Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autosalón v Nitre zachraňujú koncepty a veterány (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Autosalony

pomaly končia. v dnešnej dobe sú to zbytočne vyhodené peniaze. tak ako veľtrhy.
Možno časom preberú túto iniciatívu obchodné centrá, kde budú môcť predajcovia prezentovať svoje autá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Šetrenie času

Mne zas Autosalón v Nitre po "X" rokoch prišiel ako vhodný spôsob šetrenia času návštevami predajní jednotlivých značiek.

Takto som počas 2,5 hodiny "narýchlo" vyskúšal posed vo viacerých autách a úprimne, pozitívne ma prekvapili aj tie, o ktorých by som inak ani neuvažoval .... a naopak ma sklamali niektoré, ktoré by som inak zaradil.

Suma sumárum, ušetril som čas a "pod jednou strechou" som si fyzicky "ošahal" množstvo adeptov na moje ďalšie auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to je v poriadku, ale autosalon nemá slúžiť ako obchodné centrum a zbytočne zvyšuje náklady predajcov. ked si posedíš v aute v každej predajni, tak minieš viac času, ale predajca sa ti venuje a ty to auto spoznáš lepšie. lebo nečaká dalších 20 záujemcov na to aby si posedel v nejakom modeli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na internete auto spoznáš, ale neskúsiš

Ak si človek prejde údaje o aute na stránke predajcu + prečíta si recenzie novinárov i diskusie pod nimi, nepotrebuje veľmi u predajcu vykecávať.

Prídem ku konkrétnemu autu z "môjho výberu", sadnem si do neho na miesto vodiča, nastavím volant, sedadlo a ak ma nič netlačí na chrbát, či kolená a nad hlavou mám aspoň trocha priestoru, vystúpim a sadnem si tzv. "za seba", opäť zhodnotím pohodlie pre nohy ... pozriem kufor a je to !

Vypýtam si testovaciu jazdu s konkrétnou motorizáciou modelu. Ak sa mi pozdávajú aj jazdné vlastnosti, nechám si vypracovať záväznú cenovú ponuku, t.j.sadnem si k predajcovi, "vysypem mu svoju konfiguráciu" a cenu z internetu a dám mu jedinú otázku, či vie s cenou ešte "niečo spraviť". Tiež mu naznačím, že viac ako jeden pokus mať nebude, preto nech dá rovno maximálnu zľavu. Zásadne nekupujem za cenníkové ceny, resp. ceny iba so zľavami z konfigurátorov.

Ak sa s cenou trafí do môjho rozsahu, oznámim mu, že auto ide do užšieho výberu a tiež mu poviem približnú percentuálnu pravdepodobnosť jeho kúpy. Vo finále zvyknem mávať 2-3 autá.

Väčšinou sa ešte predajca predsa len trošku posnaží, resp. aj v tomto momente vidno rôzne prístupy, ktoré tiež rozhodujú.

Keď si vyberiem víťaza, mám zásadu, že auto kupujem u toho, kto so mnou stratil čas na predajni a pri testovacej jazde, t.j. u toho predajcu na predajni, ktorý sa mi pôvodne venoval. Toto považujem z mojej strany za fér konanie aj voči nemu.

Preto si dovolím tvrdiť, že:

Auto na internete síce do detailov spoznáš, ale neskúsiš ! ;-)
Autosalón mi šetrí čas a je to spojenie príjemného s užitočným.
Aj tento rok som našiel modely, o ktoré by som inak ani nezakopol a naopak ma sklamali tie, ktoré by som možno zaradil do širšieho výberu a na základe "kontaktu s nimi na autosalóne" ich vyraďujem z hľadáčika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kto. Pästné vystavoval v Nitre? Okrem embeciek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislavsky ako aj Nitriansky autosalon boli vzdy len regionalne (Bckove) vystavy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to nie su ani vystavy. to sa len predajcovia zgrupuju na jedno miesto. a navstevik si zaplati vstupne namiesto toho aby isiel do predajne zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mas pravdu

a dokonca predajcovia aj "sutazili" o to, kto bude danu znacku vystavovat, aspon takto to bolo nie tak davno... lenze naozaj na taku vystavu prislo vela ludi a predajca predal vela aut a aj inych veci, roznych doplnkov /clovek by neveril, kolko kluceniek, triciek a podobnych veci si ludia vedeli nakupit/... dnes si ludia pridu auta uz len pozriet, potom pofrflu na nete a nakoniec kupia auto z bazaru...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Citigo-e

Pri príležitosti nitrianskeho autosalónu aspoň Škoda na webe zverejnila slovenskú cenu nového Citigo-e a je to 17590 € v komplet výbave (iná zatiaľ ani nie je).
https://webapps.skoda-auto.sk/...

Po odpočítaní (zatiaľ neoficiálne sľúbenej) dotácie 8000 a pripočítaní príplatku za metalickú farbu je to čisto náhodou rovných 10000 €. Takže mini-elektroauto v dobrej výbave za rovnú desiatku je prijateľná ponuka pre mnohých.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo chyba

Chýbajú dva základné parametre. Do jázd na plnú baterku. Vlpt mínus 30% A máme reálny do jázd. No A potom ešte výkon palubnej nabíjačky. Napríklad 3,7kW V BMW i3 je tragédia a nepoužiteľné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re:

Do predajne zadarmo?
Díleri majú svoje predajne ďaleko za mestom, kde často nechodí ani MHD ani prímestké autobusy, ani vlaky. Ak človek nemá auto, tak musí ísť taxíkom, čo je viac ako 5 eurové vstupné.
Takto si na výstave pozrie modely všetkých predajcov naraz a zaplatí iba 5 eur. (Samozrejme, že sa to oplatí iba ľuďom z Nitry a jej okolia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a do Nitry sa tiez

potrebujes nejako dosat, ak tam zrovna nebyvas...z Popradu, alebo Michaloviec to urobi zopar desiatok eur, ale fanda aut to samozrejme akceptuje a popozera viacej znaciek na jednom mieste...ale pri kupe auta mi pride lepsia navsteva predajne, nakolko si vies dohodnut aj skusobnu jazdu a cas, kedy sa ti predavac moze venovat dlhsi cas a pozries si aj detaily, ktore ti pre vela ludi na autosalone nemusi vystavovatel ukazat...a neviem v akom meste byvas, ale pisat "daleko za mestom" je trosku zavadzajuce, kedze u nas velke mesto ani nie je :)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s trochou nadsádzky: pozrie si vystavené modely a aj tak sikúpi Fabiu :)
pekny víkend
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj hostesky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hostesky sú to najlepšie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

“Druhým lákadlom je plne elektrický koncept Seatu el-Born. Bude mať výkon od 93 do 150 kW až 570 kilometrov”

Tých 570 km je čo, dĺžka, šírka, alebo snáď dojazd? No veď si odmyslíme, hlavne že sa článok podaril :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výstavníctvo - "zdochnuté" odvetvie

internet a ostatné masmédia zabili toto odvetvie. Je preč doba, keď farebný prospekt z výstavy bola jediná cesta, ako dostať akú-takú informáciu. Kontraktačné výstavy a veľtrhy garantovali, že sa stretnú záujemcovia a výrobcovia a uzatvoria obchody. Dnes sa to veľkí hráči robia online a obyčajní ľudkovia si všetko kúpia v hypermarkete, spolu "s rožkami a mliekom".
Automobilky sa snažia osekať výdavky. Aj Paríž a Ženeva majú problém so záujmom - čo už taká Nitra. O chvíľu ostanú už iba výstavy zbraní - myslím tie veľké, nie tie u nás. Pamätám sa na prvé výstavy Cofax, ako sa výrobcovia a dovozcovia predbiehali nápadmi a invenciami. Ale to boli začiatky 90-tých rokov, keď bola marža na IT bežne 100% - bolo z čoho. Dnes sú marže jednociferné, na hranici rentabilnosti (okrem vopred vyhratých zákaziek pre štát) Kdesi som čítal, že bežná marža u automobiliek za predané auto je od 5% po -5%, takže kopec automobiliek predáva svoje autá pod výrobné a distribúčne náklady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Roky dozadu som sa zapovedal,

že do Nitry na autosalon už nikdy viac. Zo Zvolena som sa cestou domov tento raz zastavil... Autosalón nič moc - za ten prúser s nevystaveným LR, ktorý v tom meste vyrábajú - by si kompetentní zaslúžili rozkopať prdele - ale o inom som chcel.....Po rokoch uvažujem o kúpe nového auta. Nie som zasran, ktorý si musí strčiť zadok do každého, fotiť sa donekonečna a tváriť sa ako jeho majiteľ. Mňa - ako 62 ročného prioritne najviac zaujímala len jedna vec na zopár modeloch - ktoré by prichádzali do úvahy - aka sa do nich vodičovi nastupuje. Moja poškodená drieková chrbtica to odhalila hneď. Zásadne premiešala poradie výberu an moje prekvapenie. A to na inom mieste ako je autosalón sa v rovnakom čase na rôznych modeloch opakovane vyskúšať nedá.........
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a mozem sa spytat, ktore najviac vyhovovali a sklamali? dakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepáčte - je to iba o mojom pocite

Bolo veľa modelov renomovaných výrobcov - ktoré veľkosťou otvoru pri otvorených dverách vyslovene "zhoreli"... Ani po úprave vzdialenosti sedáku od prístrojovky, výška sedáku od podlahy a možnosti nastavenia volantu v dvoch rovinách som sa do niektorých modelov ani nevedel normálne dostať!!!! Asi pred 10-15 rokmi by mi to nerobilo problém....A kúpiť si niečo - že pri nastupovaní a vystupovaní x krát denne s nadávaním - to mi žiadna značka za to nestojí.... Skôr prekvapili tie v strede cenových ponúk. Z japonských značiek....
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME