Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Peugeot Citroën a Fiat Chrysler vytvoria štvrtého najväčšieho výrobcu áut (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

RIP

Vsetko co sa spojilo s tym zaostalym auto-krachom s poza velkej mlaky skoncilo zle. Mercedes, potom Fiat a teraz to stiahne dole aj Frantikov. Oni dufaju, ze sa tymto dostanu na US trh, ale amici vedia preco sa chcu spoit. Potrebuju stiahnut zo sebou aj dalsich, v tomto je US management top-ka.
 

Tak ono

PSA si nestojí bohvieako, plus fúzia s Oplom … Spojením troch problémov sa tie problémy asi nestratia ?
Jedine že sa hra hrá na "to big to fail". Ale v tejto dobe to nemusí vyjsť.
 

Teda

too big to fail. Kde sa to o stratilo ;)
 

 

" Tak ono PSA si nestojí bohvieako" - to mi prosím vysvetli? Ako si na to prišiel?
 

asi

asi máš veľmi skreslené predstavy o PSA. Opel sa mu podarilo vo veľmi krátkej dobe skonsolidovať, a dostať do čiernych čísiel PSA, má všetky špičkové technológie, a v podstate udáva trendy v európe,
 

 

Prepac mal som 2x Dodge od Chryslera a to sa s Peugeotom neda porovnavat. Fiat Chrysleru prospel, motory, podvozok Chrysler super a dizajn exterier/interier Fiat dost zlepsil. Co prinesie Peugeot tazko povedat, nevidim u nich nic co by mohol by prinos. Opacne snad vsetko.
 

Freemont?

Lebo to je jedine co sa im podarilo, aj ked to ma zastaralu techniku a Taliani to prezliekli aspon do niecoho lepsieho. Problem je, ze sa spojili velky technologicky zaostali giganti, kde kazdy z nich straca na konkurenciu v inovaciach a oni to vedia. Ako tak sa drzi PSA, avdaka Cinskym peniazom, ale Chrysler / Fiat su zaostaly. A to aj vo vyrobnych processoch, co im predrazuje vyrobu a prehlbuje nizku efektivitu.
Netreba zabudat, ze US firmy bud kupuju konkurenciu, ktoru potom asimiluju, a fuzie robia iba vtedy, ked potrebuju prezit a rozlozit straty, sposobene svojim kinder-managementom. US manaaement ua nie je to co byvalo, vacisnou su to preplateny mantaci co nevidia dalej ako na koniec kvartalu. Kratkodobe planovanie na urovni kvartalov a zla dlhodoba strategia sposobena svojou aroganstnostou je typicka pre americkych manazerov poslednych 10 - 15 rokov. Ale za ich chyby platia iny.
Fuzia Monsata s Bayern je podobny pribeh, Bayern taha chora firma Monsato dole od kedy sa spojili, uz ich to stalo desiatky miliard, vyslovene obrovsky prepad akcii a podobne to bude aj tu.
Automobilizmus ma tazke roky pred sebou, preziju len ti co budu robit spravne rozhodnutia a US vyrobcovia su momentalne na tom najhorsie v porovnani s Europskymi a Japonskymi znackami. A oni to dobre vedia, ziju iba z lacnych starych modelov, ktore do nekonecna prezliekaju a predavaju lacno na domacom trhu.
 

 

čo sa týka amerického managementu veľkých zabehaných korporácii a čo sa týka výsledkov fúzií plne súhlasím. Akurát americké automobilky nežijú z predaja lacných starých modelov, ale z predaja drahých veľkých truckov a veľkých SUV - v prípade chrysleru RAM - Jeep.
Finančne najúspešnejšie modely chrysleru sú špecifické autá, ktoré sa prakticky nepredávajú mimo USA. Trh je pri nich obmedzený a Európanom a Japoncom sa neoplatí rozbehnúť úplne novú platformu pick upov prispôsobených pre americký trh, keď sa celkovo z toho celosvetovo predá len niečo cez 2,5 milióna, čo je celkovo len okolo 3% trhu.
Najväčšia hrozba pre týchto tradičných amerických výrobcov môže byť Tesla, lebo tá má tento mesiac predstaviť svoj vlastný pick up a ak ten bude na americkom trhu len spolovice tak úspešný v svojom segmente ako ostatné modely Tesly, tak sa tieto niekdajšie giganty zosypú.
BTW manželka je zamilovaná do malých talianskych autíčok ako Fiat 500, Alfa giulietta, Lancia Ypsilon ale keď som pozrel na techniku, čo v tom je, tak z toho veľmi rýchlo zišlo.
 

Ano aj nie, Dodge Journey original

co je Freemont. Akurat pod kapotou 3.6 benzin automat. Predtym Dodge Caliber.
Jeepom v podstate nie je co vytknut.
Pred tyzdnom som mal pozicany Fiat 500, tak motoricky to bola uplna slabota, 1.2, automat. S tymto velmi nepochodia.
 

 

Získajú Fiaťacky trh v Južnej Amerike a Taliansku a trh v USA,
Vývojové centrá, investície a výrobu bateriek v USA, a elektroautá
Výrobné závody Fiatu v Taliansku, a zavedú poriadok
vnútornú konkurenciu a vyhodia lajdákov. Majú už skúsenosť
s americkým Opelom. Rozbehnú predaje Alfa romeo a Maseraty
Keby tak oživili Lanciu "Peugeot" v Taliansku tak super.
 

 

Trocha ťa poopravím musí niekto zaplatiť FCA dlhy.
Peugeot nieje padnutý na hlavu, určite týmto získal
to čo mu chýbalo .Keď sú všetci spokojný tak to
bude úspech.
 

 

myslím, že úplne veci nerozumieš
Fiat ako taký nemá dlhy, to nie je firma jedného majiteľa
tam je veľa investorov
o tom to je
ako v Tesle, ako vo VW
 

 

Dlhy to je povedané ľudovo.
Akcie týchto automobiliek klesajú a tým
aj cena automobilky alebo cekeho trastu.
Ja myslim že Peugeot to s Fiatom fokáže.
 
Hodnoť

 

Netrufam si to ani hodnotit, aj tak zachvilku vsetko bude jedna firma...
 
Hodnoť

Je to logické...

Hovorí sa o tom dlho.
Na trhu malých aut v Europe se vytvorí druhý hráč s podielom medzi štvrtinou a tretinou a spolu s VW budú diktovať trendy a hlavne ceny.
Umožní sa tak priestor pre zvýšenie marží ako zýšením cien (menšia konkurencia) tak znížením nákladov (využite EMP1).
Fiat dodá motory Taliansky trh a potenciál pre US.
City a dojmy preč. Biznis je biznis.
 

 

presne tak, city preč, biznis je biznis
Fiatu sa veľmi vydarilo prevzatie chrysleru, PSA sa zase vydarilo prevzatie Oplu,
chrysler /teda hlavne jeep/ aj Opel sa veľmi rýchlo zdvihli
na základe tohto predpokladám, že to bude zase fungovať
biznis je biznis
 
Hodnoť

prečo si každý myslí

, že spájaním firem sa vyprodukuje viac peňazí na súčasnoeuropsky štýl roboty ? (t.z. kvantum menežerov s riaditelskými platmi, pracovnou náplňou aj výkonom , bezpečáci snažiaci sa predražiť výrobu kvôli laureátom Darwinovej ceny spomedzi nás , ktorí sú schopní pri písaní zapichnúť ceruzku do oka, robotníci ovládajúci jeden typ uťahovačky slúžiacej na jeden druh činnosti združení v odboroch túžiaci pracovať 6 hodín denne , 4 dni v týždni , s mesiacom dovolenky a platovými požiadavkami, že si na vlastnoručne montované auto dokážu našporiť za pol roka napriek splácaniu 100% tnej hypotéky na 5 izbový dom/byt pre trojčlennú rodinu ).

A potom príde Toyota a predáva vymazlené hybridy s dávno zaplateným vývojom a vychytanými muchami za cenu europskeho benziniaku, alebo vodíkové autá (ktoré ešte stále peniaze do vývoja a infraštruktúry potrebujú ) za cenu europskeho hybridu.
No a pridali sa korejci a celkom to zasmečujú číňania.

Gratulujem , Bieli transatlantickí muži. Všetci sme si vybojovali právo vlastniť SUV, hoci nenávidíme blato na aute, vlastnú velkú kanceláriu (alebo ešte lepšie možnosť brať peniaze za pobyt doma, lebo home office ), hoci na tvorbu tej excel tabulky, čo je náplň bežnej práce bežného hypstera stačí notebook na záchode.
Mizivé promile z nás dokonca chodí do práce rado, a berie za to miliony. Lebo majú skrátka radi kopať do tej lopty, hunňať rýmy do toho mikrofonu, alebo sa natáčať pri tom , ako hrajú GTA
Všetci sa tými SUV čkami odvezieme do auparkového fitka, kde si potom dáme osobný rekord na bežiacom páse zhodný s kilometrami vzdialenosti z nášho domu do toho fitka.

Nevadí, donútime tie naše deti pracovať pre číňana za misku fazule .
Alebo ich zvyšok sa opäť vrátiť s motykami na pole, prípadne bez motýk na stromy.
My im vlastne tým našim hnivorením chceme len dobre.

Takže vpred a Vzhůru do bezvědomí. Ked bude najhoršie, tak predsa nabehneme na Mars a vyťažíme tam Alfovi všetky bitcoiny. Stačí ich 7 miliard. Počkáme pol roka a každý na zemeguli si za to kúpime dva domy (jeden na Donovaloch, + jeden na Makarskej a džíp Ferrari 4x4.
 

 

A toto malo byť čo, ranné zamyenie.
Chyba mi tam k tomu A aj neaké B
nalríklad postavme pohodlnú rýchlu
pravjdelnú mestskú hromadnú dopravu.
 
Hodnoť

Bude im sypať len ak zrušia značky

značky ako Dodge, RAM, Lancia, predajú Abarth sport Studio, dizajn im bude outsorcingovo robiť Giugiaro Design a radikálne pozdvihnú predaje Alfy a jeepu v EU a v Amerike vzkriesia Chrysler,+ Maserati, lebo inak to všetko ostane na ramenách Peugeotu, Citroenu a Opla a tá kára bude krívať na jedno koleso,...

Nie som nadšený, a nevítam tento krok do bahniska,...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME