Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda ukázala prvé skice novej Octavie, vyzerá ako Superb (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

vyzera zaujimavo a ked to porovnam s novym golfom kde boli dnes zverejnene fotky z fabriky tak sa necudujem preco chcu nemci spravit zo skodovky konkurenta dacie. Skodovka je velky konkurent VW a niekedy ho az poziera. Novy golf je hnus velebnosti jdou blejt... zato octavia aspon podla skic vyzera na peknu "limuzinku" s dizajnom ktory dava punc luxusu, take ostre hrany to je este urcite kabaňova praca.
 

hej. a papierová kasňa

a slabučké motory. Išli sme na tom 4 s batožinou do Nemecka, 2.0 diesel a to auto kua nevladze...

Ale ako robotnicke auticko a auto pre obchodneho zastupcu ideal.
 

 

To je naozaj smutne, ze takuto rozmaznanu slachtu si niekto dovolil posadit do octavie pre plebs. Snad si z toho nemal trvale nasledky
 

...

ale no, mam 1.6 TDI 105k ci kolko, 2 dospeli s 3 malymi detmi do Cro, 3 bicykle na streche a nebol to nejaky pruser. 120-140 ako nic, nevravim ze tlacilo do sedadla, ale ani sa to dako netrapilo (4x4, 6-kvalt)
 

 

to da aj dizlova 63 kw dacka.
 

 

Gratulujem to mas asi najhorsi motor :-)) A este aj auto skarede.
 

 

Vec vkusu, názoru, využívania auta. Nech má, aké chce. Keď mu slúži na to, čo potrebuje, je to ok.
 

Tiez si myslim

ze skodovky nie su skarede. Jednoduchy, neprecackany, pohladny dizajn. Ma smolu, ze je ich tolko, ze su okukane a tym padom nudne a mnohym uz lezu na nervy. A aj vdaka fleetovym jazdcom/preteKarom. Kde sa otocis tam skoda. Od materskej znacky vw je to nebe a dudy. Bohuzial zdielaju od vw aj ten motorovy odpad.
 

 

Áno, a navyše sa mi niekedy zdá, že škoda musí byť tak trochu nie úplne super pekná, aby príliš nekonkurovala VW.
 

netrep prosím ťa

chápem, že pre každého majiteľa octávie, je ta jeho naj, ale netvrď mi, že pri takomto obsadení to s autom nič nespraví. Mám 308-čku s podobným motorom, (88kw), išli sme 4 dospelý + batožina, žiadne bicykle, a ver mi, bolo to hlavne na dialnici dosť cítiť. Taktiež spotreba išla cca liter hore. Pritom 308, má pevnejšiu karosériu, menší odpor vzduchu a cca 100kg lahšia (Hliníkové dvere a kapota, zadné dvere kompozitný plast vysokopevnostné materiála, lepšia konštrukcia....)
 

prapacho

to mas tu 1.5 ku? Tu poziciavaju u nas na sluzobky dost casto v 3008 a v kombinacii s 8 stupnovym automatom aisin. Este som na to pekne slovo nepocul. Nechcelo sa mi to verit, ale jazdili s tym viaceri a vraj je to v porovnani s koncernovymi autami, ktore sa tiez poziciavaju dost lenive. Niekde je asi problem ked ani 8 stupnovy automat z toho dynamiku nevykuzli. A to s tym chodia sami.
 

nie

mám ešte strú 1,6-tku. Nejdem s Tebou polemizovať o 3008-čke a prevodovke AISIN, Práve uvažujem o kúpe 3008, tak som si ju bol prebehnúť a vôbec nezdielam Tvoj názor a názor Tvojích kolegov, ale predajné čísla vravia o niečom inom, čo sa tu snažíš predsúvať. Ja som kritizoval predchádzajúceho diskutujúceho, že keď naložím na 82kw auto so slabšou aerodynamikou a vyššou hmotnosťou, okrem iného aj bicykle na strechu, tak nie je možné, že by to nepocítil, a porovnal som to so svojími skúsenostami, nič viac nič menej. Vo všeobecnosti jednoducho povedané, na slabší motor musí mať väčší vplyv záťaž a aerodynamika, ako auto so silnejším motorom.
 

 

a on niekde pisal, ze to nepocitil na spotrebe ci dynamike? Alebo len vidis cervene ako mnoho diskutujucich ked sa pochvali skodovka?

Noze si skus jeho prispevok precitat este aspon raz a dokladne
 

vieš,

príspevok som si dobre prečítal, ale namám rád, keď niekto s 80kw auto opisuje ako "raketu", bez kúska sebakritiky. Ja som len vyjadril názor, že takéto auto plne naložené s tromna bicyklami, nemôže mať žiadnu dynamiku. Jasné, že to nie je tragédia, ale tragédia je , keď nieko s troma bicyklami na strech, s troma detmi ide 140 po dialnici.
 

 

tak skus znovu. Ziadnu raketu tam nepopisoval len povedal, ze bez problemov dokazal ist ustalenou rychlostou i nalozeny.
 

Prapacho

napisal si:

"Pritom 308, má pevnejšiu karosériu, menší odpor vzduchu a cca 100kg lahšia (Hliníkové dvere a kapota, zadné dvere kompozitný plast vysokopevnostné materiála, lepšia konštrukcia....)"

Čítajte viac: https://auto.sme.sk#ixzz633mIn...

To su dojmy ako vzdy? Realita je trocha ina. Trocha cisel na porovnanie Skoda Octavia Combi III 1.6 TDI 81kW a Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi 81kW.

Octavia je cca o 75mm dlhsia, teda vacsie auto. Pri Peugeote som nasiel udaj o hmotnosti 1275kg ( pri Uero NCAP bola udavana hmotnost dokonca 1327 pre dieselovy hatch. ) a pri Octavii udaj 1342kg ( Euro NCAP udava hmotnost 1276 kg pre liftback 1.6 MPI)aj s vodicom. Teda asi rovnaka. Maximalna rychlost oboch aut napriek rozdielu vykonu 7kW je rovnaka 194km/h, teda aerodynamika bude tiez rovnaka.

No a pevnejsia karoseria? Euro NCAP dalo odpoved:

Hodnoty pr:e

Peugeot 308 92% posadka, 79% deti, 64% chodci a 81% asistencne s.

Octavia III 93% posadka, 86% deti, 66% chodci a 66% asistencne s.

Tak da sa povedat rovnaka pevnost karoserie.

Tak neviem co si mal na mysli:-)
 

mircoo

zasa pletieš hrušky s jablkami. Porovnávaj prosím Ťa porovnateľné. 1,6HDi bola buď v 72kw verzii, alebo 85, a neskôr 88kw. V súčasnosti podľa mňa porovnateľné autá suoctávia 1,6tdi (nie MPi, lebo benzín, je vo všeobecnosti lahší ako dizel). comby, a 308 sw 1,5HDi, Tkže aktuálne výkon 85kW/96kW, maximálka 199km/hod verzus 203km/hod, zrýchlenie 10,4s na 100km/h verzus 10s/100km/hod, atd... celková hmotnosť 1927kg/1840kg. Čo sa týka pevnosti, ja ju posudzujem podľa vrzgania platov po 100tk, atam je octavia na tom dosť biedne.
 

ospravedlnujem

sa. Preklep. Malo byt 88kW ako pises. Ale napisal som, ze mal o 7kW viavc, co teda k 81kW sedi. Chcel som len ukazat, ze podobny, papierovy silnejsi motor a rovnaka maximalka. Teda aerodynamika musi byt podobna, teoreticky na P troche horsia ked so silnejsim motorom viac nedal. Samozrejme ze so silnejsou 1.5 96kW ako pises ma tu maximalku vyssiu, co je uplne normalne a potvrdzuje len to co pisem.

No a na pevnost karoserie motor vplyv nema. Kedze som sa v polmilionovej Octavii III a ani P308 neviezol, neviem posudit, ci tam nieco vrzga, alebo nie.

Hmotnost sa tazko hlada. Mal som vibrate kombiky, ktore su zhruba podobne, I ked Octavia je stale vacsi kus auta a ma teda narok na vyssiu hmotnost.

Ten 308 HDi hatch v Euro NCAP mal v tabulke tych 1327kg a ano, benzinova Octavia 1.6 liftback mala 1276kg tiez v Euro NCAP. Inak dieselova mala 1342kg aj s vodicom, co je bez vodica stale menej ako pri daleko kratsom P308.

Inak pytal som sa este na tu 3008 1.5HDi 8st. automat. Je to lenive, lebo velky celny odpor auta, teda zla aerodynamika a zrejme je ten motor kvoli nizsim emisiam upraveny do takeho pohodoveho rezimu. Len mi nejde do hlavy ze 8 stupnov nedokaze tuto velku vyhodu premenit na dynamiku. Zrejme nie najlepsie zladene.

Tu dynamiku nemyslim sprint na stovku, ale celkove chovanie motora v beznej premavke.

pozri, aj posledna 1.9 TDI PD 77kW bol motor, ktory nebol zly, ale bol mdly. Proste nemal v sebe nic, co by nejako zaziarilo. OK, spotreba, doviezol, dokonca spolahlivy, ale potreboval ist na zakrok a ked nabral cez 110kW a dost cez 300Nm krutak, bol aj velmi zabavny. Ale uz sa nedostaval pod 5 litrov, co bola ale prijatelna obet zvyseneho vykonu. Brzdila to uz len prevodovka, ktorej by sa zisiel dlhsi staly prevod aby sa motor na patku nedostaval uz do zbytocne vysokych nepouzitelnych otacok.
 

ok

co sa týka, toho AISINu 8°, nermám skúsenosti, tak neviem, so 6°som jazdil a v celku pohoda. Ono vo všeobecnosti francúzi robia autá pre pohodu a uzívateľsky prívetivé. V podstate sme sa zhodli ze 308/octavia, je cca 100kg rozdiel. Ono výrobcovia zahmliehajú celkovú hmotnosť, že veľmi ťažko sa dá porovnávať, ale keď auto je o niečo menšie, a vonkajšie plech sú všetko hliník, a zadné dvere sú z kompozitného plastu, tak sa to jednoducho musí na hmotnosti odraziť. Taktiež, lepšia aerodynamika neznamená automaticky vyššia max rýchlosť, môže sa to napr prejaviť na nižšej spotrebe, hlučnosti pri vyšších rýchlostiach .....
 

slabucke motory????

no jasne ked vsetci kupuju diesel...
s najsilnejsim benzinom spravi octavia 100vku za 6,6 sekundy, take auto v podobnej cene a velkosti v tejto triede nenajdes...
skodovkam sa da vselico vytknut, ale nie motory... jedno z mala aut mimo premii so silnymi motormi.
na novinku som velmi zvedavy...
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME