Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Honda e ide do predaja s luxusnou výbavou a smelou cenou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Honda tak ako vzdy...

Uz Roky vedla ...
 
Hodnoť

 

to su tie eufemizmy.
golfovy vozik s dvomi obrazovkami a plnym vedrom zbytocnych asistentov za 36 tisic, je smela cena.
nie je. je to absurdna cena, odtrhnuta od reality.
 

 

a potom sa cuduju ze o male mestske vozidla nieje zaujem ked tomu urvu takuto cenovku :-/
 

 

Automobilky celé roky skúšajú predávať drahé mini autá pre bezdetných trpazlíkov (Peugeot, Zoe, ID.3 za 40 – 50 tis.!), napchávajú do emobilov všelijaké extra vybavenie, namiesto toho, aby pomohli klíme a hodili na trh jednoduchý emobil veľkosti Oktávie kombi za 10 – 15 tis. Je to ignorácia na entú.
Šéf Volkswagenu, Herbert Diess takto pred rokom: "V roku 2020 prídeme s vozidlami, ktoré budú schopné čohokoľvek, čo Tesla, pričom budú o polovicu lacnejšie.“ Teraz ponúkajú na rok 2020 ID.3 za 30 - 40 - 50 tis. €, pričom porovnanie s Teslou 3 za 50 tis. € nech si urobí každý sám.
https://www.teslamagazin.sk/vo...
https://www.teslamagazin.sk/ca...
 
Hodnoť

Kampan,

ktora ma uplne znicit jedno z priemyselnych odvetvi usilovne pokracuje. Udajne ''pokrokove'' vozidlo... Kto vie, v com je asi tak pokrokove... Mozno v tej nehoraznej cene a samozrejme aj v tej ''systemovej'' dotacii. Takze ostatni ludia sa skladaju niekomu na kupu uplnej somariny, ktora je akurat tak dobra uplne nanic. Co je na tomto nezmysle ekologicke? To ze zere tu istu energiu, ako auta zo spalovacim motorom, akurat ju uz cerpa len zo zasuvky, vyroba tohto auta je neskutocne draha a nesmierne nepriatelska prave smerom ku ekologii (vyroba baterii) a potom nastane samotna prevadzka, kde smiesny a este k tomu nepredvidatelny dojazd robi z tohto auta v praxi velmi vystrednu hlupost. Po par rokoch nastane potreba vymeny baterii, co je dalsi napor na zivotne prostredie. Hlavne, ze hlupaci su nadseni a niekto, kto stoji za celou touto kampanou sa len smeje a zbiera peniaze.
 

a je to tu

a opet tu mame urban legend, este tam chyba nabijanie v panelaku cez predlzovacku z okna.
tak skusim, prosim odpoved na otazky:
1) v com je vyroba viac neekologicka ako spalovaku? idealne nejake vierohodne porovnanie
2) aky dojazd nie je smiesny? co je na nom nepredvidatelne? kolkokrat do roka vyuzijes maximalny dojazd spalovaku?
3) vymena baterii po rokoch. odkial prameni takato uvaha? aky napor na zivotne prostredie ma vymena baterii?
.....
 

 

pozri sa na ten dojazd triezvo, naozaj je to smiesne malo, ked z toho odpocitas 30% aby si mal realny dojazd, tak si na 150km, a to sa uz staci par vybavovaciek cez den a budes rozmyslat ci sa vecer vratis z mesta po svojich alebo na odtahovke, kedze clovek s elektroautom musi byvat v satelite za mestom aby ho mohol doma nabijat, kedze verejne nabijacie stanice stoja porovnatelne s cenou benzinu, a v bytovke je problem s tou predlzovackou ako pises.
 

dojazd

ved to auto je pre taku skupinu ludi urcene...a nehovor, ze za den najazdis po meste cez 200km
 

 

200 bezne denne nie aj ked obcas ano, ale cca do 100 je bezne a to uz s tymto autom si velmi tesne. Vypocet je jednoduchy 200-30% je 150 a 50 z toho si treba nechat na rezervu, kedze aj benzinove auta maju rezervu do 100 km dojazdu kedy sa uz ma ist tankovat. Pozri si realne testy a skusenisti s renaultom zoe, kde vyrobca uvadza dojazd 400 km. Kde real je 300 a uz to je dost obmedzujuce.
 

plus verejne nabijacky su a vzdy budu

na akumulovanych miestach, terajsok porovnatelne s benzinkou. Cas cakania, ak nebudes chciet travit jedenim mekaca, ci shopingovanim, ....
Jedine, ze sa chytia fitnesy za rozum a zacnu hufne stavat na ich parkoviskach nabijacky, a kym nabijas, tak si zacvicis. Stale vsak nepovedali distribucky elektiny svoje stanovisko, ako treba tahat kabelaz, ked chcem nabijat sucasne 15 ks aut. Zatial prevadzkovana siet dovoluje max 2 ks stojanov - vsimnite si to.
 

 

skus nejako zhruba popisat ako by si taketo auta dobijali obyvatelia bytovych domov. napr. v petrzalke, v dubravke, na dolnych honoch, na dlhych dieloch, v karlovej vsi, v raci, v devinskej novej vsi, ... hlavne sa tam najprv chod pozriet ako sa tam teraz parkuje.

nezmysel tychto aut je v tom, ze sa nikdy nezaplatia.
na rozdiel od beznych aut, si v baterii predplacas kilometre, ktore musis odjazdit aby sa ti oplatilo ho vlastnit. lenze takato napodobenina auta je urcena prakticky vylucne do mesta. najazdis v meste kazdy den v roku 50+km aby sa ti rozdiel v cene vratil pocas zivotnosti baterky?
a to je este pocitane s cenou benzinu vratane spotrebnej dane. ktorej sa ziadna vlada nevzda a v nejakej forme ju prenesie na elektroauta. potom aj ked hackens softver a dokazes jazdit aj s end-of-life bateriami tak sa to nezaplati.
 

Urban legend

je to, co pises ty. A teraz aj za predpokladu, ze kazde parkovacie miesto ma svoju zasuvku, odkial mozes nabijat.
1. Vyroba - pocas vyroby automobilu su ''ekologicky najnarocnejsie'' zlievaren a lakovna. A tie potrebujes u jedneho aj druheho. Na rozdiel od auta zo spalovacim motorom potrebujes aj vyrobit energeticky velmi narocnym sposobom velku lithiovu bateriu, co ti ako zdroj energie moze vydrzat pri normalnom kazdodennom pouzivani tak 5 rokov (kapacita baterie neustale klesa). Linky ja zasadne neposielam - najdi si testy v Auto-Motor und Sport - je ich tam vela.
2. Dojazd. Mozno pre teba je dojazd tak okolo 150km dobry, ale pre mna uplne zbytocny. Mozno by to bolo v poriadku, pokial by som dobil bateriu za 10 minut. Takto je to velmi neekonomicke (pre ludi, u ktorych cas je financny faktor).
3. Vymena baterii. Bateria casom straca kapacitu a nie je dalej obnovitelna. Musis ju vymenit (ak chces, aby skladovala elektricku energiu). Co viac k tomu mam napisat? Dolozit ti to nemam ako, snad nejaka ucebnica fyziky, pripadne internet a milovana wikipedia.
PS: Nechcem byt arogantny ani sarkasticky, lenze v tomto pripade je to tazke, elektricke auta boli vymyslene velmi davno - este v 20tych rokoch 20. storocia a potykali sa presne s tym istym problemom, ako dnes. A mali tie iste vyhody, ako dnes. V zasade sa nic nezmenilo. Vsetko zmenila len kampan (najskor proti dieselom) proti autam so spalovacimi motormi.
 

 

1. Ano je vyroba narocnejsia, ale tak isto vyroba vsetkych komponnetov v benzinovom je narocna. Taktiez vyroba benzinu je narocne a aj olejov, a aj recuklacia olejov. potom brzdy atd atd. A pozri si statistiky Tesla bateriek, zavadzas s 5 rokmi, a vyrobcovia tiez davaju vatsinou 8 rokov zaruku.
2. Ano dojazd nie je pre kazdeho ale je vlkea cast populacie ktorej to staci. A ked si to dokazes dobijat doma, tak nepotrebujes 10 min nabijanie a dokonca ani chodit na pumpu tyzdene tankovat.
3. Zavadzas, alebo nemas presne info, baterky su obnovitelne!
A este nezabudaj, ze vyoj elektro aut a bateriek je len v plienkach. Dojdu grafenove alebo solidSatte baterky, len si treba pockat.
Buducnost je elektrickych autach ci uz baterkami v malich autach alebo palivove clanky v tahacoch a dodavkach, alebo hybridy z tychto dvoch.
Vies ja nechcem dychat ten smrad v mestach (vyfuky priamo pod nos - a nie len Co2 ale kopa dalsich skodlivych latok, halvne z naftakov se zlymi DPF filtrami), takze verim ze emobilita prerazi.
 

Zavadzas

je tvoje oblubene slovo. Lenze, ak tu niekto zavadza (mozno z neznalosti) tak si to ty.
1. V benzinovom (naftovom) aute je vyroba takmer vsetkych komponentov rovnako draha a narocna, ako v elektrickom az na to, ze samotna vyroba baterie je extremne energeticky narocna a je narocna aj na materialy, ktorych je velmi malo - preto su baterie drahe. Ak ta tema zaujima - pozri si ktorykolvek technologicky audit automobiloveho vyrobcu a mas to uplne jasne. To su vsak udaje, ktore sa v ramci kampane za elektricke auta zamlcuju celkom umyselne. Vyrobca ti dava 8 rocnu zaruku - no a co? Budes jazdit s bateriou, ktora ma 40% kapacitu a to len potom uvidis, naco ti taka zaruka je. Pre Boha - ty nemas mobil, ze nevies posudit, aky je rozdiel medzi bateriou novou a starou?
2. Kazdy nech si slobodne vyberie, aky dojazd chce a nech sa slobodne rozhodne, ci si to kupi, alebo nie. Lenze elektricke auta su DOTOVANE, takze to platia aj ti, co ich nechcu a nemaju. A to je velmi nesystemove. Alebo sa ti to tak nezda?
3. Baterie su obnovitelne? A to odkial mas taku mudrost? Ako si predstavujes ich obnovu? Bateriu musis rozobrat, vyclenit pouzitelne veci a znovu vyrobit novu. Baterie su obnovitelne asi tak, ako stare auto, ktore das zosrotovat. Zo zelezneho srotu ciastocne tiez vyrobis nove auto.
4. Buducnost (technologicka) urcite nie je v elektrickych autach. Ako som uz pisal - tie boli vymyslene a uvedene do prevadzky uz v 20tych rokoch 20.storocia - takze pred 100 rokmi. A mali presne tie iste vyhody a nevyhody, ale hlavne - NIC NERIESILI, lebo ty sice mas dobry pocit, ze ti auto nesmrdi pred domom (dnesne auta, vyrobene podla Euro5 normy uz vobec nesmrdia), ale niekto tu elektrinu musi vyrobit a co je najpodstatnejsie - elektrina sa neda dlhodobo a vo velkom skladovat. A ver mi, ze ak za 100 rokov nevymysleli skutocne dobre baterie, co uchovaju velke mnozstvo energie bez unikov - tak ty sa tych zazracnych baterii urcite nedozijes.
 

vieš

čo si hovorili fiakristi a furmani, keď prišli prvé automobily?podobné veci ako ty.
no a my na Slovensku sme ešte tak 10-20 rokov pozadu, takže to potrvá ešte dlhšie. Auto už nikdy nebude to, čo bolo. Jeho funkcia sa mení.a nastolený trend nezastavia ani internetoví diskutéri.
 

Pises blbosti

elektricke auta jazdili uz v 20tych rokoch minuleho storocia. Lenze sa ukazalo, ze to nie je cesta. Ak toto nechapes, tak budes velmi skoro sklamany. Myslis si, ze si ''pokrokovy'', ak uveris kazdej somarine a nepochopis jednoducho propagandisticku kampan, ktora ma podobnu logiku, ako rozne veganstva, ci ine somariny bojujuce proti logike skutocnej.
E-auto nie je ziadna novinka a dnesne e-auta su akurat luxusnejsie (niektore) ako boli tie povodne. Princip je ten isty a problemy tie iste. Vysoka vaha, neobnovitelnost baterii, slaby dojazd, kolisava kapacita zavisla od mnohych premennych. Precitaj si akykolvek audit na e-auta v AM&S a mozno pochopis. Nadsenie je casto spojene s blbostou.
 

 

Spomenul si to tu 3x, tak ťa musím opraviť. Elektrické autá tu nie sú od 20tych rokov minulého storočia, ale bežne sa predávali (pojem bežne ber, samozrejme, adekvátne vtedajšej dobe) už od konca predminulého storočia. A vyvíjali sa. Veď napr. prvé auto, ktoré pokorilo 100 km/h, bol elektromobil, v roku 1899.
Ono by sa tie elektromobily vyvíjali i naďalej, keby niekto šikovný nezistil, že benzín, akožto bezcenný odpad pri spracovaní ropy, netreba vylievať do riek (!), ale že to celkom funguje ako palivo.
A tak šlo ľudstvo (pochopiteľne) cestou menšieho odporu, nakoľko bolo benzínu plná r i ť a bol to lacný odpad.
Elektromobily neadorujem a ani neviem, či sa presadia a vlastne mi to je aj jedno. No ak sa vedia vyrobiť environmentálnejšie (štatistiky o "škodlivosti" e-áut nie sú IMHO veľmi nestranné, či už ide o obhajcov alebo zatracovateľov), budem rád. Skús ísť pešo/bicyklom popri kolóne moderných osobných dízlakov - je to dosť ťažký zápach. Ak to vieme rozumne eliminovať, som za.
 

Viem o tom,

ze vynalez e- auta je starsi, ale bezne sa pouzivali fakt v 20tych rokoch. Asi s takym istym uspechom, ako dnes, ale bez dotacii.
S tym napadom ist na benzin to nie je uplne presne tak, hoci je pravda, ze benzin (ako odpad pri vyrobe petroleja) sa javil, ako dobre riesenie. Skusali sa mnohe ine paliva a vyhodnocovali sa podobne kriteria,ako dnes. A dojazd bol jednym z faktorov. A tam sa jednoznacne presadil benzin (Ottov cyklus) a nafta (Dieslov princip). V case nedostatku tychto energii sa pouzivali aj ine (drevoplyn, plyn), ale zase tam bol ten dojazd ako problem.
Toto su dovody, preco tvrdim, ze e-auta su slepa cesta - nevedie nikam, kym sa nebude dat elektrina efektivne skladovat. A od toho sme dnes velmi daleko a pokrok za 100 rokov nie je na samotnych autach velmi vidiet. Baterie su tazke, maju obrovske straty, su drahe a energeticky narocne a .... maju slabu kapacitu. A to som asi nevymenoval vsetko.
Pisem o tom, lebo v tom aj tak trochu robim. Kazdy by bol rad, keby auta jazdili ticho, nic nezrali a jazdili spolahlivo, rychlo a bezpecne. Lenze vzdy a vsade je nieco za nieco. Tiez som cyklista a ako cestny cyklista sa Bohu zial casto vozim vedla aut a viem, co to je. Lenze poznam situaciu a viem, ze cesta vedie uplne inym smerom. Mozno kvalitnejsie hybridne auta (aj tie dnesne su uz dost dobre), skratka nejaky druh energie, ktory je mozne dobijat a skladovat. Inak to asi v prirode nepojde. A elektrina sa skladnuje fakt velmi tazko
 

 

A všetky firmy podieľajúcim sa na vývoji a výrobe to robí až plezíru. A nemajú kam dávať peniaze. A nehovor o EU. V Číne je už 5 automobiliek kde vyrábajú elauta.
 

ak by

kazde parkovacie miesto malo svoju zasuvku, tak ocakavaj rozkopavku ulice. To potom nepredpokladaj, ze cena elektriny zostane na terajsej urovni, a naklady na km ostanu terajsie. Vsimajsi, ze ak uz dnes niekde zriadia nabijacku, tak len v pocte 2 ks. Ak by napr. na 30 miestnom parkovisku sa subezne nabijalo len 7 aut, tak kabel, ktory napaja tie nabijacky nemoze byt kablom terajsej elektrickej siete....
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME