Štvrtok, 14. november, 2019 | Meniny má Irma

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na čo si dať pozor pri prezúvaní penumatík (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kazdorocny nezmysel o 7 stupnoch je zasa tu ;)))).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aj ten o tvrdnuti .. njn
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezmyslom je aj cena 10 . 25 eur

Autor článku nevie o čom píše. bežná cena 4 kolies - prezutie a vyváženie je od 35 do 45 eur. Niekde aj viac ak treba nastaviť počítač v aute aby hneď snímal tlaky v pneumatikách takže tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemas pravdu

autorizovany servis a este pred casom som platil 23 € (vyvazenie, nejake 1-2 zavazicka boli vzdy treba, lebo 30 tisic rocne (15 zimne 15 letne) urobi svoje) + prehodenie kompletov, dnes je to cca 27-29€, proste do 30 € ... ziadnych 45 € !!!! co mas bugatti veyron preboha?

na "nastavenie" palubaku na novy tlak mam gombal pri riadiacej pake, AK TREBA, ale takmer nikdy netreba, lebo to vedia zhladom na okolitu teplotu (t.j. podla toho ci sa menia zimne alebo letne gumy) vzdy tak nafukat, ze zmena tlaku je mensia ako 0,1-0,15 atm a to system kontroly tlaku este zvlada, zmenu od 0,2-0,25 atm uz hlasi ... takze gombik pri pake, ziadne nastavovanie palubaku co moze jedine servis ... samozrejme to aj patricne vyuzivam a kolesa asi tak o 0,2 atm dofukujem, ked da servis 2,2 tak dam 2,4 (pri plnom zatezeni je aj tak v navode az 2,8 a nebudem hadam furt odfukovat na 2,2 ked som sam a na napr. 2,6 ked sme styria ...) a detto hadam nebudem zas utekat do servisu, ked si dofuknem 0,2 atmosfery, to kde sme v blazninci?

samozrejme kontrola tlaku v peumatikach je na baze ABS, takze si mozem dat hocijake disky, nie nejake specialne, alebo kupovat tie sondy ci co to treba

pytate sa na znacku? ŠKODA, simply clever.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To kam chodis? Ja som to maval vzdy do 20€, posledne dva roky je to vzdy presne za 20€. Mam snimace tlaku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

35-45 eur? Panna Maria, to kde prezuvas? Ja chodim s Fordom do autorizovaneho servisu Skody (ponukaju sluzby aj pre vsetky ine znacky) a platim 10 eur. V Bratislave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

to s tými 7 stupňami je práveže ešte v pohode. Oveľa väčšia blbosť je každoročné vyvažovanie danej sady a o geometrii nehovoriac. Podľa tohto novinára by som mal teda 2x ročne vyvažovať a 2x ročne geometriu.

Pričom podľa mňa tak 70% áut (kvôli nízkemu km nábehu) nepotrebuje vyvažovať po každej sezóne, a geometriu možno aj 90% nie. Je to blbosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je

mne v autorizovanom servise povedali, ze je take nepisane pravidlo, ze vyvazovat kolesa treba po prejazdeni 1500-2000 km .. teda ked je to menej ako 2 tisic, este by ani nemuselo byt treba, ale viac uz je to vhodne (v mojom pripade 15 tisic letne a 15 tisic zimne je to nutnost)

myslis ze to hovorili pretoze chcu zarabat, alebo to ma aj nejake rácio?

hodnotu nech si tam da kazdy aku chce: vhodnost vyvazovania po 2, 3 ci 5 alebo 10 tisic km, ale myslim ze druha moznost je spravna: cim viac najazdene, tym vacsia pravdepodobnost ze koleso je potentovane: vytlky, obrubniky, deformacie pneumatiky, deformacie diskov ... pozri sa ako vyzeraju nase cesty ... v neposlednom rade to zalezi aj od sposobu jazdenia: ked niekto jazdi ako uplny imbecil, tak ten to ma po 2 000 km tak dokatovane ako niekto iny po 10 000 km
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ja dost casto jazdim aj po ceskej D1, D2 aj slovenskej D2 aj inych cestach, sem-tam chytim celkom dobru nerovnost. A takze geometriu momentalne robim pri kazdom prezuti, ... a vzdy je co doladovat. Tak za 60-65 eur je to cele (prezutie, vyvazeniem umyvanie, uskladnenie, geometria). Je to stale lacnejsie ako kupit len 1 novu gumu. Urcite by som to nepodcenoval. Minimalne 1 rocne urcite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri prezuvani je nutne dat si pozor na 2 veci - trafit spravnu topanku na spravnu nohu a nezabudnut zaviazat snurky, lebo hrozi drzkopad. :-) Asi tolko k bombastickemu titulku sme :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

topanky mavali taky stitok ze PN a nejake cislo...to PN bolo prstami napred :D:D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A hlavne zimný dezén
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A zase to zacina .. smecko krmi ludi nezmyslami .. odhora az dole. Co veta to hovadina...

Zoznam krajin EU, kde je zimna pneu povinna v zimnom obdobi, prekvapivo tuna:
Estónsko
Finsko
Lotyšsko

A este tusim Slovinsko...

Vsetko ostatne, bud povinne nie je, alebo len ked je suvisla vrstva snehu/kase,atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Okrem Čiech, kde, podľa článku, je povinnosť mat od 1.11 aj keď je plus 20 😀
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takze

do Rajky len s reťazami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dnes rano v MT -4C

Takze co dnes ti s letnymi pneumatikami? Ja som pred par mesiacmi vsadil na celorocne. Jazdim prakticky iba po meste takze som zhruba na tom tak ako ten co prezuva 5-8 rocne pneumatiky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial nenasnezilo, tak nic. S letnymi mozes za sucha jazdit aj v -30, ked nie si uplne krivy. Na lade ti nepomozu ani zimme, takze letne prehravaju jedine na snehu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jožko, chválim.

Rád by som čítal štatistiku, týkajúcu sa súkromných majiteľov áut a ktorá pojednáva o percentuálnom podiele tej ktrej značky pneu. Ale žiľ, nikto takú anketu neurobil.
Prečo to píšem?
Pokiaľ sa urobil relevantný test ziných (letných) pneu a bola do nich zaradená aj prémiová celoročka, tak najzaujímavejšie je, že v teste zimných (ale všetko, čo píšem lpatí aj pri teste letných) skončí celoročka tak v polovici poradia.
napísané zrozumiteľne to znamená, že polovica zimných je v zisku bodov lepšia ako celoročka a polovica horšia. Horšie bývajú spravidla tie lacnejšie (sú však výnimky).
Takže niekto, kto má zimné aj letné obutie a pneu sú z tých najlacnejších, si myslí, že ako dobre robí, že prezúva. Pritom keby kúpil celoročky, tak pre bezpečnosť svoju aj ostaných by urobil viac.
To píšem o celkovom bodovom zisku v teste.
V teste sa však vyhodnocuje jazda na suchu, jazda za mokra a jazda na snehu. Pre mňa je najdôležiteším parametrom brzdenie na mokrom povrchu.
Preto mám celoročky, ktoré boli naj práve v tomto. Na suchu sú, viacmenej všetky pneu OK, na s nehu už roziely výrazné, ale celoročka nie horšia ako v polivici poradia.
Iste, ak sa jazdí celý rok na jednom obutí, vydrží menej ako pol a pol na zimných a letných a tak sa musia kúpiť častejšie. Ale ten luxus, že sa netreba 2 x ročne objednávať na prezutie, že netreba riešiť uskladnenie a pod, je k nezaplateniu. Ja raz za rok a pol, mimo sezóny prídem do pneuservisu a bez čakania si nechám skontrolovať vyváženie. To pohodlie stojí za to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako pises

zalezi co sa testuje:
sucho ci sneh ci mokro

zimne su excelentne na shen/kasu/lad - aj tie najsmejdovesjie zimne za 35€ casto porazaju (alebo su vyrovnany super pre) univerzalky za 100 € s menej vhodnym dezenom

sucho a mokro - tam uz zimne pokryvkavaju, zalezi od dezenu, nie je zimny dezen ako zimny dezen; letne mavaju totiz 3-4 velmi vyzarne siroke hlboke ryhy po celom obvode na odvod vody, pri zimnych to nie je samozrejmost:

A) kde su pri tychto zimakoch pozdlzne hlboke ryhy odvod vody? co to bude robit za mokra?
https://www.e-pneumatiky.sk/no...
https://www.e-pneumatiky.sk/ha...
B) tieto zimaky aspon nejake ryhy maju (vacsinou 1 ci 2):
https://www.e-pneumatiky.sk/fu...
https://www.e-pneumatiky.sk/go...
https://www.e-pneumatiky.sk/ba...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

samozrejme

vsetko je na rovnoramennych vahach: jedno sa zlepsi, druhe zhorsi

ked ma zimak dobre vlastnosti na mokre (vela hlbokych sirokych pozdlznych ryh na odvod vody), tym ma horsi zaber na snehu a blate

... a opacne
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME