Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na diaľnici pri Poprade otestujú povolených 140 km za hodinu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Aj tak tam 80% vodičov tých 140 km/h ide aj teraz. Tak aké testovanie ?
ender1011
S nastupom malych turbomotorov sa praveze bude rychlost zvysovat. Turbomotor nepotrebuje pri 130tke vrestat na 4000 otacok, takze uz neobtazuje hlukom ako predpotopne atmosfery.
V12
1.5 dci v dacii 3500. pri 140 to uz je nad 4000.
palubný nástenkár
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

zrejme

zrejme máš 5°prevodovku. Motory HDi, s 8°hydromeničom, točia pri 130 ešte menej, ako 2100min-1.
.
 

 

Ale tie tlaky... Fyzika hovori, ze motor pri rovnakej rychlosti pri 3500 rpm potrebuje polovicny tlak (na valec) ako pri 1750 rpm. Takze napr. moj motor sa vrti pri 130 na 3500 rpm, a som celkom presvedceny, ze vydrzi dlhsie ako ten co sa tlakuje 2x. Samozrejme ja budem mat mozno o liter vacsiu spotrebu (cca 8 oproti 7), ale to mi je naprd, ak po zaruke pojdem rovno do srotu...
 

 

Len za predpokladu rovnakého rozmeru valca. Ak máš o dosť väčší objem, môže byť tlak pri nižších otáčkach pokojne aj menší...
 

Nekecaj

Ja tamade jazdím. Idem tacho 140, GPS ukazuje 132. A viacej áut obehnem ako obehne mňa, t.zn. moja štatistika je že 140 a viacej tam ide cca do 10% áut.
Ale trochu ti rozumiem ty ideš 110 tacho, lebo spotreba a smrť v očiach.
 
Hodnoť

fajn info

ja tam stale dam tachometer na 139 a idem. teraz ho dam na 145 a budem spokojny.viac nepotrebujem a ani kvoli spotrebe sa to uz neoplati.
 

 

ked prides na to ze dialnica je plna aut iducich 100-110 km/hod behajucich kosice - presov kazdy den kvoli praci tak to opat prehodnotis. ale ano, na prazdnej ceste je lepsie ficat si 140+.
 

asi nechapem :/

ved aj ja chodim kvoli robote hore dole, ak si niekto ide 110 tak mne je to jedno ked je v pravom pruhu a ho obehnem?
 

 

Asi tak. Na tej dialnici som so 120 tachometrovymi rozhodne v tej rychlejsej skupine. Rychlejsie lietaju len sluzobaky a auta iduce BA-KE. Pritom gro su len pendlovaci PO-KE iduci 105 kvoli spotrebe.
 
Hodnoť

spravanie

spravanie vodicov bude absolutne zrejme:

1) tachometer na aute vzdy mera menej, ci uz v absoilutnych cislach (napr. o 5 km/h), alebo v relativnych % (napr. o 5%)
2) za prekrovćenie do 6 km/h pokuta nie je

1) + 2) ----> kazdy moze slobodne letiet tachometrovou 150-tkou v uplnej pohodicke a bez postihu, pri RELATIVNE malej pokute do 60 € (prekrocenie do 19 km/h) sa moze letiet tachometrovou 170-tkou

nerozumiemm co je nejasne
 

pardon

to som pozeral v obci, mimo obce sa nam to posuva a "mala" pokuta do 60 € = prekrocenie rychlosti do 29 km/h ... takze tachometrova 180-tka !!!
 

 

To mas dost nachuja tachometer, lebo ja ked idem 130, tak mi tachometer ukazuje 132-133.
 

 

zalezi aj od toho ako mas nafukane gumy. viac nafukane, mensi rozdiel
 

 

Asi presne to, či si to každý tak povie ako tý a budú ľudia chodiť 170. Podľa mňa skôr nie, na väčšine aút už pri takej rýchlosti ide spotreba rýchlo hore plus nie každému je už pri tej rýchlosti pohodlne.
 

 

To mozu aj teraz, ist pri relativne malej pokute 160.
 

 

to mozu aj teraz pri relativne malej pokute ist aj 250
 

 

Asi mame rozdielny nazor na to, co je "relativne mala pokuta". :)
 

 

V telke bolo, ako nedávno za rýchlosť skasirovali kohosi 800 €, jeho piaty priestupok tohto roku. Od r.2000 mal 50 priestupkov, aj za rýchlosť.
Dopravný analytik k téme pokuty/ zákaz vedenia MV povedal, že predsa gazda si nezareže kravu, ktorá ho živí. Vývoj nehodovosti je vraj priaznivý, tak prečo by mali brať vodičáky ?
 

 

Hodina na Slovakiringu stojí 40 eur a môžeš jazdiť aj 300 (keď auto vytiahne)
 

 

... a potom sa tam par ludi vyvali do priekopy, pripadne nejaka hromadna havaria a nakoniec to dopadne tak, ze experiment sa predcasne ukonci a na useku sa zavedie max. rychlost 110 km/h :-)
 

 

"...1) tachometer na aute vzdy mera menej..."

Na toto sa velmi nespoliehaj, lebo to je dalsia automobilova "urban legend". V novsich a lepsie vybavenych autach sa tachometer automaticky kalibruje podla vstavanej gps. Na mojom aute nemam pri ustalenej rychlosti (akejkolvek) nikdy rozdiel tachometra voci gps v mobile vacsi ako 1km/h. Vacsie rozdiely tam vidim len pri zrychleni/spomalovani, ale tam ide asi skor o to ako rychlo dokaze gps reagovat...

A myslim ze sa to automaticky v dakom intervale kontroluje, lebo inak i zmena pneumatik (letne/zimne, nove/ojazdene, nafukane viac/menej) by spravila okolo 5% rozdiel...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME