Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: b.pityo
1 >
mínus indicator plus

Presporsky,   Presporsky,

Vo svojich textoch na základe slobody slova prezentujem svoj názor a obšírne ho aj podporím argumentmi. V tvojich odpovediach je vidieť tvoj názor, ale bez argumentov. Miesto argumentov akurát jalovo riešiš moju osobu, či dĺžku mojich príspevkov. Nakoľko ja mám argumenty, ty asi nie, tak moje príspevky sú podstatne hodnotnejšie. A záverom ešte jedna vec. V porevolučných časoch v médiách mnoho zahraničných osôb nám vysvetľovalo podstatu demokracie, a slobodu slova v nej. Mne v pamäti zostala táto veta o slobode slova: Do poslednej bodky nesúhlasím s tvojím názorom, ale do poslednej kvapky mojej krvi budem bojovať za to, aby si ten svoj názor mohol vysloviť, či publikovať. Toto právo slobody slova teraz Orbánovi odopreli. Nemohol reagovať na kritiku Sorosa. A to je diktát a tak veľký problém.... (Samozrejme osobám typu Kotleba, a nie iba im, končí sloboda slova tam, kde ohrozujú iných, napr. tak, že by niekoho posielali do plynu a podobne.) A toto som sem prekopíroval zo stránky EU: Európska rada: "Európska rada určuje celkové politické smerovanie a priority EÚ. Nie je jednou zo zákonodarných inštitúcií EÚ, preto nerokuje o právnych predpisoch EÚ, ani ich neprijíma. Stanovuje však politický program EÚ, tradične prijímaním „záverov“ na zasadnutiach Európskej rady, v ktorých sa identifikujú problematické otázky a opatrenia, ktoré sa majú prijať". "Členmi Európskej rady sú hlavy štátov alebo predsedovia vlád 27 členských štátov EÚ, predseda Európskej rady a predseda Európskej komisie. Keď sa rokuje o zahraničnopolitických otázkach, na zasadnutiach Európskej rady sa zúčastňuje aj vysoký predstaviteľ Únie pre zahraničné veci a bezpečnostnú politiku". "Európska rada zväčša prijíma rozhodnutia konsenzom. V niektorých špecifických prípadoch uvedených v zmluvách EÚ však rozhoduje jednomyseľne alebo kvalifikovanou väčšinou. Na hlasovaní sa nezúčastňuje ani predseda Európskej rady, ani predseda Komisie". A už iba ja dodávam, že členom rady nie je Soros. Tak nemá do toho kafrať! Samozrejme aj on má slobodu slova, tak môže v médiách publikovať ale nemá loziť do Bruselu a tam v zákulisí rokovať o problémoch EU. Ešte ti sem dám jeden link o Rade, a jej povinnostiach a právach: https://europa.eu/european-uni... Takže už dúfam chápeš, že politické smerovanie konsenzom určuje Rada a nie Soros! Na základe tvojich narážok som si vstúpil do svedomia a v tomto príspevku som neminul všetkých 3600 znakov. Nevyužitých zostalo rovných 998 znakov? Dúfam, že to kvituješ a pochváliš ma! Tak na dnes ahoj!
 
mínus indicator plus

Pán bloger,   Pán bloger,

máte plnú pravdu. Nekorektná a napriek tomu uznaná diplomová práca je skôr smutnou vizitkou univerzity, či jej profesorského zboru. Ak som študent a napíšem diplomovku, a mi ju vrátia, tak čo urobím? Prepracujem ju do univerzitou požadovanej kvalitatívnej úrovni. Ak ale mi diplomovku uznajú, tak nechápem, že prečo ja, bývalý študent by som mal po x-rokoch vrátiť svoj titul iba preto, že v slabej chvíli som sa dal na politiku a moja možno už desiatky rokov stará diplomová práca sa aktuálne nezdá opozícii, či opozičnému novinárovi. O čom je napr. Matovičov škandál? Ako syn rušňovodiča so stovkami iných študentov chodil na univerzitu, napísal diplomovú prácu a dostal titul. Potom si založil svoj podnik a časom sa stal aj politikom. Ešte ani vtedy nikto neriešil jeho diplomovú prácu. Kto a kedy začal riešiť jeho diplomovku? Až pán Beblavý potom, keď precitol do reality, že jeho stranícka koalícia sa do parlamentu nedostala. Tak účelovo vytiahol Matovičovú diplomovú prácu v nádeji, že on (Matovič) s hanbou odstúpi, tak nová vláda padne, a budú nové voľby, kde by Beblavého strana, či PS možno mali viac šťastia a by sa do parlamentu dostali. Teda celá kauza je iba o tom, aby boli predčasné voľby. Čo by bolo, ak by sa aj Beblavý s Trubanom z PS dostali do parlamentu? Jednoduchá odpoveď. Boli by v koalícii s Matovičom a nikto by neriešil Matovičovú diplomovku, ale ani noviny N by neriešili Kollárovú, či Gröhlingovú diplomovku.... Možno by tú tému otvoril až Fico, ak sa ukáže, že Jankovskej výpoveď ohrozuje jeho osobnú slobodu. Ficovi tému Matovočovej diplomovky ale Beblavý vyfúkol, tak Fico musí opäť operovať s témou predčasných volieb. Ešte k Matovičovi. Ja som hlboko presvedčený o tom, že v archívoch univerzít sú stovky, či tisíce nekorektných diplomových prác, ale ich nikdy nikto riešiť nebude, lebo ich autori nevstúpili do politiky. A keby Matovičovi vtedy pred 22 rokmi niekto povedal, že kamarát, nie je to korektné, prepracuj to, tak to iste prepracuje. Nikto ale nenamietal, tak diplom získal oprávnene, a celá vec ja tak nanajvýš hanbou univerzity a v tom čase tam prednášajúcich učiteľov. Takže súhlasím s vami, poriadok treba robiť na univerzitách, a nie pár jej absolventom zobrať titul iba preto, lebo sa dali na politiku.
 
mínus indicator plus

Presporsky,   Presporsky,

Za ostatné roky Soros so železnou pravidelnosťou sa objavoval v Bruseli, s bývalým predsedom Komisie EU Junckerom sa tak dôverne bozkával, ako svojho času Husák s Brežňevom. Potom zaliezli za zatvorené dvere a rokovali tam bohvie o čom. Ak už, tak predseda Komisie sa hlavne má pýtať na môj, či tvoj názor a nie na Sorosov a má rokovať s nami a nie s ním. Áno, Soros tam rečnil aj verejne, ale stále je to o tom, že jedná sa o človeka, burzového špekulanta, občana USA. Samotné burzové špekulácie nie sú trestným činom, teda máš právo nakupovať akcie, dlhopisy, či iné komodity obchodované na burzách, pritom predvídať nejaký vývoj vo svetovej ekonomike, politike a podľa toho včas a zo ziskom ich predávať, alebo nakupovať. Neetickým, až trestným činom je to, ak pri obchodovaní využívaš neverejné informácie, je to napr. prípad tej jachty v Monaku, kde istý kapitálotvorný Slovák sa od ministra vopred dozvedel to, že v akom kurze sa bude zamieňať koruna na eurá. A neetické je aj to, ak pomocou svojich kontaktov a moci umelo ovplyvňuješ dianie vo svete tak, aby si mal z toho na burzách zisky. Soros má na konte kopu špinavých obchodov, a v minulosti sa ani v médiách netajil s tým, že v záujme zisku nemá problém zájsť až za čiaru etiky, či zákonnosti. Takže ak pripúšťame možnosť, že Orbánom budovaný štát funguje na hraniciach právneho štátu a sem-tam za tú hranicu aj zájde, tak v tomto prípade Soros Orbánovi až tak moc nemá čo vyčítať, obaja občas sú až za tou červenou čiarou... To čím sú gorila Haščák, či J&T, alebo Kočner a ostatná, ešte Mečiarom zakladaná slovenská kapitálotvorná vrstva na Slovensku, tým istým je Soros na globálnej úrovni. Vytvára sa istá globálna kapitálotvorná vrstva, ktorá chce hýbať s politikmi z úzadia, aby pracovali pre nich a nie pre občanov-voličov. Soros je ich prototypom. Mimochodom, Soros podľa tohto článku na nejakom fóre napísal svoj názor na Maďarov, či Poliakov, ale to fórum nedovolilo Orbánovi, aby naň na rovnakom mieste reagoval. To je demokratické? To Sorosova pravda stojí na tak hlinených nohách, že nejaký malý stredoeurópsky diktátor hravo dokáže vyvrátiť argumenty veľkého a mocného Sorosa? Tak ho pre istotu umlčia? Presporský, nateraz končím, začína vládou vymedzený čas, v ktorom v rámci boja proti Covid-19 ja mám nakupovať. Tak bežím, aby som ten zákon aspoň ja dodržal, keď už Orbán, či Soros sú v zóne mimo zákonov...
 
mínus indicator plus

 

V jednej veci aj článok, aj ty šírite poplašnú správu. K tragédii nedôjde, ak trať nie je v poriadku, tak sa zavedie Prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti. v skratke POTR, či v železničiarskom žargóne pomalá cesta. Tzv. meracie vlaky so železnou pravidelnosťou kontrolujú technický stav tratí a kde diagnostikujú problém, tam sa operatívne zavedie POTR...
 
mínus indicator plus

 

Si nejako dobre informovaný, len si čerpal z nejakej "hoaxovej" stránky. Orbán zhruba v rokoch 1982-87 bol študentom maďarskej prestížnej univerzity ELTE, je vyštudovaným právnikom. V rokoch november 1987- marec 88 fungoval ako stážista na Ministerstve poľnohospodárstva na oddelení, kde školili manažérov štátnej správy. Od apríla 1988 začal pracovať v nejakej organizácii na výskum problematiky Strednej-Európy, túto organizáciu financoval, či spolufinancoval Soros. Od septembra 1989 začal študovať v Oxforfde na Pembroke College, chodil na prednášky o histórii anglickej liberálnej filozofii. Štipendium dostával od Nadácie Soros. Štúdia prerušil pomerne skoro, v januári 1990 sa vrátil do Maďarska, aby sa zúčastnil prvých volieb po páde socialistického bloku a tak s konečnou platnosťou začal fungovať ako politik. Zbytok si prečítaj sám na Wikipédii, tu je jeden link: https://hu.wikipedia.org/wiki/... Dúfam, že bude fungovať, ak nie, tak si jednoducho daj jeho meno do vyhľadávača a dostaneš kopu informácií o ňom. Len musíš napísať celé jeho meno, ak dáš iba priezvisko, tak ti slovenský vyhľadávač o.i. ponúkne aj bratislavského mäsiara s priezviskom Orbán. Rozchod so Sorosom bol postupný, a uisťujem ťa, že hodne masla mal na hlave aj Soros, a téma nelegálnej migrácie ich nadobro rozdelila a stali sa úhlavnými nepriateľmi... A niektoré otázky Orbána sú oprávnené. Napr. prečo sa neraz neeticky konajúci americký burzový špekulant Soros pravidelne objavuje v Bruseli a vedie utajené rokovania za zatvorenými dverami? Alebo prečo aj teraz strká nos do záležitostí EU? Je to náš problém, občanov EU, my a nami volení zástupcovia majú mať v tom rozhodujúce slovo a nie Soros....
 
mínus indicator plus

 

Tu je link na stránku WHO: https://covid19.who.int/ Podľa WHO situácia včera bola takáto: Švédsko - 208.295 potvrdených prípadov, + 6.406 úmrtí. Jeho bezprostrední susedia: Fínsko - 21.639 potvrdených prípadov, + 375 úmrtí. Nórsko - 31.438 potvrdených prípadov, + 308 úmrtí. Dánsko - 70.485 potvrdených prípadov, + 784 úmrtí. Potom: Slovensko - 96.241 potvrdených prípadov, + 671 úmrtí. Česko - 492.264 potvrdených prípadov, + 7.196 úmrtí. V jarných mesiacoch Švédi s 10 miliónmi obyvateľov zvolili cestu vytvorenia tzv. kolektívnej imunity, teda pandémii chceli tak zabrániť, že chceli väčšiu časť populácie čo najskôr zamoriť vírusom, aby väčšina obyvateľov takto získala imunitu a tak sa vírus už nemal na koho a cez koho šíriť. Výsledkom bolo cca 5 tisíc jarných úmrtí. Briti mali podobné plány, otočili až potom, keď aj ich premiér skončil na umelom ventilátorovom dýchaní, či aspoň bol na JIS a tam bojoval o svoj život. Briti ale majú 66 milióna obyvateľov. V jarných mesiacoch, keď som Švédske čísla vynásobil číslicou 6, tak mi v hrubom vychádzali čísla Britov. Dodnes Briti majú 1.512.049 potvrdených prípadov. Ak švédskych 208.295 potvrdených prípadov vynásobím číslicou 6,6 tak mi vyjde výsledok 1.374.447 Dodnes Briti majú 54.751 úmrtí. Ak švédskych 6.406 úmrtí vynásobím číslicou 6,6 tak mi vyjde 42.289. Takže ak Švédov porovnávam so svojimi susedmi, tak sa nemajú čím chváliť. Ak Švédov porovnávam s SR, či ČR, tak nechám na čitateľov, nech si urobia svoje vlastný názor na vec. Ale sú tu rozdiely v stravovacích návykoch obyvateľov, v životných podmienkach, v kultúre, či v hustote obyvateľov, v zaočkovanosti občanov proti rôznym chorobám, najmä TBC, ale aj v možnostiach zdravotníctva. Nuž a keď svojou matematikou porovnávam 10 miliónových Švédov a 66 miliónových Britov, tak asi Švédi nemajú až tak čo oslavovať, úmyselné zamorovanie občanov asi je nateraz dosť problematická cesta a prináša veľa smrteľných obetí bez preukázateľných úspechov v boji proti nákaze. Áno, po I. svetovej vojne pandémiu Španielskej chrípky zastavila veľká premorenosť svetovej populácie. Slabší jedinci v desaťmiliónových počtoch pomreli, silnejší jedinci získali imunitu, tak už sa vírus nemal ako šíriť a nemal koho vraždiť. Iste k zániku pandémie prispela aj prípadná mutácia vírusu, ale aj menšia mobilita ľudí, hlavne neboli lietadlá, ktoré za 24 hodín dokážu odviezť vírus do každej krajiny sveta. Inak Švédi na jar mali aj iný problém, retušovali štatistiky, oneskorene informovali o počtoch nakazených, a úmrtí. Vraj to nebol zlý úmysel, ale zaostalé počítače a programy v nich. Moc komplikovane sa do nich museli zadávať nové čísla a program ich celé dni sčítaval. Vraj... V súčasných časoch, a stave lekárskej vedy sa mi ale zdá scestný ten britsko-švédsky scenár, že s pandémiou bojujme premorením občanov vírusom, a akceptujme obrovské straty na ľudských životoch, či tolerujme kolapsy nemocníc a pod. Nateraz žiadny štát nemá recept na účinný boj s vírusom, terajšie kroky prinášajú iba krátkodobé úspechy, potom, po uvoľňovaní opatrení nákaza opäť naberá na obrátkach. Verejnosť je rozdelená, iný spôsob boja očakáva zaslepený liberálny ochranca ľudských práv, iný neonacisti, iný majiteľ krčmy, iný mládež, ktorá sa spolieha na to, že medzi nimi smrť moc nekosí. A inak to vidím ja, komu nedávno zvestoval bývalý kolega, už penzista, že 66 ročná manželka mu zomrela na Covid, a napokon ja aj teraz mám kolegu v predpenzijnom veku, ktorý práve je na ventilátore. Matovič, či Sulík, aj iní sa potom môžu akurát zblázniť, že koho počúvať...
 
mínus indicator plus

V článku spomenutá skutočnosť   V článku spomenutá skutočnosť

nie je žiadnou novinkou, už pred možno pätnástimi rokmi som videl pokusmi a meraniami potvrdený zahraničný TV dokument o tom, že suchom vypriahla trávnatá plocha má rovnaké vlastnosti ako asfalt, či betón. Aj to je dávno známa skutočnosť, že stromové aleje, či námestia a parky s množstvom stromov pôsobia ako bezplatná klimatizácia, a v horúčavách cca o 4 stupne Celzia znižujú teplotu danej lokality. Napriek tomu mesto tieto fakty vytrvalo ignoruje, mnohé vizualizácie nových projektov, ako aj hotové projekty vytrvalo ignorujú hore spomenuté fakty a obsahujú minimum stromov, ale o to viac asfaltu, betónu, či kameňa. Napr. aj teraz plánovaná nová električková trasa. To nie je iba problematika, že ako pred SND, ale aj problematika Košickej ulice, či osud parku v križovatke Záhradnícka-Miletičova. Napr. električka na Košickej je plánovaná v stredovom zelenom páse, kde nájdeme trávu, staré stromy, súce na výmenu, ale aj nové, už dosť veľké a silné stromy. Električka tie stromy zlikviduje, síce trať vraj bude zatrávnená, teda pekná zelená, ale bude pôsobiť ako asfalt. Súci plánovač, ochotný pohnúť rozumom čo by urobil? V stredovom páse by ponechal, dokonca by zveľadil stromy, a pod ne by presunul parkovať tie autá, ktoré v súčasnosti na oboch stranách ulice blokujú jeden jazdný pruh. Nuž a v takto uvoľnenom pruhu by potom mohla premávať električka, ale aj ostatná MHD, v druhom pruhu by zas bola ostatná automobilová doprava. Takto by sa elegantne zachovali stromy v stredovom páse, zostala by aj stromová aleja na oboch krajoch ulice. Mali by sme tam peknú bezplatnú klimatizáciu. Lenže postoje minulého a iste aj súčasného vedenia mesta, či Ružinova sú o tom, že ani bohovi! Vraj stromy ľutovať netreba, sú staré, choré a tak nebezpečné, tak ich môžeme s kľudným svedomím zlikvidovať a celý priestor vybetónovať, či vyasfaltovať. Pre prestarnuté stromy teraz je ten správny čas na likvidáciu stromov a tak aj klimatizácie na Košickej. Taká alternatíva, že stromy sa dajú ošetrovať, liečiť, či vymeniť za nové, ani ich nenapadá. Vraj neplačte, bude tam električková trať, medzi koľaje dáme rozchodník, teda vizuálne tam zeleň zostane. Lenže to bude zeleň s vlastnosťami betónu a po chládku tam nebude ani chýru. Teda pani Konrad môže plánovať a snívať toľko, koľko sa jej uráči, Vallo a jeho Team tu, aj inde sa postarajú o to, aby sa mesto aj v budúcnosti iba tak akurát otepľovalo. Lebo oni na zelený projekt alebo prachy, alebo čas nebudú mať. A nezabúdajme ani na to, že pre viceprimátorku, či iných dopravných plánovačov mesta by bolo šialene nepohodlné prerábať ten projekt na zelený, ktorý bez stromov naplánovali dobrí, ale technokratickí plánovači J&T. Oni na Košickej chládok nepotrebujú, tam nemajú obchodné záujmy... Dosť ma ale na jednej verejnej prezentácii zarazil postoj majiteľa projektu Cvernovka. Ja, aj iní sme orodovali aj za stredovú, stromovú zeleň na Košickej, a aj on si vypýtal slovo. Povedal niečo v takom zmysle, že stromy na Košickej ľutovať netreba, môžeme ich všetky vyrúbať, lebo on vysadí kopu stromov vo svojom vnútrobloku. Lenže jeho rozumové schopnosti nesiahali tam, aby si uvedomil to, že stromy vo vnútrobloku jeho projektu svojim tieňom neochladia Košickú. Pokiaľ sa táto mentalita v meste zásadne nezmení, tak následkom klimatických zmien tu budeme tak akurát stále viac a viac trpieť. Mesto nepotrebuje Vallove kampane typu vysadíme 10 tisíc fiktívnych stromov bohvie kde, potrebujeme to, aby sa v záujme nejakého projektu nevyrúbal žiadny konkrétny strom v konkrétnom priestore, alebo ak už je starý, tak sa má vymeniť za nový....
 
mínus indicator plus

javlensky, aj peterpeter,   javlensky, aj peterpeter,

Nové centrum s údajným denným pohybom 225 tisíc osôb, aspoň toľko na TA3 spomínala Kratochvílová, sa ťahá od Páričkovej ulice po breh Dunaja. Teda akým-takým stredom, či srdcom tejto zóny je komunikácia Landererova, na tej ulici trasovanej električke bude z oboch strán rovnako ďaleko, takže vtedy bude mať najväčšiu klientelu. Preto tam s ňou ráta územný plán, či Generel dopravy, a je tam zakomponovaná aj možnosť v línii Dunajská-Mlynské nivy. Verte mi, že tie plány nerobili idioti, ale osoby na vysokej odbornej úrovni, s náležitou praxou, ktorým Kratochvílová svojimi schopnosťami tak akurát kávu môže variť... Trasa po Pribinovej vedie električku po okraji Nového centra, z niektorých bodov už to je na ňu ďaleko, už pre zónu Landererova/Mlynské nivy bude neatraktívna. Ale na druhej strane vynikajúco obslúži objekty toho developera, ktorý si tie plány pre svoje potreby objednal. Pripusťme, že v minulosti sa niekde na Magistráte stala chyba, neustrážili veci, teda cesta pre električku po Landererovej je beznádejne zarúbaná. Hovorím, na okamih neverme tomu, čo tvrdí Team Vallo, že hlavne preto silia trať pred divadlom, lebo sa im (Magistrátu) nechce do nepohodlných vecí, ale verme tomu, že naozaj sa to inak nedá. V tomto prípade práve tá slučka, či už tá pôvodná veľká z Vallovej prezentácie v roku 2019, alebo táto teraz núkaná malá, či možno ešte nejaká stredná až na trávniku za budovou SND dostane električku na Landererovú ulicu a takto tá lokalita predsa len dostane tú električkovú obsluhu, s ktorou rátal územný plán, aj generel. Čiže električka vhodne situovanou zastávkou obslúži priestor na začiatku Pribinovej, a okolie Malej scény, potom odíde za divadlo a obslúži obe strany Landererovej, následne sa vráti na Pribinovú a obslúži jej opačný koniec a potom zo zastávky na križovatke Košická-Landererova obslúži aj opačný koniec Landererovej. Čo sa vám dvom na tom nepozdáva? Viac zastávok, to je aj viac cestujúcich, a tak obslúži Pribinovú, že zároveň aj Landererova dostane to, čo podľa plánov dostať mala! Že Kratochvílová je ľavá a sa jej nechce plánovať? Tak ju vymeňme za schopného! Spomínate tam mestotvornosť. Pozor, električka z toho ešte nebude mestotvorná, že povedie po priamej trase rovno do priestoru pred divadlo! Práve naopak, tam bude pôsobiť ako päsť na oko, lebo sa tam s ňou pôvodne nerátalo! K mestotvornosti treba aj priestor pred SND architektonicky prerobiť. To ale Vallo negarantuje, on stále o tom, nemáme čas, je to pre nás nepohodlné a podobne. Teda tu sa buduje niečo nové, čo sa nateraz volá Nové centrum, má to byť pre 225 tisíc ľudí denne, a Vallo nemá čas na solídny architektonický projekt! Tak nech ide do čerta, a nech tam pustí iného, ktorý si nájde čas na potreby a oprávnené záujmy 225 tisíc ľudí! Ja som Maďar, tak som ohľadom tejto problematiky chcel zdvorilo zostať bokom, aby si sám slovenský národ mohol povedať, čo s priestorom pred ich divadlom, pred ich Národným Divadlom. Ticho nie som preto, lebo si myslím, že časť Teamu Vallo v tomto prípade nehrá so Slovákmi čestnú hru! Som to už x násobne, podrobne a dokonca opakovane vyargumentoval, prečo veci vidím tak. A nečestné jednanie nemienim pripustiť, komunálny politik nesmie nekorektne jednať! Takže takto pomáham napr. aj tým slušným umelcom, ktorým na TA3 viceprimátorka opakovane klamala to, že všetkému ja som na vine, lebo som si pýtal lacné riešenie. Lenže ja som nikdy nič také od nej nepožadoval! K ministerke. Hovoríte, že je zlá, a odišla z rokovania. A čo ak ju Vallo vyštval svojou aroganciou? Chalani, idem pred TV, ak ešte niečo máte, tak zajtra!
 
mínus indicator plus

peterpeter,   peterpeter,

odborníci sú na výplatnej listine občanov, teda im majú slúžiť. Celé to malo začať tak, že v rámci participácie zvoláme občanov, ukážeme im tých sedem-osem vízií, či nápadov, odprezentujeme možné výhody, nevýhody, úskalia, vypočujeme si ich názor na vec, dohodneme sa a potom pomocou odborníkov začneme projektovať, následne realizovať stavbu. Mesto sa totiž buduje, zveľaďuje pre jeho obyvateľov, tak majú právo sa včas vyjadriť k zámerom a "vypísať objednávku", že čo a ako sa má naprojektovať. Iste, budú v tom aj isté, z pohľadu technokratov možno neracionálne emócie, lenže hlas a názor občanov má zavážiť. Lenže tuná sa projekt J&T nejako dostal do majetku mesta a mocensky sa pretláča ako jeden jedine možný, čo pravdou nie je, je sedem, dokonca už osem možných variantov. Každý sa dá realizovať, len tu obetujeme priestor pred SND, inde zas znížime priepustnosť nejakého jazdného pruhu o 318 áut za hodinu a pod. Občan ale má právo povedať to, že radšej pľac pred SND bez električky a sľúbiť, že ak sa tak stane, tak nechá auto doma... Ja kvalitu tohto projektu po technickej stránke nespochybňujem, len aktuálne časť občanov, laickej, aj odbornej verejnosti, či umelcov si pred SND nevedia predstaviť električku. Pri existencii siedmych iných projektov mesto ľavou zadnou im môže vyhovieť a to bez rizika toho, že by lokalita zostala bez obsluhy kvalitnej a výkonnej električkovej dopravy! A nezabúdaj na ten fakt, že Vallo občanov láme vyslovene násilím, aroganciou, manipuláciami, až klamstvami. Inteligentný politik čo urobí? Navrhne obojstranne výhodný obchod, kompromis. Nejako takto: Ak súhlasíte s električkou pred divadlom, tak zvolám najlepších architektov a dopravných inžinierov sveta, aby priestor pred divadlom tak pekne pretvorili pre nové využitie, že nás bude chodiť obdivovať nie celá zemeguľa, ale celá naša galaxia. Štefánika posadíme do lietadla, alebo mu aspoň dáme pod zadok bieleho koňa, aby sa neunavil v tej stojacej polohe. Nechám opraviť nefungujúce fontány pred divadlom, Spolu s vládou navrhneme divadlu novú fasádu, alebo aspoň tú pôvodnú vynovíme. Nič z toho nesľubuje, a už ani nemôže sľubovať, veď svojou aroganciou a panovačnosťou z ministerky a tak aj z vlády si úspešne vyrobil nepriateľa. Alebo nech povie, tu síce neurobíme nič, ale na Košickej zachováme stredovú zeleň, či na Miletičovej výstavbu trate spojíme s vynoveným trhoviska, či aj tam vybudujeme krytú tržnicu. Lenže tu nie sú obchody s občanmi, tu sú divné tvrdenia typu, nechcite po nás, aby sme sa zriekli svojho pohodlia, nechcite po nás, aby sme si lámali svoje hlavy vylepšením architektúry pľacu pred SND! Vy len držte huby, tlieskajte nám, a aj o dva roky nás volte! Vallo už občanov rozdelil, už má iba jedinú šancu, mocensky nám nanútiť ten, od J&T zdedený projekt. Alebo vyčistiť stôl, stiahnuť sa a dať priestor novým tváram, aby to na zelenej lúke za výdatnej participácie občanov začali od znova. Od úplnej nuly to nebude, veď je sedem-osem projektov. Takých rozumných ľudí má aj na Magistráte, napr. Štasselová, či jej nevesta z MIB, je tam aj mimoriadne čestný pán Bútora, či pani Ingrid Konrad, (neviem, či tam ešte je) a iste mnohí iní. Môžu prísť aj osoby z vonka, ale Vallo, Kratochvílová, či Bánovec musia ísť jednoznačne a preukázateľne bokom! Sú v tej veci príliš kompromitovaní. A alfou a omegou celého je to, že ak má byť trať rovná, pred divadlom, tak má byť vypísaná architektonická súťaž, a nie zaslepený technokrat, či arogantný Vallo tam má dosadiť električku tak, ako päsť na oko! A stále platí, tá slučka za budovu SND obslúži aj Landererovú!
 
mínus indicator plus

javlensky,   javlensky,

skúsim to zhrnúť takto: 1.) Tento projekt po Pribinovej pochádza z dielne J&T, oni tú trať mali vybudovať na svoje náklady a potom darovať mestu. Samozrejme za to očakávali od mesta isté výhody. Nikdy sa ale verejnosti nepovedalo, čo od nás za ten dar J&T očakáva, teda nevieme ani to, či to nemal byť dar danajský. Ale to už je za nami, už to vraj nie je ich projekt, ale projekt mesta. 2.) Ešte za primátora Nesrovnala a starostu Ružinova Pekára bola verejná prezentácia a potom diskusia. Hneď prvý diskutujúci, nejaký poslanec: SND, a priestor pred ním je posvätný, neobetujme ho na oltári obchodných záujmov J&T! Ja som mal slovo ako druhý: Neobetujme stredovú zeleň na Košickej! Niekto iný, stavebný odborník: Električka tam nemôže fungovať, podzemné priestory SND nie sú na to dimenzované! Na týchto troch témach sa točila podstatná časť diskusie, a skončilo to patom. Na problematiku, že aký dopad bude mať projekt na Miletičovú, a trhovisko, či na križovatku Miletičová-Záhradnícka, ani nebol čas. Odvtedy každý súdny človek a každý dobrý politik musí vedieť to, že tento projekt ľudí rozdeľuje a treba na to ísť citlivo, treba tam participácia, teda zatiahnutie občanov do plánovania. 3.) Projekt robila elita slovenských dopravných plánovačov, samozrejme prioritne hladila na záujmy J&T, ak už investujú do trate, tak má ísť okolo ich objektov. Projekt nezapadá do platného Dopravného generelu, aj ÚP ráta s traťou inde, ale dá sa trať vybudovať aj tu. Projekt nerobí hanbu ich autorom, je dobrý, ale prísne a chladne technokratický. Je úlohou schopných komunálnych politikov, aby tento technokratický projekt prerokovali s občanmi, aby to dostalo aj ľudský rozmer nie iba pred budovou SND, ale v celej trase. "Otcovia" tohto projektu iste dokážu tej trati dať aj ten povestný ľudský rozmer. 4.) Celé to pokazili Vallo a jeho Team. Išli na to mocensky, arogantne a diktátorsky, ale aj hlúpo a idiotsky. Tvrdia to, že zo siedmych, po novom už ôsmych možných variant jedine tento projekt pred divadlom je možný, ten je najgeniálnejší, a najlacnejší. Minulý rok urobili prezentáciu ktorá ich tvrdenia akože dokazuje. Osobne som tam nemohol byť, ale som si prezentáciu našiel na nete. A zistil som, že prezentácia nie je korektná, napr. pre tento zámer nepohodlné veci zamlčuje, pri iných projektoch spomína iba nevýhody. Ja som občan a volič, Vallo je z mojej vôle iba dočasným správcom mesta a dočasným správcom financií mesta. Takže mne klamať a zamlčovať veci nebude! A je mi záhadou, prečo sa geniálny projekt musí presadzovať pomocou nekorektnej prezentácie? Zaráža ma aj argument, že musíme realizovať tento projekt, lebo pre Magistrát tento je najpohodlnejší?! Ak chcú pohodlie, nech odstúpia a my dáme mesto do rúk tomu, kto ho ukočíruje aj v búrkovom počasí. Kratochvílová na TA3 tvrdila nezmysel typu, že na vine som ja, občan-volič, ja som ich, Magistrát, zaviazal k tomu, aby realizovali tento najlacnejší variant. Lenže ja som ich k tomu nezaviazal, tak klame! Ja som za pekné a funkčné riešenia, hoc budú drahšie. A skalopevne tvrdí to, že tento projekt je najlacnejší, hoc nepozná náklady na protihlukové opatrenia, ani na to, aby sa trať neprepadla do podzemia. A za žiadnych okolností toto nebude najlacnejšie, ak sa postavia nie jedna, ale trate dve, teda pred aj za divadlom. Vallo nám mocensky pretláča svoj variant, a problémy nerieši, hoc sú riešiteľné, len Vallo si chce nejaký svoj komplex liečiť výhrou nad občanmi. Viedeň, Praha? To si nech riešia ich obyvatelia s ich Magistrátom, inak Budapešť si v roku 1964 svoje ND zbúrala, budeme sa inšpirovať tam?
 
mínus indicator plus

 

Presporský, si veľký vták! Obišiel si moju priamu otázku! Prečo nechceš to, že ak už tade má viesť električka, aby sa našiel čas aj na kvalitnú prerábku toho priestoru tak, aby každý bol spokojný? Architekti, umelci, odborníci na dopravu, laická, aj odborná verejnosť. A čo ti vadí na pláne malej slučky? Električka z Pribinovej odíde za divadlo obslúžiť aj Landererovú ulicu, potom sa vráti na Pribinovú obslúžiť aj jej druhý koniec, menovite objekty investora, ktorý nám vraj prachy dá. Dá naozaj? Plán síce bol jeho, ale už nepočuť o tom, že by sa trhal o to, aby trať financoval. A ak by aj financoval, akú protihodnotu by pýtal? Už sa ani nehovorí o jeho pláne, ale o pláne mesta. A tá zachádzka za divadlo a obsluha Landererovej je predsa pridaná hodnota! Alebo nie? A tá zachádzka ani náhodou nepoškodí investora J&T, trať predsa aj v slučkovom variante povedie okolo jeho objektov. A slučka je projektom architekta Valla, či projektom celého Teamu Vallo! Tak čo ti na tej malej slučke vadí? Neveríš odborným schopnostiam Valla, či viceprimátorky, či odborníkov v MIB? Nové centrum. To je zóna od Páričkovej, cez AS Mlynské nivy, Landererovú, okolo SND, Pribinovú, Euroveu až po Dunaj. Lenže tento, pre Valla a jeho Team pohodlný variant pred budovou SND túto zónu obchádza po jeho periférii na Pribinovej Srdcom zóny je a zostáva Landererová, nie náhodou tam s ňou rátal aj ÚP! Tam je električka v srdci zóny a tak obslúži najviac objektov, či ľudí. Dobre, ani náhodou nechceš obmedziť IAD na Landererovej, hoc nechápem, že prečo nie. Načo tam chodiť autami, ak tam bude výkonná električka, hoc ohľadom na (ne)schopnosti viceprimátorky je to komplikácia pre Magistrát. Takže aby Vallo a jeho Team neprišli o svoje pohodlie, tak dáme električku na Pribinovú, lenže takto bude mimo srdca Nového centra! A tu prichádza ten kompromis v tvare malej slučky, a tak Landererova nepríde o obsluhu električkou. A bonusom je potom aj to, že takto nebude trať pred divadlom, teda nebudú problémy. K obchodnej: Tá pôvodne bola rušnou ulicou, na oboch stranách boli chodníky, na vozovke pulzovala automobilová doprava a trolejbusová, neskôr aj autobusová MHD. Potom sa uznieslo, že autá sa vylúčia, zostáva iba MHD. Potom časom sa tam opäť vrátila električka, ktorá tam už raz bola, ešte pred Trianonom. Teda tam bol proces taký, že z pôvodne rušnej ulice sa odstránili autá, zostala iba MHD. Chodcom zostal chodník, MHD vozovka. A električka tam má limitovanú rýchlosť, aby nedochádzalo k nehodám, alebo ak už áno, aby boli následky malé. Amsterdam ma netrápi, v živote som tam nebol, iste mali svoj rozvoj mesta a MHD v ňom, a iste to preberali, či stále preberajú aj s občanmi a dochádzajú k obojstranne výhodným dohodám, riešeniam. U Valla dohody nevidím iba svaly... Priestor pred SND je ale novovzniknutým priestorom, kde sa s električkou a vôbec žiadnou inou dopravou nerátalo. Dobre, nech je tam električka. Ale potom zodpovedne prerobme priestor na nové dopravné funkcie a Vallo si nemá svoj názor presadzovať silou, klamstvami a bezbrehou aroganciou, a bľabotmi o vlastnom pohodlí, či o nedostatku času na hľadaní kvalitného riešenia. A vôbec, čo tu naňho kydám? Pochlapil sa predsa, ponúkol nám malú slučku, teda električka bude viac vyťažená, Pribinovej zostane obsluha električke vo dvoch bodoch, na oboch koncoch ulice, a zachádzkou za divadlo sa obslúži aj srdce zóny, Landererova. Za týchto priaznivých okolností naozaj nechápem Team Vallo, prečo sa nechcú vzdať svojich električkových plánov pred divadlom? Žeby urazená ješitosť, či túha ukázať, kto je tu pánom?
 
mínus indicator plus

 

Rozumne si to zhrnul....
19.11.2020 10:40 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Lenže ak nie je úlohou Sulíka robiť pandemický plán, tak nemá útočiť na toho, koho úlohou to je. Mal akceptovať a rešpektovať odborníkmi odporúčané opatrenia a starať sa o to, aby napriek obmedzeniam nezamrzla ekonomika! Ťažko povedať, kto rozdúchal konflikt, ale nedávno Sulík odišiel z rokovania pandemickej komisie na obed, lebo tam sa iba údajne tliacha, či čo to písal na FB. Druhá vec je tá, že ak sú čísla u nás, ale aj inde tak zlé, ako ich prezentujú médiá, vrátane SME, tak by Sulík mal hádam byť doma a pomáhať ekonomike a nie v Dubaji týždeň vysedávať pod slnečníkom. Sulik ako člen koalície, asi má právo na nejakej koalíčnej rade predstaviť svoje plány, ktoré buď budú dobré a pôjdu do praxe, alebo sú zlé a skončia v koši. Ja osobne zvedavo očakávam, aké plány predstaví. Ale vopred odmietam také plány, ktoré tak akurát zvýšia zisky pohrebných služieb, krematórií a výrobcov rakiev, či viazačov pohrebných vencov. A skeptický som aj voči takým riešeniam, ktoré pri zachovaní plnej mobility občanov po celom území SR iba v červených okresoch má niečo obmedzovať. Má byť nejaký základ, ktorý bude platiť všade. Naivné a neodborné sú Sulíkove predstavy, že v červenej DS si sadnem do vlaku s rúškom, a po prechode vlaku do ružového okresu SC si rúško dám dole. V tom vidím iba to, že Sulík nenápadne chce na území celej SR zastaviť boj proti pandémii. V červenej DS zatvorím diskotéky, či predajne luxusného tovaru, ale aký význam to má, ak môžem v DS sadnúť do auta a potom v diskotéke v susednom okrese SC celú noc bez rúška pretancovať, prespievať, či prechlastať? Sulík si musí aj to uvedomiť, ružový okres nie je okresom čistým, je iba menej zamoreným, a ak si nedáme pozor, tak už zajtra môže byť červený... Doba je taká, aká je, vírus je taký, aký je, nikto nateraz nemá riešenie na definitívne potlačenie epidémie. Každý štát funguje tak, pribrzdím pohyb ľudí a tak aj ekonomiku, tak je menej nakazených, uvoľním pohyb, vírus opäť sa začne šíriť. Toto si vyžaduje operatívne reakcie, a Sulík sa má starať o to, aby tá vírusom vynútená operatívna zmena čo najmenej zasahovala do ekonomiky. A ak už zasiahla, tak má ekonomike pomáhať a nie vysedávať v Dubaji a svojou spotrebou pomáhať ich ekonomike. A nateraz platí to, pracovať vie iba zdravý človek, tak nemôžeme jeho zdravie ohrozovať, lebo ak priveľa ľudí nepríde do práce, tak sa v automobilkách zastaví výroba. Počkám si na Sulíkov plán, dúfam, že si uvedomí, že ekonomiku roztáča jedine práca a spotreba zdravého človeka...
19.11.2020 10:38 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Všetky projekty, aj tento teraz predstavený ôsmy, ktorý som ja pomenoval názvom malá slučka, je dobrý a realizovateľný. Lenže každý z tých projektov okrem výhod pochopiteľne má aj nevýhody. Ten rovný pred divadlom z dielne J&T je tiež dobrý, ale tam sú bezpečnostné problémy s pohybom električky medzi chodcami, je tam architektonický problém, lebo pôvodný projekt námestia s električkou nerátal, nevieme ako sa zachovajú podzemné priestory divadla a podobne. U iných projektoch, s ktorými dokonca ÚP aj rátal, zas sa vyčíta, že obmedzujú IAD, pri jednom si takto narýchlo dokonca spomínam, že tam vyčíslili, že ak tam bude električka, tak v nejakom smere za hodinu prejde o 318 áut menej. A takto podobne každý projekt popri výhodách má aj nejaké mínusy. Čo v takomto prípade mal primátor (Magistrát) urobiť? Osloviť občanov, a sa ich opýtať, čo znamená pre nich väčšiu stratu, mínus 318 áut v nejakom smere jazdy, alebo rozbitá architektúra pred divadlom, či pohyb električky v pešej zóne? Vallov Team mal tieto diskusie moderovať, mal vyjednávať, ponúkať vzájomne výhodné obchody, kompromisy a podobne. Po dohode mal rozbehnúť projekčné a potom aj stavebné práce. Čo Vallo robí? Vyhlásil to, že pre jeho Team realizácia tejto trate je najpohodlnejšia. Ale my sme predsa jeho (ich) volili preto, aby sa sem tam v náš prospech aj zapotil. Pri takýchto veľkých investíciách pohodlie Teamu Vallo predsa nemôže byť argumentom. Vraj táto trať je najlacnejšia. Zatiaľ ale nikto nevie, čo bude stáť riešenie problematiky podzemných priestorov SND, tak ako môže Kratochvílová na TA3 bohorovne tvrdiť to, že tento variant je najlacnejší? A už vôbec nebude najlacnejší, ak sa zároveň postaví aj tá slučka za divadlom. Teda lož Kratochvílovej je evidentná. Vraj nemáme čas piplať sa s alternatívnymi projektmi. To akože nemáme čas na kvalitné riešenie verejnej osobnej dopravy v zóne, kde podľa viceprimátorky sa denne očakáva pohyb cca 225 tisíc osôb? Tak nech odstúpi a nech tam príde taký človek, ktorý čas má a dodá nám každým akceptovateľnú kvalitu! Vallo zvolil taktiku typu, občania štekajú, primátor ide ďalej. Miesto dohody, kompromisov, vzájomne výhodných obchodov s občanmi, akurát urýchleným tempom doťahuje mnohými nechcený projekt do takého stavu, aby mohol vykázať, že projekt vrátane pozmeneného ÚP sú hotové, nezmeniteľné, pripravené na okamžitú realizáciu. Bude argumentovať tak, že v tom projekte je už zainvestovaných niekoľko tisíc, dobre zaplatených človekohodín, už nemáme na výber, musíme projekt realizovať! Bolo by neodpustiteľným plytvaním hodiť drahý projekt do koša! Tá paralelná malá slučka ale nebude plytvaním? Nie, ak bude postavená iba tá malá slučka, bez rovnej trate pred divadlom. Slučka má zmysel, ak nebude realizovaná tá rovná trať. Dobre Prespor, nech je po tvojom, postavme tú rovnú trať. Ale tebe nebude vadiť to, že mesto nevypísalo medzinárodnú súťaž na dopravno-architektonickú prerábku priestoru pred SND? Alebo mal zvolať slovenských odborníkov, nech si Slováci sami sebe vyriešia priestor pred svojim SND a ho upravia pre potreby vyplývajúcich z nových funkcií.! Ale tu nič také sa nedeje, lebo nemáme čas, či peniaze. Vallo a jeho Team akosi nemá čas na kvalitnú architektonickú úpravu priestoru pred budovou SND, pričom ten priestor podľa ich slov bude súčasťou Nového centra s 225 tisíc ľuďmi denne! Tak nech ide do čerta aj so svojim Teamom! O dva roky sú voľby, tam ich vymeníme a potom to vyriešime ku spokojnosti všetkých!
 
mínus indicator plus

 

Ja som videl tú tlačovku, Matovič tam predstavil aktuálne čísla ohľadom pandémie, a načrtol dve riešenia, ktoré by mali ďalej vylepšovať štatistiku. Jedno riešenie bolo o masívnom a pravidelne opakovanom testovaní antigénovými testami, alebo o nekompromisnom uzemnení občanov, čo by pochopiteľne znamenalo aj stopnutie ekonomiky. A tam došiel do reči aj Sulík, že iste zas bude proti, ale ak má lepší nápad, tak nech ho povie a dal mu termín do nedele večera, do nedele večera dňa 15. novembra. Matovič síce dátum nespomínal, ale bolo jasné, že myslí tú nedeľu pätnásteho. Matovič spomenul aj to, že nič nebráni Sulíkovi v tom, aby aj v Dubai pod slnečníkom hýbal svojim rozumom a pracoval na svojom pláne tak, aby v nedeľu večer, keď už bude doma, hneď ho doručil jemu. A ak ten plán bude realizovateľný, tak ho prijme. Ale musí to byť plán, ktorý povedie k zníženiu počtu nakazených, zníži počty úmrtí a počty Covid-pacientov v nemocniciach. Matovič vopred odmietol čokoľvek také, čo by bolo o tom, že životy občanov treba obetovať na oltári neobmedzene fungujúcej ekonomiky. Inak ak som dobre rozumel, tak Sulík v Dubai bol služobne a potom po oficiálnej časti programu si tam doprial aj cca týždeň dovolenky. V Matovičových slovách boli isté, neviem, či oprávnené narážky na to, že ak vie z Dubaja s pod slnečníka posielať cez FB, či inak, komenty k pandemickej situácii, či aj k iným veciam, tak môže tam aj plánovať a po návrate tie plány okamžite ukázať. Takže ja predpokladám, že Sulík asi nejakým FB komentárom nasrdil, vyprovokoval Matoviča. Médiá ukázali jeden FB koment Sulíka, bol o tom, že Sulík spokojne kvituje otvorenie kostolov, kín, divadiel a fitnescentier a že očakáva od pandemickej komisie aj rýchle otváranie iných prevádzok. Ja som 15.11, keď už Sulík mal byť doma, celý deň zvedavo sledoval správy, že aký plán nám Sulík ukáže, alebo či pošle nejaký odkaz cez médiá Matovičovi. Celý deň ale bolo hrobové ticho. Sulík teda úlohu naozaj nesplnil, v nedeľu večer, dňa 15 novembra nič nepredložil. Teraz pracuje na nejakom pláne a v TV-novinách hovoril, že Matovič predsa nemohol myslieť vážne to, že on na dovolenke bude pracovať, a on teda situáciu vidí tak, že Matovič iste myslel až nedeľu 22. novembra. Ale hoc dátum nehovoril, ale každému, kto tú tlačovku videl, bolo jasné, že myslel na 15. november, lebo jasne povedal, môže pracovať aj pod slnečníkom a tak okamžite po návrate plán ukázať. Sulík? Jeho veľkým problémom je to, že ani on nie je politikom a tak neraz púšťa do sveta veľmi kontroverzné nápady, postoje, názory, riešenia, ktoré jemu samému škodia najviac. A evidentne je zástancom názoru, že treba držať ekonomiku vo vysokých obrátkach aj za cenu obetí na životoch. To je jeho mantra. Sulíkov omyl spočíva v tom, že ignoruje ten fakt, že pandémiou je zasiahnuté celé Slovensko, teda musia platiť celoplošné opatrenia. On údaje z testovania chápe tak, že máme okresy, kde treba mať opatrenia, a sú okresy, kde nie, lebo tam aktuálne je menej nakazených. Lenže ignoruje mobilitu občanov, či už za prácou, ale aj za zábavou. Ak okres DS je červený, a Bratislava, či SC sú iba ružové, tak to neznamená to, že BA a SC totálne otvorím, lebo potom o pár dní aj oni môžu byť červené. A hlavne to nemôže tak fungovať, že v červenej DS si do vlaku sadnem s rúškom, ale po prejdení vlaku do SC si rúško dám dole. Alebo ak v DS zakážem svadby, tak nemôžem tolerovať to, že obyvatelia DS si svadbu operatívne presunú do SC. Sulík je necitlivo a arogantne konajúci politik, a aktuálne Matovičova politika má väčšiu šancu krotiť vírus a súčasne chrániť ekonomiku.
 
mínus indicator plus

Pár faktických poznámok:   Pár faktických poznámok:

1.) Aktuálne tento projekt sa dá najjednoduchšie realizovať. Lenže Team Vallo má realizovať taký projekt, ktorý nevyvoláva odpor časti laickej, či odbornej verejnosti, alebo umelcov. Má rešpektovať to, že časť Slovákov k tomu divadlu cíti čosi viac, lebo je to divadlo č.1, je to SLOVENSKÉ NÁRODNÉ DIVADLO! Vallo môže o to ľahšie upustiť od variantu pred divadlom, lebo mesto má k dispozícii ešte 6 ďalších realizovateľných projektov. Ak tie ostatné sú pre Team Vallo nepohodlné, a im sa do nepohodlných vecí nechce, tak nech odstúpia a uvoľnia svoje miesta schopnejším! 2.) Nedávno Kratochvílová na túto tému diskutovala na TA3.Tam do omrzenia opakovala to, že chápe odporcov projektu, ale žiaľ nezmôže nič, lebo psiou povinnosťou Magistrátu je vždy realizovať ten najlacnejší projekt. Dojemné, ale účelovo klamlivé! Ja, občan mesta a volič, totiž nikdy v živote som nedal žiadnemu primátorovi takú úlohu, aby zásadne realizoval tie najlacnejšie projekty. Lebo najlacnejšie projekty sú najviac problémové a tak v konečnom dôsledku najdrahšie. Ak už šetrenie, tak šetrenie očakávam až počas realizácie, napr. od toho treba kúpiť koľajnice, kto ich pri rovnakej kvalite ponúka najlacnejšie. 3.) Kratochvílová na TA3 klamala aj v tom, že tento projekt je najlacnejší. Ešte totiž prd vie o tom, čo nás vyjdu protihlukové opatrenia, aby sa hluk a vibrácie cez podzemné priestory nedostali do divadelnej sály. A nevie, že čo bude stáť to, aby sa električka neprepadla do podzemných priestorov. 4.) Teraz Vallo vyrukoval s "kompromisom" v podobe dvoch tratí, teda chce realizovať aj trať rovnú pred divadlom, aj tú slučku za divadlom. Takto ale úspešne spochybnil reči Kratochvílovej, ktorá na TA3 vytrvalo mlela to, že našou jedine možnou cestou sú lacné projekty. To im máme veriť, že dve trate, jedna pred, a druhá za divadlom, sú najlacnejším variantom? V tomto prípade predsa toto riešenie je to najdrahšie! A hlavne nemožno hovoriť o žiadnom kompromise, lebo zostáva tam aj tá rovná trať so všetkými architektonickými, či bezpečnostnými problémami. Teda Vallom ponúkaný kompromis je iba paródiou kompromisu. Vallo sa takto akurát naoko stavia do role akože láskavého primátora, ľudia vypočul som si vás a ponúkam vám kompromis. Prd veľký! Zostanú tam všetky problémy vyplývajúce z rovnej trate, a bude tam aj trať záložná, využívaná iba sporadicky, počas divadelných predstavení. Po tej trati za divadlom počas divadelných prázdnin celé týždne, mesiace neprejde ani koleso! Takto sa má plytvať vo finančne podvyživenom meste? Postaviť zbytočnú paralelnú trať? 5.) Doteraz okrem rovného variantu bolo ešte 6 možných variantov na vedenie trate. Táto teraz predstavená malá slučka je teda siedmym variantom. Dá sa realizovať, veď asi preto nám ju ponúkol. Takže priamo od Teamu Vallo máme dôkaz na to, že nie je nezbytne nutné trať budovať pred divadlom a tak vyvolávať problémy. V tomto prípade kompromisom je predsa to, že realizujeme iba tú jednu trať za divadlom a plán rovnej trate hodíme do koša, aby sa situácia v meste konečne upokojila! 6.) Keby bol Vallo súcim primátorom, aj politikom, tak mohol pri prvom náznaku problémov ustúpiť a dať zelenú inému projektu, je ich predsa teraz už osem. Či včas mal ponúknuť občanom obchod. Ak mi tu pred divadlom ustúpite, tak ja zas ustúpim vám inde, trebárs zachránim stredovú zeleň na Košickej, či zveľadím trhovisko na Miletičovej, ktorého sa trať tiež dotkne. Alebo celý priestor pred SND architektonicky upravíme modernejšie! On si ale zvolil aroganciu moci, a teraz žne úspechy svojej voľby a ponúka nám akurát jedno veľké a drahé nič
 
mínus indicator plus

 

Každý rok je obdobie, keď si občania môžu zmeniť zdravotnú poisťovňu. Vtedy súkromné poisťovne majú na uliciach svojich náborových pracovníkov, a oslovujú chodcov, poistite sa u nás! Chybou krásy ale je to, že oslovujú iba mladých, starcov nad istý vek ignorujú, lebo to už je o chorobách a tak výdavkov na úkor ziskov. Takže je na mieste to, aby štát podporoval svoju zdravotnú poisťovňu, ktorá má kopu, súkromnými poisťovňami nechcených starcov, ktorých liečba je neraz dosť nákladná... Ja z titulu svojho zamestnania povinne chodím do polikliniky ProCare, ktorú vraj vlastní Penta. ProCare totiž privatizovala Železničnú polikliniku aj so špecialistami, znalými problematiky zamestnancov dopravy. Teda máme tam lekárov, špecialistov, aj závodných lekárov, a oni majú ešte z minulosti oprávnenia posudzovať trebárs schopnosť vykonávať prácu rušňovodiča. Zaujímavé je to, že RegioJet už tam nechodí, a údajne ani ŽSR. A v tom ProCare nabiehajú na prax, že pri vstupe do ich objektov sa vyberá mýtne! V minulosti sa pacient aj tu objednával priamo u špecialistu. Ten videl stav pacienta, a alebo ho zobral okamžite, alebo ho objednal na neskorší termín. Toto bolo logické a aj bezplatné. Teraz zaviedli prax, že na vrátnici majú zákaznícke centrum, a tam baby laičky, bez elementárnych znalostí medicíny dávajú termíny pacientom. Lenže ak nejaký vyťažený špecialista má štvormesačné čakacie lehoty, tak dovtedy pacient môže aj zomrieť, či sa mu môže zdravotný stav nezvratne zhoršiť, lebo ho objednáva laická osoba, ktorá nevie rozoznať stav pacienta. A hlavne sa platí to mýto! Objednávka, čiže časenka má hodnotu 10 Euro. To je nezákonné, časenka má byť bezplatná, preto na bločeku nepíšu výraz časenka, ale týždenná zákaznícka karta. Pacienti sa naučili na to, že si doma naplánovali a do kalendára rozpísali, kedy musia ísť k tomu-ktorému lekárovi na periodické prehliadky, napr. diabetik, srdciar a podobne. Potom prišli na recepciu, zaplatili 10 eur, a objednali si termíny k rôznym lekárom, pol roka, možno aj rok vopred. Penta už to zatrhla, klamú pacientov tak, že napr. v máji tvrdia to, nevieme vás objednať na október, nemáme v počítači ešte kalendár na ten mesiac. Teda pacient musí prísť aj v júni a vtedy si kúpiť opäť za 10 eur časenku na október, pardón, nie je to časenka, ale týždenná zákaznícka karta. Nemám to overené, ale od chronicky chorých kolegov som počul to, že už to mýtne zvýšili z 10 na 25 eur. Potom je aj tzv ročná zákanícka karta, tá má hodnotu 70,-€. Kto takú má, ten nečaká na špecialistu 4 mesiace, ale iba dva, aspoň tak mi to pred rokom vysvetľovali. Teda Pentu, či iných súkromníkov netreba ľutovať! Iste na tomto mýte pekne zarábajú! Penta na Boroch chystá aj nemocnicu. Môžeme sa radovať, bude v meste viac ordinácií, budú kratšie čakacie doby. Naozaj? Figu borovú. V budove ProCare na Trnavskom mýte som videl veľkú reklamu. V roku 2021 otvárame pre Vás novú nemocnicu na Boroch, aj tam vás čakáme. Tam nájdete tých lekárov, na ktorých ste si zvykli tu na Trnavskom mýte! Tak sa teda zdá, že budovu v centre mesta opustia, možno aj zbúrajú, aby tam vyrástol nejaký vežiak s kanceláriami, pacienti budú chodiť na Bory a po novom tam budú mesiace čakať na špecialistov a platiť mýtne za vstup do budovy... Neviem koľko prevádzok má ProCare, a tak koľko pacientov denne, ale ak od každého vyberú mýtne iba v hodnote 10,-€, tak nevidím dôvod im ešte dávať štátne dotácie....
 
mínus indicator plus

 

Mimoriadne vzrušujúce je aj to, že iný pán, konkrétne pán Didider Reynders z Belgicka od roku 2019 je EU-komisárom pre spravodlivosť. Má tieto povinnosti: Zabezpečuje sa dodržiavanie zásad právneho štátu, a to aj prostredníctvom európskeho mechanizmu na podporu právneho štátu . Koordinácia objektívnych výročných správ Komisie a zabezpečenie rovnakého monitorovacieho prístupu vo všetkých členských štátoch. Predchádzanie a identifikácia porušovania zásad právneho štátu , podpora skorého riešenia problémov a navrhovanie účinnej, primeranej a odrádzajúcej reakcie ako posledná možnosť. Zameranie na prísnejšie presadzovanie práva, pričom sa ako základ použijú rozsudky ESD o dopadoch porušenia zásad právneho štátu na právo EÚ. Prehĺbenie spolupráce s medzinárodnými organizáciami vrátane Rady Európy. Vedúce k posilneniu a ochranu spotrebiteľa a ochranu práv občanov. Zlepšenie justičnej spolupráce a výmeny informácií medzi členskými štátmi a rozvoj justičného priestoru . Maximalizácia potenciálu nových digitálnych technológií na zlepšenie justičných systémov EÚ. Spomínanie úlohy justičnej politiky v boji proti terorizmu a extrémizmu a vo všetkých aspektoch bezpečnostnej únie. Podpora Európskej prokuratúry vrátane rozšírenia jej právomocí pri vyšetrovaní a stíhaní v prípadoch cezhraničného terorizmu. Zabezpečenie úplnej implementácie a presadzovania všeobecného nariadenia o ochrane údajov a podpora európskeho prístupu ako globálneho modelu . Prispievanie k legislatíve smerom ku koordinovanému prístupu k ľudským a etickým dôsledkom umelej inteligencie . Zabezpečenie práva obchodných spoločností prispieva k stratégii pre malé a stredné podniky. Viete čo robil tento pán v časoch smrti Chovanca? Toto: Podpredseda vlády, Belgicko 2014 - 2019 Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí a obrany, Belgicko 2018 - 2019 Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí, Belgicko 2014 - 2018 Všetko to hore som kopíroval z oficiálnych stránok EU. Ako potom chceme to, aby sa prípad Chovanca normálne vyriešil? Úspechom bude, ak tej hajlujúcej policajtke dajú, či naozaj dali výpoveď! Inak stále ma trápi, prečo asi hajlovala a zároveň sa smiala na osobu mimo záberu kamery. Ja osobne mám svoje vysvetlenie, lebo poznám slovenskú mentalitu. Mňa napadlo to, či ten Slovák Chovanec v rámci slovenských zvyklostí náhodou nevykrikoval to, že vy kuvy fašistické?! Jedine vtedy totiž mala tá policajtka, nepoznajúc naše zvyklosti, dôvod so smiechom hajlovať. Ale odbočil som od témy. Tak potom chápme aj Orbána, ak sa bráni tomu, aby pri delení fondov niekto stanovoval vágne ad hoc pravidlá o právnom štáte, nie je garancia, že tie pravidlá budú objektívne, teraz by poškodili Maďarov, či Poliakov, inokedy iných, možno aj nás, ale nikdy nie tých mocných z Bruselu, ktorí na nás stále pozerajú z vysoka a vidia v nás barbarov z východu...
 
mínus indicator plus

Ešte doplním.   Ešte doplním.

Maďarsko, (podobne ako SR,) vstupovalo do EU v roku 2004. Obaja mali záväzky, zapracovať do svojich právnych poriadkov aj pravidlá EU, teda aj tú smernicu 2002/90/ES z roku 2002. Maďarsko napriek tomu až po veľkej migračnej kríze z roku 2015 začala na základe tej smernice kriminalizovať tie mimovládky, ktoré nelegálnu migráciu v nejakej forme podnecujú, či jej aktívne napomáhajú. Teda až po roku 2015 zmenili zákon tak, aby vyhovoval tej smernici. Po rok 2015 tých pár úbožiakov zo Srí Lanky, ktorí sa aj u nás v SR so železnou pravidelnosťou objavovali, jednoducho tolerovali, nepredstavovali pre nich (Maďarov) nebezpečie. Čiže na začiatku bola akcia zo strany aktivistov, potom reakcia zo strany Orbánovej vlády. Iné. Od roku 2019 funguje nový EU parlament. Dostal za doň aj poslanec FIDESZ-u, Hidvéghi Balázs, v minulosti okrem iného aj štátny tajomník nejakého ministerstva. Začali sa kreovať aj parlamentné výbory, boli nejaké dohody, FIDESZ pragmaticky sa držal dohôd a podporil aj kandidátov liberálov, svojich úhlavných nepriateľov a rovnaké konanie čakal aj od nich. Nedočkal sa, na ad hoc podnet maďarských liberálov a iných maďarských opozičných poslancov EU-liberáli napokon nepodporili vopred dohodnuté veci, a Hidvéghi sa do komisie LIBE nedostal, lebo vraj FIDESZ demontuje právny štát a preto ich poslanec nemá mať tú česť a právo, aby bol členom komisie LIBE. Lenže to je potom nedemokratické umlčiavanie iných hlasov a názorov! Tak sa potom Orbánovi nečudujme, ak sa bráni tomu, aby sa prídel financií viazal na rôzne ad hoc habaďúry liberálov. Pred písaním tohto príspevku som si otvoril stránky EU, podľa nej by už Hidvéghi mal byť členom výboru LIBE, dúfam že je to aj reálna pravda a nie iba nerealizovaný pôvodný plán a tú krivdu páchanú na ňom naozaj v tichosti napravili... K fondu obnovy. Prvá reakcia Orbána bola tá, že len aby to nebola Sorosova habaďúra, a koniec nebol taký, že EU sa naveky stane bezmocným vazalom Sorosa, či jeho dedičov. Začali rokovania, bol tam aj Orbán, a dohodol sa aj on, o fonde, a v minulosti aj o rozpočte. Potom, už po dohodách príde nejaká politická skupina, že ale prachy budú iba vtedy a iba pre tie štáty, o ktorých my, usúdime, že sú právne. To sa má hádam posudzovať na iných fórach, EU ich má dostatok. A ako sa vybuduje dokonalý, vyvážený, jednotný hospodársky priestor, ak niektoré štáty tú pomoc nedostanú, nedostanú vôbec nič, lebo ich aktuálny predseda vlády je EU-kritik, či EU-skeptik. To potom dopadne tak, že napr. naplánujeme a vybudujeme vysokovýkonné železničné koridory, ale niektorým štátom na to prachy nedáme, teda koridor ako celok bude mať na dlhú dobu nulovú hodnotu, lebo výkon celého koridoru bude limitovať zaostalosť trate v tom aktuálne neposlušnom štáte. A nakoniec. Orbán je zlý, lebo osobitne komunikuje s Putinom o dodávkach plynu a iných nosičov energií. Merkel je ale napriek tomu dobrá, že si buduje separátny plynovod tak, že obchádza baltické členské štáty EU, tak ich odstriháva od plynu, či poplatkov za tranzit plynu. Napriek Chovancovi a jeho známym problémom Belgický štát je právny a fond obnovy dostane. Keby Chovanec mal problémy v Maďarsku, tak by už lietadlá EU dávno bombardovali Budapešť. Pardon, nie, EU by si to bombardovanie objednala od Erdogana a potom by zaň nezaplatila... Inak si nájdite meno Charles Michel. V rokoch 2014-2019, teda aj v čase smrti Chovanca, bol belgickým predsedom vlády. Teraz? Je predseda Európskej rady. Môže teda mať Belgicko na pôde EU problémy pre Chovanca a tak prísť o fond obnovy?
 
mínus indicator plus

Pán Droppa,   Pán Droppa,

áno, tu sa "iba" mení starý kameň za kameň nový. "Železná," a vôbec územie mestských lesov sú aktuálne považované za rekreačnú oblasť Bratislavy, kde je s občanmi odkomunikované to, že nebude tu žiadna nová výstavba. Preto v minulosti padli napr. rôzne hotelové a iné plány zbohatlíkov a podobne. Zakázali sa aj rôzne holoruby časti lesov, či iné nim podobné zásahy. Aktuálne tam sa v objekte nachádzajú malé, samostatné, už nepoužívané domčeky, pôvodne patrili kúpeľom, pričom dnes pre neznalú osobu je ťažké odhadnúť, čo v nich pôvodne bolo, trafostanica, či verejné WC. Je tam aj nejaká oplotená plocha a pred ňou predaj občerstvenia zriadený v kontajneroch, či snáď v unimobunkách, ktorých predné steny sú presklené. Dobre, Hlina zamení starý kameň za nový, ten priestor už naši predkovia ukoristili prírode, teda škody sa nenapáchajú. Možno to bude aj osožné, budú tam toalety, bude tam predaj jedla, pitia, teda netreba si jedlo, pitie do prírody vláčiť z domu a potom ich obaly rozhadzovať v prírode. Úspech projektu z hľadiska potrieb ochrany prírody bude závisieť od toho, či Hlina bude predávať aj balené jedlá, určené na neskorší konzum, lebo potom tie obaly môžu končiť v lese. A všetko sa bude odvíjať hlavne od toho, či Hlina bude mať veľké oči, bude chcieť cez noc zbohatnúť a bude tam preto organizovať hromadné akcie, nočné diskotéky a podobne. Alebo to bude skromnejší projekt o snahe slúžiť iba terajšej klientele, teda turistom, cyklistom, možno rybárom, a prípadnú novú klientelu, ktorá by sem autami rada jazdila na nejaké nočné, "romantické" párty s hlučnou hudbou, či svadby, nebude sem vábiť. A obavy mám aj z toho, aby sa Hlina nestal predvojom, prototypom, príkladom hodným nasledovania, teda aby nespustil reťazovú reakciu a aby ho výkrikom, ak Hlina môže, tak môžeme aj my, hromadne nenasledovali aj podnikatelia, ktorí by tu tiež radi realizovali svoje dávne hotelové sny a by tu radi videli nejaký Las Vegas v bratislavskom prevedení a samozrejme s hustou automobilovou premávkou. Automobilová doprava je v tej lokalite už hádam aj desiatky rokov vylúčená, samozrejme okrem zásobovania, či čistenia a údržby lesoparku, a dúfam, že Hlinov projekt nebude znamenať aj výnimky pre návštevníkov jeho nového podniku. Vedú tam predsa cyklochodníky, pešie chodníky, turistické trasy a má tam zastávku aj rekreačná linka MHD, teda naozaj niet dôvodu, aby sa tam začala objavovať aj IAD. Kto chce chodiť na prechádzky autom, má predsa v Bratislave na to dostatok obchodných a nákupných centier, kde nerušia denný, ani nočný pokoj lesoparku.
 

1 >

Najčítanejšie na SME