Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla predstavila pick-up Cybertruck, ktorý iba vzdialene pripomína auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

život ponúka množstvo druhých šancí!
A nenapadlo ťa väčšie vinutie(viac závitov, lepšie usporiadanie závitov) a napríklad lepší materiál vinutia než meď s menšími stratami? Základom elektromotorov je vytvoriť točivé elektromagnetické pole a to sa dá rôznymi spôsobmi a kúzelník Elon Musk je priekopník cez inovácie a patenty. A kto vie či je to motor jednosmerný s komutátorom z vysokým odberom z batérie cez "koľajnicu", alebo motor "striedavý", či je to točivé pole spravené vysokým napätím na svorkách možno nejakého špeciálneho motora, ktorý potrebuje na akceleráciu veľký krútiaci moment a neprešmykuje kolesá na vozovke a na veľkú rýchlosť automobilu zase veľkú rýchlosť otáčok s menším krútiacim momentom a pri brzdení zábavnú rekuperáciu energie naspäť do batérie. Vieš koľko druhov elektromotorov existuje? Od lineárnych pre Tanky a vysokorýchlostné levitujúce vlaky cez jednosmerné motory alebo s kotvou nakrátko alebo si vygoogli vo wikipédii kde Muskove patenty asi tam nenájdeš. . Ale ten dizajn auta sa mi fakt nepáči ten špic na vrchu kapoty nemal byť. Najhoršie je keď dizajnér zoberie ideál ideálov fyziky a odporu vzduchu čo je slza či kvapka, oreže jej zaoblenie násilným spôsobom zahraní a na vrchu kapoty spraví ešte fluktuáciu špicu, čo je bez akéhokoľvek významu. A nakoniec vyvýšené blatníky nad kolesami tiež zahraní a dizajnovo to zabije na total. Dizajnér ukázal Sitskú technológiu ako z ideálneho fyzikálneho dobra implantovaním zla prerobiť dizajn na niečo strašné ako vykopávku s predhistorického scifi-filmu. Elon je na čase sa vrátiť k riešeniam úsporného dobra s logickým a kutivovaným premysleným dopadom na užitočnosť a krásu. Inak Elon pokus ti nevyšiel ale život ponúka množstvo druhých šancí! Tak hor sa do toho!
michal115
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

ci mu pokus nevysiel sa este iba uvidi, ja mam na to iny nazor
 
Hodnoť

.

"Práve kvôli vzhľadu sa nedá očakávať že by šlo o prvý masovo rozšírený elektrický pick-up"

toto je trosku zavadzajuce...odkial beriete, ze vacsina ludi, ktora by mala potencialny zaujem o elektronicky pickup (samo o sebe netradicne auto) ma zaujem o tradicny vzhlad pri takomto aute (vs mat aj netradicny vzhlad?)...preco si myslite, ze vacsina ludi berie tradicny vzhlad a nechce sa nicim odlisit od vsetkych ostatnych na cestach? mozno je to pravda pre masu ludi ako celok, ale pre ludi co su cielovou skupinou uz od zakladu netradicneho produktu, my pride skor, ze by preferovali aj netradicny dizajn, aby sa odlisili a ukazali ze su ini, lepsi
 

 

ludia to zacnu kupovat miesto modelu 3
 

 

kto je cielova skupina tohto produktu?
 

ludia

20-35 vysokoskolak, hlavne muzi, stredna az stredne-vyssia zarobkova trieda, praca v office, IT, Analytika, Biznis a pod., co vedia co su memes a zvycajne navstevuju reddit alebo podobne platformy...odhadom tak 10-20% populacie v udanomveku, s ale pomerne dobrou kupnou silou oproti priemernemu cloveku (priemerny clovek nema vysoku skolu a nepracuje v kancelarii)...pozeral som vcera a mnohi uz postovali vysledny screen spraveneho pre-orderu na danej a inych platformach...

ci bude toto staci utiahnut sales cybertrucku? bohvie, je to isto riziko...ale nemyslis, ze je tiez riziko zamerat auto na co najsirsiu cielovu skupinu, a proste sa len zaradit do konkurencie desiatok dalsi vyrobcov, ktorych auto vyzera presne rovnako ako auto konkurenta, lebo kazdy sa boji vybocit zo zabehnutych kolaji? tam mas sice cielovku 100% ludi ktori chcu kupit truck, ale zaroven max XYZ konkurentov...co sa tyka socialneho marketingu ma Elon minimum konkurentov v oblasti aut, tradicny vyrobcovia aut ziju stale v 70tych rokoch, vacsina ani neobjavila internet a ak hej, tak sa tam prezentuju asi tak trapne ako ked 60 rocnych pride medzi 15 rocnych a spyta sa "ty kokso ako sa mate?"...
 

 

Za prvý deň 150 tis. rezervácií, takže riziko to už nie je.
 

tak tak

ale zase, tie rezervacie moc zavazne nie su, ak sa nemylim bolo to len za 100 nenavratnych dolarov, ci sa mylim? moc som to nestudoval

v kazdom pripade, moja pointa bola spravna, casto sa oplati zacielit produkty nie masovo, ale do medzery, lebo na masovom trhu mas sice vela spotrebitelov, ale aj konkurencie a hlavne velmi malo moznost byt kreativny, vsetko musi byt standartizovane
 

 

Mozno rezervacie niesu zavazne ale minimalne to znamena, ze 250k ludom sa to auto paci. Nedal by som 100USD niecomu co ma nezaujima a nepaci sa mi to. Takze dizajn presiel.
 
Hodnoť

akoze ano

lebo najdolezitejsi parameter pri pick-upe je zrychlenie.

Lebo ked si nalozim miesacku na korbu buedem sa urcite nahanat s Porsche 911....

Gratulujem vyvojarom.
 

 

je to vedlajsi efekt silnych motorov, tak to marketuju
 

povedal by som

vedlajsi efek elektromotora.

Ok tak preco nedali paramater plnenalozene auto, zapnute kurenie a na dialnici pri rychlosti 120KM
dojazd. to by sme sa zasmiali, vsakze, A ktomu pustene svetla + radio....

kolko krat si stretol teslu ked si isiel do chorvatska na dovolenku zeby to turovala 130?
 

 

pretoze nizky dojazt je vedlajsi efekt slabych bateriek, takze to nemarketuju :D

EV niesu, aspon zatial, na dlhe cesty, ale na behanie po okoli, ak ma clovek dom a moze cez noc nabijat su skvele.
Postav sa niekedy v spicke pri vacsiu cestu v meste. EV budu pre vzduch v mestach spasa.

btw vie niekto preco sa nerobia dizlove hybridy? bola by to idealna kombinacia
 

 

Preto, lebo je to principialna hlupost.
 

 

preco?
 

 

Hybrid je vhodny do mesta a neustale zapina a vypina spalovaci motor. Diesel je vhodny na dialnicu a tam je hybrid akurat mrtva vaha.
 

 

EV budu pre vzduch v mestach spasa - to myslíš vážne?

Hlavne pre mestá v blízkosti uhoľných elektrární, kde sa bude to množstvo elektriny vyrábať ...
 

 

mozes dakovat politikom poslednych 50 rokov, ze sa uhelne elektrarne uz davno nezavreli.
zvolte ma za celosvetoveho krala a hned druhy den sa zacnu stavat stovky atomiek aby sa uhelne mohli zavriet hned po dostavani.
 

 

Preboha uz prestante s tymito kecmi. Take veci ako kurenie a radio su smiesne odbery. To je problem pri baterke 30kwh. Ale pri 100 az 250KWH je to uplne smiesne maly odber. Inak kurenie ma Tesla na tepelne cerpadlo.

Navyse zrychlovanie s velkou hmotnostou nieje problem praveze pretoze energia sa straca pri zrychleni a naslednom vyhodeni energie pri brzdeni. Ale Tesla vsetku energiu rekuperuje spat s vysokou efektivitou. Takze to praveze vyhoda. Vysoka rychlost exponecialne pridava spotrebu ale to vidno aj na spalovakoch. Avsak s pieskom nepojdem 150. A ono to ani nieje taky problem ked mam 100-250kwh baterku.
 

na tepelne ceradlo

ved to snad efektivne pracuje do minus 5, Ako toto je pre mna nova infoska.
Doteraz som sa divil ako stym vobec mozu jazdit v norsku.

Ako beriem, ze ak tu energiu vies vratit spet ok, ale to je aj o style jazdy asi trochu.
 
Hodnoť

 

Možno sa trochu inšpirovali aj touto "bombovou" kreáciou slovenských študentov zo 70-tych rokov:

https://www.auto.cz/sportak-gi...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME