Navýšenie ceny stavby o zmenu DPH nemá absolútne žiadne opodstatnenie. Ide o DPH na vstupe ktoré platiteľ síce zaplatí ale obartom si ho odčíta od povinnosti.
DPH na vstupe zaplatí každý podnikateľ svojim dodávateľom napr. v cene za materiál, energiu, služby a pod. Od obstarávateľa (investora) dostane uhradenú DPH na výstupe. Rozdiel buď zaplatí alebo si uplatní na daňovom úrade. Investor (Metro a.s.)ale peniaze na DPH, ktorú platí svojmu dodávateľovi, musí mať. V konečnom efekte sa tieto peniaze vrátia naspäť do štátneho rozpočtu.
Dodávatelia stavby most postavia za cenu na ktorú sa zaviazali v zmluve o dielo. Patrí im však iba 61 % rozpočtu stavby. Zvyšok odčerpáva investor (výkup pozemkov, príprava územia, stavebný dozor, projekty a pod.) a štát formou DPH. Až po odkrytí terénu sa zistilo, že neboli dostatočne zmapované všetky inžinierske siete, objavili sa nové, o ich prekládke musel investor rozhodnúť, museli sa vypracovať a schváliť projekty a to čiastočne posunulo termíny. Keby sa malo urobiť len to čo bolo v pôvodnom projekte tak nič nemešká.
Na Slovensku by Teri odpojili po 3 mesiacoch.