych obcanov vo veciach verejnych a verte mi, ze aj predstavitelia mesta, ktorych som za 14 rokov posobenia poznal v duchu povazuju verejne diskusie za nutne zlo, ktorym su jednoducho povinni prejst. Aj ked to oficialne nikdy nepriznaju. Vcera som nahodou na TA3 natrafil na debatu v danej veci. Dozvedel som sa, ze este sice nevieme, ako bude parkovacia politika vyzerat, ale uz vieme, ze v mestskom zastupitelstve prejde. Prislo mi z toho zle.
 
mínus indicator plus

b.pityo   b.pityo

citali ste moj prispevok zjavne velmi rychlo, tak Vam unikla podstata. To, co som uviedol k parkovacej politike (PP) takej, aka bola zverejnena, je dost kriticke, je to podla mna nedorobok. Sice s uslachtilym cielom, avsak jeho nedostatky ho mozu pochovat, v lepsom pripade budeme svedkami viacnasobnych novelizacii pravidiel parkovania v meste. Je to tema, s ktorou by sa nemalo improvizovat. To svedci o mojom hodnoteni autorskeho kolektivu, na cele ktoreho zjavne stoji viceprimatorka Kratochvilova. Takze ju vobec nechranim a taku povinnost ani necitim, aj ked sme v minulosti boli kolegovia. Je pre mna dalsim dokazom, ze politik nema co hladat v cele odborneho timu, plati to mimochodom aj naopak, lebo je viacero pripadov, ked sa spickovy odbornik sam deklasoval vstupom do politiky, alebo pripadov, ked clovek neschopny uplatnit sa v odbore sa dal na politiku. Sledujuc posledne vyjadrenia primatora konstatujem, ze ma schopnost velmi pruzne reagovat na atmosferu, ktora po zverejneni PP vznikla a stale sa vyvija. Uz tak netlaci na pilu, posuva terminy, znizuje ceny ..., cim vlastne nepriamo priznava nedostatky v doterajsej priprave. V tom sa lisi od tvrdohlaveho Nesrovnala. Chybou vsak je, ze v skutocnosti len improvizuje (rovnako, ako v pripade dopravnych obmedzeni kvoli R7, alebo Mlynskym nivam) a to nesvedci o profesionalite jeho timu zlozeneho z vacsej casti z externych poradcov bez akejkolvek priamej zodpovednosti (na rozdiel od zamestnancov exekutivy na magistrate so zodpovednostou verejnych cinitelov). Petrzalsky starosta (clovek s velmi vysokym stupnom analytickeho myslenia) hoci nedopravak pochopil dolezitost suvisiacich databaz a ich analyz na taky pocin, akym je systemove riesenie parkovania. Skoda, ze sa takto nemysli aj v centrale spracovatelskeho timu parkovacej politiky, boli by sme dalej, aj emocii by bolo menej, zodpovedni poslanci mestskych casti by nemali taky strach odhlasovat to, co sa im predklada. Nikoho nechcem znevazit, len chcem byt konstruktivny. Ak teda primator hovori o zavedeni novych pravidiel parkovania az v r. 2021, dva roky su dost dlhy cas na to, aby vsetko bolo dobre pripravene. Na jeho mieste by som sa na chvilu zastavil, vycistil si hlavu, zrekapituloval a zanalyzoval si doterajsie skutocnosti a nastavil manazment projektu primerane vysledkom. Samozrejme, ze ta chvila je myslena obrazne a jej skutocne trvanie mozno odhadnut na tyzdne az mesiace. Pripadny "argument", ze na to nemame cas by nemal mat miesto, aj vojensky velitel ide do utoku s premyslenou strategiou a taktikou a nielen s vykrikom "hura!"
 
mínus indicator plus

pokracujem   pokracujem

To je len zopar postrehov o tom, ze to, co sa tu predklada je stale nepripravene a ze aj v pripade prijatia tohto "niecoho" mozeme ocakavat na dalsie emocie, blamaz a nutnost naslednych oprav prvotneho nepodarku. Cital som sice, ze netreba robit paniku, vsak to pride az v 2021, aj to len tam kde je problem (my este nevieme kde je a kde nie je problem s parkovanim?!!!) Prave preto je cas dosledne pripravit nielen parkovaciu politiku, ale i ostatne temy riadenia mobility ked sa do nej uz pustame. A to uz nie je len o meste, ale minimalne o celom samospravnom kraji. Tento postup v style avantury Nesrovnala moze skoncit rovnakym fiaskom bez prava na reparat a to tu dufam nikto nechce.
 
mínus indicator plus

Dobry den b.pityo   Dobry den b.pityo

s drviviu vacsiniu Vasich prispevkov v tomto platku suhladim, priznam sa vsak, ze pri teme parkovacej politiky Vam viac nerozumiem, ako rozumiem. Na jednej strane obhajujete principy parkovacej politiky ako spravne a na strane druhej totalne deklasujete schopnosti viceprimatorky Kratochvilovej, ktora evidentne stoji na cele spracovatelskeho timu celeho navrhu. To mi akosi nejde dohromady. Ak mam na tuto horucu temu povedat svoj nazor, tak zacat musim tym, ze cele posledne komunalne volby a to nielen v BA boli najviac o parkovani. Ukazalo sa, ze parkovanie je pre obcana vo vacsine pripadov priorita c. 1 a na to nasi nadejni verejni cinitelia nalezite zareagovali slubmi. To je zatial v poriadku, riesit treba tie aspekty zivota v mestach, ktorych sa obcania dozaduju najviac. A to, ze riesenie musi byt systemove, netreba zdoraznovat. Otvorenie tejto citlivej kapitoly zakonite prinasa vasnive diskusie. Jeden chce chodniky bez aut, iny chce menej aut na cestach, na druhej strane kazdy drzitel auta chce plynulu premavku a moznost parkovania kdekolvek to potrebuje. Takyto komfort nedokaze ponuknut ziadne mesto na svete, takze aj u nas je iluziou. Vyspele mesta problem riesia ako komplex viacerych tem, ktore spolu tvoria agendu nazyvanu "riadenie mobility". Parkovacia politika je len jednou z tem celej agendy a ak ma byt uspesna, jej osamela implementacia vacsinou vyusti do neuspechu. Ak sa tak stane aj v BA, najblizsich 5-8 rokov nikto nenajde odvahu tuto temu opat otvorit. Preto je dolezite, aby vsetky suvisiace matrerialy bili spracovane na vysokej profesionalnej urovni a vo vycerpavajucom obsahu. To co sa tu aktualne predklada nemozno zial nazvat ani profesionalne, ani vycerpavajuce co do obsahu, hoci myslienka ako taka sleduje uslachtily ciel - udrzatelny rozvoj mesta. Netreba sa preto cudovat, ze Ruzinov sice povedal ano, ale ... vsak dame pripomienky a Stare mesto povedalo zasadne nie a vieme preco. Materialu podla mna chybaju aspon tieto zakladne kapitoly: 1. Je naozaj nutne riesit parkovanie "cezpolnych" naraz spolu s parkovanim bratislavcanov? Prieskumy hovoria, ze do BA dochadza cca stvrt miliona osob. Ak len (pri vsetkej skromnosti) 30% autami s obsadenostou 1,5 osoby/auto, robi to skromnych 50 tisic aut popri cca 300 tisic aut v bratislavskej evidencii. Ak z tychto 300 tis je napr. v rannej spicke v pohybe 60% (pri vsetkej skromnosti), tak tu mame v pohybe spolu 180+50=230 tisic vozidiel pocas dna, z coho cezpolni robia vyse 20%. To je skor vela, ako malo. Mimochodom, preco su najvacsie problemy na vypadovkach? Preco pocas sviatkov je doprava v BA prijatelna? Robilo mesto analyzy tohto typu? Zjavne nie, inak by ich pouzilo. Evidujem len starostu Hrcku, ktory si toto vsimol, preto by radsej isiel s tym vsetkym po etapach, ktore potom vygeneruju dalsi postup. 2. Ako k tomu pride obyvatel Bratislavy byvajuci v podnajme, ze nema narok byt rezidentom v mieste podnajmu? Ako k tomu pride majitel garaze, ze aby dostal vyhodu obmedzeneho parkovanie v inej zone, musi si kupit uplne zbytocnu rezidentsku kartu? 3. Kdesi som cital udaj o pocte parkovacich miest v BA. Samozrejme, ze tam neboli zapocitane miesta vo vlastnictve fyzickych osob (garaze, dvory) a miesta pravnickych osob. Rovnako, potencialne parkovacie miesto je i vsetko, kde platna vyhlaska o pravidlach cestnej premavky statie dovoluje (spevnene plochy, komunikacie, siroke chodniky) a tu mesto nema ziaden dosah. Vie sa o tejto kapacite? Zjavne nie, takze proklamovany nepomer medzi poctom evidovanych vozidiel a zatial spocitanych parkovacich miest je dobry akurat tak na demagogiu.
 
mínus indicator plus

Zavazne nebude.   Zavazne nebude.

Pre mestskych poslancov to budu len odporucania (asi ako uznesenia odbornych komisii MsZ, zrejme este menej), pre mestske casti len navrhy na vedomie s apelom na ich akceptovanie.
 
mínus indicator plus

b.pityo   b.pityo

Kedy sa J&T zaviazalo, ze aj napriek tomu, ze nedostane statut vyznamnej investicie da na trat 30 milionov? Ja som zaregistroval len informaciu, ze aktualne zatial obstarava dokumentaciu a to by nemalo stat ani desatinu z 30M. Preco ste presvedceni, ze budu chciet protihodnotu v miliardach? Ja som ochotny uverit, ze v silnej konkurencii buducich shoppingov v oblasti, investicia do elektricky vedenej popri Eurovea 2 v primeranom rozsahu moze byt kompenzovana vyssou komercnou atraktivitou Eurovea2 v porovnani s okolitymi shoppingami. Diskusie budu, v tom mate pravdu. A na Kosickej bude potrebne si vybrat: bud stromoradie, alebo elektrickova trat v stredovom pase komunikacie. Aj jedno aj druhe ma svoju hodnotu, obe sucasne sa vylucuju. Safko: Ak si kolajove prepojenie Sturova - Pribinova predstavime v trase byvalej kolaje do byvalej vozovne, tak na to priepustnost Safka zaiste doplati. Uvazoval ale niekto o rieseni prepojenia s mensim poctom koliznych bodov v tomto uzle tak, aby jeho dopady na priepustnost boli co najmensie? Nad tym treba niekolko dni sediet, vsestranne preverovat viacere alternativy a az potom robit zavery. Totiz Safko je jeden rozlahly dopravny uzol skladajuci sa z dvoch krizovatiek. Nie je preto podmienkou, ze napriklad elektricka z Petrzalky smerujuca do Sturovej moze do krizovatky vstupit az potom, ked pred nou elektricka zo Sturovej dosiahne celou svojou dlzkou Pribinovu ul. Takze si myslim, ze pri hlbsej uvahe o co najjednoduchejsej koliznej scheme celeho uzla a spravnom zaradeni novych elektrickovych signalnych skupin do systemu riadenia, blokovanie celeho uzla elektrickami na novom kolajovom prepojeni nemusi byt takym strasiakom. Napokon, verim, ze uvidime v avizovanej dokumentacii trate. p. Kratochvilova je namestnicka primatora, co je politicka funkcia viazana na zvoleneho poslanca MsZ. Nie je dopravnou planovackou zaradenou v strukture magistratu. Respektujem Vase vyhrady voci nej, ale poznate ineho poslanca/poslankynu s lepsimi predpokladmi na vykon danej funkcie? Lebo namestnika pre dopravu by primator mal mat. Mat kvalitneho dopravneho planovaca (co je vykonna funkcia) je ulohou riaditela magistratu. Dodavam len, ze spajanie politickej funkcie s vykonnu nepovazujem za spravne. Zdielam nazor p. Fundarka, ze elektricka na Kosickej je vybornym riesenim. Preto povazujem sa uzitocne hladat optimalne riesenia detailov navrhovanej elektrickovej trate namiesto hladania hoci aj neoverenych dovodov preco je ten projekt vopred odsudeny ako zly. S uctou Vam prajem pekny den
 
mínus indicator plus

Presne tak   Presne tak

... na rozdiel od Landererovej, alebo Mlynskych niv
 
mínus indicator plus

Ten projekt   Ten projekt

za Durkovskeho bol o finalnom stave dopravy v oblasti Chalupkovej, nie o uzavierke Mlynskych niv pocas rekonstrukcie. A ten projekt v podobe kapacitneho posudenia cestnej siete medzicasom doznal viacero aktualizacii postupne, ako sa skutocne profilovali jednotlive zamery. Jeho ciel ale zostal povodny - definovat subor realnych pre developerov opatreni na zvladnutie noveho dopravneho potencialu generovaneho rozvojovym uzemim. Je vysostnym pravom primatora navrhnut spomedzi zvolenych poslancov svojich viceprimatorov a poziadat zastupitelstvo o ich schvalenie do funkcii. Potom je uz len na nom a na nich, ako sa zhostia uloh. Osobne som necakal nikoho ineho zo zoznamu zvolenych poslancov na poste viceprimatora/ky pre dopravu a pre dobro tohto mesta si len mozem priat, aby sa im darilo a to aj ked mam na viacere doteraz prijate postupy niekedy rozpacity, niekedy odlisny nazor. Ze to myslia s tymto mestom dobre, sa popriet neda. Ovsem nestaci len chciet, treba aj vediet a tu zial vidim znacne rezervy. Vyhodou v nevyhode je, ze tieto dopravne obmedzenia potrvaju dlhsie, ako sme ich inde mali v minulosti, takze je sanca, ze sa situaciu podari dostat do relativneho optima skor, ako tie obmedzenia skoncia. Bodaj by tak bolo cim skor.
 

1 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME