Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: posol dobrych sprav
1 >
mínus indicator plus

Chytre...   Chytre...

Musim uznat, ze je to chytre od Igora. Tento chytry sociapat si v skutocnosti urobil z politiky biznis spojeny so zabavou. Ponuka miesto na kandidatke kdekomu, prednostne vsak roznym "bielym vranam" a roznym "Remiskam" (tym sa nechcem pani Remisovej dotknut), proste kazdemu, kto ma potencial oslovit a pritiahnut volicov v prospech OLaNO. Vysledkom je, vzajomny, synergicky efekt v prospech OLaNO a v prospech kandidatov. Ctiziadostivym kandidatom sa splny sen dostat sa do "velkej politiky", do parlamentu, bez nejakych stranickych narokov a disciplinou, s celkom slusnym prijmom a vyhodami, a Igorovi, resp. OLaNO, peniaze do OLaNOvskej kasicky za volicske hlasy, a to peknych par milionov eur. OLaNO nema nic, ziadne struktury, ziadnych clenov, ak neratam Igora, jeho bratranca, plus zopar lojalnych. Si vsimnite reakcie na "odvaznych krestanov", vsetci, zdvihaju hodenu rukavicu. Igor je zdatny a sikovny socialny manipulator, majster hesiel a fraz, ktory dokaze zamotat hlavy dostatocnemu poctu obcanov, volicov. Ved uznajte, neznie to tak ludovo, sympaticky, "odvazni krestania"? No nepodporme ho... Igor ide kandidovat do europskeho parlamentu s dovetkom, "ale nepreberiem mandat", no uznajte, nie je originalny? No nepodporme ho... Co na tom, ze vdaka nemu je totalne roztriestena, rozbita pravica. Hejtuje kdekoho, kto mu moze ohrozit elektorat a ohrozit prijmy za volicske hlasy. Igor vobec nerozmysla statnicky, krajina mu je v skutocnosti ukradnuta, on sa proste zabava a zaraba. Mozme tiez postrehnut ako aj postupne davkuje "stiplave korenie" smerom ku Kiskovej strane. Boji sa, ze tato mu moze vyraznejsie odcerpat hlasy, t.j. peniaze do OLaNO kasicky. Takze, len tak dalej Igor, vdaka tebe je stale mozne, ze po volbach Fico opat zostavi vladu. Nadalej hejtuj kdekoho, kydaj, drizdaj, len nech to sype. A my, volici, no nepodporme ho.., ved uznajte, ze je uzasny?
 
mínus indicator plus

Omyl.   Omyl.

Je to cele nespravne. Celkovo, je zle nadstaveny ekonimicky system. Treba zobrat do uvahy, ako sme celkovo financne i kapitalizacne poddimenzovani, ako funguje nas trh, ako ekonomika. V 90. rokoch sme sa na Cinanov pozerali "z vrchu", ich produkty inak nenazyvali, len "fejky" a dnes, ked niekde zerezonuje slovo "cinsky kapital", tak pomaly padame do kolien. Neustale argumenty typu, "to preto, lebo nakupuju od nas lacno kovovy srot", inokedy, "lacno vykupuju od nas PET flase". Proste, vyhovoriek na milion. A ako to riesime? Represivnymi opatreniami. A vysledok, exemplarne potrestaju zopar drobnych smelinarov nacapanych s cinskymi trickami a hor sa buchat do prs. Ale ze komunisti prevleceni do kabatov Smeru totalne davastuju ekonomiku, nikoho nezaujima. Mame ekonomicke, i prognosticke ustavy pri akademii vied, nikto nic nevidi, nikto na nic neupozorni. Staci, ak Smer vytiahne cisla o deficite a zacne zavadzat, "ako sa ekonomike dari". Ekonomika nie je len rozdiel medzi prijmami a vydajmi, ale aj o ich strukture a vyske. Takze zhrnutim povedane, nasinci sa snazia nabalovat na fejkoch a vrchnost sa im snazi klepat po prstoch. Co z toho plynie, treba prijat este viac colnikov...
 
mínus indicator plus

...   ...

Je smutne citat hadky okolo krizovatky Triblavina, ktore podnietil Ersek. Je absolutne nepodstatne, kto, co vlastni pri dialnici. Najdolezitejsi je uzemny plan v jednotlivych lokalitach. A tam su uz "karty" rozdane. Uzemne plany pribratislavskych lokalit, ako Bernolakovo, Ch. Grob ich maju uz davno schvalene a pravne, velmi tazko zvratitelne, ak aj, tak s nasledkami. Snazil sa co to zachranit byvaly starosta Ch. Grobu Maryncak, ale ked doslo na vyhrazky ublizenia nemu a rodine, tak radsej odstupil. Na tom chcem poukazat, ze mozeme "genealogicky" nadavat od developerov az po byvalych skorumpovanych starostov a poslancov, ktori zdvihali ruky pri schvalovani zmien a doplnkov uzemneho planu doslova za par drobnych. Nic tomu nepomoze. Tymto uvodnikom chcem len priblizit situaciu a atmosferu, ktora v tychto pribratislavskych obciach v okrese Senec panuje. Pre dalsie priblizenie realnej skutocnosti, jeden ten developer ma vo vlastnictve v celosti do 300ha(!). Citajuc rozne prispevky, clanky, sa nemozem ubranit pocitu, ze malokto si vie predstavit co je to za obrovsky roszah 300ha na zastavbu. Nie je to rola na osievanie, ani pasienky, ale schvaleny priestor pre vystavbu od RD, cez 8 poschodove bytovky, polyfunckne budovy, logisticke centra, az po lahky priemysel. A to vsetko s vysokou nadstandardnou intenzitou zastavania (kz=0,6). Pre predstavu, ak by to napr. rozdelil na cca 4-5a plochy pre rodinne domy, je to 600 RD(!) a aj to by bola este velka rezerva v intenzite. Uzemne plany oboch obci, ktore sa spadovo dotykaju dialnice, pocitaju s poctom obyvatelstva 60 tisic(!). Vysse 40 tisic Ch. Grob, 22 tisic v k.u. Bernolakovo. Konkretny devoloper, resp. vlastnik je nepodstatny, lebo ktokolvek novy to nadobudne do vlastnictva, tak s cielom stavat, v zmysle UP. Skutocnym faktom je, ze zlyhal stat, ze umoznil sukromnej pravnickej osobe doslova ovplyvnovat chod ekonomiky a manipulovat priestorom, na urovni kraja. K tomu, ak si date do pomeru, ze o takychto kardinalnych veciach s dosahom az na urovni kraja, defakto rozhodli 6 poslanci samospravy. Teraz, vratiac sa k meritu veci... Mozeme ukazovat prstom, "kto za koho kope", lobuje a pod., tento priestor je nutne odspadovat, lebo ked sa spusti stavebny "boom" a zacnu pribudat novi a novi obyvatelia, tak to co zazivame teraz, je nic proti tomu, co nas caka. "Vojna" je uz davno prehrata, lebo aj keby sa developerovi urobilo "na truc", ze by sa nepostavilo apriori nic, tak nova verejnost, novi obyvatelia, si ju vymozu, ale medzi tym na nejaku desiatku rokov (pri nasich schopnostiach budovania dopravnej infrastruktury) nam zacpu nie len cestu I. triedy ale vsetky cesty II. a III. triedy. Staci sa pozriet, co spravila s Vajnorami vystavba Ciernej Vody a to je "len" cca 5 tisic obyv.
 
mínus indicator plus

Zistenie.   Zistenie.

Tento investicny zamer je dostupny na enviroportale: http://www.enviroportal.sk/sk/... Ciel povolenia kompostarne v zaciatkoch, bol za ucelom skompostovania zahradneho odpadu, kedze bolo prijate VZN o zakaze palenia zahradneho odpadu. Avsak, z jedlom rastie chut. Zamer, ktory predlozil Kobera NAD s.r.o. je 20 nasobne s vacsim rozsahom a to necelych 18 tisic ton rocne, bioodpadu (kompost) plus vysse 582000 ton stavebneho odpadu. Co sa tyka mobility spracovavanych liniek, doporucujem nahliadnut do toho zameru. Jedna sa o stroje drvic Resta 700x500 (60t/hod), Triedic Combo (Keestrack, 300t/hod), celustovy drvic Keestrack AGRO (100t/h), triedic Resta TK6(120t/hod), osievac Combi Screen ML2000S (30t/hod), plus rad kolesovych nakladacov a rypadiel (Liebherr, Caterpilar). Tie drvice a triedice nie su homologizovane na cesty. Ich mobilita je na pasovych podvozkoch, t.j. len na presuny v miestach spracovavania na skladke stavebneho odpadu. Presun do inych lokalit, je mozny len na tahacoch, tak, ako ine strojne zariadenia, ktore nie su mobilne. Preto je udivujuce tvrdenie p. Borsosovej, ktore chce navodit operativnu flexibilitu strojov. Co sa tyka hlucnosti, zamer nespracoval hlucnost pre spracovanie stavebneho odpadu, ale pre bioodpad. Prasnost sa ma eliminovat vodnou stenou a kropenim. Co sa tyka dopravneho zatazenia, pocita 224 prejazdov tahacov kamionoveho typu (uzitocna nosnost 27t). Kedze tie nie su predmetom investicneho zameru, ani ich Kobera NAD s.r.o. nema v takom pocte vo vlastnictve, ocakava sa zmiesane pouzitie nakladnych uzitkovych vozdiel a to popri tahacovych, aj troj a stvor napravove (pouzivaju sa najcastejsie) s uzit. hmotnostou 12,5t a 18t. Realny pocet prejazdov za den tym stupne k hodnotam 300 az 350 denne. Vsetky tie prejazdy su pocitane, Senecka cesta - vstup do arealu firmy. Pri sucasnom stave dopravnej zataze, ked dochadza k castym zacpam, je tento narast uz neunosny. Ak sa ma zachovat princip v rovnosti v zaobchadzani v danej priemyselnej zone, t.j. aj iny podnikatel bude chcest podnikat so zamerom produkujucim rovnake, alebo priblizne zatazenie, tak uz sa moze dedina rovno prestahovat, ako to bolo za komunistov pri hlinikarni v Ziari nad Hronom. Napriek tomu, ze zamer je u kardinalnej casti obyvatelov nepriechodny, sa da ocakavat, ze bude okresnym uradom pre zivotne prostredie v Senci, schvaleny. Dovody su prozaicke, sefuje mu prava ruka byvaleho starostu, ktory dotycneho podnikatela do obce pritiahol. Takze Bernolakvcania sa maju naco "tesit"....Drzim vam palce...
 
mínus indicator plus

Posledna reakcia.   Posledna reakcia.

Tazko budem viest s tebou diskusiu, lebo z odpovedi priezracne plynie, ze si pouzil Ctrl+C/Ctrl+V a so stavebnym zakonom nepracujes. V praxi sa totiz stavebny zakon, ako Lex specialis pouziva spolu so zakonom c. 71/1967 Z.z. To, aby si bol v obraze, co je to rozhodnutie a aku ma podobu. Co si v reakcii uviedol, si podrobnejsie precitaj, preco nie je potrebne stavebne povolenie, resp. ani ohlaska, lebo pises od veci. Prestuduj si a nechaj vysvetlit od odbornikov cely oddiel 4, od §54 a nasledne, aj ked je to vzdialene od meritu temy, aby si mal jasno, naco a preco sa vydavaju stav. povolenia, kedy oznamenia. Meritum je vystavba logistickych centier versus existujuci stav liniovych stavieb. Dalej si prestuduj /opat doporucujem pod dohladom odbornika/ §39d ods.(1), stav. zakona. Postrehnes, ze predmetom stavebnej uzavery je vymedzovanie územia, v ktorom sa docasne zakazuje alebo obmedzuje stavebna cinnost, nie uzemie celeho uzemneho planu a ma casovu expiraciu. Na dalsie tvoje odpovede uz nemienim reagovat, lebo argumenty mas velmi chabe, coho dokazom je, ze zacinas sklzat do invektiv nas sposob, "Basternak mojko". Vstupovat do takychto suturennych diskusii plne sarkazmov a invektiv nemam zaujem. Vsetko dobre prajem.
Reakcia k téme: Logistika bez logiky?
21.07.2017 22:00 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Nie je to pravda.   Nie je to pravda.

Nie je to pravda. Treba si pozriet Stavebny zakon. Co sa tyka argumentov typu "ani garaz", opat neznalost zakona. Garaze, ak nemaju zastavanu plochu vacsiu ako 25m2, su klasifikovane ako drobne stavby, nie je jednoduche. /Co su jednoduche a co drobne, nebudem vysvetlovat, klasifikacia je podrobne uvedena v Stavebnom zakone/. Na drobne stavby sa nevydava stavebne povolenie, ale staci ohlaska. Stavebna uzavera nemusi byt na cely uzemny plan, moze byt zonalna a strukturovana. Dovod, preco sa k nim nepristupuje, su velmi silne tlaky a natlaky developerov na starostov. O tom by starosta Schreiner vedel rozpravat. A poslanci..., myslite, ze chodia na obecny urad kvoli tomu, aby sa handrkovali, kto bude aku pesnicku spievat na hody? Dalsi priklad, byvalemu starostovi CH. Grobu Maryncakovi sa dokonca vyhrazali fyzickou ujmou na zdravi, nemu i jeho rodine. Preto je vyhodne radsej drzat "hubu a krok" a kasirovat slusny plat a tesit sa "z prispevkov" do obecnej kasy od developerov.
Reakcia k téme: Logistika bez logiky?
21.07.2017 14:17 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Riesenie.   Riesenie.

Uzemne plany obci, cez ktorych vedie I/61, Senecka cesta, sa stavaju nebezpecnymi uradnymi "malovatkami", nakolko maju zakreslene a poschvalovane liniove stavby, ktore nie su zrealizovane aj desiatku rokov a podla trusenych informacii, sa zmeny v Seneckej ceste ani neudeju aj dalsiu desiatku rokov (z dovodu nedostatku penazi na prioritnejsie liniove projekty). Zmeny a doplnky k uzemnym planom, ktore su zastupitelstvami nezodpovedne schvalovane, a nasledne na zaklade nich vydavane stavebne povolenia, ako na beziacom pase, namiesto riesenia, len problemy este viac eskaluju. Je uzasne pocut argumenty kompetentnych, ked na dotaz, preco schvaluju stavebne polovolenia, ked preukazatelne dojde k vyraznemu zhorseniu dopravnej situacie, pokrcia plecami a odpovedia, "lebo je to schvalene v uzemnom plane". Takze, ak im do toho "malovatka" namalujete 12 prudovu dialnicu a 8 prudovu Senecku cestu, povolia aj certa (zvlast okresny urad). To, aku moc maju vyssie statne organy, bolo mozne pocitit pri zmene v zruseni kolektorov a rozsirenia dialnice. Doslo k zmene, avsak "malovatka" (uzemne plany) to este nestihli zaznamenat, schvalit, takze v regulativoch a v grafickych castiach su tym padom uvadzane nezmysly. Darmo sa im argumentuje, ze ziadne take cesty tam v skutocnosti nie su a ani tak skoro nebudu. Proste, "uradny papier" nepusti a realita je podla nich to, co je na opeciatkovanom papieri. Je to vsak v skutocnosti cele o bezbrehej nezodpovednosti obecnych zastupitelstiev, ale i VUC. Pritom existuje legalne zakonne riesenie a tym je STAVEBNA UZAVERA, ktoru definuje aj Stavebny zakon. Tuto stavebnu uzaveru mozno podmienit podla zony, podla zataze, resp. priority stavieb, atd.. V tomto pripade moze byt podmienena podla priority a podla dopravnej zataze. Priorita v tom, ze najprv musia byt vykonane liniove stavby (Senecka cesta, obchvat, rozsirenia dialnica), az nasledne moze byt povolovanie stavby so zvysenou zatazou na prostredie, ci okolie (logisticke centra, atd.). A podla zataze z toho dovodu, aby neboli obmedzovane jednotlive, individualne jednoduche stavby (vystavba RD, resp. jeho prerabanie, atd.), ktorych podiel na dopravnu zataz je minimalny, resp. ziadny (je to vec odbornej diskusie napr. na urovni stavebnych komisii na obecnych uradoch). Avsak to by sa v poslancoch obecnych zastupitelstiev musela prebudit zodpovednost a starostovia prestali byt len uradnikmi s rozklepanymi kolenami pred developermi. TAkze..., pani poslankyne a poslanci, pan starosta, stale mate moznost to cele udrzat v akom-taom stave, kym si stat nesplni svoje zavazky a liniove stavby, tak ako je to schvalene, postavi.
Reakcia k téme: Logistika bez logiky?
20.07.2017 15:44 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Oprava.   Oprava.

Sorrac, ...Kazimir loboval u opozicii o zruseni dlhovej brzdy....
 
mínus indicator plus

Hoax vs. skutocnost.   Hoax vs. skutocnost.

Niekedy staci jedna veta a vsetko ostatne sa nou premeni na nepodstatne vety, Citujem z clanku: "Starland Holding v dotknutej lokalite plánuje projekt, ktorý sa má podľa samotnej spoločnosti zaradiť medzi najväčšie plánované developerské projekty v stredoeurópskom regióne." K tomu defakto ani nieto co dodat. Prelozene do zrozumitelneho jazyka, obrovska a absolutna urbanisticka defomacia celej casti krajiny. S planovanym poctom obyvatelstva vysse 60 tisic(!), s intenzitou zastavania az 0,6. Povolene vysky budov 22,5m. Ak sa to pripocita k existujucemu obyvatelstvu..., blizi sa to 80 tisicom, a to boli brane v uvahu len obce Bernolakovo a Chorvatsky Grob. Pritom, ak si pozriete uzemne plany, ziadny z nich neponuka dopravny rozptyl na urovni ciest I. triedy. Vetko len o pripajani na existujuce, ktore boli navrhnute este za komunizmu. A s improvizovanymi rieseniami v podobe rozsirovania. Uplne je opomenuty dopravny rozptyl, vsetko je koncentrovane do existujucich liniovych stavieb, ktorym sa len zvysuje priepustnost. Uplne sa opomina, ze narast priepustnosti nebude priamo umerny narastu dopravnych pruhov. Za pozornost stoji jeden zvlastny fenomen.., na "developerstvo stredoeuropskeho vyznamu a rozsahu" su investicie, na budovanie infrastruktury nieto penazi. Tam veselo konkurujeme aj rozvojovym krajinam. Cele to poukazuje na disproporciu, slaby stat vs. silny developer. Tento nepomer je typicky parameter korupcie. Viest diskusiu o panu Stromcekovi je irelevantne, on je len stycny pracovnik medzi developerom a politickou stranou, ktora vladne. A aby to malo oficialny "frame", dosadili ho do pozicie statneho tajomnika. Tento chlapec, popritom, ze si odvedie svoju zoldniersku povinnost, mu dovolia urobit nejaku tu dierocku, z ktorej bude tiect pramienok i do jeho zistnych zaujmov. Dolezite je, aby "rieka" bola mohutna a tiekla spravnym smerom... Davam do pozornosti jednu velmi dolezitu vec... EU cim dalej, tym viac odmieta preplacat vystavbu dialnic. Cerpanie z fondov EU na vyrovnavanie rozdielov medzi vyspelou a zaostalou castou EU (kohezne fondy, atd.) defakto koncia v roku 2020. Brexit toto cerpanie este viac stazi. Mame 350 tisic zamestnancov statneho aparatu, ktoru su plateni zo statneho rozpoctu. Vydaje na spotrebu sa neskresavaju, cim dalej tym viac idu na ukor investicnych zamerov (vid. Kazimirovo lobovanie u opozicie, aby suhlasili s dlhovou brzdou). Stat neustale pripomina, ako mu chybaju peniaze. Nemame dobudovanu dopravnu infrastrukturu na celom Slovensku. Vsade v krajine silneju tlaky, aby sa budovalo aj v ich castiach. Za takehoto stavu, aby sa upokojila vasen nahnevanych obyvatelov prilahlych obci Bratislavy, postaci sirit nesplnitelne prisluby a deklarovanie zaujmu, ci uz v medialnej podobe, alebo v podobe oslovovania verejnej spravy bez pravnych nasledkov. Preto je nutne prehodnotit a prehodit priority vystavby, t.j. kedze vystavbu nemozno zvratit bez pravnych nasledkov (vdaka rozhodnutiam Poora v Bernolakove a Blaska v Ch. Grobe), je vsak mozne prehodit priority a to, najprv dopravna infrastruktura, az potom developerska vystavba (budov). Stavebny zakon dokonca umoznuje vydat aj stavebnu uzaveru. Preto okrem roznych protestnych akcii a aktivit obcianskych aktivistov, by mali starostovia dotknutych obci, ak sa s nazorom aktivostov ztotoznuju, pristupit k stavebnym uzaveram na planovane developerske aktivity a hlavne na aktivity Starlandu, Sykoru, Dicera a dalsich developerov, ktori bezhlavo nadalej otvaraju v dotknutych lokalitach nove a nove developerske projekty...
 
mínus indicator plus

...   ...

Aha, Schrodingerova slavna macka a Heisenbergov vyroky, ci principy neurcitosti...., vtipne...,-) Len aby Schrodinger nepovedal policajtovi, "Nemozne, ved sme sa ani len nepohli z miesta, Werner sedel po cely cas pri mne a aj macku mame stale v kufri!" ...Dolezity je pozorovatel.....
 
mínus indicator plus

...   ...

Velmi nestastne zvoleny sposob upozornovania na dopravnu problematiku v kontexte kolektorov Triblavina. V dopravnej spicke, kedy sa ludia unaveni z prace ponahlaju domov, vytvarat este zdrzovanie premavky, je uputavanie pozornosti na negativnom principe (stres). Mili aktivisti, namiesto ziskania podpory, dosiahnete este vacsiu averziu obyvatelstva, zacnu vas oznacovat za anarchistov a ulahcite len rozhodovanie MDVRR SR a NDS. Skuste zvazit sofistikovanejsiu formu uputavania pozornosti, bez negativneho stresovania vodicov.
 
mínus indicator plus

Doplnenie.   Doplnenie.

Na margo Vyskumneho ustavu dopravneho, ako uz odznelo vyssie v jednom prispevku, ide o sukromnu akciovu spolocnost, konkretne, Vyskumny ustav dopravny, a.s. Zilina, ktorej predsedom spravnej rady a akcionarom je Ing. Lubomir Palcak. /info cerpane z obchodneho registra/. Stoji na pouvazovanie, z akeho titulu je sukromna pravnicka osoba relevantnym partnerom pre rozhodovanie tak kardinalnej zalezitosti, akym su kolektory Triblavina? Pri zistovani vyberovych konani, tendrov vo vestnikov, nikde nebol najdeny vyber poradenskej spolocnosti vo veci posudkov a rozhodovania ohladom kolektorov Triblavina.
Reakcia k téme: Fakty z Grobu znova ožili
22.02.2017 0:21 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Obavy.   Obavy.

Presne tohto sa treba najviac obavat. Era hoaxov, demagogie a relativizacie prinasa svoje ovocie. Dobra myslienka, ktorou je riesenie dopravnej situacie vychodného prijazdu do Bratislavy, sa zvrhla do osobnych atakov, sporov, invektiv a urazok. Podsuvaju sa podozrenia zo zistnosti, tej, ci onej skupiny. Ak sa niekto niekomu nepozdava, staci sa postavit na "šamlík", aby ho bolo dobre vidiet, ukazat prstom a skriknut "to on pracuje pre developerov". V tomto marazme, akoby vsetci pozabudli, ze budu v zacpach stat hodiny rovnako, ako ti, ci ktori, na nich ukazuju. Ledaze by v tych zacpach nestali, co napoveda, ze sa vyjadruje niekto, kto po tychto cestach nechodi. Davam do pozornosti jednu uvahu: - MDVRR SR a NDS maju pravomoci rozhodnutia. Otazkou je, ked tou pravomocou disponuju, preco nerozhodli? Preco su zrazu akoze "otvoreni" k odbornym nazorom, ako napr. zilinskemu dopravnemu ustavu /ktory mimochodom nie je expertom na liniove stavby/? Za povsimnutie stoji, ze sa beru len tie "odborne" nazory a stanoviska, ktore potvrdzuju zaujem MDVRR SR a NDS. A ak sa vycerpaju "odborne" nazory a stanoviska, dojdu na rad, ako argumenty, ekonimika, investicie. Za zaujimavost stoji si povsimnut pristup rozhodovania pri Presovskom dialnicnom obchvate. Bolo preukazane, kolko sa da usetrit a o kolko je to predrazene. Odpovednou ministra na skupinu nasich spickovych ekonomov (podotykam vacsina z nich su absolventi a stazisti prestiznych ekonomickych skol v zahranici)...je,"...je to len ich nazor..."Ak mozem sklznut do suterennejsieho vyjadrenia, tak byvaly sermiar, absolvent fakulty telovychovy, ktory k doprave pricuchol pocas posobenia v politike, zrelativizoval odborne stanovisko, ktore vzislo z podrobnej analyzy, ako "nejaky nazor urcitej skupiny, ktory si netreba vsimat". Na rozdiel rozhodnosti v obchvate Presova, je nerozhodnost ohladom Triblaviny zarazajuca. Napoveda to o vplyve lobistickych a politickych skupin na jednej strane a tlak verejnosti na druhej. Za dalsie povsimnutie, stoji vymena nazorov medzi Vajnorskym starostom Mrvom a ministrom Ersekom, ktory si ohradil proti Vajnorskemu starostovi, pricom ten, ziadne invektivy na adresu ministra nevyslovil. Vsetko to napoveda, ze za Pociatka vstupovali do "hry" len zaujmy Smeru a nim blizkych developerov, po volbach a obsadenia MDVRR SR Mostom-Hid nastupuju ine zaujmy, ktore Triblavinu vnimaju ako dedicstvo minulosti a ktoru "nejak" doriesit. Je to logicke, taziskom sa stava R7, ktora bola roky zanedbavana. A ako ostat na verejnosti "pekny" a presadit svoje zaujmy? Zdiskreditovanim zastupcov verejnosti... A co je zial, smutne, tyto zastupcovia, resp. ich cast, namiesto hladania sirsej podpory vedu s predstavitelmi samosprav "vojny". Jedni v Ch. Grobe, druhi v Bernolakove. To, ze diskretacia formou podvrhov je pre zoldnierov developerov rutinna zalezitost, netreba daleko po dokazy chodit. Staci si spomenut na udalosti v Ch. Grobe, kde zoldnieri developera v podvrhoch pozabudli vymazat svoje nazvy v nadstaveni softveru. Ersek potrebuje mat na stole stanovisko "vitaza zo suboja" o podobu Triblaviny. Nezaujima ho objektivita, ci kto ma pravdu a kto nie. Zvolil cestu "pobite sa a vitaz nech mi poda hlasenie". Potrebuje sa cim skor zbavit dedicstva po Pociatkovi a vrhnut sa na R7. Cas rozhodovania ohladom kolektorov Triblavina sa blizi, treba sa pripravit na rozne nove "odborne" stanoviska, posudky a zial, i diskreditaciu a podvrhy, s ktorymi budu prichadzat jednotlive zaujmove skupiny. Presne podla prislovii, "ucel svati prostriedky" a "kde sa dvaja biju, treti zvitazi".
Reakcia k téme: Fakty z Grobu znova ožili
22.02.2017 0:03 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Virtualny svet.   Virtualny svet.

Autorovi clanku, v jeho nazoroch budem trochu oponovat. "Skolenie policie" a "vyhodene peniaze na tiezweb" su zial, laickym pohladom na celkovu problematiku,resp. filozofiu internetu. Pre pochopenie javov a prejavov na internete, je potrebne ho vnimat cez prizmu mentalneho priemetu skutocneho sveta. Skutocny svet je zviazany zakonmi, normami, etikou, mravnostnymi zvykmi a pod. Tieto civilizacne parametre, ktorym sa musia ludia podriadovat, v realnom svete vznikli kvoli kvalitnejsiemu suzitiu ludstva. Avsak vo svojom mentalnom vnimani s mnohymi uvedenymi konvenciami sa castokrat clovek nestotoznuje. Vo virtualnom svete internetu tieto civilizacne parametre dlhe roky neexistovali, cim umoznili mentalnu katarziu pri vstupe do tohto virtualneho sveta. Preto akykylvek pravny zasah do internetu je IT komunitou velmi ostro sledkovany (vid. napr. strana "piratov" a pod.). V dosledku tohto javu (mentalnych priemetov) je internet nie len zdrojom informacii ale i obrazom vlastnosti a zmyslania jednotlivych ludi, ich dusevneho stavu, pocitov, nalady, rozpolozenia (socialne siete). Ak autor lepsie sledoval simulovanu komunikaciu, ktoru SME vyvolali na pokeci, mohol postrehnut, ake myslienkove pochody boli u oslovujucich. Na tomto modeli sa doslova lahko da vycitat v akom stave je element spolocnosti, clovek jedinec, a tiez i cela spolocnost. Okrem sledovania jednotlivych ludi ("skolenie policie"), sa na nete odohrava cely rad virtualizovanych spolocenskych javov. Mnoho politikov ma sklony podriadit internet celemu radu restriktivnych a legislativnych opatreni. Otazka, ci je to spravne, alebo nie, musi vyvstat z celospolocenskeho konzesu, nie z autoritativneho rozhodnutia politika. Ako jeden z argumentov stoji za pozornost napriklad domenove servre (databaza domen prveho stupna, prevody mien na IP adresy, atd.). Takmer vsetky su v rukach USA. Stacilo by ich vypnut a internet sa ponori do hlbokej tmy. Neurobia to. Na druhej strane NSA spolu s FBI a tiez z CIA nasadzuju vysokosofistikovane softvery na sledovanie vsetkeho mozneho, od socialnych sieti az po maily a prienikov do konkretnych pocitacov, tlacia na IT firmy k budovaniu "zadnych dvierok", od ktorych si vyzaduju od nich "kluc" pre vstup. Akoby presne v duchu prislovia "doveruj, ale preveruj". Pre nase pomery je hranie sa na NSA a podobne US organy, dost scestne. Nasa exekutiva by mala mat jednoznacnu hierarchiu, ako k internetu pristupovat, t.j. na prvom mieste, vyuzit na elektronizaciu vsetkych uradnych sluzieb a zdravotnictva (to sa akoze deje, ale v akom stave, je vseobecne zname), sucasne, co najsirsia dostupnost netu obcanom, a pre potreby vlady ako zdroja o stave obyvatelstva, ktore by mal vykonavat statisticky urad. K comu to je dobre? Uz laik moze na nete vzhliadnut, ako hlupne obyvatelstvo, co napriklad dokazom velmi slabeho stavu skolstva a jeho smerovania. Madari sa pokusili internet zdanit, vela nechybalo a skoro na to doplatil Orban. Francuzi sa zamerali ochranu autorskych prav na sposob "3x a dost", tzv. HADOPI zakon, ktory hovori, ak 3x bude dotycny prichyteni pri nelegalnom stahovani, bude providerom povinne zablokovany, odpojeny (velmi sa to neujalo)... Alebo Repcikove ulety zo SOZY. Z toho vsetkeho plynie, aky krehky je v skutocnosti internet. Preto je potrebne hladat konzesus medzi ochranou obcanov, dodrziavania sekularnych zakonov a internetovou slobodou. Mozno to vyznie bizardne, ale v tomto svete, plneho roznych restrikcii, zakazov, prikazov, sa net stava pre mnohych rajom slobody. Takze cesta vedia cez kvalitu, nie cez ploche, kvantitativne riesenia.
 
mínus indicator plus

Je to len politika...   Je to len politika...

Na scene sa objavila informacia, ze NDS prebera pod seba rozsirenie seneckej cesty I/61. ...O com je politika? Je o zosuladeni sirokeho spektra zaujmov, ako jednotlivcov, tak skupin a poilitickych stran. Kazda ta postavicka z toho spektra, ma svoju "stavovsku" hodnotu vo veci rozhodovania (premier ma najvyssiu). Tomu odpovedaju vzajomne posuvane a podsuvane argumenty a dovody. Jednou zo skupin je elektorat, resp. jeho cast, ktorej sa dany problem dotyka. A tu je meritum veci... Tato skupina je vzhladom ma volicsky potencial, dost nebezpecna. Preto je nutne ucelovo podavat informacie, s cielom manipulovat so spominanou castou obyvatelstva. V dobe, ked rezonuju kolektory Triblavina v podobe ich zrusenia, prichadza MDVRR SR cez NDS s riesenim Seneckej cesty. Za povsimnutie stoji, ako tato informacia dokazala triestit podporu pre vystavbu kolektorov (Triblavina). A teraz, aka je skutocnost.., nie je pravdou ze bude postacovat rozsirenie seneckej cesty I/61 na styri pruhy. Z jednoducheho dovodu, tato cesta nespaduje len prilahle obce Bernolakovo, Velky Biel, Ivanka pri Dunaji, Ch. Grob a pod., ale v skutocnosti spaduje vsetky okresy, az od Serede a Galanty. Staci sa pozriet na pezinsku cestu do BA. Je to tiez 4-prudova, spaduje ovela mensiu oblast, ako senecka a zacpy su na dennom poriadku. Ersek, ako Madar, ma zaujem hlavne posilit juznu dopravnu siet smerom na Samorin (rychlostna cesta R7), ktora bola cele roky z "narodnych" dovodov vyrazne marginalizovana. Rozsirovanie seneckej cesty naraza v obci Bernolakovo na prielozku v rozsahu niekolko km (blizsie k dialnici). V tejto casti je potrebne vstupit do terenneho zarezu, zbudovat uplne nove teleso a co je hlavne, urobit vykupy pozemkov. Tento proces, velmi lahko prekroci volebne obdobie, takze dalsi minister to moze lahko stopnut. Tento region potrebuje nie len rozsirenie seneckej cesty, ale potrebuje i kolektory. A hlavne, nulty obchvat. Lebo darmo bude moznost zvysenia hustoty dopravy, ak ju nebude mozne v cieli (ktorym je BA), rozptylit. Senecka cesta so svojou prekladkou a rozsirenim, je naplanovana, pomaly 15 rokov. Vzhladom na to, ze politika je v prevaznej vacsine o deklarativach, treba brat aj vyhlasenia ako MDVRR SR, tak NDS, s rezervou a nepolavit s poziadaviek, t.j. okrem rozsirenia seneckej cesty, aj poziadavka na kolektory. Dovodom je, ze na kolektory su vyclenene investicie, kdezto na senecku cestu nie. Politici by si mali uvedomit, ze ked vychadzali velkoryso v ustrety developerom, mali proporcionalne pozadovat budovanie cestnej infrastruktruktury. Nenechajme sa oklamat "medovymi motuzmi". ...Apropo.., ak nevedia, ako na to, nech sa spytaju Holjencika...
 
mínus indicator plus

Nepravda.   Nepravda.

Starland nie je doveryhodny vo svojich vyrokoch. Nie raz ustami svojho predsedu predstavenstva vyhlasoval, ze obecny urad v Bernolakove bude tak tancovat, ako bude on piskat. Tento konfrontacny pristup zvolil po odchode Poora z funkcii starostu. Poor si s Tahotnym (predseda predstavenstva) vyborne rozumel. Staci sa pozriet do uzemneho planu Bernolakova, co vsetko mu byvaly starosta pomohol pretlacit cez OZ. ( Na FB ho mal i medzi svojich priatelov).Za pozornost stoji, ako Starland zahajuje utok na p. Dunajskeho. Vyjadruje sa k tomu aj "isty" p. Dobes. ..."Who is Dobes?" ... Je to byvaly spolumajitel fy. GRUNT, ktora predala pozemky fy. Starland. Nie nadarmo sa hovori, ucel svati prostriedky a kazdy, kto vystupi proti Starlandu, toho treba zdiskreditovat, spochybnit, umlcat.... Najvacsim problemom Bernolakova je developerska diverzifikacia. To su pojmy, ktore byvalemu vedeniu obce nic nehovorilo. Vysledkom je silny developer, ktoreho akakolvek aktivita moze zamavat i vacsou obcou a tiez vplyvat aj na prilahle, okolite obce (vid. kolektor Triblavina).
 
mínus indicator plus

...   ...

Pre Bernolakovcanov, len dalsi dokaz za akymi prechmatmi bol byvaly starosta Lubomir Poor.
 
mínus indicator plus

Hodena rukavica.   Hodena rukavica.

Vsetky riesenia su nedobre. Nie z dovodu za kazdu cenu negovat, ale z dovodu, ze vsetky su o rieseni "hodenej rukavice" developerom. V roku 2009 developeri prisli na obecny urad v Bernolakove, za vtedajsim starostom Poorom, ktory zo zmien a doplnkov k uzemnemu planu si urobil biznis. Vysledkom bolo schvalenie Zmien a doplnkom k uzemnemu planu na pozemkoch prilahlych pri dialnici. Preto umiestnenie krizovatky je prave v tych miestach, kde vlastni developer pozemky, nie v miestach, ktore by najviac vyhovovalo prilahlym obciam a sucasne by to bolo v sulade dialnicnymi predpismi. Nakolko podmienky pripajania sa na dialnicu su determinovane predpismi a najblizsie pripojenie s dialnicou (D1) je planovane v prieniku nulteho obchvatu (D4), hladalo sa riesenie cez kolektory, ktore, ako sa vyjadril IDH, maju skor charakter rychlostnej cesty subezne veducej popri dialnici. Krizovatka Triblavina je totiz od krizovatky dialnice s nultym obchvatom D4 menej, ako 5km. Tuto "hodenu rukavicu" developerom, si mozno vsimnut na http://www.bernolakovo.sk/obec... Ak si da citatel namahu, v textovej casti Zmien a doplnkov k UP obce Bernolakovo je pri zmienke o rieseni dopravy uvedene: Návrh riešenia cestnej dopravy Z hľadiska cestnej dopravy má na predmetné územie najväčší vplyv rekonštrukcia diaľnice D1 Bratislava – Trnava. Rekonštrukcia spočíva vo vybudovaní šesťpruhu, t. j. kat. D 33,5/120 a zároveň v rámci rozvoja diaľničnej siete dôjde k vybudovaniu kolektorových pásov po obidvoch stranách diaľnice D1. Kolektory budú vybudované v kat. C 9,5/80, na ktorých bude jednosmerná premávka. Kolektory budú slúžiť pre potreby dopravnej obsluhy priľahlého územia, ktoré bude na kolektory napojené prostredníctvom križovatiek. Križovatky bude možné budovať vo vzdialenostiach min. 500m. Nevýhodou je jednosmerná premávka, kde pre zmenu smeru budú slúžiť diaľničné križovatky. Významným prvkom v rámci diaľnice, bude vybudovanie novej diaľničnej križovatky „Triblavina“, ktorá umožní priame napojenie novonavrhovaného územia na diaľnicu D1 v úseku Bratislava – Trnava...". Developer si dokazal vybavit stanovisko aj u NDS, dokazal si to presadit aj do UP obce. Nepredchadzala ktomu ziadna studia, len konekcie... Vysledkom je, krizovatka umiestnena na nevhodnom mieste, prospesna len devoloperskemu zaujmu. Nakolko vsetky relevantne organy tuto "hodenu rukavicu" prijali, vysledkom je hladanie najvhodnejsieho riesenia pre najnevhodnejsiu krizovatku. Preto je logicke, ze aktivisti chcu tzv. "povodne" riesenie, NDS co najpriechodnejsie u vsetkych stran, IDH, odborne najspravnejsie. Ak sa ma dodrzat zasada, ktoru presadzuju niektore statne instituty, "Hodnota za peniaze", tak zial, je nutne, nie riesit problematiku jednej krizovatky Triblavina, ale hladat dopravne riesenia systemovo a v sirsom rozsahu, t.j. vyznamovo zahrnut aj cesty I. triedy, rychlostne cesty, plus krizovatky s kolektorovym pripajanim. A ich smerove usporiadanie tak, aby vo velkej miere skutocne odlahcovali prilahle obce. Polemika, co, kedy a za akych okolnosti je este kolektor a kedy rychlostna cesta, problem velmi nevyriesi. Zhrnutim povedane, kazda strana ma v niecom pravdu. Z odborneho hladiska, dialnica dokaze vyznamnejsie "odcerpat" automibilovy tok, ak bude nulty obchvat D4. Bez tohto obchvatu hrozia zacpy nadalej. Treba mat na pamati, na jednej ze strane su investicie pre riesenie, na strane druhej riesenie, ktore ma co najviac sluzit prilahlym obciam. Krizovatka Triblavina a v takomto navrhu riesenia, to vsak nie je.
 
mínus indicator plus

???   ???

"Na rokovanie NDS pozvala len vlastníkov dotknutých pozemkov, petičný výbor považuje takéto riešenie za neobvyklé." To je nie len neobvykle, ale hraniciace az s korupciou. Vlastnikom dotknutych pozemkov je developer Starland. Ten isty Starland, ktory si pretlacal u predosleho vedenia NDS svoju predstavu krizovatky Triblavina. Takze nie rokovanie so zastupcami dotknutych koglomeracii, ktorymi su prilahle obce, ale s developerom. Len ako perlicka, ak boli namietky zo strany vlastnikov pozemkov pod planovanou komunikaciou, tak NDS im odkazala, aby zmlkli, lebo im ich vyvlastnia. Zrejme je potrebne neustale pripominat ministerstvu dopravy a NDS, ze na prvom mieste je verejny zaujem, nie zaujem, ci postoj developera.
 
mínus indicator plus

Samy diletantizmus.   Samy diletantizmus.

Este raz k vysvetleniu: Po rozpade Uhorska, v jeho hraniciach vznikali nove staty. Zakarpatska Ukrajina, Halic, to vsetko bolo povodne Uhorsko. Vzniklo i Ceskoslovensko. Po nastupe Hitlera v Nemecku zacali sa sa vytvarat nove uzemne naroky. Dosledkom toho bolo vznik Slovenskeho statu a protektoratu Ciech a Moravy. To, ze Slovensko po osamostatneni prislo Viedenskou arbitrazou o dalsie uzemia, je len dokazom toho, aki sme boli vo svojej malosti nemohuci. Nastastie, Slovensky stat velmoci neuznali. Ak by ho boli uznali, sme na strane porazenych, kedze sme boli na strane Nemeckej rise. A ako s porazenymi, hrozilo nam "prilepenie" k Sovietskemu zvazu, ako dalsia z jeho republik (vid. pobaltske staty). Co by to znamenalo, to rusonadsencom je skoda vysvetlovat. Uvediem im to len jednou vetou, skoro kazdy druhy z nich by mal miesto narodenia na Sibiri a mohi z nich by ani neexistovali (pre nechapavych, nemali by sa ako narodit). Kto neveri, moze sa presvedcit vsetkymi moznymi sposobmi a zisti, kolko polskych, zidovskych a inych obci na Sibiri v kontexte vyhnanstva vzniklo. Vdaka tomu, ze velmoci uznavali len predvojnove Ceskoslovensko, garantovali mu aj po vojne povodne hranice. Rusi, presnejsie Sovieti, toto toho casu nedodrzali (nemaju vo zvyku dodrziavat svoje zavazky). Sposob, ako to docielili, mozno najst na nete, ci v literature v ktorejkolvek kniznici, alebo sa skusit porozpravat so zakaraptskymi Slovakmi. Argumenty typu kto koho a kolko vrazdil su mimo meritum, lebo pre kazdu vojnu je typicke, ze v nej neplatia ziadne zakony, len zbrane. Vrazdi a zabija jedna aj druha strana. Ak nadsencov v zbroji tato tema zaujima, doporucujem sa porozpravat s miestnymi obyvatelmi v statoch z byvalej Jugoslavie. Tam pochopite, ake jednoduche je obratit zbran od seba palit na vsetko, co sa pohne. Tato tema je tam este pomerne ziva. Tymto nadsencom pripominam, ze tak ako oni vystrelia gulku, tak ju velmi lahko mozu schytat a aj s nasledkami. Inak tyto romantici vojny su najnebezpecnejsi. Vratiac sa k uzemiam..., ze neodtrhli uzemie Slovenskemu statu, ale Ceskoslovensku, je jeden z najhlupejsich argumentov a je to absolutne nepodstatne, lebo bavime sa o odtrhnutom uzemi, nie o vymene zajatcov, alebo rieseni repatriaci. Pri rozdeleni Ceskoslovenska sme my ukrateni o uzemnu cast Zakarpatskej Ukrajiny, lebo z nasej casti ju Rusi-Sovieti odtrhli. Pre doplnenie, ak by sme boli na strane porazenych, tak je velky predpoklad, ze by Madarom ostali slovenske uzemia, ktore vyarbitroval Horthy, alebo cast a zvysok, spominany Sovietsky zvaz. Pre neznalych dejin, Zakarpatska Ukrajina nikdy nepatrila..., aby som presnejsi, starocia nepatrila Rusom, ani Ukrajincom (mimochodom, Ukrajinsky narod je novodoby pojem, ci zalezitost), patrila Uhorsku a teda nastupnickym statom v ramci Uhorska, konkretne nam.
 

1 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME