Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Znalosti žiakov z matematiky sa podľa učiteľov zhoršujú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Vela problemov ale nie neriesitelne.

Clanok ( spravne) poukazuje na to ze problemov s vyucbou matematiky je viacero druhov. Niektore sa daju riesit lepsim zorganizovanim uciva, jeho modernizaciou. Ale ani toto nie je zadarmo. Hotovi odbornici - taki co by vedeli "preorat" ucebne osnovy a metody z neba nespadnu. Za tym su roky kvalifikovanej prace metodologov. A ta musi byt tiez zaplatena. Sorry.

Predpokladam ze sa tu ozvu kompetentnejsie osoby nez ja. Takze len na odlahcenie, ako sa zabavaju mladi studenti pri vyucbe computingu... Asi si to viete predstavit - neborak ucitel computingu je chudak prenasledovany ziakmi-tvrdymi hackerami, ktori vedia viac nez on. Otvaraju mu okna, ktore ked chudak chce zavriet ovori sa mu este viac dalsich. Zavola na pomoc riaditela, ktoremu sa otvoria dalsie okna, tie krute deticky vedia viac nez systemak skoly...




 

Neprecenuj ziakov

Pred x rokmi boli moji spoluziaci taki, ako opisujes, sikovnejsi, nez ucitelia, ktori boli vlastne matikari poziadani, aby ucili inf. Dnesne deti sa v drvivej vacsine vedia na pocitaci dobre hlavne hrat hry, hladat na internete kadeco, chatovat...
 

Chatovacie deticky


Ano, ano mas pravdu, od chatovania, ci nahanania pandrlakov po obrazovke este nikto nezmudrel.
Ale proti tomu je lahka pomoc - rodicia maju odmietnut dietatku robit domacich systemakov a maju nechat komputer na dietatku - netreba stracat nervy ked sa decko zacne vrtat v pocitaci.
 
Hodnoť

 

A slovensky uz nevedia vobec.
 

 

a to nehovorím, že nevedia ani po slovensky
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Slovencina je svetovy IT jazyk

Sloencina je sice svetovy IT jazyk,ale jazko(pa)vedci ju prznia tak, ze je nepouzitelna

dokaz pri loade distrowatch-u mas stale anglictinu, spnielcinu, francuzstinu, nemcinu,slovencinu a japoncinu a posledny jazyk a meni
1.
[English] • [Spanish] • [French] • [German] • [Slovak] • [Japanese] • [Chinese Simplified]
2.
[English] • [Spanish] • [French] • [German] • [Slovak] • [Japanese] • [Arabic]
3.
[English] • [Spanish] • [French] • [German] • [Slovak] • [Japanese] • [Hindi]

http://distrowatch.com/

ad Ladislav Bodnar, Czechoslovakian born South african living in Taiwan, urobil pre Slovensko viac ako cela SNS aj so Slotom
 
Hodnoť

Nie som síce kompetentnejšia,

ale vyjadrím sa - podľa mňa sa deti na ZŠ učia priveľa zbytočností - aj v matematike. Je v poriadku, ak dostanú základy, ale načo sa napríklad dieťa, ktoré je zjavne zamerané napríklad na históriu, miluje dejepis, má trápit s matematikou / a ešte je aj dyskalkulik/. NIKDY v živite nebude počítať zlomky, či rysovať si trojuholníky ... Som sa zmenu osnov a za modernejšie metódy vyučovania. len sa obávam, že nestačí tie osnovy a metody vymyslieť na ministerstve. Nebude mať kto podľa nich učiť, lebo všetci už zutekali. Zostávajú učiť len tí, ktorým je to jedno, alebo vovzácnych prípadoch aj výnimky, ktoré to skutočne baví, bez ohľadu na všetko negatívne, čo práca v školstve prináša - ale tých je málo!!!
 

 

Nikto nezutekal ... vela ucitelov by chceli ucit ale nemaju kde pretoze pocet deti na skolach sa zmensuje a tym aj pocet potrebnych ucitelov ...
 

 

no neviem... moja sestra skoncila aprobaciu slovensky jazyk, francuzsky jazyk a musi ucit okrem tychto predmetov zemepis, dejepis, telesnu, obciansku kvoli nedostatku ucitelov...
 

 

To nie je preto , že je nedostatok učiteľov, ale preto aby si naplnila úväzok, pretože každý učiteľ musí odučiť určitý počet hodín a ak je málo tried nedá sa to naplniť. Preto sa to láta ako sa dá. Tak to potom aj vyzerá keď učí to čo neštudoval .Poznám prípad keď učí dejepis telocvikár a len odpisujú z knihy.
 

jasne jasne

ale fakt , ze je menej deti by sa mal konecne zuzitkovat v tom, ze v triede bude 16-20 ziakov... Vtedy moze ucitel ucit kvalitne a moderne.... ked mu ich tam sedi 35 v malych laviciach namackanych na sebe (lebo trieda je mala) - TAZKO SA UCI... mozte zabudnut na individualny pristup...

na SK ponam skoly, kde sa konecne tesili, ze im klesli posty ziakov v tiede pod 25... ucitelia ucili po novom a mali aj lepsie vysledky... Nejaky ekonom na ministerstve vsak povedal, ze je to neekonomicke, skolu zrusili a deti zohodili do inych skol = vysledok, ucitel strati iluzie o svojom povolani, lebo nemoze ucit tak, ako ho to 5 rokov na VS ucili a v horsom pripade pride o zamesnanie... a dalsich X ucitelov v X skolach v meste ma hlavu v smutku, lebo zrazu nemaju ziakov v triede 29 ale 35 (ti , co prisli zo zrusenej skoly...)... Budova skoly za sa par korun preda a este na tom niekto ZAROBI... taka je realita...
 

Nikto nezutekal ...

Som jeden z mnohych matematikarov, ktori usli zo skolstva. Ja konkretne pred 2 rokmi. Ked mi pocitacova firma ponukla 3 nasobny nastupny plat oproti tomu co som dostaval na gymnaziu a ZS s 5rocnou praxou, nevahal som. V sucasnosti je ten platovy rozdiel asi 7nasobny oproti mojim byvalym kolegom. Pokial su 2 ucitelia manzelia, nemaju na vyber a niekto zo skolstva musi odist. Aj ked ma rad vychovu pubertakov a citi to ako svoje poslanie. Ucil som v Petrzalke a mozem potvrdit, ze uroven vyucby ide uz peknych par rokov dolu vodou. Jednoducho preto, ze ucit uz zostavaju vacsinou len ti, ktorych inde nezamestnaju alebo su to fanatici, ktori by to robili aj zadarmo. A na niektorych miestach (zvlast velkych) je skutocny nedostatok ucitelov s praxou. V Bratislave tipujem, ze zostavaju v skolstve priemerne viac nez 2 roky mozno 1-2 absolventi MatFiz alebo PriF z 20tich.
 

ja "ucim"

som presne ten pripad ... som vystudovany ucitel matiky absolvent matfyzu(od nas z 20 absolventov uci iba jedna )...bavilo by ma ju ucit a robil by som to rad ... ale sorry tu to konci.. ja potrebujem aj vyzit...vo financnom sektore zarabam nasobne viac a k uceniu matematiky som sa aj vratil... doucujem kolegom deti... matematiku .. teda zistujem, ze sa vlastne nic zleho na Slovensku nedeje, lebo ucitelov je v podstate dost, ale nie na skolach ale mimo... a zarabaju si popri normalnom plate etse aj doucovanim...:o))
 

 

No to by som chcel vidiet cloveka co nikdy v zivote nepocita zlomky, v dnesnom svete financii, hypotek, poistiek a neviem coho vsetkeho clovek potrebuje nielen zlomky ale podstatne viac dalsich veci, uz ked kvoli nicomu inehu tak kvoli tomu aby ho neoklamali nejaky radobyfinancni poradcovia. Okrem toho poznam kecy o tom, ze naco takemu robotnikovi matematika. By si da divila ako vie robotnik pouzivat matematiku ked Ti vystavuje ucet :-)
.
OK, ak je niekto diskalkulik tak nech bud ide do psecialnej skoly alebo nech je mu venomany specialny pristup v normalnej skole, ale nechces mi predsa tvrdit, ze vsetci co miluju dejepis su diskalkulici. Ja si myslim, ze je nacase skoncovat s pseudohumanistickymi recami o tom ako je matematika nepotrebna. Aj clovek milujuci dejepis sa raz bude rozhodovat aku hypoteku si vezme, ci ma alebo nema brat doplnkove dochodkove, ktora poistka na auto je vyhodna atd atd. Cize uz ked kvoli nicomu inemu tak na to aby neprerobil.
.
Okrem toho matematika nie je tak ani o vedomostiach ako o tom, ze Ta nauci urcite dolezite metody uvazovania
 

?

Presne tak. Neviem, ktory blbec prisiel s tym, ze matematika je prirodovedny odbor (a z toho titulu je vynechana ako povinny maturitny predmet). Matematika je primarne o logickom mysleni a tvorivom prisupe k uloham, ktorym je clovek vystaveny. Zda sa, ze historici nepotrebuju vediet logicky rozmyslat.
 

cením si ...

vašu snahu presvedčiť ma ... nepopieram, že logika a matematika spolu súvisia, ale i tak si myslím, že jej majú na základných školách priveľa, učia ju netvorivo.... ak by jej vyučovanie bolo postavené tak, aby v deťoch budovalo logické myslenie, tak OK. Lenže ja mám pocit, že sa robí všetko proti logike. Mám syna šiestaka a nebyť toho, že chodí na doučovanie, už by asi aj prepadol ... je dyskalulik, takže chvalabohu nemôže prepadnúť.... ale ak niečo nevie, je v staršnom strese z toho, že opäť bude za " blbca", ktorý nechápe učivo. No, často ho nachápem ani ja. A pritim si nemyslím, že by môj syn mal problém s logikou. Skôr naopak :-))
 

matika je dolezitejsia ako ine predmety

To ze sa nieco uci zle nie je dovod to neucit ak chceme hovorit o nepotrebnosti predmetov tak sa zamerajme napr na slovensky jazyk.
Ja osobne mam rad literaturu atd ale ked sa chcete pozriet co clovek v zivote potrebuje tak zistite ze omnoho viac sa potrebuje vediet spravne rozhodnut ako pisat bez chyb. Pisanie bez chyb je sice slusnost(nie vzdy sa mi dari) ale spravne rozhodnutia, posudenia situacie, odhady, aj pochopenia roznych formulaci a to nie len zakonov je klucove. O tom celom su casti matematiky od pravdepodobnost, statistiky po obycajne zlomky. Ked sa clovek pomyli v y/i je to blbe ak si zle zrata uroky v nebankovom subjekte alebo neodhadne ryziko moze to vies k uplne inym dosledkom. A takychto veci kde vsade je matematika v zivote sa da najst poriadne vela. Len obycajne zle zratanie spotreby materialu moze byt nakladne. Ale to nie je len o peniazoch. Pod matematiku patria aj postupy pre analyzu akejkolvek situacie v zivote, spravne vyhodnotenia, kontrola podmienok pri pouziti nejakej teorie (napr obycajneho vzorca s obmedzenou platnostou). Numericke aproximacie kriviek pre odhad vyvoja nejakeho javu(mam si zobrat pozicku teraz alebo nie). Samozrejme ze na vsetko su aj profesionaly ale tym treba po prve zaplatit a po druhe rozumiet - tomu vysledku.
 

?

Ja som absolutne spokojny s tym, ako sa moje deti ucia matiku. Iste, v prvych rocnikoch si museli odskakat memorovanie (resp. nemuseli, len bez toho memorovania sa neda popuzivat prave ta najelementarnejsia matematika nevyhnutna pre zivot - napr. vediet si spocitat, ci mi spravne vydali v obchode). Ale teraz riesia prave ulohy, ktore vyzaduju myslenie.
To s cim nie som spokojny, je prave vyucovanie dejepisu, zemepisu a pod. Nic nez idiotske memorovanie faktov, ktore o par mesiacov zabudnu. A nedavno mala dcera dokonca fyzikara, ktory aj fyziku vyucoval tymto sposobom, islo ma roztrhnut od jedu. A samozrejme na prd je na ZS vyucovanie cudzieho jazyka, ale to je ina story.
 

Nemozem suhlasit

Napriklad take zlomky pouzivas v zivote skoro kazdy den, len si to neuvedomujes. Ved zlomok je vlastne obycajne delenie. To ze sa ti to zda ako dve veci znamena len to, ze si to nepochopila a nie to, ze je to zbytocne. A tam je problem. Matika sa u nas uci stylom memorovania a nie chapania.
.
Podla mna ma matematika aj velky prinos k tomu, ako clovek rozmysla. Matematika uci cloveka logicky a racionalne mysliet.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME