Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za nehodou autobusu bol zrejme preťažený nákladiak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

co tak vazit kamiony....
Aj pri stave vozoviek sa hovori, ze najviac ich kazia pretazene kamiony... lenze nie policajtami, len obcas, s tymi mobilnymi vahami, ale stale, kazde jedno vozidlo... Co tak, vsade davat take tie vahy, ako je na R1 pri Hontianskych Nemciach? Pri kazdom vyjazde/vjazde na ceste 1. triedy, v kazdom okresnom meste? A nech sa spravi plan, a minister dopravy kazdy rok hlasi v parlamente, ako sa to zlepsuje... Napr. pri rekonstrukcii cesty, ak je usek dlhsi ako 5 km, malo by to uz byt takto chranene...
monitor
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

 

Áno, a všetci to s radosťou zaplatíme...
 

co je lacnejsie?

nejake vahy, alebo predcasne, zbytocne opravy ciest,
a z toho vyplyvajuce znizenie rychlosti, komfortu, bezpecnosti a zvysenie opotrebovania vsetkych ostatnych aut?

Ja som to dal len ako navrh na zamyslenie ...
 
Hodnoť

 

Asi preťažený kamión ?
Asi ?
Asi nekompetentná ministerka?
Určite.
Plný a ani preťažený kamión sa len tak ľahko nerozkýva do strán. Hlavne ak vezie kamenivo, čiže má nízko ťažisko.
Môe byť zle naložený, ale pri štru a kamení ani to nebýva obvyklé.

Tým neobhajujem vodiča kamiónu ak sa preukáže jeho vina.
Len poukazujem na nekompetetnosť súdružky ministerky.
 

 

Veď to aj ja rozmýšľam,, ak by mal nejakú neplnu cisternu alebo ťažký príves, tak sa rozkyvat dá.. Ale ako sa takýto nakladiak so strkom rozkyve je mi neznáme... Veď ten nepohyblivy naklad ma svoju zotrvacnost..
 

 

Skor tipujem, ze ako isiel dole tym kopcom, tak na mokrej ceste dostal smyk, dal kontru ale to neodhadol a auto sa mu "rozkyvalo" tak. A potom uz je len fakt o (ne)stasti, kde sa ten nakladiak nakoniec prevrati.
 

 

to by davalo vacsi zmysel ako rozkyvanie z pretazenia.....
 

 

No to pretazenie tomu len "pomoze". Odpruzenie podvozku, brzdy a pod su stavane na urcity naklad a ak je nalozene viac, tak to ma negativny vplyv na stabilitu celeho auta.

Takisto cim je to auto tazsie tym je vacsia zotrvacnost a kineticka energia - niekedy aj len tona navyse (to je cca jedna lyzica nakladaca) moze robit rozdiel medzi dojdenim do ciela a nestastim.
 

obdobná nehoda sa stala

pred pár rokmmi medzi Zvolenom a Zvolenskou Slatinou, ťahač viezol náves s bagrom, mierne z kopca, v miernej v zákrute, a s vyjazdenými koľajami v asfalte. Naložený bager sa rozkýval a prevrátil rovno do protiidúceho trambusu. Jeden mrtvy... Po rokoch urgencií cestu zrazu opravili...
 

Čo?

Nízko ťažisko?
Plne naložená tatrovka má tažisko určite vyššie ako prázdna. Pozri si fotky tatry, v akej výške začína korba - niekde v polovici výšky celého vozidla. Prázdna má tak 15 ton a tažisko niekde nad podvozkom. A potom si predstav, že na korbu naložiš 20 ton, ktorá je vo vrchnej časti vozidla.
.
Videl som plne naloženú tatrovku na diaľničnom privádzači. Myslel som, že sa prekotí ako sa knísala zo strany na stranu...
 
Hodnoť

..

Mna len zaujíma ako môžu uz teraz tvrdiť ze bol preťažený, a este s takou istotou...
 

asi s takou

s akou tibodor gaspar minuly rok taral o drogovej stope pri kuciakovi. proste vopcha prsty do nosa a nieco vytiahne ci uz umyselne alebo nahodne.
 

?

Je viac ako pravdepodobné, že mal vodič kamiónu u seba lístok koľko vezie ton z kameňolomu. Tak sa to totižto robí.
 

Nuz pozri sa.

aj bez vahy si vies lahko odmerat, alebo aspon odkrokovat tri zakladne rozmery korby, a potom objem vynasobit mernou hmotnostou strku ktora je vseobecne znama, a mas hmotnost nakladu s presnostou do 10 percent. A samozrejme porovnat to s povolenou nosnostou vozidla. Ale urcite tam uradovala aj kombinacia rychlosti a mokrej cesty, tiez by som hadal, ze tam doslo k mensiemu smyku, ktory sa vodic snazil vyrovnat, a ak by oproti nic neslo, pravdepodobne by sa mu to aj podarilo. Pretazenie ak bolo k tomu samozrejme prispelo vyssou zotrvacnostou.
 

..

To mi je jasne ze si vieš vyrátať ľahko +\- vahu nalozeneho auta, ale ako môžu tvrdiť s takou istotou ze bolo preťažené ked ten náklad je rozsypany po celej ceste.
 

 

na fotografiách z miesta nehody to nevyzerá ako štrk z kameňolomu
 
Hodnoť

 

kedysi sa vsetko vozilo vlakom, dnes kamionmi.. tak potom to i tak vyzera..
 

 

Kedysi sa jazdilo iba na konoch, tak to potom aj vyzera...
 

to vies

prv nez zacneme stavat nejaku budovu, cestu alebo most, postavime tam kolajnice......
 

Kolajnice boli pri každej fabrike, po

privatizácii ich vytrhali alebo aspoň odstavili. A pozemok predali. Veď každá firma si môže najať autodopravcu alebo má svoje LKW. A z Cargom Slovakia neuzatvárajú zmluvy o preprave. Aj preto že je to malý a neschopný hráč v medzi EU Cargo operátormi. A nad nimi drží ochrannú ruku báči Ersek predtým P1čiatek.
 

pri kazdej fabrike

ok, tento nakladiak asi nesiel do fabriky.
A mozno teraz vyroba a predaj funguje inak a kolajova doprava skutocne nie je pruzna.
Tie nakladiaky dovazaju tovar do predajni, dodavatelom ....
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME