Štvrtok, 5. december, 2019 | Meniny má Oto

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: yak
1>
mínus indicator plus

Unik nebezpecnych latok?   Unik nebezpecnych latok?

Fotka, ako ich nakladaju do sanitky, je ilustračná, či niesli na bicykli a v košíku vzorky rádioaktívneho uránu?
 
mínus indicator plus

ok   ok

To som nevedel, dava to zmysel. Dakujem.
 
mínus indicator plus

zmysel   zmysel

No veď a preto sa pýtam, prečo to tak je. Lebo tým pádom, ak tú vyhlášku interpretujem správne, keď ten vozík je odpojený, tam tam to zariadenie nesmieš mať. Takže musíš aj tak všetky tie skrutky odskrutkovať ležiac pod autom nie? Máš produkt, ktorý ti umožňuje ľahké pripojenie a odpojenie, ale nemôžeš tú vlastnosť využiť, lebo ti to zakazuje vyhláška. Keď príves odpojíš, musíš odmontovať aj celé zariadenie, nie?
 
mínus indicator plus

ano   ano

pytam, nerozumiem tomu
 
mínus indicator plus

zmysel   zmysel

Aký je inak potom vlastne zmysel existencie tej "gule", ked nemôže byť namontovaná na aute v situácii, že neťahá prívesný vozík? Ja som vždy myslel, že je to práve kvôli tomu, že to má uľahčiť a urýchliť odpojenie vozíka a následnú jazdu bez neho nie? Keď musíš odpojiť vozík od gule a potom ešte celé zariadenie odmontovať od auta, prečo potom nie je celé také zariadenie aj s kĺbovým spojom súčasťou vozíka a ja by som ho len primontoval / odmontoval skrutkami resp. iným systémom na auto.? Alebo je to len kvôli tomu, že ten "samec" je štandard a každý vozík ide "nastoknúť" presne na ten typ?
 
mínus indicator plus

mozno   mozno

Mozno je to, ako hovoris, ale pozor na to, ze v tych chudobnejsich krajinach casto ani ludia nechodia za doktormi, takze tam tych depresii moze byt rovnako, len nie su diagnostikovane ako depresie.
 
mínus indicator plus

riešenie?   riešenie?

Tak či tak budeme musieť nájsť spôsob ako "financovať starobu". Či riešenie vidíš v tom pretekať sa s celým svetom v robení deti a premnožiť sa na Zemi ako kobylky?
 
mínus indicator plus

100   100

Mám bicykel (z bazára) za 100 EUR. Starý mestský. Jazdím celoročne, leto, zima, sneh, dážď. Servisujem ho sám a určite potom treba investovať do nových dielov a podobne...na drahšom bicykli a už vôbec nie na bicykli za 7tis. (stačila by akákoľvek tisícka v sume) by som asi veľmi nebol motivovaný chodiť do mesta, do obchodu a kamkoľvek, kde ho môžem zamknúť. Asi by som sa na naň musel stále chodiť pozerať. Myslím, že je lepšie mať čo najlacnejší bicykel na dopravu po meste + ak ma cyklistika baví, kúpiť si niečo poriadne na šport.
 
mínus indicator plus

Parkovanie a cyklistika   Parkovanie a cyklistika

Pridávam sa. Majiteľ auta vlastne mení úlohy. Môže sa dočasne stávať "jazdičom" alebo "parkovačom". Ja osobne mám auto, ale počas týždňa chodím do práce výhradne na bicykli. Auto mám zaparkované pod domom, pretože práve preto ho mám - aby som ho mohol, keď treba, použiť a nemusel dojednávať požičiavanie alebo byť závislý na MHD, alebo ho ísť hľadať na koniec mesta na záchytné parkovisko. Keďže auto už vlastním, spoplatnenie / obmedzovanie parkovania ma len poškodí a mesto nijako neocení, že do práce a do obchodu chodím na bicykli. Bude ma to naopak motivovať sa častejšie z "parkovača" stávať "jazdičom" prerože keď už auto vlastním a musím zaň platiť, keď stojí, som motivovaný ho využívať viac. Myslím, že všetkým obyvateľom mesta by prospelo práve to, keď je moje auto zaparkované, pokojne aj na chodníku, ak sa tam nechá 1.5 metra. Myslím, že chodci aj mamičky s kočíkmi a ktokoľvek iný ocenia viac zaparkované auto, s ktorým sa jazdí výnimočne, než znečistené ovzdušie.
 
mínus indicator plus

vplyv na mužnosť   vplyv na mužnosť

Vplyv na mužnosť bol pozorovaný, ale dotyčný vypil rádovo denne 1.5 - 2 litre sójového mlieka. To už považujem za extrém. Pri takýchto normálnych množstvách je to úplne v pohode.
 
mínus indicator plus

účtovníctvo a software   účtovníctvo a software

Softvéru na účtovníctvo, aj jednoduchého aj malého, aj zadarmo, existuje dosť. Účtovníctvo sa dá viesť aj na papieri, v Excei, LibreOffice Calc keď už sme pri tom. Podstatou ale je sa vyznať v zákonoch, záväzných nariadeniach, mať prehľad v zmenách a povinnostiach a to ti ten softvér veľmi nezabezpečí. Obávam sa však, že ani keby zabezpečil, nepomohlo by to, lebo tuším, že to schvália tak, aby si SZČO ani firma, ani jednoosobová s.r.o. nemohli účtovníctvo robiť sami. Jednak je cieľom podľa mňa zaviesť daľšie skryté dane (poplatky za účtovnícke licencie, ktoré by potom museli nepriamo cez účtovníkov platiť všetci podnikatelia) A po druhé, keby nezakázali ľudom robiť si účtovníctvo samým, tak jednoducho ti niekto bude robiť za peniaze len poradenstvo a oficiálne si každý účto bude ďalej viesť sám, čiže podľa mňa sa dajú ľudia efektívne ozbíjať len tak, že zakážeš im samým si robiť účto.
 
mínus indicator plus

sami sebe uctovnikmi   sami sebe uctovnikmi

Som inak zvedavý, či to nevymyslia tak, že ani sám sebe si človek nebude môcť robiť účtovníctvo (SZČO, jednoosobová sro) a bude si na to musieť povinne najímať niekoho z pripravovanej "komory". Tuším tam takýto nejaký zámer.
 
mínus indicator plus

suhlas   suhlas

Ja používam bike na 90% dopravyv BA, zvyšok auto a 100%ne súhlasím s príspevkom. Úroveň MHD v Bratislave je tak, že aj keď je ráno daždivo, radšej idem do práce na bicykli.
 
mínus indicator plus

;)   ;)

Ja by som este vo fejtonovom duchu pridal, ze ja som kupoval bicykel len tak z druhej ruky od typka, co si ho doviezol z rakuska, takze ja som neplatil ani tu DPH .)
 
mínus indicator plus

ano presne to   ano presne to

A aby sme boli presni, ak teda ho povazujes za cloveka, Je to zabitie, nie vrazda. Nie je cielom zabit plod / cloveka,. ale chranit si vlastnu integritu. A ano zabil by som ho, resp. nechal zomriet, pretoze bez mojho tela neprezije. A mojim cielom by bolo zbavit moje telo votrelca, nie ho zabit. Pochybujem, ze ak raz najdu sposob, akym preniest ten plod z jedneho tela do druheho, budu sa pro-life aktivistky dobrovolne ponukat, ze ony si to zoberu na seba. Aj ked..mozne je vsetko.
 
mínus indicator plus

pro-choice argument   pro-choice argument

Co hovorim anti-choice cloveku, pre ktoreho je to zabitie cloveka. Tabu, ktore sa malo ludi odvazi pouzit je to, ze tehotenstvo casto zenam znici zdravie. Vytahane brusne svalstvo, problemy s udrzovanim mocu, cukrovka, chrbtica, riziko trvalej neplodnosti a mohol by som pokracovat. Ak je blizko teba niekto, kto je v ohrozeni zivota, ci uz si clovek, alebo zachranar, ma povinnost tvoj zivot chranit, ale nie na ukor svojho vlastneho zdravia. Ak si mam vybrat medzi tym, ci mojim pricinenim niekto zomrie, alebo ho zachranim, ale pridem o ruku, radsej ho necham zomriet. Sam nepovazujem plod za cloveka, ale ak ho niekto za cloveka povazuje, nevidim dovod, preco by nejaka zena mala obetovat vlastne zdravie, aby zachranovala zivot niekoho, pricom do situacie, ze ten zivot moze zachranit, bola strcena nedobrovolne.
 
mínus indicator plus

semafory   semafory

Nie vždy. Keď ti na semafore stojí kolóna, bike ju obehne a na zelenú potom vyráža ako prvý, kým v aute musíš na príklad niekoľko zelených čakať, kým sa dostaneš ku križovatke. Bike zo seba tiež môže rýchlo spraviť chodca a keď na prechode vedľa je zelená, môže ho prejsť ako chodec. Toto je ale taká šedá zóna, tu by sa patrilo zosadať, aby bolo šoférom jasné, že sa k nemu majú správať ako k chodcovi. Pre mňa, keď šoférujem auto nie je problémom na ceste cyklista, ale cyklista, ktorý buď nedodržiava pravidlá, alebo sa veľmi rýchlo "mení" z chodca na cyklistu a opačne. Ja chodím do práce na biku a snažím sa takto šoférov nestrašiť. Ale samozrejme, zosadať na prechodoch, keď cyklocesta križuje cestu, alebo ide cyklista po chodníku (čo mimochodom môže), je blbosť, to by nemalo zmysel chodiť na bicykli.
 
mínus indicator plus

jazda cez prechod   jazda cez prechod

Uznávam, máš pravdu v tom, že cyklisti, pokiaľ idú po ceste, musia rešpektovať rovnaké pravidlá ako autá. Veľa jazdím autom a preto viem, že keď som na bicykli, najhoršie, čo pre vodiča je, keď sa cyklista striedavo správa ako auto / chodec, prípadne nerešpektuje dopravné značenie, semafory... Na druhej strane jazda cez prechod, jasné, že zastavím, alebo spomalím, ale keby som mal bicykel cez každý prechod tlačiť , môžem ho rovno nechať doma. Ty tiež nevystupuješ z auta a netlačíš ho. Hlavne keď ide cyklocesta cez prechod, tak by bola hlúposť zosadať. Viem, že to znižuje bezpečnosť a autu potom nemusí byť jasné, či je cyklista v tej chvíli dopravným prostriedkom alebo chodcom, ale to by malo riešiť značenie (prechod [aj] pre cyklistov), s vodorovným značením, aby sa nezrážal s chodcami a zvislým pre autá.
 
mínus indicator plus

riziko :)   riziko :)

A aby sme boli presni, tressilian este hovori, ze ked take nebezpecne veci, ako jazda autom robis preto, ze ta to zivi, tak je to vlastne ok :) Cize keby liezol za prachy, aby zivil rodinu, tressilian ho bude vyzdvihovat do vysin. Len sa obavam, ci tato diskusia povedie niekam inam, nez k poriadnemu flejmu. Neviem o sportoch, ktore by boli o tom, ze by si niekto nieco dokazoval. Skor o ludoch, co si nieco potrebuju dokazovat. Napriklad si dokazovat svoju vlastnu pravdu na internete. Nikto si nesada do auta, nejde na hory, ani nezapina kuchynsky mixer s tym, ze sa pri tom planuje zabit, pricom s trochou nadsazky je miera rizika tych cinnosti porovnatelna.
 
mínus indicator plus

tetovanie vs. svaly   tetovanie vs. svaly

Niekto spoznaju byvalych vaznov podla tetovani, v Brazilii podla kvadricepsov a lytok :)
 

1>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME