Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Zoznam príspevkov používateľa: Tomáš Benedik
1 >
mínus indicator plus

Vcelku súhlas a pekne fotky   Vcelku súhlas a pekne fotky

Zapadniarovi trochu potrva kym si.na cinu zvykne. Aj ja som sa nad tymito vecami niekedy pozastavoval a nervoval, ale treba si proste uvedomit ze iny kraj iny mrav a viem si predstavit ze aj Cinania su mnohým pri navsteve európy zarazeni. To pluvanie vsak skor vidiet na uliciach ako vo vlakoch a v rychlovlakoch to ludia nerobia (akurat som raz videl typka vojst do rychlovlaku so zapalenou cigaretou). Tato bezprostrednost ma vsak na Číne tak fascinuje, nikto nic neriesi. Ak si este nebol, tak odporucam zapad sichuanu a yunnanu - to.ie uplne ina cina, malo ludi, vela miesta, klud.
 
mínus indicator plus

Ved kludne komentuj   Ved kludne komentuj

Ale vzdelany clovek reaguje vecne ;)
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
05.11.2019 16:31 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Bol som na najvacsom zhromazdeni v ten   Bol som na najvacsom zhromazdeni v ten

Den. Nie som zurnalista aby som vyhladaval najvyeskalovanejsie situacie, tie sa pravdepodobne v ten den odohrali, ako pisem, v North Pointe. Len tvrdim, ze masova demonstracia nepovolena uradmi sa asi tri hodiny obisla bez akychkolvek stretov, pochybujem ze by sa takato nepovolena demonštrácia tolerovala napr. na Slovensku. Aj ty by si sa mal nabuduce radsej sam pozriet ako demonstracie v HK prebiehaju a spoliehať sa menej na nejake stránky. To mozes robit aj zo Slovenska ;) Pozdrav z Činy!
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
05.11.2019 16:26 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Pre tych pomalsich   Pre tych pomalsich

Ze "nedemokraticky" zakaz zahalovania tvare pocas demonstracii je akceptovany v mnohych demokraciach sveta. Mimoriadne blby je tvoj komentar, ak mevies reagovať vecne :) Cus
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
05.11.2019 16:17 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Mohol si to potom radsej vynechat   Mohol si to potom radsej vynechat

Ani Slovákom by sa nepacilo, ak by niekto napisal ze bratislava je kriminalne mesto, sice tam nikdy nebol, ale cital o tom, a preto tam nechce ist.
04.10.2019 4:33 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Inac pravdepodobne presadia zakon   Inac pravdepodobne presadia zakon

Proti zahalovaniu tvare pocas demonstracii. A keby ste sa rozculovali ze je to.nedemokraticke tak: An anti-mask law in the United States can be traced to 1845, when tenant farmers wore disguises to attack law enforcement officials. In 1965, the law in some states was updated to prevent masked gatherings of two or more people, except in the case of masquerade parties. Canada approved a bill in 2013 to forbid people from covering their faces during a riot or unlawful assembly. The offence carries a maximum sentence of 10 years in jail. Since the 1970s, various European countries enacted laws banning people from wearing masks to hide their personal identity at public events. As the full-face veil won by Muslim women became a hot-button issue across Europe over the past decade, France was the first European country to ban burkas, niqabs, balaclavas, hoods and other such items in public places with a law that took effect in 2011. Those who violate the law can be fined up to €150 (US$166).
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
03.10.2019 13:01 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

V hongkongu son bol pocas protestov   V hongkongu son bol pocas protestov

Aj na proteste mal som ma sebe cierne triko a bolo to v pohode, dnes by to bolo asi riskantnejsie, potom som siel do ciny prave v nedelu a bolo to v pohode takisto mam peciatky z taiwanu, vsimol som si ze Američana predo mnou odviedli policajti, v takychto situaciach som rad ze mam pas Slovenska, bezvyznamnej krajiny, ktoru tu nik nepozna :) Zaujimalo by ma od koho si sa dozvedel ze by radi videli vladnut taiwansku vladu nad cinou, to by ma fakt zaujimalo. Mne sa totiz pravidelne v cine dostava odpovedi typu, vobec ma to nezaujima, mna zaujima len ako zarobit viac peňazí, alebo (hlavne v pripade otazky Taiwanu) sa ludia strasne naštvu, dokonca som bol unfriended pretoze som dal status ze som sa vratil do svojej oblubenej KRAJINY taiwanu 😁 Inac skvele napisane!
 
mínus indicator plus

Takze v Manile a Jakarte si nebol   Takze v Manile a Jakarte si nebol

Aj tak vsak nemas problem tieto mesta skritizovat. Ja som v Manile bol asi tyzden (vybavoval som viza do Ciny) zil som v noclaharni zo 100 ďalšími filipincami nik ma neokradol, siel som aj do slumov odviezol sa podomacky vyrobenou drezinou ktoru prevadzkuju bezdomovci a zijem. Navyse taketo zaxitky su navzdy. Naco budem chodit objavovat objavene a stretavat kopu turistov ako tomu je v Bangkoku alebo Tokiu? Seoul a Vladivostok suhlasim
03.10.2019 7:48 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Dohodu ma dodrzovat   Dohodu ma dodrzovat

Ano, suhlasim, ale co maju dodrzovat? Ved oni tvrdia ze vsetko dodrzuju a o vseobecnom prave byt voleny nie je v dohode s britmi ziadnej reci, doslova sa tam pise ze hongkongska vlada priamo spada pod vladu v pekingu. Postrielat? Nemyslim, ale budu dalej robit to co teraz, potichucky menit veci na svoj obraz. Ako vravim som na strane Hongkongu ale ich poziadavky su nerealisticke a nikdy sa neuskutocnia. Ved ano, sam v clanku vravim ze pre HK je respekt pre Cinu cistou utopiou. Ale ako podla vas toto cele skonci? Lebo ja nevidim ani jeden mozny scenar ze by boli poziadavky demonstrantov uplne vypocute. Takze sme v bezvychodiskovej situacii kde cina sa HK nikdy nevzda a zaroven HK sa nikdy nepozvoli stat plnou sucastou Ciny.
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
03.10.2019 6:54 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Netvrdim ze ho cina znici   Netvrdim ze ho cina znici

Ale zrobi to co spravila s vnutornym mongolskom tibetom a xinjiangom, nastahuje tam svojich ludi co sa vlastne uz deje. Sam som zvedavy ako to skonci, treba si uvedomit ze nie cely Hongkong je proti Cine, ved z Ciny mnoho ludi v hongkongu zije, mesacne cinu navstivia 4 miliony cinanov - 3/4 celkoveho turizmu nehovoriac o samotnom biznise. Takze ano, Hongkong musi nieco dokazovat Cine imac ho Cina pohlti a vsetci sa tomu budeme prizerat, pretoze pre zapadne mocnosti su peniaze dolezitejsie ako principy, uznavame Cinu a nie demokraticky taiwan - ako priklad. Pozdravujem
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
03.10.2019 6:44 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Ste vy alebo slovensko   Ste vy alebo slovensko

Sucastou komunistickej diktatury? Lebo Hong Kong nim Je, sice s výraznou autonomiou, ale aj ta sa skončí o niečo cez 20 rokov. Zamýšľal sa niekto nad tym co bude potom? Snad neočakávajte, že Čína Hong Kongu nechá svoje doterajšie výsady ak sa im tam ludia budú burit tak ako teraz. Preto si dalej stojím za tym, že tadiaľ cesta nevedie. Možno sa mýlim a bol by som tomu rád.
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
25.09.2019 15:07 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Toto sú proste totálne bludy   Toto sú proste totálne bludy

.
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
25.09.2019 14:59 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Vďaka za do ty prispevok   Vďaka za do ty prispevok

Priznávam tiez som.sa nechal uniesť po tom ako som na sme videl rozhovor s nejakým učiteľom ktorý sa bojí chodiť ma protesty aby čínske médiá nepoužili jeho na odôvodnenie ze cudzie sily si za protestanti. Cudzincov je na protestoch vela a protesty aspon tie normalne nie sú vôbec nebezpečné, skôr naopak. Nechcem si predstaviť čo by sa dialo ak by sa podobné nepovolené demonstracie konali u nás. Máte pravdu v tom, že čína súhlasila s princípom jedna krajina dva systémy vrátane práva byt volený. Sice to je jedným s bodov za ktoré demonštranti bojujú, avšak to tam.počuť nebudete. Počuť budete o boji za nezávislosť a o revolúcii. A k tomu nikdy nedôjde, pretože Čína sa Hong Kongu nikdy nevzdá. Ja by som nechcel byť na strane Hong Kongu, na rozdiel od Taiwanu sa oni nemajú ako proti Cine brániť, a preto si dalej stojím za tým, že tadiaľ cesta nevedie. Hong Kongu držím palce ale neverím, že sa takto niečo zmení. Prečítajte si k tomu komentáre South China Morning Post. Odporúčam.
Reakcia k téme: Na proteste v Hong Kongu
25.09.2019 14:13 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Presne tak   Presne tak

Ak chcem ist do hor ma turu, predsa sa nebudem vuezt lanivkou ale pekbe si to odslapem. Vybavene
 
mínus indicator plus

Sice som.nebol v Mjanmarsku   Sice som.nebol v Mjanmarsku

Nemyslim si vsak ze to tam je taky extrem hlavne co sa tyka miest kam chodia cudzinci ( sam si povedal ze do.niektorych lokalít sa cudzinec ani nedostane). To s tou chudobou som počul aj o Laose, sam som vsak taky dojem nemal, ľudia proste ziju po vacsine na dedinach, maju svoje pole, zbieraju plody lesa a vyziju. Okrem toho vacsina cudzincov ktoru som stretol v JV azii bud v Mjanmarsku bola alebo sa tam chystala takze si nemyslim ze to.tam je divocina ako.hovoris... V Indii som pochopil ze nie je chudoba ako chudoba. Hlavne v krajinach kde je teplo celorocne je zasadny faktor chudoby otazka dostatku jedla a vody. Kopa Indov zije na ulici a vobec to nevyzera ze by ich to nejako trapilo. Rad si vsak prečítam.pokracovanie.
 
mínus indicator plus

odporucam sledovat   odporucam sledovat

https://bonbast.com/ tato ukazuje realny kurz v krajine, momentalne je kupa miestnej meny na 1EUR=150700rialov
Reakcia k téme: Rozporuplným Iránom
28.03.2019 13:51 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

presne ako vravi diskuter nado mnou   presne ako vravi diskuter nado mnou

Kurz v poulicnych zlatnictvach a zmenarnach je 1EUR=150.000 rialov, oficialny kurz je 3x nevyhodnejsi. Takze si celkom prerobil...
Reakcia k téme: Rozporuplným Iránom
28.03.2019 13:48 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Uz som to tu raz pisal   Uz som to tu raz pisal

Nasetrene mam dost aj na to, aby som mohol konvencne cestovat po svete 1-2 roky, tento sposob cestovania si vyberam dobrovolne, lebo je pre mna ovela zaujimavejsi a svojim citatelom sa snazim podat namiesto opisu muzei a hotelov skor opis beznych ludi a svojich vlastnych, hlbsich skusenosti. Ceresnickou na torte je len to, ze svoje tazko zarobene peniaze si necham na neskor - ci to je dlhsie cestovanie alebo usadenie sa niekde. Nemusis so mnou suhlasit a a ak sa ti clanky nepacia, mal by si si precitat nieco od tych spravnych cestovatelov (je ich dost na Slovensku), ja sa prave snazim robit nieco, o com zatial pisal ba Peter "Hogy" Hoferek, za to v zahranici je mne podobnych cestovatelov kopa...
Reakcia k téme: Japonsko V - ostrov Kjúšú
19.01.2019 2:10 | Oznám správcovi
 
mínus indicator plus

Rad si t blog precitam   Rad si t blog precitam

Som zvedavy ci to budes zverejňovať pod svojim skutocnym menom ;)
11.01.2019 15:31 | Oznám správcovi
 

1 >

Najčítanejšie na SME