Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: cockney rebel
1>
mínus indicator plus

Musím zareagovať, aj keď dovolenkujem.   Musím zareagovať, aj keď dovolenkujem.

Ja tie tvoje komentáre niekedy nemôžem vôbec čítať. Väčšinou vypisuješ údaje z nejakých tabuliek a snažíš sa diskutérov presvedčiť, aký si nadupaný. Pritom mám dojem, že na automatoch si toho veľa nenajazdil. Vždy je lepšie pýtať sa ľudí, ktorí napr. dvojspojku alebo hydromenič používajú. Články, testy a tabuľky majú v dnešnom svete výpovednú hodnotu nula. Takže servis automatov: v 90-tych rokoch neexistoval v SK servis, ktorý by vedel čo len vymeniť, alebo skontrolovať olej v hydromeniči. Aj dnes je to pre nich husia koža. Proste nikto nič neservisoval, lebo to nik ani nevedel ako. V roku 1997 som kupoval druhé auto s hydromeničom, automat nemali ani v ponuke. Nedal som sa, a nakoniec importér povedal, že OK, ale príplatok za automat bol 100000 SK. Obe prevodovky boli 3-stupňové s rýchlobežkou. Takže sa tvárili ako 6-stupňové. Vysvetlím: auto akcelerovalo na stovku pri cca 2500 otáčkách, keď som dosiahol stovku a už som nestláčal plynový pedál, tak zaradila prevodovka rýchlobežku, prevodový stupeň bol stále 3, ale otáčky cca 2000. U oboch áut bol v servisnej knižke údaj: v prevodovke je doživotná náplň – nedolievať a nemeniť, len kontrolovať. Veď v servise vtedy ani nevedeli, že v hydromeniči je na kontrolu hladiny presný postup, nie len vytiahnuť mierku. Obe autá som predal po cca 200000 km, jedno majiteľ rozbil, druhé má dnes 500000 km a prevodovky sa nikto nedotkol. Dám ti jednu radu: pokiaľ automat plynule radí, tak sa ho nedotýkaj! Čo sa však stalo. Bosch začal predávať cca 10 rokov dozadu zariadenie na výmenu oleja v hydromeniči. Prístroj asi nie je lacný, servisy potrebovali zarobiť, tak sa roznieslo, že treba meniť po 60000, po 90000... Pritom v servisnej knižke 6 ročného Hyundaya i30 SW je napísané: kontrolovať. Auto má 85000 km, 1,6 diesel, 135 koní, 6-st hydromenič. Spotreba na diaľnici pri priemere cca 115 km/hod bola teraz po 800 km 6,1 l. To mi chceš povedať, že na manuálnej by som mal 5,5? Také čísla pri dnešných udusených výfukoch už ani neexistujú. Prečo teda je v M5 hydromenič? V BMW sú padnutí na hlavu? Používajú dvojspojky, ale do najsilnejšieho auta dajú hydromenič? Sám si napísal, že DSG je vlastne mechanická prevodovka, dokonca, že sú to dve prevodovky v jednej, čo je samozrejme blbosť. Je to jedna prevodovka, z dvomi hriadeľmi na vstupe. To znamená, že má obdobný servis ako manuál. A ty napíšeš, že v suchej netreba meniť olej. To sa tie ozubené kolečká nemažú? Sám si napísal, že u Hondy sa na manuále mení olej. Kto maže, ten jede. Už hore som uviedol, aké zádrhely má DSG, čo všetko je háklivé. Ty miešaš suché a mokré. Suchá sa mení podobne ako v manuálnej, podľa servisnej knižky. Keď si však k prevodovke ohľaduplný, vieš čo jej škodí, tak možno nebudeš meniť spojku nikdy. Pod škodlivosťou myslím napr. posúvanie sa v kolóne malou rýchlosťou, kedy nie je spojka zopnutá, ale preklzuje. Mokrá je preto mokrá, lebo prenáša vysoký točivý moment a keby tam nebol olej, tak by asi zhorela. Ale na servise to nič nemení. O PDK len toľko. Vzhľadom na vývojové možnosti Porsche je možné, že boli prví, ktorí dvojspojku uviedli do praxe. Ale to bolo v čase, kedy to mal BorgWarner dávno vymyslené, len to nemontovali do áut, lebo sa to neoplatilo. Dôvody som písal vyššie. Píšeš, že bomba je 9-st automat. Vieš vôbec prečo pribúdajú prevodové stupne? Skackanie pri DSG nepoznáš? Tak sa opýtaj v servise ako napr. majiteľ vošiel do garáže, tesne pred stenou zabrzdil, jemne popustil brzdový pedál a auto nešlo plavne, ale skočilo do steny. Idem si dať dva deci vínka, som na dovolenke.
 
mínus indicator plus

Nie   Nie

vždy je novinka to najlepšie. Ono sa to časom vyladí. Napr. Hyundai a Kia majú dvojspojku, ktorá má v testoch vždy dobré hodnotenie. Žiaľ ten servis sa bude musieť platiť. Pokiaľ však majiteľ nie je automobilový pretekár, tak každý automat funguje bez problémov. Žiadny výrobca nedodá vedome zlý kus, to by bola zlá reklama. V dnešnej dobe sa to v okamžiku dozvie celý svet. Ja som mal tri hydromeniče, každý mal najazdené cca 200000 km a nemal som jediný problém. Manželka má 80000 km, bez problémov. Životnosť dvojspojky by mala byť obdobná ako pri manuálnej prevodovke. Treba meniť olej, interval neviem. Opotrebovanie spojkových lamiel skutočne záleží od štýlu jazdy, ale obdobne ako pri manuálnej raz sa lamely zoderú. Čo stojí nový diel, neviem. Potom sú tam tie solenoidy - háklivé súčiastky, ktorých sa vyrobí milióny. Porovnal by som to s centrálnym zamykaním. Ja som s centrálom nemal v živote problémy, ale poznám desiatky ľudí, ktorí museli centrál servisovať. Čo sa týka radenia, tak nie je o čom. Keď som konfiguroval manželke auto, zaklikol som automat. Auto dostala pod stromček a už v januári sa priznala, že ona nechcela automat, ale bála sa protestovať. Po 3 týždňoch jazdenia vyhlásila, že nie je nič lepšie ako automatická prevodovka. Najviac sa jej páči, že pri hydromeniči nikdy neskape motor. To sa babám na križovatke a pri rozjazde do kopca stáva :-)) Treba si zapamätať, že automat najviac kritizujú tí, čo ho nikdy nevyskúšali. Kamarát si teraz kúpil Macan. Nadával, že sa nedá objednať s manuálom, že on je zvyknutý celý život kutáčovať a že si nebude môcť vychutnať športovú jazdu. Jasný odporca automatu. Už po týždni skonštatoval, že je to bomba a že pádla pod volantom tam ani nemuseli dávať. Je pravda, že asi dve hodinky som mu dával školenie ako sa napr. preraďuje plynovým pedálom, aby si pri jazde dolu kopcom manuálne podraďoval (platničky na Macan asi nebudú lacné), čo musí na štýle jazdy zmeniť, aby sa nakoniec cítil v aute komfortne. Proste kto ovláda automat, zistí že je to absolútna bomba.
 
mínus indicator plus

Upresním.   Upresním.

DSG je typ automatickej prevodovky. Automatické prevodovky sa delia na: AMT – automated manual transmission, u nás označenie robotické, resp. sekvenčné AT – automatic transmision, u nás hydromenič CVT - continuously variable transmission, u nás variátor DSG/DCT - dual clutch transmission, u nás dvojspojka. Fakt je, že v odbornej tlači sa niekedy označuje tento typ ako semi-automatic. Dvojspojka nebola vyvinutá v Porsche/PDK/, ako tvrdí mirocco. Je to všetko Borg Warner a VAG ich vyrába v licencii. Väčšinu elektroniky a ovládacích prvkov dodáva Borg Warner. Ale nie je to hanba, nakoľko aj Fiat a Ford vytvorili na svoju dvojspojku “joint venture” s Borg Warner. BMW mal v M2, M3, M4 DCT od Getrag, ale samotná súčiastka - dvojspojka DualTronic je od Borg Warner. DualTronic používa aj ZF. Dvojspojka nebola vyvinutá z dôvodu vyradiť menič, ako tvrdí Wildcat. Dvojspojka je totiž stará myšlienka. Prvý návrh je z 30-tich rokov minulého storočia. V roku 1965 si dal BorgWarner patentovať dvojspojkovú prevodovku, neskôr DCT. A tu sme pri koreni veci. Prvý sériový hydromenič z 50-tych rokov /HydraMatic/ fungoval prakticky na mechanickom základe a absolútne bez problémov. Dvojspojka bez elektroniky fungovať nemôže: potrebuje riadiaci modul, spojkový systém, elektrohydraulické ovládače – solenoidy. Takže do áut sa dostala až v čase špičkových technológií, ktoré pomohli prevodovke do praxe. Prečo je dvojspojka “in”? Oproti hydromeniču sú náklady na jej výrobu nižšie, aj jej konštrukcia je v základe jednoduchšia. Dvojspojka je totiž odvodená z klasickej prevodovky, ako správne píše mirocco. Zásadný rozdiel je, že má dva vstupné hriadeľe. Teda cena je dôvod jej zavedenia do série. Čo to znamená pre nás – užívateľov? Dvojspojka sa hydromeniču asi nikdy nevyrovná v plynulosti radenia. Hydromenič je prakticky bezúdržbový. Odkedy funguje “zámok meniča”, odpadla výhoda dvojspojky v nižšej spotrebe. Vysoká spotreba pri použití hydromeniča je v súčasnosti len rozprávka, ktorú prednášajú tí, ktorý na automate neurobili ani km. Dôkazom je práve spomínana ZF 8HP, ktorú vložilo BMW do špičkového športového modelu BMW M5. Podľa mňa dnes asi naj prevodovka v automotive. No a potom má dvojspojka len nevýhody – pravidelný servis, výmena oleja, výmena dvojspojky, ktorá sa podľa štýlu jazdenia pohybuje v rodzmedzí od 30000 km do 100000 km. Veľký problém DSG je skackanie na voľnobehu. Nie je to problém konštrukcie, ale vyladenie software ovládajúce dvojspojku v súčinnosti s mechanikou dvojspojky. Jazdím klasické automaty 30 rokov a ako píše Wildcat, DSG nikdy. Problém je, že vzhľadom na náklady sa dvojspojka tak rozšírila, že bežný motorista nebude mať na výber.
 
mínus indicator plus

Trošku upresním.   Trošku upresním.

Svojim príspevkom neobhajujem zavádzanie e-kasy, ktorú aj ja považujem za nezmysel, nakoľko v základe nič nerieši oproti doterajším RP. Plus je jasné, že v prvom rade ide o kšeft pre vyvolených, tak ako to bolo pri kasách aj doteraz. V blogu je však mnoho nepresností, ktoré doslova zavádzajú čitateľa. 1. RP určite nemala vplyv na zánik novinových stánkov. Stánky doplatili na internet - tako aj iné druhy podnikania. Noviny sa čítajú na nete, pohľadnice prakticky neexistujú a nízka marža na cigarety bol posledný klinec do rakvy. Kamarát má v prenájme benzínovú pumpu a tiež konštatuje, že denne sa v súčasnosti predá cca 10 výtlačkov novín. Dokonca aj o Nový čas nie je záujem. 2. Povinné RP nie sú tu pár rokov. Boli zavedené cca v polovici 90-tych rokov. OK, malo to svoj cieľ, nakoľko neexistovala žiadna evidencia príjmov. Profesionálna RP zn. Sharp, určená pre reštaurácie, stála v tej dobe 120000 Sk. Vtedy to bola pre podnikateľa fakt rana. Ale na tú dobu to bola pre reštaurácie veľká pomoc. Možno sa starší pamätajú, že na stole v reštaurácii bola kartička s textom – Keď nedostanete účtenku, nemusíte platiť. Personál bol perfektne kontrolovaný, nakoľko RP mala evidenciu tovaru na sklade a evidenciu predaja, takže čašník si nemohol priniesť svoj tovar a predávať. Už vtedy existovali aj PC pokladne. Fungovali pod MS-Dos a programovalo sa to v dBASE IV. Už to nasvedčuje, že boli „deravé ako rešeto“. PC pokladne mali vstavanú kartu, tzv. „fiskálny modul“. Ten mal fungovať ako dnešné CHDÚ, ale neviem o prípade, že by nejaká kontrola zisťovala obsah tej karty. Boli to teda zbytočne vyhodené peniaze a ľahký príjem pre dodávateľov PC pokladníc. Faktom však je, že pre prevádzky s položkami rádovo v stovkách to bolo excelentné riešenie, nakoľko systém generoval všetky podklady pre účtovníctvo, obsahoval skladové karty, viedol skladové karty, vedel vytvárať objednávky a faktúry. 3. Ďalšie vyciciavanie nastalo v roku 2012, keď si štát vymyslel, že fiskálna karta v PC sa dá odrbkať, tak nariadili tlačiarne bločkov s fiskálnym modulom. Certifikát na tieto tlačiarne samozrejme zasa dostali len vyvolení, resp. tí dodávatelia, ktorí mali insiderské info a vedeli sa včas pripraviť: Pôvodne bol zákon prijatý v roku 2008, konečné riešenie prišlo do praxe až 1.1.2012. 4. EET v Čechách. Pokiaľ mám vedomosť, tak EET nie je len o čísle na bločku. Taktiež je to napojené cez internet na finančný úrad. Tiež to nemali zadarmo. Bolo mnoho debát, že koľko bude stáť podnikateľa v CZ napojenie do systému EET. 5. V každom prípade je pravdou, že na podnikateľov sa stále vymýšľa niečo, s čím majú výdavky. Zaujímavé sú info od štátu, koľko prinesie budúce, kontrolovanejšie, prostredie pre štát. Neuvádzajú sa však všetky náklady na vývoj, náklady na prevádzku systému, náklady na budúce upgrade... Pesimisti od fachu hovoria, že vzhľadom na prevádzkové náklady systému bude celkové plus len minimom z odhadovaného výnosu. Podobne ako pri fiskálnych tlačiarňach, kde nepomohla ani bločková lotéria. Proste, pokiaľ bloček nebude vydaný, tak sme tam kde doteraz. Nepomôže ani CHDÚ, ktoré kontroluje, či bloček vydaný zákazníkovi sedí z bločkom zaznamenaným na Finančnej správe. Ozaj, bločková lotéria ešte existuje? 6. Som presvedčený, že aj novo certifikované software bude mať „zadné vrátka“. Bez nich bude nepredajný. Žiadna certifikačná ustanovizeň neskontroluje všetko na 100%. To by certifikácia mohla trvať aj rok a aj tak by na nejaké nuansy programátora nedošli. 7. Nezmyselná registrácia - každá pokladňa mala doteraz svoj jedinečný DKP. Nestačilo ju prepísať do nového systému?
 
mínus indicator plus

Ďakujem za info.   Ďakujem za info.

Bol som tam pred dvomi týždňami a teraz pozerám na foto a bol som zmätený. Bol som slepý a stromy som si nevšimol? Ale hneď som si uvedomil, že stavbu bolo vidieť aj z pod kopca. Proste som zistil, že na tej fotke niečo nesedí.
 
mínus indicator plus

Uff.   Uff.

Asi nechápeš písaný text. Obchodné centrum MAX je sieť nákupných centier: Trnava, Prešov, Žilina, Nitra, Trenčín, Poprad... Pani Antošová bola šéfkou v Nitre. Ako šéfke OC jej nevadilo, že v OC reťazca MAX, ktorému šéfuje, nie je podiel SK výrobkov 50%. Teraz ako poslankyňa obrátila a chce reťazce úkolovať nezmyslami. Keď jej ide o blaho národa, prečo až teraz? Prečo jej nepomer nevadil, keď bola šéfkou a brala plat od nenásytného reťazca. Prečo úkoluje len vybrané reťazce, prečo nie všetky? Jáááj, to sú SK majitelia (Jednota, Zdroj) a tých nemôžeme trestať!!! A prečo len potravinové reťazce? Prečo nie sieť drogérií, športových obchodov, parfumérií, očných optík... Kapito?
Reakcia k téme: Ako Danko reťazce napravil.
15.05.2019 13:05 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Trepeš   Trepeš

podobne ako vo včerajšej debate na TA3, kde za SNS hviezdila p.Antošová. Podobne ako ty, si pochvaľuje, že v letákoch nájdeme aj slovenské potraviny, aby sa splnilo 50%. A vieš prečo ju tento fakt potešil? Zákazník sa vraj dozvie, že v danom reťazci majú aj SK výrobky, o ktorých doteraz nevedel. Neviem ako p.Antošová, ale my v rodine vždy vieme, ktoré SK výrobky hľadáme a aj vieme, kde ich nájdeme. Vôbec tie zobrazenia nepotrebujeme. Nech nemá p.Antošová obyvateľov Slovenska za blbov. A ešte niečo k jej osobe. Svojho času bola v Nitre šéfkou nákupného centra MAX. Prečo už vtedy nebojovala za podobné pravidlá. Keďže ona schvaľovala nájomné zmluvy, nebol to vôbec problém – napr. presadiť polovicu obchodov v nákupnom centre z SK produkciou. Plus v jednotlivých prevádzkach - SK textil 50%, SK drogistický tovar 50%, SK obuv 50%, SK kvetiny 50%, SK športové potreby 50%, atď, atď... Z toho je vidieť, akú blbosť SNS obhajuje pod pláštikom pomoci SK dodávateľom. A k vydieračským poplatkom, ktoré museli majitelia prevádzok v MAX-e platiť (okrem nájomného), sa radšej nebudem vyjadrovať. Je to dávno známa vec a poplatky nájomníci platia naďalej. A pritom sa včera chválila ako dala reťazce do laty.
Reakcia k téme: Ako Danko reťazce napravil.
14.05.2019 15:54 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

+++   +++

Odkáž synovi, že aj ja úprimne závidím. Za tú cenu je Stinger absolútne top. Dokonca neváham povedať, že to je imidžovka. Každý sa za tým autom obzrie. Keby som bol mladší, tak neváham. Aj vzhľadom k tomu, že už 20 rokov jazdíme doma len Hyundai a spokojnosť je absolútna. Pri ročnom nábehu 8000 km je to ale pre mňa drahá hračka. Averzia voči Kórejcom je len u ľudí, čo v nich nejazdili. Presne si pamätám ako ma vyhlasovali za blázna, že som si kedysi (1996) kúpil Sonatu. Uznávam, že som išiel do rizika, ale vyšlo to. Za 200000 km mala jednu poruchu – termostat. Ďalší model Sonaty (2003), 190000 km jediná porucha – čidlo kľukového hriadeľa. Oproti prvému Superbu bola o 400000 korún lacnejšia!!! Manželkina I30, 100000 km, bez poruchy. Dcéra kedysi zdedila po manželke Daewo Nexia. Keby nebolo šrotovné , tak to auto jazdí hádam do dnes. Aj napriek dôchodkovému veku ešte stále rozmýšľam nad Kia Optima SW. Kamarát z Nemecka, jazdí celý život E Mercedes, zbadal večer na parkovisku tento model. Nakoľko bola tma a v autách sa absolútne nevyzná, nevedel že to je KIA. Popozeral zvonku interiér a pýta sa, čo je to za auto, čo to stojí. Keď som mu povedal Kia a cenu, tak prekvapene hovorí: ... unglaublich.
 
mínus indicator plus

Podobne.   Podobne.

Naozaj je to k smiechu, keď ešte aj translator preloží "Nová zelená dohoda".
 
mínus indicator plus

Ďakujeme,   Ďakujeme,

Pán tréner. Ďakujeme všetkým hráčom. Ďakujeme realizačnému tímu. Ďakujeme všetkým, ktorí sa postarali o nitriansky hokejový ošiaľ.
 
mínus indicator plus

K +++   K +++

Práve systém volieb ľudia nechápu. Keď poviem v partii, že pokiaľ sa nezmení volebný systém, tak nič nové nemôžme čakať, nechápu. Snažím sa vysvetliť podobne ako si to napísal ty, že ja chcem voliť svojho kandidáta, ktorého poznám. Nechcem voliť stranu a jej podsunutých kandidátov. Potom sa do parlamentu dostanú poskoci z BA, KE, ZA, TN, NR, PO, o ktorých väčšina občanov nemá ani potuchy. Čo však čakať v krajine, kde predseda Smeru presadzuje tajnú voľbu sudcov ÚS, s pripomienkou, že to je výdobytok demokracie??? Každý občan by mal byť predsa informovaný ako sa pri voľbe zachovali poslanci strany, ktorej dal svoj hlas. Smerácka obhajoba bola, že ako by v budúcnosti rozhodoval sudca, keby bol obvineným poslanec, ktorý danému sudcovi nedal vo voľbe hlas. Takže sami priznali, že sudcovia niekedy nerozhodujú podľa zákonov, ale podľa toho, kto je obvinená osoba.
 
mínus indicator plus

Nechytajme   Nechytajme

sa za slovíčka, nakoľko som nepísal o ostrove Dominika, ale Dominikánska republika. Niekedy treba čítať s porozumením. Na SK sa v skratke hovorí Dominika. Vzdialenosť pobrežia Kuby od Haiti je cca 200 km. Cubana de Aviacion lieta do Port-au-Prince zo Santiaga - cca 400 km. Takisto zo Santiaga lieta do Santo Domingo - cca 650 km. A keď spomínaš Holguin - do Santo Domingo cca 670 km. Keďže z Budapešti je to do Havany cca 9000 km, tak som presvedčený, že Dominika je z Kuby za Rohom.
Reakcia k téme: Karibský raj menom Kuba
20.03.2019 18:25 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Holguin.   Holguin.

V tamojšom protidrogovom centre sa pred 20-timi rokmi liečil zo závislosti Maradona. Podľa všetkého to ale nepomohlo. Aj ma prekvapilo, že na chudobnej Kube je protidrogové centrum. Celá táto debata je o ničom. Kto bol na Varadere a štyri dni v Havane, ten Kubu nevidel. Aj preslávené Varadero a jeho pláž žije len z legendy. Na juhu, karibskom pobreží, sú ďaleko krajšie pláže, len vybavenosť pokrivkáva za Varaderom, ktoré je svojim spôsobom rovnaké, ako rezorty a hotely bárskde na svete. Ale Guardalavaca má čaro, nakoľko sa kedysi projektovalo honosne - veľa zelene, plno bazénov a ihrísk. Na dobu vzniku to bol mega rezort. Dnes to už nie je možné, nakoľko pozemky majú úplne inú cenu. Je to rezort s asi naj históriou na Kube. Do Club Amigo smerovali už v 70-tych rokoch zájazdy z Čedoku. Dnes je to lokalita obsadená väčšinou kanadskými turistami a čiastočne nemcami. Západná časť Kuby je relatívne prosperujúca poľnohospodárska krajina - hlavne tabak. Nesmie sa tiež zabudnúť na cukrovú trstinu. Tej majú na mraky, takže to musia obhospodarovať. Je však pravdou, že vďaka Fidelovým výmyslom v minulosti, sa výnosy tejto plodiny rapídne znížili. Čím ďalej na východ, tým väčšia chudoba. V Baracoa, kde sa vylodil Kolumbus, je koniec sveta. V pralesoch na úplnom východe žijú indiáni, potomkovia pôvodných obyvateľov. Neviem, či boli vôbec v civilizácii, nakoľko svoje poľnohospodárske produkty zamieňajú za večné perá, pukačky do vlasov a pod., pričom nemajú záujem o peniaze. Kuba je presným obrazom krajiny, kde sa večne buduje komunizmus. Majú však šťastie, že turisti obdivujú ich pláže, históriu a prírodu, takže aspoň z toho má štát nejaký príjem. Keď sa to porovná s Dominikou, alebo Haiti, ktoré sú len na skok, tak je to doslova Las Vegas.
Reakcia k téme: Karibský raj menom Kuba
20.03.2019 15:00 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Pár poznámok k blogu.   Pár poznámok k blogu.

Väčšinou čítam blogy z dôvodu, že sa chcem niečo nové dozvedieť. Avšak takýto text viem napísať, aj keby som na Kube nebol. Niekoľko poznatkov z mojej strany: - starý veterán, krásne auto ??? Tie autá sú ako 60-ročná dáma. Z 50-tych metrov fajn, ale z blízka už to nie je ono. Nie sú to zreštaurované autá ako vidíme v dokumentoch v TV. Čalúnenie pôvodné, dopraskané, tachometer a kontrolky väčšinou nefungujú, ale je to zázrak, že sú vôbec pojazdné. Je pravdou, že existujú aj prekrásne kúsky, ale tie si majitelia odložili do garáže, dúfajúc, že po otvorení sa svetu /až sa tak vôbec stane/ ich draho zhodnotia. Ja som sa viezol napr. v Moskviči, kde majiteľ priznal, že motor je z Lady a pôvodný má zrepasovaný v garáži, pre prípad predaja. - Milióny áut??? Úplná blbosť. Boli by sme happy, keby bola v Bratislave taká hustota prevádzky ako v Havane. - Viňales je mesto, takže predpokladám, že na bicykli sa vozila autorka nie v meste, ale po Valle de Viňales. Je to naozaj čarovný kraj, ale nespomenúť mogoty, ktoré sú charakteristickým prvkom v údolí a v takom rozsahu sa nachádzajú len na pár miestach na svete, tak to je fail. Podobný fail ako nespomenúť Mural Of Prehistory, maľba na skalnatej stene, ktorá zobrazuje evolučný proces života na Kube. - V údolí nie je pár jaskýň, je ich množstvo, nakoľko sa jedná o krasové územie. - Ako perlička sa dá spomenúť, že spomínaný hotel Los Jazmines sme u nás poznali už za socializmu. Zo seriálu 30 prípadov majora Zemana. Mňa by však napr. zaujímalo, akým spôsobom sa dá dopredu objednať preprava autom. To je hodnotná informácia. V čase, keď som tam bol, tak presuny medzi mestami boli celkom problém a relatívne drahé.
Reakcia k téme: Karibský raj menom Kuba
20.03.2019 13:31 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Plný súhlas   Plný súhlas

Saltimbanco - 2010, to bolo hádam posledné predstavenie, ktoré malo prvky klasického cirkusu - žonglovanie, akrobacia na zemi aj vo výškach... Boli to prvky, ktoré divák sledoval so zatajeným dychom. O dva roky som sa nesmierne tešil na Immortal Michael Jackson. Veľké sklamanie. Nebol to cirkus, ale svojim spôsobom tanečno hudobné predstavenie v štýle "ako by vyzeral koncert M.Jacksona, keby nezomrel". Predstavenie bolo po stránke produkcie, kostýmov, hudby a výkonov umelcov absolútne top, ale prakticky žiadne prvky klasického cirkusu. Škoda, odvtedy už len DVD, alebo TV cez Vianoce.
 
mínus indicator plus

OK.   OK.

Už ste sa dohodli, aby sa Poma na Turčeku a sedačka v Arene dali jazdiť na jednu permanentku?
 
mínus indicator plus

Jedna   Jedna

vec je fandiť, druhá je nekompetentnosť. Genda je tragéd a Zuzulová by sa mala vyjadrovať k lyžovaniu, nakoľko ako komentátorka je slabučká. Preto jej komentár neriešim. Ale ani jeden z nich napr. nevedel povedať, čo rozhoduje o postupe v prípade rovnakého času. Ani jeden z nich si nevšimol, že lyžiar /myslím že Pinturault/ mal v poslednej bránke špicara. TV to dávala aj spomalene. Reagovali až keď zistili, že v ďalšom kole bol na štarte iný lyžiar. Vrchol je, keď Genda pred štartom povie: „Je ťažko predpovedať, kto z dvojice zvíťazí.“ Čo má on čo predpovedať? On je Sybila? Nech sa venuje komentáru, to je jeho úloha.
 
mínus indicator plus

Chamonix.   Chamonix.

Doporučujem autobus cez tunel do Talianska, odtiaľ kabínou na Helbronner, ďalej 5 km dlhou kabínou ponad Vallee Blanche s ľadovcom Geant späť do Francúzska na Aiguille du Midi a následne zostup kabínou do Chamonix. Neopakovateľný výlet, ku ktoré treba okrem peňazí jednu zásadnú vec - krásne počasie bez vetra a s modrou oblohou. Ešte sa vrátim k Rhein Fall. Ja som tam bol v roku 2014. Parkovisko bolo obohnané bilboardami s upozornením v štyroch jazykoch: "Pozor zlodeji" Upozorňovali na vreckových zlodejov. Ešte to tam je? 3/3
 
mínus indicator plus

Ja som nechcel   Ja som nechcel

rýpať. Na tom mieste som bol, poznám to. Je to zážitok, ktorý nie je bežne k zhliadnutiu. Bežný človek si však pod vodopádom predstaví Niagaru a nie "pereje" na rieke :-) A s tými hranicami som to odhadol tiež dobre, aj bez Googlu. Pod pojmom blízko hraníc Rakúska si človek predstaví Hainburg a nie Eisenstadt.
 
mínus indicator plus

Ak sa mýlim,   Ak sa mýlim,

opravte ma. Rhein Fall určite nie sú pri Rakúskej hranici. Bližšie je dokonca aj Francúzsko. Rhein Fall nepatria k najväčším vodopádom, ale sú označované ako najväčšie európske vodopády na rovine. Ono ten názov trošku zavádza, voda viac-menej nepadá, takže by to mala byť kaskáda. Výškový rozdiel je len 23m, na nejakých 100 metroch. Voda sa valí po skalách, ale je to zaujímavé, nakoľko v našich končinách nič také na riekach nie je. Moja odpoveď na otázku v titulke: vo Švajčiarsku sa oplatí vidieť všetko. Nádherná krajina.
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME