Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: etaniel
1>
mínus indicator plus

 

Uz sa docime dokola, reagoval som cisto na situaciu na Zahradnickej, ktora bola vypichnuta a pouzita ako konkretny priklad kde nieco bolo zle, absolutne nechvalim plosne vsetky aktivity magistratu, riesim jeden konkretny pripad,kde nic nie je zle... Prave tam sa udialo len to, ze priepustnost sa nijako nezmenila (nikdy nesli dva pruhy priamo), akurat trolik nie je brzdeny prijazdom k zastavke na rozsirenom dvojpruhovom useku medzi krizovatkami, plus stihne vzdy zelenu uz na prvom intervale. Bodaj by to bolo vsade takto jednoduche a neobmedzujuco prospesne pre MHD. Nefandim si ze ine bus pruhy nevyvolaju IAD spomalenia a v poriadku, nech to tak kludne je.
 
mínus indicator plus

 

nie nebudem skor vstavat kvoli skusaniu, ale dokazem porovnat ze pred pruhmi tam tie zapchy boli aj o deviatej, po novom napodiv uz nie su, cele dva tyzdne kazdy den, to samotne ma tiez vypovednu hodnotu... kludne sa moze vyjadrit niekto kto tadial jazdi o pol osmej ci sa zhorsili, zlepsili alebo zostali rovnake...
 
mínus indicator plus

 

Citujem sam seba "dokazem bez dlheho davania prednosti odbocit vpravo a zaradit sa okamzite do laveho do odbocovacieho pruhu" - treba citat pozorne. Takze co porusujem? Dalej - pred znoskou hejtov bez znalosti situacie odporucam ist sa tam najprv pozriet nez prave Zahradnicku dat za zly priklad a este poznamenat "Neviem, nechodím tam často a prípadné nové usporiadanie som ešte nevidel, a preto neviem to objektívne vyhodnotiť" - ale vyhodnotene to negativne bolo uz v prvom prispevku ;) Vstup do Zahradnickej z Americkeho namestia je jednopruhovy, vystup zo Zahradnickej cez Karadzicovu priamo znova jednopruhovy, s odbocovacim pruhom dolava ku Steinu. Takze reci o zuzovani pruhov su vymyslene kecy, je to jeden priebezny pruh s docasnym rozsirenim a na konci odbocovacim rozsirenim vlavo. Jediny prisun aut naviac je tych par rezidentov za hodinu z Justicnej. To co sa ale udialo je, ze MHD, ktora sa na zastavku (ta je cca 50m pred krizovatkou) nemohla plynulo dostat, pretoze od krizovatky bezne stala kolona aut v priamom pravom pruhu az po Justicak, sa zrazu pohodlne prazdnym pruhom dostane na zastavku, nakolko auta uz maju stat v lavom pruhu. Nasledne za zastavkou, cca 20m pred krizovatkou bus pruh konci a auta sa zaraduju do praveho pruhu. Tymto je zabezpecene aj to, ze aj MHD sa na prvu zelenu dostane cez krizovatku. A tie vylevy na Kratochvilovu uz roky, doslova fnukanie je uz fakt otravnene. Prispevky vacsinou obsahuju nieco ozaj trefne a vecne, ale vecny rozsiahly balast okolo Kratochvilovej odradza od citania...
 
mínus indicator plus

 

nie je ich aj viacero v Devine pod hradom?
 
mínus indicator plus

 

Takze tuzis potom aby vyhradili bus pruh aj na dialnicnom Pristavnom moste? :) Potom tam ozaj budu auta a kamiony stat hodinu a nie 20minut a polovica ludi nutene presedla na MHD lebo autom sa nedostanu nikam, resp. skolabuju aj ostatne mosty. Je to trochu drasticke riesenie a otazka je ci sa vobec da uskutocnit (Pristavny most nespravuje mesto ale NDS a jeho ucel je iny nez MHD).
 
mínus indicator plus

 

Co sa tyka Zahradnickej - presne usekom Justicak-Karadzicova jazdim kazdy den pred deviatou a obaval som sa bus pruhu, napodiv sa neudialo naozaj nic negativne, nie su tam ziadne kolony po celej ulici, zrazu dokonca z Justicnej dokazem bez dlheho davania prednosti odbocit vpravo a zaradit sa okamzite do laveho do odbocovacieho pruhu. Troliky plynulo prejdu celym usekom. Ono sa to tam nejakym zazrakom naozaj zlepsilo cele... Otazka je ako to bude s opacnym smerom az dokoncia rozkopavku, ale tiez neocakavam zhorsenie, kedze pred semaforom na Americke sa pri parciku dva pruhy zuzuju do jedneho uz roky.
 
mínus indicator plus

 

Nema? Zaujimave ze kolko rokov uz funguje a je spoplatnene v celom Starom meste, zona BPS 60Eur/rok, zona prevadzkovana Starym Mestom 10Eur/rok... A zo dva roky Nove mesto zona v okoli NTC/Zimaku, len rezidecne parkovanie... Karlova Ves/Dlhace v niektorych oblastiach uz tiez...
 
mínus indicator plus

 

Jasne, vypichni si to co sa ti najviac hodi ako pritiahnute za vlasy... neviem co je bazka, ale v takom VW v Devinskej na 100% rezidencne parkovanie nebude, tam maju vlastnych parkovisk pre zamestnancov pozehnane + autobusy zo zahoria... A niekto mozno kvoli parkovaniu pracu/pracovisko, mesto zmeni uplne, pripadne sa ludia na moznost zamestnaneckeho parkovania zacnu pytat uz na pohovoroch, koniec koncov uz sa pytaju roky, ved a co?
 
mínus indicator plus

 

Ved aj to sa deje, BUS pruhy uz sa vytvaraju, ked popri nich auta budu stat v zapchach a ludom sa predlzi dojazd autom nad cas straveny MHD, tak ho mozno doma nechaju... a mozno... lebo stale je tu taky faktor ze pohodlie, plus faktor toho ze ked uz ho raz mam, tak nech jazdi a nestoji pred domom... Ked s nim ale uz zrazu nezaparkujem lebo nie som rezident, pripadne nezaparkujem pri pracovisku lebo drahe, tak ho uz urcite nechaju doma alebo sa ho uplne zbavia...
 
mínus indicator plus

 

Preco ti mam teraz hovorit o zachytnych parkoviskach ked PP bude od 2021? Vzniknu nove? Mozno, snad... Na zeleznicnych staniciach v okoli BA sa parkoviska budu uz teraz v snahe dostat ludi na BID. Ci pokryju veskeru kapacitu co by ludia chceli? Urcite nie... Momentalne z toho smeru su to oficialne Zlate piesky/Tesco P+R, je tam elektricka do mesta, bude to tak aj 2021? Neoploti si Tesco parkovisko a neda tam rampu? Mozno ano, ked nebudu miesta pre ich zakaznikov... Mala by sa parkovacia politika prisposobit ci nezaviest kvoli jednotlivcovi s velmi specifickou situaciou? Urcite nie... Takto be nemohol vzniknut jediny zakon, jedine pravidlo, jedina dohoda, lebo zriedka kedy existuju cisto win-win situacie bez ustupkov alebo negativneho vplyvu na niekoho. V tomto pripade je vsak jasny vyssi ciel mesta a aj ked to mozno zle vyznie, nemoze mesto donekonecna vychadzat v ustrety a byt zahlcovane dennymi satelitmi a tyzdnovkarmi, ta regulacia nasledna uprava ciest, parkovisk a chodnikov je tu nutna. V mojom pripade - byval som v Petrzalke, auto som povazoval za potrebne, odkedy byvam v Starom meste, viem si predstavit aj zivot bez auta, jazdim nim lebo ho mam, uz nie preto ze musim, su miesta kam s nim zasadne nejdem a nebyt vikendovej chalupy viem sa s nim aj rozlucit uz teraz, ak 2021 nebudem vediet zaparkovat v inych castiach alebo zmenim pracu a nebudem mat garaz, tak sa ho mozno zbavim... ved a co... Ale nevidim dovod preco by teraz mesto malo nadalej nafukovat cesty, krizovatky kvoli priepustnosti, tolerovat dalej parking na chodnikoch, budovat nejake bezplatne parkoviska lebo ludia si kupuju dalsie auta a podobne. Tie zmeny a zmena spravania ludi a vnimania (garancie parkovania), rozvoj verejnej dopravy atd su beh na dlhe trate, ale zacat sa uz musi a urcite to nebude pre kazdeho bezbolestne ale alternativy ma kazdy. Pises ze 6 rokov pred dochodkom, to znamena ze keby to zaviedli 2026 tak uz ti to vadit nebude? Ma BA este dalej pockat? O 6 rokov tu bude o dalsich xy aut viac a dalsich xy ludi pribudne v rovnakej situacii pred dochodkom... a potom co? Zase odklad?
 
mínus indicator plus

 

ano ideme, kde je presne ta hranica medzi tokyom, brnom, viednou, zilinou, kosicami, lublanou, bratislavou? kazda hustejsia aglomeracia toto riesi podla potreby a pre bratislavu ako jednu z poslednych je naozaj najvyssi cas... tvoje parkovanie nie je tvoje bezplatne pravo, rovnako ako nie ako ani moje a platim zanho...
 
mínus indicator plus

 

nevybavi, pretoze sa s tym autom aj tak nebudu moct len tak pohybovat a parkovat po Bratislave, a to bude platit pre vsetkych jej obyvatelov aj rezidentov. Cize to donuti prehodnotit vlastnictvo auta daleko viac ludi a nielen CP, vela aut je pozuivanych len velmi obcasne, a za vela aut ludia nebudu ochotni platit za parkovanie mimo svojej mestskej casti, napriklad pri praci. Je velmi tazke vycislit dopady, ale dopady si prajavia v mnohych oblastiach, v najomnom byvania (blizsie k praci, priamejsou MHD, ci praca s garazami), aj poziadavkach na verejnu dopravu, lepsiu, hustejsiu, kapacitnejsiu, konecne zahustovanie mesta na ukor rozliezania do satelitov, vystavba platenych garazovych domov, uvolnenie chodnikov (=moznost budovania lepsich verejnych priestorov, teras na posedenie, laviciek, parcikov, vysadby stromov pri rekonstrukciach atd atd).
 
mínus indicator plus

 

Situacia je nemenna? Moze zmenit pracu, moze zaparkovat na okraji mesta, moze si dohodnut home office, moze sa prestahovat... Ked skolabuju prijazdove cesty do mesta na dennej baze lebo pocet aut zatial narasta a bude v kolone stat 2x denne hodinu a pol, alebo to auto uz nebude mat kde zaparkovat vobec lebo mesto moze aj bez platenia poplatkov prestat tolerovat parkovanie na chodnikoch, tak urobi co? Je to vec zvazenia, kamarati z Grobu uz situaciu prehodnotili, doterajsiu par-rocnu 'novostavbu' bytu este so ziskom (pred parkovacou politikou) predali, kupili nehnutelnost v BA a su vysmiati kolko zrazu maju volneho casu, ako dlhsie mozu spat, nemusia sa zladovat do auta, do prace chodia pesi a okolo novostavby tiez maju travnik a park. Je to ozaj na subjektivne zvazenie pre a proti kazdeho, kedze situacia cien, parkovania, dostupnosti hypo, zarobkov, moznosti byvania a vobec vsetkeho sa tu dost rychlo a vyrazne meni. Auta tu uz stoja vsade a ludia su mimoriadne vynaliezavi, ma BA nechat neunosnu situaciu tak a divat sa dalej ako sa zhorsuje ci pripadne zacat z dani rezidentov budovat parkoviska pre mimobratislavcanov? Aj ak niekam cestujem ako turista a idem autom, tak sa zaoberam vopred ci niekde zaparkujem, ak nie bud nejdem autom alebo hladam ubytovanie ktore toto ponuka aj ak je drahsie, pripadne je platena garaz v blizkosti, alebo sa moze parkovat hocikde cez vikend a podobne (naposledy Ljubljana alebo Lisabon/Porto s autom z pozicovne). Proste parkovanie a jeho naklady uz hocikde kde v Europe je nutne brat do uvahy, Bratislava nema dovod byt vynimkou kedze to tu uz pada na hubu, aj priepustnostou krizovatiek atd...
 
mínus indicator plus

 

A prave o tom to je, ked mas problem to zaplatit alebo nemas zamestnavatela co poskytuje parkovisko ci garaze pre zamestnancov, tak tahaj do prace MHD, Boltom, bicyklom, sharebajkom (nemusis sa bat ze ti ho ukradnu), vlakom... Z dlhodobeho hladiska to pomoze migracii aj v tom ze ludia si budu viac vyberat/hladat byvanie v blizkosti prace, resp podla subjektivne dobrych/vyhodne MHD pokrytych zon (mam priamu linku? 3 prestupy?), mnohi ludia prehodnotia potrebu vobec vlastnit auto alebo dokonca viacero aut (tyzdnovkari na dojazd do BA), nepriamo sa obmedzi rozliezanie do satelitov (viac ludi si rozmysli Ch.Groby a podobne) a mesto sa zacne prirodzene zahustovat (presne toto BA potrebuje, zahustovat a nerozliezat - nie chodit cez polia do Devinskej a podobne, alebo cez priemyselne neobyvane zony Vajnorskej az do nekontrolovane rastucich prespavacich Grobov a Jurov bez verejnej infrastruktury. Ludia si rozmyslia ci budu ochotni za casove a finacne naklady dochadzania tam ist byvat, ak im nevyhovuje vlak ci bus. Zaroven narastajuce objemy takejto verejnej prepravy vytvoria dalsie tlaky na jej rozvoj ci zahustenie (vid zahustenie spojov od Senca, nasadenie dvojpodlaznych vlakov Regiojetu kedze zahustenie spojov uz mozne na jednokolajke nie je, atd atd... je to len zaciatok), urychli budovanie uz planovanych bratislavskych TIOPov/zastavok na existujucich vlakovych tratiach atd atd... vsetko so vsetkym suvisi len si treba vidiet dalej od nosa a nie len po svoj majetok auto a vymyslene pravo hocikde ho parkovat zadarmo. Parkovanie nie je pravom a uz vobec nie narokovatelne, skor vysadou.
 
mínus indicator plus

 

V com ti bude obmedzene vlastnenie majetku? Vlastni si aut aj celu flotilu, nikto ti nebrani ich vlastnit, ale ked ich nebudes parkovat na vlastnom ci prenajatom pozemku ci garazi ale budes ich parkovat na verejnom priestranstve tak je to normalne za to platit poplatok, ktory produkuje prostriedky na dalsi rozvoj systemu a parkingu a zaroven odradza tyzdnovkarov (na sidliskach ich je plno), ktory si prichadzanie autom rozmyslia, pridu verejnou dopravu alebo sa este viac na dochadzanie rozsiri carpooling. Takisto pokial vies ze nezaparkujes, budes viac rozmyslat nad nutnostou/vyhodou/nevyhodou vlastnit auto. Zaroven to spopularizuje spoplatnene garaze a budovanie garazi na sidliskach - kto by za ne teraz platil, ked mozes zdarma zaparkovat hocikde po chodnikoch, takze napriek zamerom a prieskumom sa doteraz nebudovali. A cuduj sa svete ako obyvatel Stareho mesta zanho platim, zatial 10Eur/rok, pre zladenie park.politiky to bude 39Eur co ma nezruinuje a uvedomujem si spolocensku zodpovednost - ano zaberam verejne priestranstvo, mestska cast ho pre mna vymedzuje ako rezidenta. A cuduj sa svete v Starom meste je tych mimo-BA znaciek akosi vyrazne pomenej a zriedka musim ist 'az' za roh a nenajdem miesto na ulici kde byvam... a nestrajkujeme, ten system funguje roky a dobre uz teraz, jedina jeho mensia chyba je existencia dvoch prevadzkovatelov a teda dvoch zon z historickych nedobytnych zmluv (BPS zmluva).
 
mínus indicator plus

 

Presne toto som si hovoril vcera na Sasinkovej - usek od novostavby vedla policie az po krizovatku so Straznickou prechadza zmenou povrchu. Len zial na rozdiel od Stevcika, ktory uz pri prerabkach celistvych usekov ulic presiel na dlazdenie, na Sasinkovej sa veselo betonuje a nasledne valcuje ten drsny kamienkovy cierny asfalt ci co to je... Nech zije Aufrichtova, ktoru nam tu cert bol dlzen.
 
mínus indicator plus

 

presne toto sa malo stat uz davno - zuzovat jazdne pruhy aby vodici podvedome jazdili pomalsie/bezpecnejsie. Pokial tu budeme mat stvorprudovky div ze nie dialnicnych sirok, tak sa bude jazdit rychlo. Vacsina Viedne je riesena zuzenymi pruhmi. Nasledne by nemuseli byt na Ruzinovskej znackami vynutene 40ky pricom sa aj tak nedodrzuju, nejazdilo by sa po Trnavskej 70 a podobne. Na Vajnorskej by pohodlne vznikol popri parkovacom pruhu aj cyklopruh az po Novu Dobu a po zuzeni pruhov snad az na Zlate piesky (v celej dlzke az po Zlate piesky je 50km/h, pricom menej ako 60kmh sa tam nejazdi, preto su tam kazdu chvilu policajti... pricom riesenie je take jednoduche, nepotrebujeme jazdne pruhy kde sa pohodlne predbehnu este aj kamiony. Lave pruhy zuzit na minimalny rozmer, prave ponechat sirsie ale tiez zuzit a pokojne zriadit na ziskanom priestore cyklopruh alebo ich spravit sucastou toho sirsieho laveho pruhu (ako na zahradnickej). Prirodzene sa zacne dodrziavat rychlost... Naco je tiez Bajkalska s 50kou v celej dlzke takou dialnicou pricom cyklotrasa je vedena chodnikom cez 250 obrubnikov. Toto je skvela moznost synergie - zuzenie pruhov - pomalsie jazdenie + ziskanie priestoru pre masivny cyklorozvoj. A z vacsej casti stacia ozaj len peniaze na 'prekreslenie ciar'. Nasledne pri rekonstrukciach sa uz mozu realizovat celofarebne oddelenia ci rozne nivelety. Funguje to vsade, len u nas to stale niekto neobjavil alebo len nenasiel odvahu. Podobne ako 'zakrutove' stredove ostrovceky na vstupoch do rakuskych dedin - podvedome vynutenie si spomalenia na 50kmh - aka je pravdepodobnost ze ked uz raz spomalim budem v dedine znova prilis zrychlovat? Na SK sa stale inspirovalo len malo obci ale aspon nejake. PS: Som oboje, aj (takmer) denny sofer, aj 'odvazny' cyklista v autopruhoch (vyhybam sa chodnikom).
 
mínus indicator plus

 

Dochodcov aj so studentami vozi Orban zadara? 2/3 naroda? Kde je taka krajina? Madarsko s tym neporovnavaj lebo sa to tyka nanajvys dochodcov...
 
mínus indicator plus

 

Za danych podmienok - 2/3 cestujucich na trati (dochodcovia a studenti) politicky zadarmo ako jedina krajina Europy (s cim sa este snazili vyrovnat) a na tu zostavajucu 1/3 platiacich cestujucich ti este politicky a nie ekonomicky jeden trulo nasilu natlaci len tak z principu statnu konkurenciu, o ktorej aj ten trulo vopred vie ze im bude musiet (z tvojich dani) vykryvat straty prinajmensom v prvych rokoch, tak by si neurobil nic ine... Naco budes bojovat s veternymi mlynmi a niekoho osobnou nepriaznou, nadalej zo svojho vykryvat svoju stratu, ked tie vlaky co fyzicky mas bez vacsich starosti ci obstrukcii mozes presunut na medzinarodne, cize politicky a dotacne nezdeformovane trate do Prahy? Naco sa tam bude silou mocou drzat pri doslovnej averzii vedenia statu a este aj bojovat o kazdeho cestujuceho so statom? A doplati na to len penazenka vsetkych slovakov - cestujucich pre drahsie cestovne, aj necestujucich pre dane minute na vykryvanie straty... a pri vyssom cestovnom sa zas len bude viac jazdit autami, aj vodicov si RJ dokazal ziskat nizkou cenou... potesit sa mozu akurat tak trulovi spriaznene sukromne zeleznicne opravovne, ze zas budu zakazky...
 
mínus indicator plus

 

ked je priepustnost krizovatiek na hrane aj za beznych okolnosti a staci jedna nehoda aj v lete, tak aj spomalenie prudov dopravy podvedome opatrnejsou jazdou za vacsich dazdov alebo v snehu hoci len o 10% sposobi upchavanie vo vsetkych smeroch a aj nadvaznych krizovatkach a kolaps je na svete... co asi na vidieku az taky problem nebude, chapeme uz, ci len kopnut si vzdy treba?
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME