Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: L.P.
1 >
mínus indicator plus

 

Milujem túto prácu :-) dnes som povedala deckám, že synova (aj moja v detstve) najobľúbenejšia knižka bola Opice z našej police a vždy pred spaním sa rehúňal na tom tak až sa mu začalo štikútať :-) výsledok? Cez prestávku takmer bitka medzi dvoma chalanmi kto si ju vezme a bude čítať :-) Ďalšia prestávka ? Sedela som na koberčeku v triede medzi nimi a čítala som im nahlas a rehúňali sa na tom spolu so mnou...alebo si prestávky medzi hodinami krátime turnajom v pexese (už poznajú všetky vlajky aj listnaté stromy a podobne), alebo si dávame hádanky - odľahčí sa záťaž, cítia sa veselo, na hodinách sú usmiati.... škola nás baví! Milujem túto prácu, je to najkrajšia práca na svete a deti škola baví :-)
 
mínus indicator plus

K+   K+

Bravúrne, Kamil.
Reakcia k téme: Rodičia za učiteľov
14.01.2016 13:50 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Paradoxne,   Paradoxne,

ľuďom nevadia rôzne kauzy, nevadia im tony špiny ktoré sa sypú, ale vadí im, že tí, ktorým zverujú to najvzácnejšie čo majú a od ktorých priamo v najvyššej miere závisí budúcnosť nielen ich detí, ale aj tejto krajiny potrebujú byť adekvátne finančne aj spoločensky ohodnotení? Prečo nenastaviť latku tak, aby elita z tohto národa chcela tvoriť, vychovávať a budovať elitu, ktorá by túto krajinu potiahla ďalej, pracovala na jej úspechu? Podporila selekciu a zvýšila možnosť tým lepším uspieť a realizovať sa naplno v tejto krásnej profesii? Pre svoje dieťa si prajem tých najlepších učiteľov na svete ( našťastie, má vynikajúce učiteľky a učiteľa a je na ňom vidno že sa do školy teší a že každý deň sa zo školy vráti s niečím novým a zaujímavým, čo spolu objavili - ja si učiteľov vážim a som im vďačná), ktorí budú adekvátne zaplatení, pretože za to čo robia, si to zaslúžia. Bolo by dobre, keby verejnosť pochopila, že podporiť učiteľov znamená chcieť pre svoje deti omnoho viac a naštartovať pozitívne zmeny v tejto krajine.
 
mínus indicator plus

 

.... nevieme, či práve tieto kauzy tým školstvom pohnú. Celé školstvo sa totiž nedrží na politických rozhodnutiach a legislatíve, školstvo drží a ešte ako-tak funguje len vďaka ľuďom, ktorí túto prácu milujú a robia ju kvôli deťom a napriek týmto podmienkam. Spoločnosť posúva svoje problémy na školstvo, už teraz preťažené a dlhodobo poddimenzované. Súhlasím s autorom, že sa jedná o sporné a závažné veci. Len treba zároveň povedať, že toto nie je problém len školstva, aj keď je tak všeobecne prezentovaný. Legislatíva káže školám pripraviť podmienky, zabezpečiť, prispôsobiť... štát napriek legislatíve ale toto nedofinancoval, a podporný sociálny systém neexistuje... legislatíva a možnosti podporných a hraničných rezortov nie sú kompatibilné, a nikomu to nevadí... Legislatívne nie je možné zabrániť integrácii a inklúzii a špeciálne školstvo tu ťahá za kratší koniec. Na jednej strane systém dlhodobo tvorený, overovený, formovaný a fungujúci, na druhej strane ako keby dlhší čas izolovaný od ostatného školského systému, vyvíjal sa separé bez reflektovania aktuálneho diania a potrieb spoločnosti, čo ho momentálne ničí. Kauza Plavecký Štvrtok. Totožná s kauzami na východnom Slovensku, kde liberalizácia a demokracia dovolili výber školy pre dieťa...dovolili výber, ale nezabezpečili pomienky. integrácia nie je predsa len o tom, dať tie deti do jednej triedy...integrácia je o vytvorení podmienok, individuálnom prístupe, korekcii a stimulácii priebežne...visí aj na dlhodobej kvalitnej príprave, zabezpečení MOTIVOVANÝCH zaplatených NEPREŤAŽENÝCH odborníkov a dostatku týchto ľudí, nech tie deti majú potrebný servis... integrácia sa neviaže výsostne len na školské prostredie, ak sa spýtame hociktorého dobre pripraveného a odborne zdatného sociálneho pedagóga potvrdí, že proces treba súbežne realizovať vo všetkých zložkách...že sa jeho nedostatky prejavujú výrazne v školstve, je zjavné - kontrast je nápadný...nepripravenosťou, neschopnosťou zabezpečiť všetky podporujúce aspekty pre tieto deti spôsobujeme ich zlyhávanie...(môžeme to zdôvodniť nefunkčným systémom, lenže asi si nikto neuvedomuje aké náročné je zmeniť systém) a dopad je strašný... Čiže k tomu Plaveckému Štvrtku ešte raz - tá istá liberalizácia podmienok, ktorá umožňuje dať deti do iných škôl, dať deti s postihnutím do integračného procesu v bežných školách, nedať dieťa do spádovej školy, umožňuje aj "vyprázdnenie škôl", kde tá klíma nie je dobrá. Toto je mimochodom aj jediný prípad, o ktorom sa vie, že sa ho aktívne malo zúčastniť metodické centrum... Pretože toto by malo byť prácou metodikov a vysokokvalifikovaných odborníkov - pri problémoch nabehnúť do škôl a riešiť to v priebeh procesu v rámci vyučovania, nie robiť všelijaké kurzy, ktoré ( a toto je fakt choré!!!) sú naším systémom viac hodnotené a finančne ocenené ako riadne rozširujúce a aprobačné, špecializačné vzdelávania, ako ďalší aprobačný predmet, ako rozširujúce štúdium napríklad logopédie ktorá je potrebná, ako rozširujúce štúdium cudzieho jazyka, ktorého absolvent - učiteľ je benefitom na každej škole! Odborníkov do praxe, nie na kurzy! Makať, riešiť, motivovať! Servis učiteľom aj žiakom! Sociálnych pracovníkov do praxe, na intervenciu aj do rodín!
22.12.2015 10:15 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Za starých zlatých čias sa termín zootechnik nepoužíval...boli to živočichári - dojičky, krmiči, ratičiari, osemeňovači, hnojkydači, pastieri a podobne. Tragickejšie o už asi byť nemôže... nuž, mladý, perspektívny, s jasnou víziou a predstavou o budúcnosti... so zaslúženým dôchodkom. Celé, celé zle...
 
mínus indicator plus

 

také nečakané, koncom novembra :-)
 
mínus indicator plus

 

za neúčasť? Neúčasť bola ospravedlnená. Spýtajte sa učiteľov, prečo protestujú. Verím, že každý jeden to ochotne vysvetlí. Pekný večer :-)
 
mínus indicator plus

SKU   SKU

je mimovládna nezisková, nepolitická stavovská a profesijná organizácia pôsobiaca na území SR v zmysle zákona 83/1990 Zb. z. o združovaní občanov. Poprosím, prečítajte si stanovisko k okrúhlemu stolu. http://www.sku.sk/clanok-272-s... 8 mesiacov po prvom okrúhlom stole a tesne pred voľbami sa ťažko dá predpokladať, že nejaké závery sa realizovať budú. K niektorým avizovaným zmenám a sľubom sa ministerstvo nevyjadrilo dosiaľ, napríklad na ombudsmana dlhodobo učitelia čakajú.
 
mínus indicator plus

 

:-) ďakujeme. Teda ďakujem. Nuž, ukľudním Vás v tom, že ja som mala šťastie na dobrých učiteľov okolo seba, ľudí, ktorí makali. To, že to Vy neviete posúdiť, resp., nezažili ste to....riťolezectvo? Komu??? Viete, s takýmto postojom, či skôr s averziou, nikdy nedostanete zo školstva to, čo môžete....možno ste jeden neúspešný zakomplexovaný produkt, ktorý si to tam svojou neschopnosťou odtrpel - lenže ja ani tí moji ľudia za to vinu nenesieme - mali ste si to riešiť vtedy, naozaj nie je korektné kopať celoplošne do školstva) / ale určite sa Vám veľmi, veľmi uľavilo, však?) Nuž ale...3x sa hoďte o zem, ako sa v interných pomeroch dobre orientujete)) Ale sledujúc, aké produkty naše školstvo vypustilo...ach jaj! Vo Vašom prípade možno pokazený celý život..)
Reakcia k téme: 5 vtipov o učiteľoch
12.04.2015 19:00 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Nezasmiala som sa, nie je na čom sa zasmiať. Mrzí ma to... Mám za sebou 14 rokov pg.praxe, baví ma učenie. Aj učenie sa :-) baví ma to natoľko, že ma baví a teší ukazovať deckám, čo mňa zaujíma na predmetoch, javoch, situáciách. baví ma ukázať im to mojimi očami,, aby si to tiež zažili. baví ma aj to, ak mi to ukážu deti skrz svoje oči - neustále tak nanovo objavujem svet, duševne nestarnem. baví ma zasmiať sa s nimi, prijať pozvanie do ich sveta. S dôverou mi zveria starosti, zábavné historky, pochvália sa prvými láskami, sú krehkí, potrebujú poradiť, vyrečniť sa.. V júni som sa po vyše štyroch rokoch rozlúčila so svojou triedou -deti z marginalizovanej komunity - x ľudí by zalomilo rukami - viete aká perfektná partia mladých ľudí sa z tých problémových detí stala? Taká som na nich hrdá... Takéto aktivity ťahajú učitelia...lebo kto, lebo komu to hodiť na krk...lebo učiteľ má byť empatický... ( to len preto, lebo Lótova žena spomenul frekventované hlášky z rodičovských...ja poukazujem, že toto paušalizovanie tiež nie je férové. Ľúto mi kvôli týmto vtipom prišlo - nie kvôli sebe, už som si akosi zvykla že sa mám cítiť vinná aj za zmenu počasia.... ľúto mi to je kvôli kolegom, ktorí naozaj s deťmi makajú, suplujú aj rodinu... Najviac ma to ale zamrzelo kvôli mojej triednej učiteľke, žene ktorú si všetci vážime a po vzore ktorej som sa chcela stať a stala som sa učiteľkou. Mrzí ma veľmi, že takíto ľudia, ako je moja PANI učiteľka, na tento blbý systém, ktorý im uberá dôstojnosť, núti ich žiť v provizóriu, robí na nich byrokratické pokusy a nechráni ich absolútne - že na toto po tom všetkom, ako sa rozdali nám aj iným, naozaj našli v nás to najlepšie čo sa v nás nájsť dalo doplatili. Pani učiteľka, Vám, aj ostatným učiteľom ďakujem.
Reakcia k téme: 5 vtipov o učiteľoch
08.04.2015 20:28 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Podobná škola už existuje v ZA kraji, čiže táto nebude ani prvá, ani jediná... držím palce.
18.02.2015 15:08 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

:-(   :-(

Ďalší, ktorý bol niekomu nepohodlný a bol vyštvaný? :-( áno, toto sa robí s ľuďmi 25 rokov po tom, ako vyšli na námestia a povedali dosť.... :-(
15.11.2014 17:33 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

V rozsahu gymnaziálneho učiva?   V rozsahu gymnaziálneho učiva?

Nepovinné predmety? pozrite si ISCED 3 , matematika, a časová dotácia na jednotlivé témy, plus týždenná časová dotácia pre jednotlivé ročníky... ak by boli povolené ako nepovinné predmety, buď by to znamenalo ubrať buď z ostatnných, napr.odborných predmetov (čím by sa de facto zhoršila profesijná príprava, alebo ak by škola navýšila počet hodín a neubrala z ostatných predmetov, musela by si hodiny naviac doplatiť z vlastného rozpočtu, poprípade zohnať vlastné prostriedky. Kde by na to školy vzali, keď štátne školstvo je deklarované ako bezplatné? Ďalšia vec... mnohé učňovky ako školy, o ktoré bol slabý záujem sú vedené ako zánikové, alebo sa zlúčili, alebo zanikli. Na kvalitné odučenie matematiky v rozsahu ISCED 3 treba kvalifikovaných matematikárov, čo by znamenalo navýšenie možno o 8 hodín viac, ale zďaleka nie plný úväzok - nemali by ako zaplatiť tých svojich učiteľov... ako problém skôr vyskakuje nedostatok učiteľov na odborné predmety. Načo ja napr na zdravotnej či umeleckej strednej škole vyšší rozsah matematiky? ))) Ešte niečo ... učňovky zanikli, ale žiakov s IQ 85 je na stredných školách stále dosť...je to možno desatina populácie... zvládnu tí žiaci rozsah gymnaziálneho učiva, alebo - čo potom s tými deťmi, bude taká navyše hodina matematiky v rozsahu gymnaziálneho učiva pre koho, pre troch - štyroch žiakov z triedy? Čo tí ďalší, ktorí boli už na základnej priemerní /slabo prospievajúci? Zamestnávatelia sa ozývajú, že žiakom chýba praktická príprava , nie nedostatok matematiky... je vysokoškolské štúdium naozaj vhodné či nevyhnutné pre každého? Integruje sa stále viac žiakov so vzdelávacími a výchovnými problémami... čo s nimi, ideme do nich súkať matiku, lebo majú na to právo? Ideme ich hnať na gymnáziá, lebo majú na to právo, aj keď reálne ako absolventi gymnázií budú ako zamestnanci nepoužiteľní, a nevyjdú zo školy čo sa týka vedomostí, skúseností, zručností v požadovanej kvalite absolventa gymnázia? Pomaly aj z nevidiacich chceme mať grafikov, lebo na to majú právo, ale reálne nejaké schopnosti na výkon zamestnania, povolania skutočne budú chýbať?
 
mínus indicator plus

 

sledujem na FB) celkom vedia pobaviť...dobre robené.
 
mínus indicator plus

 

V tejto krajine si už neváži nikto nikoho a nič. Je mi smutno z toho, že za všetky tie krásne diela a aktivity, ktoré sa v galérke dejú, už majú zodpovedať ľudia nekvalifikovaní a neznalí problematiky. ešte viac mi je ľúto, že naša legislatíva povoľuje mirnix dirnix degradovať človeka znalého, skúseného, so zanietením pre prácu a plne kvalifikovaného, vzdelaného, erudovaného... A od zajtra čakám, že mi slepé črevo bude operovať čašník. Automechanici môžu piecť chlieb a učiť šoféri autobusov, autobusy šoférovať zubári... to bude krása. Dúfam, že už každému došlo, kam sa až vďaka tomuto prideľovaniu postov a nominácií solidárnym a spriazneným, súdruhom dostaneme.
 
mínus indicator plus

 

kolega :-) ale vie...otázne je, do akej miery to je objektívne. ešte zaručiť tú objektivitu)) ešte sedíte za tou katedrou, kolega?)))
 
mínus indicator plus

Ojojóój.. )))   Ojojóój.. )))

:-) ak by ste stovku- dve presunuli od nekvalitného učiteľa na konto pre kvalitného učiteľa, tak ten menej kvalitný - Vaším odhadom - by mal menej ako je minimálna mzda... ťažko je posúdiť kvalitu učiteľa, a nedá sa to relevantne posúdiť bez zmeraného vstupu - ako je vzdelanie, indiv.prístup, vybavenie, a stav žiakov pred pôsobením a po pôsobení učiteľa, čiže zmeraný ich osobný progres... Takisto nie je možné relevantne zmerať sekundárne pôsobiace faktory, ako je aktívny pojmový aparát, mimovyučovacie a mimoškolské aktivity a podobne... Len hodnotenie niekoho kompetentného - napr. riaditeľa, ja na toto málo, treba robiť opakovane aktualizovanú kazuistiku žiaka...trúfli by ste si? Ja nie :-)Osobný progres žiaka nie je záležitosť roka...plus, berte do úvahy, koľko faktorov okrem toho jedného jediného učiteľa súbežne pôsobí... Mimochodom, ako je bežný učiteľ podporovaný v tom, aby bol zanieteným, motivovaným, inovátorským? Ak trochu trčí z radu (napr.nápadne prevyšuje a "trčí" z radu, často to býva dôvodom na mobbing a bossing...
 
mínus indicator plus

stále   stále

nechápem, ako nehetero partnerstvá ohrozia, resp.uškodia tradičnej rodine. Neviem, nejaký gej zvedie šťastne ženatého muža, a dovedie ho k rozvodu? Alebo lesba zvedie nejakú matku rodiny? Neheterák môže rozbiť rodinu, len pokiaľ je jeden z manželov latentný, alebo bisexuál. Lenže, vážení! Tých lesieb, gayov a bisexuálov až toľko v populácii nie je. A podľa tých pár neheterosexuálov, ktorých dlhé roky poznám ja-a nepoznám ich veľa, lebo ich zas toľko v bežnej populácii nie je, pochopiteľne :-) nie priam každý z nich túži po rodine či rodičovstve...kdežto pomer heterákov, ktorí pripúšťajú - alebo chcú - byť rodičmi, je podstatne vyšší. Ak hovoríme o tradičnej rodine, čo nezosobášené páry - muž a žena, ktorí sú aj rodičmi? Budeme časom kameňovať aj ich? čo rozvedení? lebo katolícka cirkev odmieta aj rozvody.... A aj by boli nehetero(resp.homosexuálne) rodiny - s deťmi, či už biologickými alebo adoptovanými, to si fakt myslíme, že by tie deti "naučili" žiť homosexuálne? lebo pokiaľ ja viem,, sex.orientácia je vrodená, nie naučená....tie deti by nevideli aj bežné rodiny? Tých bežných rodín by bolo 1000 násobne viac....prečo tým niektorým osamelým deťom z decákov nedožičiť dvoch ľudí, ktorí by ich ľúbili naozajstne, nie z povinnosti či v rámci "pracovnej náplne" ?
 
mínus indicator plus

...   ...

Pekný článok. Ja si myslím, že každého do toho, kto s kým spí ( pokiaľ sa nejedná o násilie, či zvrátenosť ako pedofília, zoofília a nekrofília) veľé prd. Mám kamarátov gejov a kamošky lesby, je to ich osobná vec, koho ľúbia a s kým spia, mne to na úkor nejde, a ani nikomu z mojich blížnych. Homosexualite sa nedá naučiť, a ak niekto o sebe povie, že bol homosexuál a vyliečil sa z toho, je ako keby o sebe povedal že je bývalý černoch. Homosexualita nie je voľba ani choroba, je to vrodená sexuálna orientácia, a ak by to v sebe niekto potláčal, stále je gejom či lesbou (latentným), nestane sa heterákom. Rovnako ako človek, ktorý prestal piť, je len abstinujúcim alkoholikom. Ja svoje dieťa učím, že toto nie je dôvod, aby hocikoho odsúdilo. Inak paradox -nechápem ako ľuďom môže vadiť, že je niekto homosexuál, ale nevadí im ako ich rôzne bandy medzi "rovnejšími" okrádajú, klamú a podobne...
Reakcia k téme: Neznášam teplých!
26.08.2014 17:20 | Oznám správcovi
 

1 >

Najčítanejšie na SME