Streda, 29. január, 2020 | Meniny má Gašpar

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: b.pityo
1 >
mínus indicator plus

 

Či zhoria bezo zvyšku, to záleží od toho, že aké majú rozmery, pod akým uhlom dopadajú a hlavne od toho, že koľko materiálu je v nich zabudovaných. Ak je v nich priveľa materiálu, tak nestihne všetko zhorieť v atmosfére.... Niektoré umelé objekty preto po svojej životnosti sú nasmerované na takú dráhu, aby v atmosfére zhoreli, a ak aj nie, tak nech dopadnú do menej frekventovaných častí oceánov, či veľkých púští. Mnohé objekty sú ale nezodpovedne ponechané svojmu osudu, či už z pohodlnosti ich majiteľa, či zo snahy šetriť a tak nevybaviť objekt systémom, pomocou ktorého by bol riadený návrat do atmosféry po takej dráhe, aby ten zaručene zhorel. A samozrejme niekedy riadenému návratu môže zabrániť aj náhla porucha satelitu. Takýto náraz, aký teraz očakávame, môže priniesť komplikácie v tom, že sa vytvoria trosky, ktoré sa rozletia do okolia na najrôznejšie trasy, dráhy. Nuž a potom môže nastať biliardový efekt, keď tieto trosky budú narážať do ďalších a ďalších objektov, tak bude vo vesmírnom priestore okolo nás ešte viac trosiek, tak ešte viac nárazov do ešte fungujúcich objektov, a čiste akademicky, môže sa stať aj to, že napokon sa všetko zničí, budú nás obklopovať iba trosky. Tento biliardový efekt je o to pravdepodobnejší, o čo viac umelých objektov máme hore a o čo viac neovládateľných trosiek a iných odpadov sa tam nachádza. Nás tento konkrétny náraz asi neohrozí, tie objekty sú dosť malé, trosky budú ešte menšie, teda pred dopadom na Zem zhoria. Ale ak vznikne ten biliardový efekt, tak tam hore to bude veselé. Niekto tu v diskusii spomína umelé deštrukcie nepotrebných objektov, to by ale asi bol prvý krok ku spusteniu biliardového efektu, a zasvinenia vesmírneho priestoru novým odpadom. Mnohí zvyknú argumentovať, že ten vesmírny priestor je tak obrovský a umelých objektov a odpadov je tak málo, že biliardový efekt je vylúčený. Ak ale nie teraz, tak inokedy v budúcnosti k tomu napokon dôjde, teda je načase urobiť vesmírne veľké upratovanie a musí skončiť tá prax, že nepotrebné objekty v záujme šetrenia necháme vo vesmíre len tak svojmu osudu...
 
mínus indicator plus

Európsku železničnú sieť   Európsku železničnú sieť

ešte v 19.-om storočí začali zakladať súkromné spoločnosti. Železnice preukázali obrovskú schopnosť efektívne a rýchlo dopravovať veľké množstvá tovarov na veľké vzdialenosti, a taktiež dokázali zaviesť aj efektívnu hromadnú dopravu osôb. A samozrejme dokázali aj rýchlo a efektívne dopravovať vojsko, či evakuovať ľudí a hnuteľné statky z miesta ohrozenia na miesto bezpečné. Pre hore uvedené veci sa už v 19.-om storočí každý štát začal zaujímať o železničnú dopravu a robiť maximum preto, aby súkromnými spoločnosťami vybudované železnice nekrachovali v časoch krízy nejakého priemyselného odvetvia, ktorej produkty dovtedy prioritne živili tú, ktorú trať. Napr. nejaká trať bola prioritne vybudovaná pre potrebu obsluhy viacerých sklární v danej lokalite, a oni tú trať prioritne živili, a ten priemysel dočasne bol v útlme, či nadobro zanikol, lebo sa v tej lokalite minuli suroviny potrebné na výrobu skla, tak trať beztak musela fungovať ďalej, či už v záujme zachovania mobility obyvateľov, či na prepravu iných komodít v tej lokalite, a trať musela zostať funkčná aj pre potreby armády. Teda štát napokon zakročil, trať zoštátnil a zaviedol na nej dotovanú dopravu. Takto postupne sa väčšina tratí zoštátnila a fungovala na nich štátom dotovaná prevádzka. Aktuálna politika EU je o tom, že štát nemá dotovať tie činnosti, ktoré dokážu fungovať aj bez dotácií. Vraj ziskové vlaky má prevádzkovať súkromný sektor, stratový zbytok má alebo zaniknúť, alebo zostať pod krídlami štátu, ako dotovaný vlak. Čiže po trati vo špičkách majú premávať dobre vyťažené vlaky, zisky z ich prevádzky si má ponechať súkromník. V sedle a o víkendoch, keď je doprava slabšia, teda vlaky nie sú ziskové, naopak stratové, ale v záujme dopravnej obslužnosti územia ich treba, majú nastúpiť štátnom dotované vlaky. Lenže ak je jeden dopravca v sieti, tak on zo ziskových vlakov z časti utiahne aj tie stratové. Ak ale dáme tie ziskové vlaky súkromníkovi, tak potom tie nevyťažené štátne si budú pýtať viac dotácií, alebo sa pre neefektivitu jednoducho zrušia. Ale my z ekologických dôvodov predsa chceme mať viac ľudí vo vlakoch a k tomu treba aj tie sedlové, neefektívne, teda zákonite dotované vlaky. Tak prečo zisky zo špičkových vlakov máme púšťať do rúk súkromníka a nie dotovať z nich tie sedlové? Podľa EU, ak ucelenú, štátnu železničnú dopravu atomizujeme, a aj o dotované vlaky bude konkurenčný boj, a tak dotácie klesnú. Lenže ak uchádzač nejakú dotovanú dopravu získa, tak zvyčajne na 9-15 rokov. Železničné vozidlá ale majú životnosť cca 40 rokov. Ako si ich má teda kúpiť ten uchádzač? Zmluva mu vyprší dajme tomu za 10 rokov a on má na krku v podstate zánovné vozidlá. Že má ich použiť v inom tendri, či predať niekomu inému, vtedy úspešnému? Lenže ak podmienkou každej objednávky budú aj nové vozidlá, tak potom ako? Umožníme víťazovi podnikať 30-40 rokov, aká je životnosť vlakov? Potom ale kde tam je konkurenčný boj? Ja mám proste dojem, že v Únii to riešia totálne nekompetentné osoby, a železničnú dopravu v dlhodobom horizonte skôr zlikvidujú. Výsledky sú aj takéto: RegioJetu tento rok končí 9 ročná zmluva na dotovanú dopravu a nevedia, čo bude. Celých 9 rokov mali problémy s údržbou techniky, aktuálne už majú techniku v úplne dezolátnom stave, vo špičkách zostavujú kapacitne zoslabené súpravy, zúfalo sa snažia udržať dopravu aspoň v úseku BA-DS, vlaky do KN nahradzujú autobusmi, často tam ide iba to, čo už pre suchú nádrž tam musí tankovať, Časť vlakov presunuli do ČR, kde získali dotovanú dopravu, ale nestihli kúpiť techniku a takto neplnia svoje záväzky na trati BA-DS-KN...
 
mínus indicator plus

 

Podľa inde medializovaných informácií budujú dvojposchodovú poľnú nemocnicu. Je to akási stavebnica, (asi sa dá porovnať stavebnici LEGO,) predpokladám, že z materiálov, ktoré má armáda na sklade pre prípad vojny. Ten link má nulovú vypovedaciu hodnotu, keby aj ten vežiak za 19 dní postavili, podobne zmontovali, ako nejaké lešenie, aj tak by najprv ho museli naprojektovať a v predstihu vyrobiť dielce. Ale je otázne, či na konci 19. dňa bol aj plnohodnotne použiteľný.. Teda my zostávame pri tom, že nateraz budujú dvojposchodovú poľnú nemocnicu, a pravdepodobne to bude z armádneho materiálu, viac k tomu niet čo dodať.
 
mínus indicator plus

K demokracii:   K demokracii:

Povojnové západoeurópske demokracie boli preto úspešné, lebo volebné právo dostali široké masy ľudí, vrátane žien. A tieto masy sa naučili voliť slobodne, a naučili sa aj moc kontrolovať a brať na zodpovednosť. A povojnové úspechy tých štátov svedčia o tom, že voliči dokázali dobre voliť. Slobodné voľby boli aj o tom, že široké masy, ktoré o výsledkoch volieb rozhodovali, volili nestranícky. Tie masy vždy hľadali a dokonca úspešne volili lídrov, ktorí mali všeobecne akceptovateľné riešenia na, v čase volieb, aktuálne problémy doby. A práca politika bola stále viac o službách širokým masám a stále menej o útlaku más a práci iba v prospech úzkej vrstve nejakých "V.I.P." osôb. Aktuálne aj u nás máme slobodné voľby a široké masy slobodne rozhodnú o víťazoch a porazených. Mimovládky, mienkotvorné médiá, či kaviarenskí intelektuáli majú svoj vyhranený názor, že ktorá slniečkarska strana by mala voľby vyhrať. Ale o voľbách nerozhodnú oni, ale široké masy voličov. Teda voľby vyhrá ten, kto dokáže urobiť program akceptovateľný širokými masami. A ak Kiskova strana, či PS, SaS a podobne nedokážu voličov osloviť, tak vo vláde jednoducho nebudú. Tak jednoduchá je volebná matematika. Teda je zbytočné kydať na voličov, chyba nie je v nich. To je také, ako keď na ulici budú dve predajne automobilov. Do jednej, napr. do Fiatu sa budú hrnúť zákazníci a druhá, napr. Opel nebude mať predaje. V tom prípade je jediné riešenie, Opel nie na zákazníkov bude kydať, že sú idioti, ale vymenia svoj manažment a zmenia ponuku. To isté platí aj v politike. Volič nikdy nie je idiot, idiotom je líder strany, ktorý nedokáže zostaviť a realizovať voličom vyhovujúci volebný program. Je to takto jednoduché....
26.01.2020 18:22 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Dongová sa už opakuje, vyťahuje témy, ktorým sa už dávnejšie venovala a ani pánboh nevie, kedy si vymýšľa fiktívne veci a kedy píše svoje skúsenosti, či príhody svojich známych. Takže sa aj ja opakujem, a už iba stručne reagujem bez toho, aby som čítal jej terajší blog. Človek pochádza z opice. Ako žili, žijú opice a vôbec zvieratá? Je tam dominantný samec, ktorý obhospodaruje všetky samičky svojej skupiny. Ak ten dominantný samec ale je moc dlho pri moci, lebo ho neuloví nijaký predator, či neskolí choroba, tak časom by obšťastňoval-oplodňoval aj svojich potomkov, ale to by sa rodili geneticky postihnuté jedince. Preto to matka príroda zariadila tak, že zvieracia tlupa-skupina zo svojich radov zvyčajne vypudí pohlavne dozreté samičky, a z iných skupín priberá nimi vypudené samičky. Ale opice sa začali meniť na človeka, teda začali robiť, dokonca bola deľba práce, vznikli profesionálny vykonávatelia istých činností a hlavne začali hovoriť a rečou sa celkom inak dajú vyjadrovať city. Nuž a vyhoď zo skupiny mladú členku tlupy, ktorá sa od matky-bylinkárky naučila všetky fortiele liečenia bylinami a tak prináša badateľný úžitok celej tlupe. Či vyhoď z tlupy svojho potomka, ktorý sa ťa plačom pýta, aký hriech spáchala a ktorá neustále opakuje, že ťa ľúbi. Teda dopadlo to tak, že tlupa prestala vyhadzovať zo svojich radov mladých, bolo to jednak z citových dôvodov, jednak preto, aby sa nezbavovala šikovných "špecialistov", či už bilinkárky, zhotoviteľky oblečenia a pod. Lenže takto tlupa rastie do počtov, a naberajú na sile, lebo sa nezbavujú šikovných remeselníkov. Ale je tam stále ten alfa-samec, ktorý plodí všetky deti, teda začnú genetické problémy. Teda "zabrala" evolúcia a tlupa zrušila inštitút alfa-samca, prešla na registrované partnerstvá, registrovali, kto s kým mal potomka, dedili sa na potomkov rôzne zručnosti, aj majetok, neskôr aj politická moc. Tieto a iné dôvody vytvorili potrebu žiť vo vzťahu s jednou osobou, iba s ňou mať deti a tieto zvyky sa neskôr aj uzákonili v cirkevných a svetských zákonoch. A takto fungujeme dodnes. Lenže v génoch sme stále zverou. Muž, teda samec, pudovo zavetrí každú ženu-samičku vo svojom okolí vo veku 15-60 rokov a chce s ňou mať sex. A žene to zas lichotí, že sa o ňu muž zaujíma. Je vedecky dokázané, že muž aj teraz chce ženu vlastniť, a mať čo najviac žien, a aj ženatý muž má tendencie mať pomer aj s inými ženami. Táto snaha bola napr. vo feudálnych časoch zakotvená v práve na prvú noc. Teda nevesta-poddaná musela sa po svadbe najprv poddať feudálnemu mocipánovi. Muž dodnes prejaví záujem o každú ženu, nestrpí soka a neodpúšťa telesnú neveru. Žena je iná, ona telesnú neveru skôr odpúšťa. Iste, je v tom aj to, že ak je na materskej bez príjmu, tak kam by išla s deťmi, ale je tam aj to genetické dedičstvo, žena-samička sa v tej opičej tlupe s celou kopou samičiek delila o jedného samca, tak aj teraz viac toleruje inú samičku v okolí svojho partnera. Teda gény u oboch pohlaví diktujú striedanie partnerov, či aspoň byť neverným. Vernosť k jednej osobe je ľudským vynálezom, vynútili to hore uvedené okolnosti, a byť verným je hlavne o disciplíne. Teda každý adept na manželstvo by mal skúmať to, či dokáže byť verným, ak nie, tak by sa nemal hrnúť do manželstva...
 
mínus indicator plus

 

Novú, "kamennú" nemocnicu do dvoch týždňov nikto nepostaví, a to ani v Číne. Čo tam zriaďujú, to má to byť tzv. poľná nemocnica, teda stany, kontajnery, či skriňové nákladné autá zariadené zariadené ako nejaká ambulancia, či špeciálne vybavené zdravotnícke pracovisko. Veci budú mať od armády, tam akurát splanírujú pôdu, zavedú tam nejaké vodovodné a kanalizačné siete a urobia rozvod elektrickej energie. Potom tie armádne stany, kontajnery a špeciálnu kolesovú techniku rozmiestnia do nejakého logického celku.
 
mínus indicator plus

 

dobre si to vystihol, preto nemôžu vládnuť monotematické zelené strany. Reagovať na zmeny treba, ale nie hystericky,...
24.01.2020 9:00 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Uvedom si to, že mi to aktuálne zužujeme iba na skleníkové plyny, na uhlíkovú stopu. Že ak to zvládneme, tak bude všetko o.k. Lenže nebude nič o.k., planéta je preľudnená a naviac jej zdroje sa drancujú nadspotrebou, rovno plytvaním. Ja som ročník 1956, a ešte ako mladý človek som videl dokument z Afriky. Afriku považujeme za horúci kontinent, ale v mnohých regiónoch sú noci chladné, teda treba kúriť a samozrejme aj variť. Nuž ten dokument už vtedy, pred 40-50 rokmi ukazoval, že miestny, ktorých populácia stúpa, v snahe získať palivo, likvidujú stromy v takej obrovskej miere, že takto napomáhajú rastu púšte. A ako vidíme, v súčasnosti už tých miestnych je tam tak veľa, a tak veľmi zmenili svoju krajinu, že už sa tam nedá žiť v takých počtoch, aké dosiahli. V tých časoch mladosti, jeden novinový článok začal s fikciou. Opisoval školu na našom, slovenskom území, vonku 45-50 stupňové teploty, suchom vyprahnutá polopúšťna krajina, vo vnútri napriek klimatizácii teplom zmorení žiaci, ktorí nedokážu pochopiť tvrdenie učiteľa, že tu niekedy taká cenná a vzácna vec, ako voda, v podobe dažďa, len tak voľne padala z neba. Po tej fikcii nasledoval odborný článok o tom, čo už teraz aj k nám naozaj prišlo-prichádza, teda stále častejšie a väčšie suchá, a postupný nedostatok akejkoľvek vody, vrátane pitnej. Keby sa ohľadom CO vedci mýlili do poslednej bodky, aj tak treba zabrániť plytvaniu energiami, treba riešiť preľudnenosť planéty a treba stopnúť drancovanie zdrojov prírody a planéty. A zvyky musíme meniť aj pre meniacu sa klímu. Veď sú tu stále silnejšie, všetko ničiace veterné smršte, prívalové vody, a iné. Inou vecou je ten tichý, viacdňový dážď, a inou ten párminútový, všetko ničiaci prívalový. Štatisticky možno máme vodu v ročnom normále, ale ten prívalový bleskovo odtečie, lebo vo vybetónovanej krajine nemá ako vsiaknuť do zeme a naplniť zdroje pitných vôd, či v podobe podzemnej vlahy dlhodobo byť zdrojom vlahy pre vegetáciu. Príroda sa mení a my na to reagovať musíme, inak biedne skapeme....
24.01.2020 8:57 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Problémy sa nemôžu riešiť iba pomocou bezduchých politických kampaní. Teda žiadna, "monotematická" zelená strana nie je spoľahlivou alternatívou na riešenie klimatických zmien, či ekologických problémov. Každá strana musí mať komplexný program na riešenie problémov doby a vrámci toho musí mať vo volebnom programe aj normálne a rozumne formulovaný odstavec o ekológii. Bez odstavca o ekológii by žiadna strana nemala byť voliteľná. Rovnako by mala byť nevoliteľná taká zelená strana, ktorá nemá komplexný program na všetky aspekty fungovania krajiny. Dôležité je aj to, aby miesto rozumných riešení sa nerobili iba hlúpe kampane. EU, či jej členské štáty, sa predháňajú v tom, o koľko znižovať produkciu skleníkových plynov. Čo spôsobujú ale tieto nezmyselné zelené kampane a záväzky? Že produkcia odchádza z moderných a čistých prevádzok v EU do krajín tretieho sveta, kde sa to potom neraz produkuje v zaostalých fabrikách, vozí starými nákladnými autami, ktoré sú menej ekologické, teda produkujú viac skleníkových plynov a produkujú a vypúšťajú do prírody aj podstatne viac iných škodlivín. Autá. Bolo to nešťastné Dieselgate. Áno, bol to nepekný podvod, a preto teraz hrozí zánik výroby nových, aj predčasné vyradenie z prevádzky u starších dieselových áut. Pritom ale aj tie podvádzajúce dieselové autá sú podstatne čistejšie, než ich benzínové varianty, lebo diesel na sto kilometrov spáli nemej paliva, ako benzínový. Teda ideme na benzínový pohon a tolerujeme masový nástup ťažkých vozidiel typu SUV, ktoré majú vyššiu spotrebu a v uliciach majú väčšie priestorové nároky. Potom sa čudujeme, že produkcia CO stúpa. Zelení? Teraz neomylne tvrdia to, že pravé makové je to, ak máme veternú, slnečnú a vodnú energiu. Hm, ale pred tridsiatimi rokmi tvrdo brojili proti vodnej elektrárni v Gabčíkove, aj v susednom, rakúskom Hainburgu. Tak kde je pravda? A kto nájde odvahu na to, aby nahlas povedal, že je nás na Zemi priveľa, teda v krajinách tretieho sveta treba masívne obmedzovanie pôrodnosti. Kto to mocensky určí dotknutým národom, aby konali tak, ako to robí dobrovoľne Čína? Veď ani na to nemáme odvahu, aby sme obmedzili aktuálne módne, ale smädné a tak špinavé vozidlá SUV. Takže problémov je neúrekom, riešiť to treba komplexne a v súvislostiach, zaslepení zelení by iba vyrábali stále novšie problémy... A nie iba politici majú problémy správne reagovať. Napr. Kaufland, minimálne ten náš, pri mojom bydlisku, zavádza kampaň na obmedzovanie plastov a to pekne idiotsky. Chce, že ak sa rozhodnem napr. jablká zabaliť do ich plastových sáčkov, tak nech ho aj zaplatím. Priamo na váhe je tlačidlo, tovar bez obalu/tovar s obalom, pričom v tom druhom prípade za ten sáčok mi váha pripíše k cene jablk aj nejakú cenu za sáčok, aby ma prešla chuť baliť tovar do tých sáčkov a tak sa menej sáčkov vyrábalo a dostalo do prírody. Na druhej strane ale zas na ekológiu zvysoka kašlú. Hádam celý december mi k nákupu prikladali nejaké, mnou nevyžiadané a pre mňa nepotrebné karty s hrdinami z nejakého sci-fi filmu. Výroba tých, pre väčšinu nakupujúcich zbytočných kariet, plus ich obalu, niečo stojí, a míňajú sa zdroje zemegule, teda je to iba bohapusté plytvanie, ak ich k nákupu automaticky prikladajú. Teda nám prikladali odpad, zbytočný prodkukt, ktorý ja som aspoň recykloval, iní menej zodpovední zas aspoň tie karty nechali iba tak zahodené v prírode, ak už sáčky spoplatnili. Takže máme čo riešiť pri ochrane prírody..
24.01.2020 1:48 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Železnica? Železničná nákladná doprava sa zásadne reorganizovala. Prevažujú ucelené nákladné vlaky, ktoré prevážajú tovar, trebárs rudu z bane do železiarne, potom iným celeným vlakom plechy k výrobcovi karosárskych dielcov. Jednotlivé vozové zásielky zanikli, teda nie sú také prepravy, že tehelňa pošle kupcovi tehly vo vagóne a ten si ich odváža z malej staničky traktorom na stavbu. Jednotlivé vozové zásielky nahradili priame kamiónové prepravy, z adresy na adresu, alebo kontajnerové zásielky. Vtedy vlaky s kontajnermi prídu do terminálu a tam sa kontajneri prekladajú z jedného vlaku na ostatné vlaky smerujúce do iných regiónov, či na kamióny, ak zásielka má adresáta v blízkom okolí. Teda zriaďovacia stanica na Rendezi má minimum práce, aj tú môžu vykonávať iba v dennej dobe, obyvatelia, už neželezničiari si totiž vydupali nočnú dopravnú výluku. Teda Rendez v noci spí, iba sem-tam príde, či odíde nejaký rušeň do, či z depa. Aktuálne podstatne viac hluku tam spôsobia autá, MHD, či lietadlá...
 
mínus indicator plus

 

A pripomínam ešte jednu zásadnú vec, na ktorú som v prvom príspevku zabudol. AIDS/HIV má veľkú inkubačnú dobu, teda osoba, ktorá je nositeľom tohto vírusu, roky normálne funguje, než organizmus stratí svoju imunitnú schopnosť, prestane odolávať bežným chorobám, čo je potom lekárom čudné, že prečo ten človek chytá jednu chorobu za druhou. Tak mu urobia test a zistia, že má AIDS/HIV. Ja som ročník 1956, teda v časoch objavenia tohto víru som bol ešte slobodný a na vrchole svojich sexuálnych aktivít, tak som sa o tieto veci samozrejme zaujímal. Vtedy sa písalo o 3-5 ročnej inkubačnej dobe, teda času, keď už tá osoba vírus v sebe nosila ale navonok chorá nebola, ale už nákazu dokázala odovzdávať iným. Takže ak náš migrant sa nakazí ešte v Afrike, potom príde do EU, a tu mu pri vstupe do EU test na AIDS/HIV neurobia, tak tu ešte roky môže fungovať, než u neho sa prejavia tie viditeľné formy ochorenia. Má význam potom sa ho pýtať, že preboha Ali, čo si robil, keď si to dostal? No nakoľko stálu čiernu partnerku, krajanku som nezohnal, lebo medzi nami migrantmi prevládajú chlapi, a biele ma nechceli, tak som chodil do nevestinca. A vtedy ten vedec tam napíše, dostal to v EU, od tunajších. Pritom to už možno mal z Afriky, len u neho to vypuklo až dajme tomu po štyroch rokoch. Práve pre tú veľkú inkubačnú dobu ten výskum je skreslený, najmä ak výskum nerieši veci v širších súvislostiach a sexuálny život nakazenej osoby v 3-5 ročnej minulosti. Prvé AIDS/HIV testy sa u nás začali robiť až po revolúcii, možno až v samostatnej SR. Boli dobrovoľné a bezplatné, robili sa (aj) v Bratislave na Kramároch, v nejakom ústave, ktorý sídlil na svahu, oproti tej veľkej všeobecne známej Univerzitnej nemocnici. My mladí sme si vtedy hromadne robili čiary za minulosťou, nechali sme si urobiť test a potom sme sa snažili žiť bezpečnejšie. Bol som tam aj ja, aj mnohí moji rovesníci z môjho okolia. V tých časoch tie testy ešte neboli tak dokonalé ako teraz, osoba už musela byť nakazená okolo 3 mesiace, aby sa nákaza v krvi už dala zaručene preukázať. (Teraz sa tuším dá preukázať po pár dňoch, či hodinách po nakazení.) Tak sme si dávali pármesačný pôst v striedaní partnerov, aby test už všetko zachytil. A potom sme už kládli k prevencii zodpovednejší prístup. Zdravotný personál nás komentoval, chodíte sem samí slušní a bezproblémoví, koho by sme naozaj potrebovali odhaliť a izolovať, zas nás oblúkom obchádza. Takže by bolo dobré vedieť aj to, kedy tých migrantov skúmali, ak nie okamžite po príchode, ale až potom, keď sa po 3-5 rokoch dostali do poslednej, už viditeľnej fázy ochorenia, a iba sa spoliehali na odpoveď migranta, tak ten výskum je o ničom. Lebo ak migrant dostane otázku, že vtedy pred troma rokmi, keď si k nám prišiel, si bol zdravý? On zákonite povie, že áno. Ale tú nákazu už mohol mať v sebe, a ak ho na hranici, či v lágri netestovali, tak naozaj nemáme relevantné údaje k výskumu. Nerobili ten výskum nejaký slniečkári? Možno rovno platení Sorosom, aby výskum "objektívne" ukázal iba jemu pohodlnú pravdu? Nie je ten celý článok iba hoax?
 
mínus indicator plus

 

Z článku nie je jasné to, že od koho chytili tú nákazu? Neviem, ako teraz, ale v minulosti, ak zistili nakazenú osobu, tak úrady mali snahu vypátrať aj jej partnerov, aby sa nákaza nešírila ďalej. Váš článok, či výskum má nulovú hodnotu, ak sa skúma iba miesto, v danom prípade štát, kde sa migrant nakazili, ale sa nehľadá, nerieši "bacilonosič". Podľa mňa je totiž dosť pravdepodobné, že európske baby snívajú o úplne inom princovi, než o polovzdelanom migrantovi zo Sahary, a preto, ak by aj náhodou nakazené boli, tak by to bez sexu nemali ako odovzdať migrantom. Myslím si preto, že migranti/migrantky z jazykových a kultúrnych dôvodov, najmä ak si dokonca vytvorili aj No Go zónu, prioritne mávajú sex so svojimi krajanmi/krajankami, teda si tú nemoc odovzdávajú navzájom. Druhý faktor je ten, že zväčša migrujú chlapi. Teda na sex ťažko zháňajú baby, krajanky. Tak im v horšom prípade zostáva znásilňovanie, v lepšom sex za prachy. Nuž, ale keď je iba na sociálnych dávkach, tak kupuje tie najlacnejšie prostitútky, kde je nákaza podstatne pravdepodobnejšia. K homosexuálom. Z podstaty mužskej povahy, chlap je nastavený mať sex s maximálne možným počtom partnerov. Lenže ak nekupuje zrovna sex za prachy, tak pri babách je limitovaný tou skutočnosťou, že ich musí baliť, musí im dvoriť, až potom s citovo založenou babou k sexu dôjde. Teda za istú časovú jednotku dokáže "oskalpovať" podstatne menší počet báb, než keby naháňal homosexuálne vzťahy. Chlap je kedykoľvek pripravený mať rýchly sex s úplne cudzou osobou a bez citového vzťahu. Jeho homosexuálny protejšok je rovnako naladený, teda ak sa stretnú, bez nejakého veľkého dvorenia, či hrkútania, majú rýchly sex bez citových väzieb, a potom rýchlo idú ďalej za novými zážitkami. Za čas, než heterosexuálny chlap dokáže mať dve-tri známosti s babami, homosexuál ich dokáže mať desiatky. Preto sa u nich nákazy šíria rýchlejšie. Raz som videl TV reportáž, kde francúzsky homosexuáli sa bavili o AIDS/HIV. Hovorili o tom, že pre túto chorobu zásadne musia meniť svoje zvyky a o.i. museli zrušiť svoje obľúbené tmavé komory. Na dotaz reportéra, že čo to je za komoru, odpovedali asi takto. Tie komory boli súčasťou barov určených pre homosexuálov, a boli o tom, že človek do nej vkročil, a tme nahmatal niečí úd, či jeho úd nahmatal niekto iný a si to užili, ani nevedeli, že s kým. Túto reportáž som videl okolo roku 1985 v maďarskej TV. Nuž pre takúto šialenú promiskuitu sa HIV šíril/šíri raketovou rýchlosťou práve medzi homosexuálmi, hoc teraz asi majú opatrnejšie praktiky, sú si aj viac verní a viac si overujú náhodných partnerov ale promiskuita zostala väčšia než pri vzťahoch muž/žena. Neviem, či ste si z výskumu vyberali informácie selektívne, ale rád by som vedel, od koho tú nákazu chytili?
 
mínus indicator plus

 

Tu treba brať ohľad na tých ľudí, ktorým ten projekt v tejto podobe vadí. To je podobné, ako keby v nejakom meste boli štyri cintoríny a dopravní plánovači by krížom cez jeden z cintorínov naplánovali železničnú trať, či nejaký cestný ťah. Komu to bude vadiť? No predsa tej štvrtine obyvateľov, ktorí tam majú pochovaných svojich blízkych. Takéto veci nemožno riešiť pomocou miestneho referenda, lebo trom štvrtinám by to nikdy nevadilo, lebo tam nemajú pochovaných príbuzných. Tu pri SND nevieme, koľkým to vadí, či koľkým nie. Ale vadí to aj umelcom, odborníkom, aj laikom. Tak na to treba brať ohľad, najmä takto, že sú k dispozícii aj variantné riešenia. Vallo kritikom technokratického projektu neponúka nič, len ukazuje im svoje mocenské svaly. Má pozvať odborníkov, aby projekt poľudštili, má urobiť nejaký kompromis, či výmenný obchod typu, ak tu môžem realizovať veci po svojom, tak inde zas na revanš pustím žilou v prospech vás. Nemôže ale presadzovať veci nekorektnou prezentáciou, či argumentáciou, nebudem rokovať o vylepšení projektu aby sa vyhovelo aj potrebám národne cítiacim ľuďom, lebo mám naponáhlo a chcem to dokončiť v roku 2024.
 
mínus indicator plus

 

Ja som v otázke električky pred SND pôvodne bol neutrálny. Moju neutralitu zvyšoval aj ten fakt, že ja som Maďar, tak som zdvorilo zostal v úzadí, nech sa Slováci dohodnú medzi sebou ohľadom tejto problematiky, týkajúcej sa ich SND. Inak projekt robili špičkoví dopravní inžinieri a po technickej stránke sa nedá napadnúť. Lenže je tam ten problém, že ten projekt si pôvodne objednával investor J&T, teda hlavne slúžil jeho vtedajším ekonomickým potrebám. Projekt je inžiniersky čistý, a technokratický, a mesto pod vedením Valla nateraz ho odmieta "poľudštiť". Je tu nevyriešená otázka priestoru pred SND, osud stromov na Košickej, či osud časti trhoviska. Ľudia, Slováci, majú mať možnosť vyjadriť sa k osudu námestia pred najväčším svätostánkom slovenskej divadelnej kultúry. A ak by aj náhodou odporcovia tohto projektu boli v menšine, tak Vallo mal rešpektovať ich pocity, veď obchádzka trať predlžuje iba o smiešnych 290 metrov. Pri takomto stave netreba hádam ani referendum, trať povediem inak. Prečo surovo útočím na Valla v tejto veci, prečo som sa otočil proti Vallovi? Neupieram mu právo na to, aby ako primátor mal svoj názor a preferoval nejaký konkrétny variant. Vadí mi hlavne to, že svoj variant nepresadzuje čestne, ale pomocou problematickej, manipulovanej prezentácie. Teda hrá falošnými kartami a to sa v demokracii sa nerobí. Dnes hraje falošnými kartami s odporcami projektu, a nabudúce zas falošne bude hrať vo veci mne dôležitej, ak ho včas nestopneme. Veci, ktoré ja považujem za manipulácie, už som viac krát popísal inde. A vnímam to tak, že tu občanov vylúčil z participácie. A neponúka občanom žiadny obchod typu, vy, občania tu pred SND pustite žilou, ja, primátor to náležite ocením a na revanš pustím žilu inde. Ak trať povedie pred SND, tak časť slovenskej umeleckej, odbornej, ako aj laickej verejnosti bude sa cítiť poškodená, že ublížili ich SND. Ak trať povedie odklonom, tak všetci budú spokojní. V jednom z variantov totiž je to iba 290 metrová obchádzka, teda ani najväčší zástancovia električky nebudú ukrátení, električka bude.
 
mínus indicator plus

 

Som tie dokumenty, či presnejšie karty jednotlivých zanedbaných pozemkov tak zbežne prebehol, na dôkladné naštudovanie dokumentov treba ale čas, tak to neodkladajte na poslednú chvíľu pred uzávierkou prijímania občianskych podnetov k prezentovaným plánom! V každom prípade je pozitívne, ak Vallo naozaj dodrží slovo a o osude pozemkov bude mesto participálne rozhodovať s občanmi. On ruku podal, dúfam, že úprimne, tak to treba využiť, nápady treba pripomienkovať, či dávať Magistrátu nové podnety. Len ako chce na jednej prezentácii riešiť 133, (či koľko bolo v článku spomenutých,) pozemkov? To by bola iba formálna diskusia, aby vytvoril zdanie spolupráce. V každom prípade teraz sú na ťahu občania, majú na Vallovú ponuku na spoluprácu pozitívne a aktívne reagovať. A ak by Vallo mal tendencie opäť nespolupracovať, ako pri električke pred SND, tak ho treba chytiť pod golier, moc predsa majú občania, Vallo je z poverenia občanov iba dočasným správcom mesta a zodpovedá sa občanom. Ja navrhujem s ním spolupracovať, zaúkolovať ho, to nedávne nesystémové zvýšenie svojho platu si musí vyžehliť tak, že my, občania ho cez naše podnety poriadne zavalíme prácou v prospech nás a nášho mesta.
 
mínus indicator plus

 

Tvoj príspevok nemá moc veľkú hodnotu, ale za nehodu zhodou blbých náhôd nepriamu vinu nesú práve ŽSR. Ne dverách auta je totiž nápis ŽSR, vrátane firemného loga. Na fotkách v SME to nie je moc vidieť, ale Nový Čas má fotky z iného uhla, a tam je logo ŽSR dobre viditeľné, A pri obetiach na zemi sa povaľujú aj ich oranžové ochranné vesty, či kabáty s výstražnými prvkami. Teda sa jedná o pracovný úraz dvoch zamestnancov ŽSR, žiaľ so smrteľnými následkami. Je na ŽSR, aby zlepšili výcvik a školenia svojich zamestnancov o bezpečnosti pri práci na takú kvalitatívnu úroveň, aby takýmto tragédiám v ich radoch nedochádzalo....
 
mínus indicator plus

Ghullith2,   Ghullith2,

Citát z médii po komunálnych voľbách v decembri 2018: "Nový bratislavský primátor Matúš Vallo bude zarábať mesačne 5 316 Eur." (Toto potom o rok neskôr, v decembri 2019 zákonne, ale nekorektne mimo mestských pravidiel zvyšovali na sumu niečo nad 6 tisíc Eur.) Pokračujem v citovaní: "Mestské zastupiteľstvo zároveň odsúhlasilo aj odmeňovanie poslancov, členov komisií a námestníkov primátora (viceprimátorov). Výška odmeny sa tak v prípade viceprimátorov môže vyšplhať až na 3 721 eur". Inak mesto mávalo dvoch viceprimátorov, Vallo ich potrebuje troch. Teda rátajme. Tretí, "nesystémový" viceprimátor za 4 roky, t.-j. za 48 mesiacov bude inkasovať sumu 48 x 3 721 = 178.608,-€ Ak správne chápem mediálne informácie, tak pred mesiacom Vallovi plat zvýšili o cca 700, € Teda za zbývajúcich 36 mesiacov ešte zinkasuje nesystémovo cca 36 x 700 = 25.200 Eur naviac. Teda 178.608,-€ + 25.200,-€ = 203.808,-€ nesystémových výdavkov. Vallova hlasovacia mašinéria toto odhlasovala okamžite. Kde sa nájdu prachy na takéto nesystémové výdavky na platy papalášov, tam v pohode mohli tým majiteľom pozemkov vyplatiť tých 194 tisíc Eur a už by bol dávno pokoj. Vallo kydá na majiteľov pozemkov, že vraj chamtivci. A on je čo, keď v súhrne za tri zbývajúce roky o cca 25.200,- Eur zisku si nechal pošpiniť svoje meno a narobiť politické škody svojej rodnej strane PS? Dávno sa mal a mohol s majiteľmi dojednať, vyplatiť ich a ospravedlniť sa za vyše tridsaťročné krivdy, hoc ich nezavinil a bol by pokoj, Takto sú spory, a električky stoja. Bol by som aj na to zvedavý, ak by zázrakom tá meniareň zajtra bola voľná, či by sa električky naozaj pozajtra rozbehli...
 
mínus indicator plus

 

Redakcia SME by sa mala držať faktov. FIDESZ nateraz má akurát pozastavené členstvo vo frakcii ľudovcov, EPP. Formálne to členstvo si pozastavili sami sebe na dobu, než EPP vykoná šetrenie, či FIDESZ, resp. nim vedená vláda, sa neodkláňa svojou politikou od politiky EPP natoľko, aby Orbánova strana musela túto frakciu opustiť. Rozkol vznikol vtedy, keď FIDESZ začal plagátovú kampaň zameranú proti Sorosovi a jeho kamošovi, Junckerovi, Nuž, koho už teraz zaujíma Juncker? A hlasy FIDESZ-u zas frakcii EPP bolestne budú chýbať. Takže treba vyčkať, než sa ľudovci rozhodnú, že čo je bližšie kabát t.j. nejaké "hodnoty", , alebo košeľa, t.j. moc presadzovaná hlasovaním. Sám zvedavo čakám na výsledok...
 
mínus indicator plus

Oprava chyby:   Oprava chyby:

V prvom príspevku v tomto odstavci som urobil chybu: Teda utečenec sa bez dokladov a mimo oficiálne hraničné prechody môže pohybovať iba pri úteku z miesta pre neho bezpečného, na miesto bezpečné. A tam už koná podľa hore citovaného článku 31. Správne znenie: Teda utečenec sa bez dokladov a mimo oficiálne hraničné prechody môže pohybovať iba pri úteku z miesta pre neho NEBEZPEČNÉHO, na miesto bezpečné. A tam už koná podľa hore citovaného článku 31.
 
mínus indicator plus

 

Citát z blogu: "Pre utečencov stále neexistuje legálna možnosť dostať sa do Európy, umierajú na mori, sú v rozpore so zákonom posielaní späť už od hraníc bez možnosti vôbec podať žiadosť o azyl, na čo má právo každý (žiadosť je možné podať až na európskej pôde; podanie neznamená, že mu bude vyhovené, pozn.)". Utečenec nemá žiadny právny nárok na to, aby si podával žiadosť o azyl práve v Európe, či v inom bohatom štáte so štedrými sociálnymi dávkami. V blogu spomenuté Dohovory OSN/1951 utečencom o.i. dávajú tieto práva, či povinnosti: Článok 31. Utečenci nezákonne sa nachádzajúci v štáte, do ktorého sa uchýlili 1. Zmluvné štáty sa zaväzujú, že nebudú trestne stíhať pre nezákonný vstup alebo pre prítomnosť utečencov, ktorí prichádzajú priamo z územia, kde ich život alebo ich sloboda boli ohrozené podľa článku 1, vstúpia na ich územie alebo sa na ňom nachádzajú bez povolenia, za predpokladu, že sa sami bezodkladne prihlásia a preukážu dostatočný dôvod na svoj nezákonný vstup alebo prítomnosť. 2. Zmluvné štáty nebudú na pohyb takýchto utečencov uplatňovať iné obmedzenia, než sú nevyhnutné, a takéto obmedzenia budú uplatňovať iba dovtedy, kým sa ich postavenie v štáte neupraví alebo kým nedostanú povolenie na vstup do iného štátu. Zmluvné štáty poskytnú takýmto utečencom primeranú lehotu a všetky potrebné prostriedky na získanie povolenia na vstup do iného štátu. Teda utečenec sa bez dokladov a mimo oficiálne hraničné prechody môže pohybovať iba pri úteku z miesta pre neho bezpečného, na miesto bezpečné. A tam už koná podľa hore citovaného článku 31. Teda nemožno považovať za utečenca človeka, ktorý z pre neho bezpečného Turecka, či Libanonu a podobne, nelegálne uteká cez x, pre neho bezpečných štátov, aby sa potom vypočítavo zviditeľnil dajme tomu v Nemecku. Ak je kdekoľvek v Európe na tej už nelegálnej ceste do Nemecka odhalený, ta už nie je utečencom, ale nelegálnym migrantom! Čo je úplné iné právne postavenie. Tretí sektor tu hrá iba o to, aby štáty v rámci "politickej korektnosti" nelegálnym migrantom ich nezákonné prekročenia štátnych hraníc tolerovali. Cieľové krajiny nelegálnych migrantov zas zúfalo hrajú o to, aby sa cez inštitút solidárneho prerozdelenia elegantne zbavili čo najväčšej časti nelegálnych migrantov, nech si s nimi špiní ruky niekto iný. Ale oni sa v rámci schengenu beztak veľmi rýchlo vrátia do svojej pôvodnej cieľovej destinácie. Inak tu je link na tie Dohovory, tam si môže každý prečítať práva aj povinnosti utečencov, a urobiť si na vec vlastný názor, potom nebude odkázaný na hoaxy Ligy: https://www.slov-lex.sk/pravne... V linku dávam o.i. do pozornosti čl. 28, podľa ktorého prvý bezpečný štát, kde sa utečenci po úteku zdržujú už zákonne, vydá im platné cestovné doklady na ďalšie legálne a bezpečné cestovanie. Teda migrant bez pasu pred hranicou napr. Maďarska je zákonite podozrivý, že prečo ešte nemá žiadny pas? K nelegálnej ekonomickej migrácii: Nelegálni migranti alebo z vlastného, (alebo zo zdrojov mimovládnych organizácii) obrovské prachy míňajú na nelegálne cestovanie pomocou pašeráckych mafií. Po pašovaní drog, pašovanie ľudí je druhým najväčším mafiánskym biznisom. Ak ten nelegálny migrant má záujem cestovať k nám, do EU, tak predsa za prachy, ktoré dá pašerákom, môže si doma vybaviť pas, víza a letenku a prísť k nám legálne behom pár hodín. Ak tieto legálne cesty lietadlom nevyužíva, hoc prachy na to má, tak asi nemá čestné úmysly, preto sa vo svete celkom logicky a správne bráni jeho ilegálnym cestám.
 

1 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME