Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Jozef Drahovský - autor: drahovsky.blog.sme.sk
1 >
mínus indicator plus

dg   dg

Áno, z právneho hľadiska návyky neplatia, ale ak vás niekto práve z dôvodu nebezpečného návyku zraní alebo usmrtí ako sa budete cítiť? Z vášho príspevku je zrejme, že myslite za iných a predvídate a práve týmto spôsobom si zabezpečujete vlastnú bezpečnosť. Bodaj by bolo takých vodičov viac. . Ja osobne som za to, že ak je znalosť o príčine vzniku nebezpečných návykov, tak treba prijať opatrenia aby nebezpečné návyky nevznikali a u existujúcich došlo k ich korekcie a aby sa riziko z nich pre ostatných účastníkov cestnej premávky zminimalizovalo.
 
mínus indicator plus

sever4040   sever4040

Z dynamického hľadiska tento stav teoreticky môže nastať ak je plný zelený signál na vjazd do križovatky, pri ktorom svieti aj zelená šípka na opustenie križovatky a dôjde k zhasnutiu plného zeleného signálu a rozsvieteniu žltého signálu a krátko potom k zhasnutiu žltého signálu a rozsvieteniu červeného signálu, pričom zelená šípka na opustenie križovatky zhasne až následne. . V každom prípade tento stav znamená, že už nie je možný vjazd do križovatky, lebo na vjazde do nej nesvieti plný zelený signál, ale svieti plný červený signál a preto by nikto nemal vytrubovať na vodiča pred nim. Vjazd do križovatky červený signál je posunovateľný. . To že ešte nejakú sekundu svieti zelená šípka na opustenie križovatky je informácia pre vozidlá v križovatke aby urýchlene opustili jej priestor.
 
mínus indicator plus

pietron   pietron

Myslím si, že to zamyslenie nad križovatkou by malo byť nasledovné: Križovatky kde odrazu majú vozidlá v protismere plný zelený signál sa používajú nielen na Slovensku, ale aj v zahraničný celkom bežne a takéto križovatky plnia svoj účel. . Problém sme si spravili sami na Slovensku a to šetrením na nesprávnom mieste. Začali sme budovať križovatky s plným zeleným signálom kde protismer má červený signál a vodičom sme to neoznamovali, lebo sme ušetrili jedno svetlo s konzolou už na existujúcom stĺpe. Vďaka tomu významná časť vodičov stratila štandardné návyky pri riešení prednosti v križovatkách kde sa používa plný zelený signál. . Súhlasím s vami. Všade kde je plný zelený signál v režime, že aspoň počas časti cyklu má protismer červený signál, tam doplniť križovatku o svetelný signál do protiľahlého rohu križovatky, ktorý vodičov bude informovať, že vozidlá v protismere majú červený signál. Až vtedy si vodiči znova začnú uvedomovať, že ak signálu na opustenie križovatky niet, tak pri odbočení vľavo treba dať prednosť protiidúcim vozidlám aj keď idú na zelenú.
 
mínus indicator plus

 

Pri takomto náraze sa napríklad aj podľa modriny od bezpečnostného pásu zistiť kto mal a kto nemal zapnutý pás, ale ja nemám informácie zo spisu, takže neviem. V médiách bolo publikované, že vodič bieleho auta pripútaní bol a z vozidla vystúpil bez zjavného zranenia. U vládneho vozidla bolo medializované, že vodič aj ochrankár pripútaný bol.
 
mínus indicator plus

 

Lenže tu máme aj paragraf ktorý všetko mení = § 21 Vchádzanie na cestu (1) Pri vchádzaní na cestu z pozemku ležiaceho vedľa cesty, areálu s obmedzeným prístupom, oploteného objektu, garáže, parkoviska, obratiska električiek a podobných miest, z poľnej cesty, z lesnej cesty, z cestičky pre cyklistov, z obytnej zóny alebo z pešej zóny vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlu idúcemu po ceste.
 
mínus indicator plus

sever4040   sever4040

Smejem sa, lebo máte pravdu. Išiel som z Pribyliny na Štrbské pleso a pozerám, aká nová vyasfaltovaná a podstatne výraznejšia cesta na prvý pohľad prvej triedy ide z lesa do lesa. Zastavil som a fotil. Kúsok ďalej bola veľká tabula, ktorá hovorila o obnove lesnej cesty z prostriedkov Euro Fondov a obnovilu ju parádne, lepšie ako cesty tretej, druhej aj prve triedy v okolí. - Preto dnes rozoznať štandardnú križovatku od križovatky kde je prednosť ako z územia mimo cesty je veľa krát nemožné. Preto na takýchto miestách sa dávajú dopravné značky. Napríklad výstražný trojuholník s dodatkovou tabuľkou križovatka z lesnou cestou.
 
mínus indicator plus

 

Môžem iba konštatovať, že máte pravdu. Veci sa riešia až ex.post. Napríklad súčasťou stavebného povolenia je klauzula, že doprava sa bude riešiť až k termínu kolaudácie. Pričom to má byť presne opačne. Pokiaľ sa najprv nevyrieši doprava, tak nevydať stavebné povolenie. . Druhá vec je tá, že aj keď sa vysúťaží nejaký projekt. Tak po uzatvorení súťaže dôjde k zmene projektu vo veci parametrov a kvality stavby. Ušetrené peniaze sa rozdelia 50:50 na oficiálne úplatky.
 
mínus indicator plus

 

Máte pravdu pribudnú desaťtisíce nových značiek. A to buď pred každou križovatkou koniec viacerých zákazov, alebo na hlavnej bude len začiatok a koniec, ale z boku z každej strany križovatky sa pridá daný zákaz s dodatkovou tabuľkou vpravo aj vľavo, tak ako to robia napríklad v Rakúsku.
 
mínus indicator plus

 

Okrem takzvaného východného bloku všade musel mať úsek označený zákazovou značkou aj svoju koncovú značku. U nás bolo pravidlo, že križovatka ich ukončuje. U nás sa povedalo, že aj križovatka bude ukončovať platnosť značiek. Lenže nastal problém ako rozoznať križovatku od križovatky ktorá sa považuje za výjazd z územia mimo cestu, napríklad parkoviska alebo benzínovej pumpy.
 
mínus indicator plus

 

V prípade jednosmerných vetiev križovatky, respektíve jednotlivých jazdných pruhov sa bežne používajú šípky aj v zahraničí aj na Slovensku. Tu nejde o "kreativite jednotlivca" tu ide o pravdivé informovanie vodičov.
 
mínus indicator plus

 

Keď prejdete hranice cez Berg, tak ste mimo obce. Aj mimo obce sa pripájate na D2, až keď odbočíte vpravo potom kúsok pred začatínn D1 (nultého km) je značka začiatok Bratislavy. Ak odbočíte vľavo na D2 tak značka začiatok Bratislavy je kúsok pred pripájacou vetvou od D1. Keď idete po Bratskej, tak na konci Bratskej je značka koniec Bratislavy. Čiže všetko to problematické miesto je mimo obce.
 
mínus indicator plus

malkontent   malkontent

1. Zodpovedných som kontaktoval skorej než v piatok 2. Značky zmena dopravného značenia boli osadené na druhý alebo tretí deň po prvej zmene, lenže tam nebol uvedený dôvod zmeny a nebol ani náznak, že ta zmena je v zrušený pripájacieho pruhu. Keď si vodič všimol, že tam nie je pripájací pruh, ktorý tam pred niekoľkými dnami bol, tak už bolo neskoro. 3. Áno pri troche snahy by sa tam dali spraviť aj 3 pruhy. Lenže problém sú aj rýchlosti. Na jednej strane vozidlá z nuly na druhej strane vozidlá 130 km/hod. Stále ide o diaľnicu mimo obce kde sa majú všetci preradiť do pravého pruhu.
 
mínus indicator plus

uhercik   uhercik

Najprv po právnej stránke: Cesta I/61 je cesta, ktorá ide priamo od Bergu je v správe magistrátu, ale od T križovatky, čo je uzol 4424A02906 vrátane krátkej rovinky a zákruty až po spojenie na D2 čo je uzol 4424A02910 a je to pomenované diaľnica D1 a je v majetku aj správe NDS. Príslušný správny orgán je v tomto prípade MDV. V texte som použil označenie, že ide o odbočku z cesty I/61 aby to vodiči dokázali nájsť na mape. Pravidla cestnej premávky: Ak má vodič značku daj prednosť v jazde tak je povinný ju dať. Lenže táto značka sa používa aj v bezkolíznych križovatkách, kde má každý svoj jazdný pruh a fyzicky nie je kde a komu dávať prednosť. V Iných štátoch sa v tomto prípade používa dopravná značka o úprave jazdných pruhov. Potom niet divu, že časť vodičov keď vodič vidí tú istú značku pred zmenou a po zmene, neuvedomí si, že mohlo dôjsť k nejakej zmene v spôsobe dávania prednosti. Keby na dopravnej značke o zmene organizácie dopravy bolo napísané „zrušený pripájaci pruh“ tak by to malo veľkú informačnú hodnotu. Lenže na Slovensku sa vodičov informuje minimálne a pri probléme je takmer vždy na vine vodič, respektíve jeden z vodičov. Moja aktivita: Keď som sa o probléme dozvedel, tak som autom prešiel všetkými trasami, spravil z toho analýzu aj s návrhom na riešenie a poslal ho kompetentným. Keď naďalej prichádzali maily od čitateľov blogu, tak som napísal aj tento článok. V minulosti: Prv som dával pri takýchto situáciách trestné oznámenie. Síce náprava sa zjedala, ale pomalšie ako keď napíšem čo je zle a ako by sa to dalo spraviť dobre. Všetky doterajšie trestne oznámenia skončili odložením, so zdôvodnením, že tam nikto nezomrel a vlastník komunikácie dal veci do poriadku. Preto už viac rokov som žiadne trestné oznámenie nepodal a riešim to upozornením kompetentných, ktorí si niekedy dajú poriadiť a niekedy nie. Fyzický problém: 1. Veľa vodičom idúcim od I/61 nenapadne, že zmena organizácie dopravy môže namenať zrušenie pripájacieho pruhu a idú tak po pamäti ako pred niekoľkými dnami a keď zistia, že tam pripájací pruh nie je, je už neskoro. 2. Bola spravená diaľničná križovatka na území mimo obce, kde je rýchlosti 130 km/hod a do ktorej vstupujú bez pripájacieho pruhu vozidlá z nulovej alebo takmer nulovej rýchlosti. Všade inde na Slovensku kde na diaľnici je čo len kratší odpájaci alebo prípájací pruh je znížená rýchlosť aspoň na 90 km/hod (čo je bežná križovatka na obyčajnej ceste mimo obce) , teda okrem toho miesta. 3. Vodiči idúci po D2 nie sú informovaný, že by tam bola nejaká diaľničná križovatka, hoci tam majú prednosť, aby zvýšili pozornosť.
 
mínus indicator plus

 

Aj na Prístavnom moste sa dá viacero vecí jednoduchou úpravou jazdných pruhov a dopravného značenia vylepšiť. Prístavný most nesie aj vlak, preto sa nedá všetká nosnosť minúť len na autá. Preto nie je možné spraviť 3 neregulované jazdné pruhy, kde v čase núdze by mohli zastať kamiony (tak to treba dimenzovať). I keď viacero rokov dozadu (počas rekonštrukcie zjazdu na Eisteinovu/Dolnozemskú) boli pocas celého úseku ponad Dunaj 3 jazdné pruhy, v ktorých sa takmer stálo.
 
mínus indicator plus

 

Na most Apollo prichádzajú dva jazdné pruhy a odchádzajú tri jazdne pruhy priamo, dva vľavo a jeden vpravo. Čiže ak tam nebude dopravná nehoda, tak nie je dôvod aby tam bola dopravná zápcha.
 
mínus indicator plus

 

Áno, je to preklep. Správne má byť aktuálny dátum 2.7.2020. Idem to opraviť.
 
mínus indicator plus

 

Prerozdeľovanie, respektíve vzájomná solidarita je potrebná, ale musí byť v rozumnej miere, nie 100%, respektíve blízke hodnoty. Navyše by mala byť aj z nadpriemerného majetku, ale je iba z práce. Ale nie o tom je tento článok.
 
mínus indicator plus

 

Áno, slúži, aj som si ho bez semaforov odskúšal. Najprv som dlho čakal kým sa zaradím do prúdu vozidiel idúcich z Devínskej. Potom kým sa mi podarí odbočiť vľavo cez prúd vozidiel idúci z Karloveskej na Botanickú, pričom som musel dávať prednosť vozidlám idúcim z Botanickej na Devínsku. Takže pokiaľ nejdete neskoro večer alebo v noci, tak je rýchlejšie a menej dramatické otočenie pod mostom Lafranconi.
 
mínus indicator plus

Pán František Brliť   Pán František Brliť

Nenapísal, že celá rekonštrukcia je šlendriánstvo. Napísal som, že šlendriánstvo je v detailov a za tým si aj stojím. Áno sú na rekonštrukcii aj pozitívne veci a budem aj o nich písať. Teraz som popísal o troch konkrétny detailoch, ktoré sú zle spravené v nádeji, že sa nezanesú ja do novej výstavby, konkrétne do úseku Segnerova - Tunel.
 
mínus indicator plus

939709   939709

Ak by to bolo tak ako píšete, potom by nesmelo touto stavbou dojsť k zhoršeniu dopravného riešenie v Karlovej Vsi. Lenže k zhoršeniu došlo a na viacerých miestach.
 

1 >

Najčítanejšie na SME