Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: fladik
1 >
mínus indicator plus

 

Bez sukromnych penazi ? Ale precitaj si vyssie prispevok od peter59 kde sa tie sukromne peniaze zobrali. To len sukromny investor zalozil podu pod stadionom v majetku mesta banke cize moc toho sukromneho tam nie je. Su to peniaze banky za ktore ruci sukromny investor majetkom mesta . Cize po lopate stavia sa to len z penazi statu mesta a banky :) A keby nastali problemy banka dostane vcelku slusny priestor v centre mesta. Takze fakt nemame pozadovat architektonicku sutaz ked je to vlastne platene z verejnych zdrojov a rucene je to banke verejnymi zdrojmi ?
 
mínus indicator plus

 

To ze si to nevies predstavit nie je chyba moja ani mojej odbornosti a tu myslim ze mam dostatocnu v tomto smere. To je skor jednoduche myslenie ked clovek nevie pochopit ze veci sa daju spravit aj inak. A ani ludia v staroveku si nevedeli predstavit ze Zem moze byt gulata a nie doska a predstav si ona takmer gulata je :) A preco by mal sukromny investor robit verejnu sutaz ? A cital si moj prispevok ten stadion sa vobec nebude stavat len so sukromnych zdrojov ale aj s nemalim prispevkom od statu teda moje a tvoje dane. A po dalsie som obcan mesta TN a pokial nevies mesto " darovalo " pozemok investorovi v centre. Cize mesto TN do tohto projektu vlozilo nemalu ciastku sice to tiez mozno niekto nepochopi.
 
mínus indicator plus

 

Ako mozu spravit nieco krajsie ked nikto nevyhlasi sutaz na projekt. Rozhadzuju sa verejne peniaze mesto zalozilo vlastny pozemok a ludia nemaju za svoje dane ziadat nieco krajsie ? Kde sa berie ten debilny nazor ze stavby architektonicky a projekcne kvalitnejsie musia byt drahsie. Kto to povedal ten co zadal projekt kamaratovi a povedal ze je najlacnejsi lebo jednoducho to je fakt? Slovensko je ako jednosmerka bez konca vsetci idu jednym smerom a nikoho nenapadne ani jednu krizovatku postavit.
 
mínus indicator plus

 

Presne superarchitektom ktory od zaciatku tvrdili ze Terminal nesplna uzemny plan mesta. A primatorovi so svojim najvacsim nezavislym odbornikom hlavnym architektom, ktory tvrdili ze uzemny plan poruseny nie je. Ked nebol poruseny preco sa schvalovali zmeny a doplnky c.2 mi vysvetli ? Primator hlavnemu architektovi az tak doveruje ze tvrdi ze tento clovek je odobornik ktory sa urcite nemyli. Zevraj a asi primator potom nechape preco schvalovali zmeny a doplnky. Mimochodom podla vyjadreni primartora mame na meste vo funkcii hlavneho architekta nezavisleho odbornika, ktory nie je zavisli od rozhodnuti primatora. Cize TN sa stalo prvym mesto kde nezavislost zarucuje kamaratstvo s primatorom mesta a priame dosadenie do funkcie. Co mi to pripomina asi nezavislych poradcov dnesnej vlady :)
 
mínus indicator plus

 

Hm a povedz mi kto ta oznacil za tupe stado asi zle citas, ale ked si to myslis ja ti to nebudem brat :) Ok asi mas problem s prirovnaniami ktore reflektuju sucasnu realitu Slovenska ale aj Trencina, ale inak sa to napisat neda.
 
mínus indicator plus

 

Treba ist ako tupe stado ktore nahana jeden pes a vzdy tym istym smerom lebo inak to nejde. Nie ani to spravit inak neskusime, lebo mame odbornika architekta ktory je najlepsi na svete a ten ma vzdy ma pravdu. Obmedzenost slovakov nema hranic a ty to dokazujes. Jedine kto dostal sancu sa vyjadrit je nejaky lacny atelier pana investora ziadnu alternativu sme nedostali ako to bolo v pripade nabrezia. A to sa riesi aj verejny priestor sice so sukromnym investorom ale verejny. Prax vo vyspelom svete je ze a robi sutaz, prax v totalite je priame zadanie. Aspon vieme kam patrime aj z nasou skupinou Bez ladu a skladu. Pekne dakujem som rad ze su ludia ktori nie su sprosti a chcu veci riesit aj inak len skoda ze na slovensku a aj v TN je ich malo.
 
mínus indicator plus

 

V tomto nevidim logiku dnes je tam priestor ktory nefunguje tak tam postavme priestor ktory nebude fungovat tiez. Ja nechapem ludi ktori bojuju za presadenie zleho riesenie namiesto zleho riesenia. Ja proti nakupnemu centru pri stanici nemam nic, ale preco mesto presadzuje projekt ktory je totalne zly z hladiska funkcnych vazieb, riesenia verejneho priestoru a dopravy ? Prosim chce investor nakupne centrum a stanicu prepojit do jedneho celku ? Ok dajme si podmienky a nech investor vyhlasi medzinarodnu architektonicku sutaz s odbornou porotou ktorej sucastou budu aj predstavitelia mesta. V tomto pripade podmnienky diktuje investor predstavitelia mesta dostali minimalny priestor na presadenie zaujmov mesta a tvrdiac ze 80 milionov preinvestovanych eur stoji za to aby vstup do mesta TN co je verejny priestor riesil nejaky zbohatlik s ubohym projektom ktory mu spracoval na kolene nejaky ubohy architektonicky atelier. Pardon ubohy nebol len tam napchal vsetko za co mu pan Trabellsie zaplatil. Zaplatit architektonicku sutaz investorom pri tolkych preinvestovanych peniazoch je nic, len pan primator a hlavny architekt nechapu , ze toto je ich ulohou presadit, ale radsej su tahani ako pes na voditku panom investorom.
 
mínus indicator plus

 

Ale co mesto to vysvetli ze on pracuju na novej koncepcii MHD ktora to vsetko vyriesi ale nepracuju na nicom. Potom uz budu platat len diery. Ja odporucam dat pred Terminal sochu pana Rybnicka aby sme aj o 10 -20rokov vedeli kto tento nefukcny obchodak schvalil a pretlacil na meste. Z hladiska funkcnych vazieb, dopravy je to navrh studenta prveho rocnika architektury ktoreho vyhodili po prvom semestri sa cudujem ze hlavny architekt vobec schvalill takuto hovadinu. O tom som mal povodne vyssiu mienku, ale ako vidim on tiez asi je myslenim ako pan primator niekde v socializme, postavme tu nieco velke sice nefunkcne ale velke aby si nas pamatali. A dakujem ze cesta na stanicu bude MHD trvat dlhsie o 3 minuty este stastie ze si ju potom mozeme predlzit pri ponahlani sa na vlak cestou pred vykladmi modnych znaciek :) Tomu sa hovori podpora verejnej dopravy so strany predstavitelov mesta.
 
mínus indicator plus

 

Tvoj prispevok je umyselne zavadzanie. ZSSK nedostavala na danu trat dotaciu 8eur/km lebo ZSSK nedostava totiz dotaciu na jednotlive trate. ZSSK prevadzkuje objednavanu doprava kde si ministerstvo objedna za jednotnu sumu na celom Slovensku dopravu cize napr za tych 8eur/vzkm. ZSSK berie rovnaku doataciu za trat BA-ZA, oravsku lokalku a aj lokalku kdesi v okoli Tisovca. Pricom naklady na kazdu trat su uplne ine. A teraz treba skoncit s populustickou ekonomiou ktoru neviem kde vyucuju a zacat rozmyslat :)
 
mínus indicator plus

 

Prosim ta kde v EU plati to blbe pravidlo ze stat ma podnikat len kde sa to neoplati ? SBB, SNCF, DB, OBB, NS to su sukromne firmy ? Este k tomu statu po zelezniciach druhy najvacsi dopravca na Slovensku je vlastne tiez statna firma , Arriva DB je vdaka vlastnikovi statna firma cize tvoja teoria je uplne mimo. Nemecky stat tu moze podnikat ? Cital si vobec tento clanok ? Ake lepsie sluzby Regiojet ponuka? Regiojet ponuka z pohladu slovenskeho zakaznika lepsiu cenu za ponukane sluzby ale sluzby lepsie nema zdaleka.
 
mínus indicator plus

 

Ale pozor Regiojet ponuka vodu zadarmo, kavicku tiez :) Pre Slovakov ktory pouzivaju vlak na ceste za vyletom raz za rok a studentov cestujucich raz za tri tyzden domov super ale pravidelny cestujuci podobne blbosti nepotrebuje. A ten obchodny uz vobec nie. Obchodny cestujici neoceni ani dopravcu s dvomi rusnami a bez zalohy a tociaceho vlak na trati BA-KE tak ze meskanie v jednom smere sposobi meskanie aj v druhom smere. Ale Slovaci casom pochopia len skoda ze systemove zmeny ktore by statu usetrili miliony pridu az najskor za 10-20rokov aj ked o nich vieme uz teraz. Teda dufam ze pridu.
04.12.2015 20:25 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Inac ako si predstavujes sutaz na jednej zeleznicnej trati ? Kazdy dopravca chce rovnaky slot cize slot v spicke, ziadny nebude chciet slot v sedle cize dopravcovia s dvomi rusnami vid Regiojet sa pobiju o tri denne vlaky v tom istom case. Ten najbohasti nasadi najnizsie ceny dumping vytlaci konkurenciu a zase bude len jeden. V reale ziadny iny dopravca na tuto trat uz nepride, lebo nikoho ineho tie tri denne sloty neuzivia v sedle bez dotacie statu nepojde nikto. Co dostanu ludia ? Vlaky premavajuce len spicke cize pocet cestujucich rapidne klesne ostatny presedlaju na stabilnejsiu dopravu cize dopravu autami ktora nepremava tri krat denne. K dotacii statu do vlakov v sedle. Budeme ju davat sukromnikovi bez akejkolvek sutaze ? No dobra vec pre Ficovych korupcnikov pripadne pre Jancuru ktory uz peniaze od statu bez sutaze dostava. System Win win je system fail. V tejto forme ako zacal podnikat Regiojet na hlavnej trati neusetri stat ani € iba hrozi bez koordinacie rozpad systemu verejnej dopravy. Cez populisticke kroky sa nedostaneme k dobremu rieseniu na ktorom by stat usetril o tom pochybujem. Vo vlade a v parlamente handrkuju populisticky politici ci uz sprava alebo zlava bez akejkolvek odbornej znalosti a ministerstve sedia blbci nie odbornici bolo to tak aj za Figela a je aj za Pociatka
04.12.2015 20:16 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

 

Stat si objednava od ZSSK kilometricke vykony nie vozne. Za jeden motoracik plati rovnako ako za 10 voznovy rychlik. Takze asi nie. ZSSK nema vozne na spicky odporucam klikni si na stranku vagonweb kde je radenie jednotlivych vlakov a tvoje tvrdenie je okamzite vyvratene.
 
mínus indicator plus

 

Vlaky ZSSK su v spickach plne vlaky regiojet su spickach plne. Aky je to potom rozdiel. Ze ZSSK ma este zalozne vozne na spicky sice stare nemodernizovane ale ktore sukromnik nedrzi lebo sa mu to ekonomicky neoplati.
 
mínus indicator plus

 

Prosim ta vysvetli mi ako sa moze v spickach tazsie zvladat prepchaty vlak ked jednotky mozes spriahnut aj tri za sebou ? Jaj zeby sikovny investor teda skor sikovny podnikatel bez udania dovodu vymeni jednotku s vacsou kapacitou za jednotku s mensou Vsak ten blby minister rozdiel nepozna ja usetrim a este sa budem smiat ako som s nimi vybabral a robit PR lebo blby slovak nevie pocitat. Vytendrovat ci vlastne teda vykavickovat si s ministrom v kancli zmluvu dokaze kazdy a obabrat zakaznikov tiez ak je chytry. No schvalne daj si do googlu regiojet bombardier talent a siemens desiro uvidme ci mas oci a najdes aspon jeden rodziel :)) V regiojete v statom objednavanej doprave cestujes ako dobytok pridana hodnota je ze pravdepodobne ze WC vo vlaku nebude mozno fungovat ziadne a v lete sa uvaris lebo vlacik okna nema a klima ti fungovat nebude.
 
mínus indicator plus

 

Vratme sa k Slovenskej realite. Viac sukromnych spolocnosti sa bez dotacii neuzivi ani na hlavnej trati medzi Prahou a Ostravou na mnohych frekventovanejsich tratiach v Nemecku alebo inde v zapadnej Europe. Takze o ziskovosti ked zrusime dotacie do hlavnej trate mozes snivat. Vies na com vlastne zaraba Regiojet na hlavnej trati medzi Prahou a Ostravou ? Na dotaciach alebo inak povedane platbach za studentov od statu, a po vstupe sukromnikov stat plati mozno aj viac ako pred ich vstupom. Ak chce niekto pytat platby od statu za studentov nech sa paci vyhlasme sutaz, ale nie ze budeme kazdemu chytrakovi preplacat miliony na ktore nemame, na vlaky ktore nechodia v takte ale 5 minut za sebou a potom dve hodiny nic. Takze OK nepreplacajme v rychlikoch ani zlavy ale realita bude taka ze cena za listky dialkovych vlakov sa rapidne zdvihne na uroven ceny dialkovych vlakov v Nemecku Rakusku. Co to bude znamenat len mozme hadat. Ja tvrdim ze ako robit efektivne verejnu vlakovu dopravu na Slovensku je vyhlasovat sutaze na jednotlive trate s tym ze stat resp organizator dopravy bude garantovat pripojovost, jednotnu tarifu jednotny system zliav a pravidelnost dopravy.
 
mínus indicator plus

 

re" Cesta jednej osoby vlakom na 100 kilometrov tak stojí okolo 20 eur. Sú to náklady zrovnateľné s jazdou autom v ktorom cestuje len 1 osoba." Pekna blbost :) Ked mi povies kde padaju auta z neba zadarmo mozno ti uverim.
 
mínus indicator plus

 

Ano a este musim povedat ale. Stat si objednava urcity pocet km od ZSSK ktore musi rozdelit ZSSK na trate po celom Slovensku. Aj na tie vyssie spomenute nevytazene kde nikto takmer necestuje alebo cestuje velmi malo ludi. ZSSK prevadzkovat dopravu len tak tam prestat nemoze lebo zase politka. Prave tu vsak vstupuje efektivita trate napr. ak by dnes ZSSK pouzila tie peniaze ktore pcha kdesi do Hornej Dolnej na trat BA-ZA a v okoli BA spravila dvojnasobny takt a razom by stat usetril obroske peniaze. Pocet cestujucich nerastie v hustej intervalovej doprave totiz priamoumerne k nasobku mnozstvu objednach km. Ludia zrazu v okoli velkych miest dostanu efektivnu alternativu a nemusia riesit nieco take ako ved ten vlak chodi raz za dve hodiny Ja tvrdim ak by stat objednal od ZSSK, Arrivy Regiojetu alebo kohokolvek sluzbu na trati KN-BA za rovnakych podmienok pocet ludi by stupol rovnako. V tom ze pocet cestujucih na tej trati stupol nema vobec zasluhu Regiojet ale ministerstvo ktore sa rozhodlo tam navysit objem dopravy. A zase dodam bez sutaze ,cize nevieme ci neplatime Regiojetu viac ako by sme mohli. Vo verejnej objednavanej doprave je vzdy najdolezitejsi objednavatel ten vypisuje a nastavuje podmienky. Ulohou dopravcu je len podmienky splnit za co najnizsiu cenu tam jeho uloha konci. To co nema v podmienkach na to kasle napr. znizovanie kapacity jendotiek alebo casto vypadavajuca klima.
 
mínus indicator plus

 

Ziadny dopravca neda v sutazi na trat Brezno Jesensko nizsiu sumu za km aka je ta za ktoru to v sucasnosti objednava stat od ZSSK. Ak stat objednava vlkm za fixnu cenu na vsetky trate tak situacia je taka ze na tejto trati nepreplaca vobec naklady na jej prevadzku. Cize ak v sutazi vyhra Regiojet a ponukne sumu napr. 20€ za vlkm mozem rovnakou teoriou tvrdit ze vyherca sutaze predrazil dopravu statu na danej trati dvojnasobne :) To by uz nebol politicky plusovy bod vykrikovat taku blbost.
 
mínus indicator plus

 

Je mozne byt tak nechapavy ale asi ano v tvojom pripade to tak je. Stat plati ZSSK jednotnu sumu za vlkm za vsetky trate na Slovensku nie ze stat plati ZSSK inu sumu za kazdu trat . Cize ked niekto vycisli ze ZSSK by statu zaplatil 8,4mil a RJ zaplati len 7,1mil je to blud. To len niekto vycislil kolko by platil stat keby si objednal od ZSSK sluzbu za rovnako cenu akou plati za vsetky trate na Slovensku. Neporovna sumu ktoru by ponukli iny dopravcovia za prevadzku na jednej jedinej trati pri rovnakych podmienkach. To je nieco uplne ine, zrazu sa dostavame do inej situacie totiz ze nemusim z tej sumy z 5,7 za vlkm platit trat kde je potreba vykrit stratu 20 € za vlkm. Nebola vyhlasena sutaz na konkretnu trat cize vdaka Figelovy sa nikdy nedozvieme kolko by stat usetril. Skor je pravdepodobne ze stat na danej zmluve riadne preraba.
 

1 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME