Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite si autá Nežnej revolúcie. Predajom kraľoval Favorit (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Slovák radostne píše svojmu známemu

v Nemecku, že si kúpil Favorita.

A koľko ťa stál?

No, akoby som ti to povedal....stál ma dvadsať sedem mesačných platov.

A prečo si kupuješ také drahé a luxusné autá?
 

(:

lol a dnes si kupuješ aké priemerné autá?, škodovku za 25-30 tis?, a zarábaš koľko netto?, 800?, 900?, 1100?, koľko je to tých tvojich platov?, keď niečo napíšeš, aspoň kapánek zapni mozog
 

Ja zapnem, ale čo zapneš ty?

Ak chceš porovnať cenu auta, musíš porovnávať kvalitatívne ekvivalentné autá. Takže si prepočítaj netto platom cenu napr. Dácie, alebo ruskej Lady a pod. a nie cenu Octávie, či Superba.

Francúzky Renault 20 stál cca 200 tis. Kčs, čo bolo cca 65-70 mesačných platov.
 

(:

Porovnávaš ako ti pasuje, aby si si dokázal obhájiť kritiku Favorita a jeho ceny.
Musíš brať technickú stránku auta na TÚ DOBU ktorá bola, takže dnes kúpiš za tie isté peniaze, takú istú kvalitu ako predtým, takže tvoje zosmiešňovanie Favorita je úplne mimo, ako píšem vyššie, zapni mozog a nebuď ovca.
 

Porovnajme teda

Porovnajme teda vtedajší Favorit so súčasnou Fabiou. Fabia stojí od 10.000, za 12 tisíc je už v slušnej výbave (samozrejme v rámci svojej kategórie). To je cca 15 platov. Skoro každá automobilka má nejaké auto v tejto cenovej kategórii. V súčasnosti je možnosť kúpiť auto na leasing alebo úver , čo predtým nebolo, alebo bolo ťažko dostupné. Teda pri rozložení na povedzme 5 rokov vychádza cena na približne štvrtinu platu. Inak, ceny za socializmu boli bez dph... Čo som narýchlo klikol, tak asi najlacnejšia je Dacia a Lada, za cca 6-7 tisíc, bez dph cca 5500... Vďaka technickému rozvoju sú aj tieto low-end autá na oveľa vyspelejšej technickej úrovni ako vtedajšie hociktoré auto...
 

(:

Čudujem sa, že nechcete byť ani trochu objektívni (ako skupina),
prečo ideš porovnávať Favorita s dnešnou Fábiou?, to si ako na to prišiel?
Favorit určite v tej dobe patril ku minimálne strednej triede, ok?, alebo to rozporuješ?
Takže porovnávaj vtedajší Favorit minimálne s dnešnou Oktáviou.

Zrekapitulujem to: verím vám, že vtedy stál Favorit 27 platov, ok, bol nejaký technologický štandard vo svete všeobecne, takže Favorit bol nejaký priemer vo svete, zhodneme sa?
Takže zober dneska priemerné auto čo je na trhu na SVK (fábia je ťažký podpriemer) a priraď ku nemu priemernú výbavu, že čo ti výjde?
priemerná brutto mzda je 1 100 Eur, s toho netto je nejakých 835 Eur, teraz si zober to tvoje priemerné auto, ktoré stojí cca 30 tis. Eur a zistíš, že je to nejakých 35-36 platov, ok?
A teraz mi nezabudni napísať, že ty zarábaš 2k netto a že teba sa to netýka, hovoríme tu o priemeroch.
 

Presvedčil si ma.

Aj ja chcem naspäť Favorit... prosím, prosím, prosím.
 

(:

mne to je jedno, kdesi ho možno aj kúpiš, ale nepíš blbosti, ok?
 

 

No, to bol ze nepis blbosti plati hlavne pre teba. Favorit nebol nijaky priemer vo svete. Bol to subkompakt, takisto ako je dnes Fabia. Navyse aj vo svojej triede predstavoval to slabsie, podobne ako dnes Dacia. Podvozok mal sice taky ako kazdy iny subkompakt v tomto case, no mal motor ktory bol uz v case uvedenia na trh zastaraly, neposkytoval ziadny vyber motorov a vybava bola beznadejne mizerna. Cize tvoje zrovnanie s autami za 30k Euro je kompletne mimo.
 

(:

Pozri, nemá to zmysel, jedine ako sa na to dá prísť, nájdi si človeka, ktorý v dobe keď vychádzal Favorit na trh mal už trochu rozum a opýtaj sa ho seriózne, že kde by v tej dobe, ktorá tu bola a tie vozidlá, ktoré tu boli na trhu, že kde by zaradil Favorit.
Dnes je trh s autami na SVK absolútne neporovnateľný a tak isto ich technologicá vyspelosť.
Tak isto si treba objasniť čo je to stredná trieda dnes - passat, mondeo, superb.
Dnešná Oktávia je slabšia stredná trieda.
Takže zober vtedajšieho Favorita s nejakou výbavou, ktorá bola vtedy na SVK trhu známa ako štandard a porovnaj to s dnešnou Oktáviou + nejaký nejaký štandard priemer výbava - čo sa za štandard dnes považuje, ok?
Porovnanie nerob vtedy, ak Favorita považujem za absolútne dno s toho čo sa vtedy nachádzalo na trhu s autami a dalo zakúpiť.
 

 

V prvom rade si odbocil. Vyssie si napisal doslova toto:

" verím vám, že vtedy stál Favorit 27 platov, ok, bol nejaký technologický štandard vo svete všeobecne, takže Favorit bol nejaký priemer vo svete, zhodneme sa?"

Nie, nebol. Bol na dne svojej triedy technologiou aj vybavou. To auto v porovnani so svetom predstavovalo doslova holobyt aj vtedy.

A teraz odrazu pises o domacom trhu v CSSR. To ze aky bol stav na trhu v CSSR v case ked Favorit prisiel na trh si pamatam. Viem co bolo k dispozicii, auta som poznal uz vtedy a konieckoncov, nase prve spolocne auto s manzelkou sme kupili 2 roky po celom tom humbugu s predstavenim Favorita (Favorit predstaveny na jesen 1987, nase prve auto nov. 1989). Takze to "najdi si niekoho kto mal uz trocha rozum" si pokojne strc za klobuk. Hladat vybavy je zbytocne, na Favorit sa dali dokupit len drobnosti. A to este aj dlho po pade cervenych. Skutocny vyber motorov prisiel az s Feliciou (aj to nie od zaciatku), vyber vybavy az s Octaviou.
Ked uz sme pri Octavii, naozaj mi nemusis vysvetlovat ze v akej je triede.

Inak podstata celeho vtipu na ktory si reagoval ti preletela nad hlavou na FL410. Vtip reagoval na to ze sme so zapocitanim PPP platili za subkompakt tolko, ako platili v zapadnej aurope za auta podstatne vacsie.
 

:)

nižšie som to opísal
 

:)

A samozrejme že rozoberáme v podstate domáci trh (vtedajšie ČSSR), aký trh chceš skúmať?, keď otázka bola vtip, že: ... 27 mesačných platov.
Kúpiš si za dnešných 27 platov auto podobné favoritu?, minimálne oktáviu?
Platy (dnešné) som tu tiež kdesi uviedol.
Bavíme sa o priemere, nie to čo si môžeš dovoliť kúpiť ty, alebo ja, ok?
Človek čo zarobí dnes neviem cca 800 eur netto si za 27 platov možno kúpi podobné auto ako vtedajší favorit, alebo ešte slabšie, pripomínam že auto ,ktoré by charakterizovalo danú dobu a technický vývoj vtedajší.
 

 

Ako hovorim, ten vtip ta minul kompletne. Neporovnava vtedajsie a dnesne prijmy na slovensku a vtedajsie a dnesne ceny aut. Porovnava CSR a svet. A jednoducho deli cenu auta priemernou hrubou mzdou. A to vychadza na 27 tych priemernych platov. Pre porovnanie, roku 1980 stala Toyota Corolla v Kanade 4500 CAD. Minimalna mzda bola 3.10 CAD na hodinu. Pri 175 hodinach mesacne to je cca 540 CAD na mesiac. Teda Corolla stala 8.3 mesacnych platov. Minimalnych, nie priemernych. Uz chapes tu hlasku o tom ze nemame kupovat tak drahe auta?
 

:)

???, čo?
ad1, autá sa kupujú s hrubej mzdy ???, akože joke?,
vo vtipe sa píše, že slovák (nie slovenská firma, ok?) - fyzická osoba
ad2, hovorí sa o kúpe auta v ČSSR v čase socializmu a porovnáva sa to s trhom na Slovensku v roku 2019, ok?

Krútiť možeš seberovného, alebo tu ich na sme máš plné hrste, tých jednoduchších.

Ešte raz ti to napíšem a pomaly si to prečítaj, ok?: V ČSSR bol nejaký trh s autami za socializmu pre fyzické osoby - uznávaš?
Dnes v roku 2019 je nejaký trh s autami na Slovensku, ok?
Fyzická osoba malá v ČSSR nejaké obmedzené možnosti na kúpu, ja vám neberiem, že vtedy stál favorit 27 platov (podľa teba brutto, lol), ja sa ti snažim vysvetliť, že ani dnes nekúpiš za 27 netto slovenských priemerných platov auto na úrovni favorita, keď odpočítame, že v roku 2019 pokročili výrazne technológie, výrazne pokročila ponuka na trhu.
Chceš to ešte napísať po anglicky, nemecky, alebo rusky?
 

 

Pocuvaj, prestan s tym mentorskym tonom. Kto tu nerozumie veciam - alebo jednoducho odmieta prijat veci ake su si ty. Taketo hrube porovnania sa vzdy robili cez hrubu mzdu a nejaku jednotkovu cenu tovaru. Je uplne lahostajne z hrubej mzdy nekupis nic, alebo ze malokto si moze dovolit polozit na stol n-nasobok mesacneho platu. Je to len zrovnavaci nastroj, to je vsetko. A v tomto pripade ukazuje ze ako sme na tom boli pokial slo o nakup aut. Ze aky bol pre nas favorit drahy ked sme sa porovnali s ludmi vo vyspelej cudzine. A ten vtip bol o tom ze cudzinec neznaly pomerov polozil naivnu otazku. Nema to nic spolocne s hrubou ci cistou mzdou, ani s technologickou vyspelostou aut vtedy a dnes. Ale ked to odmietas prijat - sorry, nemozem si pomoct.
 

čiastočne

máš pravdu. Tá stredná tieda bola v rámci socialistického bloku, to musím uznať. Ale potom treba podotknúť, že vtedy prakticky neexistoval trh s ojazdenými vozidlami. Takže v porovnaní, súčasná Oktávia kupovaná zo salónu nepatrí medzi strednú triedu, ale na Slovensku je to vyššia trieda, stredná triada sú práve nanovo kupované Fabie, Kia Rio, a použité 5-6 ročné autá dovážané zo Západu. Takže podľa môjho názoru porovnanie Fabie a Favoritu obstojí aj z tohto uhľa pohladu (inak, sú to autá tak výkonovo, ako aj rozmermi podobné). Väčšina ľudí čo poznám, a na Slovensku ich považujem za strednú triedu uvažuje o kúpe auta okolo 15 tisíc eur, či už použité, alebo nové, cca od 12 do 18 tisíc. A tam skutočne zapadá Fabie v strednej alebo vyššej výbave, Scala, ale aj nižšie výbavy Oktavie
 

 

Ked chces porovnavat technicku stranku na dobu, ktora bola tak prave dnes je to ten Logan.
Mal som Jeep Grand cherokee tusim z 90-91 a ten mal automaticku prevodovku, polo automaticku klimatizaciu, palubny pocitac, okna komplet v elektrike... aku vybavu mal v tej dobe favorit? Mohol si si doplatit za hodiny v strope.
A pre nemecky trh mali tusim aj elektricke okna. Takze uplny lowend, tak ako je dnes Dacia.
 

 

Ty si naozaj úplne mimo, porovnávať auto nižšej strednej triedy ako Favorit s SUV. Zobuď sa.
 

 

Ved kolega vyssie tvrdi, ze favorit bol technologicky standart vo svete. A ja neporovnavam jazdu, velkost, ale len vybavu.. Klimatizacia, elektricke okna a posilovac riadenia boli v tej dobe u zapadnych aut bezne.
Favorit nemal nic, zhola nic. Takze s cim ho chces porovnat?
Tak si ho porovnaj s Fiatom Tipo, ktory mal v tej dobe full elektronicku palubovku.
https://spct2000.files.wordpre...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME