Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za nehodou autobusu bol zrejme preťažený nákladiak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Na zverejnených fotkách jasne vidno
že tomu na bok vyvrátenému 3-nápravovému nákladiaku (nie kamiónu, ako sa pôvodne písalo) evidentne chýba pravé koleso na prednej náprave, no nie je jasné, kedy a ako oň ten nákladiak prišiel. Je to však dosť silný indikátor toho, čo sa asi mohlo stať, konkrétne možnosť defektu alebo inej poruchy na prednej náprave, ktorá mohla spôsobiť to "rozhojdanie" a prechod do protismeru, ktoré svedkovia uvádzali. Náhly defekt na prednej riadenej náprave takéhoto auta môže mať za následok veľkú stranovú nestabilitu auta. A pneumatiky nákladných áut sú fúkané na zhruba 4x vyšší tlak než je tomu u osobných áut, takže každá pneumatika nákladného auta je taká mensia bomba. Ak náhle praskne, je to riadna rana.
Viliam66 2 bodka 0
...Ten nákladiak sa po bočnom náraze
ľavou stranou do autobusu zjavne prudko šmykom roztočil doľava, prevrátil nabok a ostal ležať otočený o 180 stupňov, do smeru, z ktorého pôvodne prišiel. Váha a zotrvačné sily nákladiaku pri takomto prudkom neriadenom otočení doľava, pribrzdení a prevrátení nabok po náraze zákonite museli spôsobiť veľké preťaženie práve toho pravého kolesa, ktoré na ňom chýba, takže je dosť možné a pravdepodobné, že k jeho "odpadnutiu" došlo až po zrážke s autobusom. Koniec-koncov, bolo na opačnej (pravej) strane voči strane nárazu, takže iné logické vysvetlenie jeho absencie by sa hľadalo ťažko. No ak to chýbajúce pravé predné koleso na tom nákladiaku bol dôvod na špekuláciu pani ministerky Sakovej, že ten nákladiak bol zrejme preťažený, tak podľa vyššie naznačeného scenára to tak vôbec nemuselo byť a príčinu zrážky je potrebné hľadať niekde inde. Z fotiek totiž okrem toho chýbajúceho kolesa nie je vidieť žiadne iné evidentné poškodenie toho nákladiaka, ktoré by naznačovalo jeho preťaženie v čase nehody. A z toho rozsypaného nákladu kameňa sa na prvý pohľad dá ťažko posúdiť, či ho tam na tej korbe pred zrážkou bolo príliš veľa alebo nie.
Viliam66 2 bodka 0
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

No...

Mne skor pride, ze o 180 stupnov otocilo autobus. Pride mi to logickejsie, kedze dostal naraz do boku a nakladiak narazil celom. Pri odhadovanych vahach, pozicii vozidiel a fotografii nehody, mi to vychadza na bus.
 

Áno, otočilo aj autobus

no celkovo len asi o cca 70 stupňov, pri ktorých ostal prevrátený nabok v priekope.
 

 

Keby mu vystrelila prava predna pneu, ide do pola a nenarazi do autobusu.
 

Áno aj nie

Vodič mohol inštinktívne zareagovať na prípadné zatáčanie doprava po možnom defekte stočením volantu doľava. A ak to prehnal, tak výsledok mohol byť taký, aký je. Z fotiek vidieť, že pravé koleso pred zrážkou písalo čiaru po ceste zatáčajúcu doľava do protismeru.

To odpadnuté pravé koleso preto zrejme bude predmetom podrobnejšieho skúmania. Ostatné kolesá a obe zadné nápravy vyzerajú byť nepoškodené.

Veľa určite povedia výpovede preživších svedkov, najmä vodičov, takže záhada určite bude čoskoro objasnená.

Údajné preťaženie toho nákladiaku nákladom však zrejme nebolo tou hlavnou a bezprostrednou príčinou. Je totiž dosť možné a pravdepodobné, že k žiadnemu ani nedošlo.
 

...možno že ten nákladiak

len jednoducho šiel príliš rýchlo z kopca a v miernej zátačke pod ním na mokrej ceste jednoducho nezvládol riadenie.
 
Hodnoť

 

Vraj išiel rýchlo. Ak je to pravda, dúfam, že si odsedí za všetky životy. Takí šoféri nemajú úctu k ničomu a nikomu a média im v tom pomáhajú keď hlásia kde merajú rýchlosť. Samozrejme tam spomalia a potom sa rozbehnú.
 

Z fotiek je vidieť, že ľavá strana

toho nákladiaka, ktorá po zrážke ostala obrátená nahor, je v priestore kabíny prakticky nedotknutá (napr. je tam stále spätné zrkadlo), takže ten nákladiak zrejme zachytil ten autobus skôr svojou strednou alebo zadnou časťou s oceľovou korbou, čo naznačuje, že bezprostredne pred nárazom mohol ísť šmykom, so zadkom vytočeným mierne doľava.
 

 

vraj isiel rychlo, vraj bol pretazeny, vraj, vraj... kazdy vie tr.t, ale musi do toho vlozit tonu emocii a odsudit kazdeho co isiel okolo
 
Hodnoť

Vieme o čom hovoríme?!

Stačí pozrieť na obrázok a je hneď zrejme o čo sa jedná. Kamión je jazdná súprava nákladného automobilu (ťahača) s návesom alebo prívesom s celkovou hmotnosťou nad 12 ton. Vážení diskutujúci, nehodu spôsobilo obyčajné nákladné auto, žiaden kamión. Jeden mudrc sa vyjadrí, že kamión a ostatní sa tu urážajú, hádajú a uniká im to najdôležitejšie.
 
Hodnoť

 

Pelegriny zvoláva mimoriadnu schôdzu koly obetiam tragédie , ale na SME ani ťuk , lebo predsa nemôžu napísať niečo pozitívne na neho. Ale keby išlo o caputovu tak by mi článok vyrazil aj monitor.
 

 

"koly"
Ty pises same spr o sto sti.
Koly mozes mat tak akurat v zahrade, alebo v plote.
Ale zrejme si vo svojom pomylenom mysleni a nahlade na politickeho sasa a Ficovu opicku na gumicke Pelegriniho a prezidentku Caputovu prehliadol, ze sa to pise "kvoli", s diakritikou "kvôli".
Som si vsak isty ze si to neprehliadol - ty si to proste nevedel. Lebo sympatizanti strany KSSmer povacsinou nemaju dokoncene ani zakladne vzdelanie.
 

 

No to je fakt mimoriadne pozitivna sprava ze zvolal schodzu. Verim ze na nej vratia zivot vsetkym obetiam a po nej budu uz vsetky cesty dobre a policajti uz nebudu buzerovat ale realne riesit porusovatelov predpisov. Ta schodza nam vsetkym otoci zivot o 180 stupnov a odteraz uz nebudu nehody... Ako hovori klasik - tancuju na hrobe 12 ludi a ovce im tuto prihriatu polievocku s chutou zeru.
 
Hodnoť

Ak bol kamion

Pretazeny a vodic sa spraval bezohladne,(co dnes este nevieme 100%) ako sa to dnes deje na cestach casto, je v podstate neumyselny vrah, ak sa to tak da nazvat.
Zial ako poznam tento narod nevyuzijeme to na propagaciu bezpecnej jazdy, ako memento a poucenie, ze jazdit sa ma na mokrej ceste, na ceste s kolajnicami radsej pomaly a bezpecne...
 
Hodnoť

Cesta 64 NR-TO

bola pri výstavbe JLR dva roky plná pretazenych návesov s kamenivo z lomov pri TO. Stovky tahacov co sa ani neunuvali v obciach spomaliť pod 70kmh.Ziadne váženie, ziadne meranie rýchlosti. Zázrak že sa to nestalo tam.
 
Hodnoť

 

položím hypotetickú otázku: bolo by menej mŕtvych/zranených keby to nebol 12-17 ročný autobus Karosa C956?
 

 

Prepac, ale tebe musi zaje.... sibat.
 

 

to skor tebe ako jemu. v novom autobuse by pravdepodobne skoncili lepsie, pretoze vdaka ESP je vozidlo omnoho ovladatelnejsie, takze je vyssia sanca sa prekazke vyhnut bez smyku. tak isto sa da cakat ze celkova pevnost novych autobusov bude vyssia ako u 20 rocnych.

podobne sa da povedat o nakladiaku keby malo ESP, tak sa nerozkyve. a keby sme neboli na slovensku, tak nakladiak nieje pretazeny.
 

 

Ďalší, čo si myslí, že ESP, ABS, 4×4 ho zo všetkého vysekajú :)
Vieš konkrétne vysvetliť ako by sa vyhol autobus na dvojpruhovej ceste protiidúcemu nákladiaku v protismere, keby mal ESP?
 

 

to som nepovedal, nevymyslaj sil.

ale vdaka elektronike su vyhybacie manevre omnoho stabilnejsie, presnejsie a bezpecnejsie. ten rozdiel je obrovsky.
 

 

Nepovedal si to priamo, ale "podprahovo" to tam je.
Chcel som poukázať na to, že v drvivej väčšine prípadov nehôd nie je príčinou absencia elektroniky, ale problém "súčiastky" medzi volantom a pedálmi, ktorá často podlieha klamu, že napríklad veď mám 4×4, môžem rezať zákruty oveľa odvážnejšie - a z fyziky mal pritom trojky, či štvorky :).
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME