Streda, 18. september, 2019 | Meniny má Eugénia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Petržalka chce od novembra spustiť pilotný parkovací systém (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podla mna by to malo byt v kazdom meste aj v malom a aj na dedinach by sa co si dalo vymysliet, preco nie su ku kazdemu bytu automaticky dve parkovacie miesta? preco ludia ktory nebyvaju na danom sidlisku tam parkuju? kam maju zaparkovat domaci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

väčšina bytového fondu v SR je z obdobia, kedy dve autá pripadali nie na jeden byt, ale skôr na jeden vchod. Mimo to, čím väčšie mesto, tým menšia potreba mať na rodinu viac, než jedno auto, ak vôbec (aj keď toto naše normy nijako nezohľadňujú).

Na dedinách je to zas nezmysel. Obec môže vybudovať parkovisko pre návštevy obecného úradu, poskytnúť pozemok obchodníkom a fare na vybudovanie miest pre klientov/veriacich a možno záchytné parkovisko pre návštevy s kapacitou 10 miest na 100 domov.
Dedinčania - obyvatelia môžu parkovať na chodníku pri plote svojho domu alebo (ak nie sú sedláci) vo dvore svojho domu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď chce niekto stavať RD, tak má predpísané 3 státia, samozrejme na svojom pozemku. Keď si niekto kupuje byt, nikto ho nenúti parkovanie si obstarať - čo ale neznamená, že má potom vyplakávať, že nemá možnosť parkovať a najlepšie zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uplne to pravda nie je. Tak ako existuje norma pri RD, tak aj pri obytnych domoch je norma na pocet parkovacich miest. Tu vsak developeri vyuzivaju dieru v zakonoch, kde tie miesta aj postavia, ale nie su "sucastou" predavanych bytov ale komercne sa predavaju. Dnes uz je v Bratislave bezne skupovanie parkovacich miest ako forma investicie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba ale tiež povedať, že mnohé zahraničné mestá v týchto normách nemajú stanovené minimálne počty parkovacích miest, ktoré sa musia spolu so stavbou vybudovať, ale práve naopak, maximálne počty parkovacích miest, ktoré smie developer postaviť.

Inými slovami, regulácia počtu vozidiel v meste prostredníctvom regulácie počtu dostupných parkovacích miest.

Či sa nám to páči, alebo nie, toto je trend ktorý skôr či neskôr dorazí aj k nám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dnes áno, ešte pár rokov dozadu to prax nebola a zívali prázdnotou. Kupujúci šetrili a dať pár tisíc za vonkajšie státie resp. až 10 za vnútorné im pripadalo drahé. Pritom práve na to som upozorňoval, nie na počet budovaných miest.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak v tej dobe stal dvojizbak cca100k. A dat za parkovanie od 5 do 15 tisic bolo pre beznych ludi velmi drahe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo by sa malo za verejné peniaze a na verejnom priestranstve riešiť kohokoľvek dlhodobé parkovanie? Verejné parkovacie miesta majú primárne slúžiť pre krátkodobé parkovanie za účelom dopravnej obsluhy danej oblasti - remeselníci, zásobovanie, návštevy, klienti priľahlých prevádzok ...

Kto potrebuje na nejakom mieste parkovať pravidelne a dlhodobo, nech si zabezpečí súkromné parkovacie miesto na súkromnom pozemku či v garážovom dome.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To co navrhujes, bude znamenat len jedno. Doma zadarmo /ak vobec/, vsade inde platit.
Ale nevyhneme sa tomu, lebo skor neskor sa nam to zosype na hlavu.
Stale tazsie sa predierame ulicami, stale obtiaznejsie hladame volne miesto na zaparkovanie.
Kupou auta si nekupujeme automaticky narok na parkovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto bude este vesele, ale tak priklanam sa k tomu, ze by bolo fajn, ak by sa to takto slektovalo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zaujimave ze im to netrva dva roky ( ako vallovi) ale iba 2 mesiace. cim to asi bude pan primator?! zeby v petrzalke riesili problemy ludi namiesto problemov developerov?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Niekto asi začať musí. Aj keď Petržalčanom trochu závidím, že večer pred domom ľahšie zaparkujú a na rozdiel od iných obyvateľov hlavného mesta budú mať státie v iných mestských častiach zatiaľ zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale vy čo si myslíte, že všetci CPČkári parkujú len v Bratislave? Ja pred mojim domov v Piešťanoch nemôžem parkovať, lebo tam stroja značky aut z IL, TO, BA, MY a české značky, to isté má moja sestra a tá si už musí platiť 30 euro ako rezident a nezaparkuje. Takže veľa šťastia, zdravia a krásneho pohodlného parkovania p
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem. Nápodobne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Príliš stručná informácia,

chcelo by to nekoľko detailov. Napríklad koľko bude stáť to takzvané prihlásenie k administrativnému trvalému pobytu. Podľa mňa celkom dobrá myšlienka. V celobratislavskej politike toto chýba. Tam pre cezpoľných pripúšťajú iba hodinovú sadzbu, čo je totálny nezmysel. Nikto nebude platiť tretinu platu za parkovanie. Je tam však jeden nezmysel, mimopetržalskí budú v noci platiť, alebo sa postavia na nevyznačené miesto. Na aké nevyznačené, na trávnik, či kde inde? Podľa mňa by každý mal parkovať na mieste určenom pre verejné parkovanie, a to miesto má byť riadne vyznačené, aby každý vedel rozoznať kde sú miesta na verejné parkovanie a kde nie. Rozdiel môže byť v tom kto koľko za to parkovanie zaplatí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aka dobra myslienka? Administrativne prihlasenie trvaleho pobytu je riesene zakonom uz dlhodobo. Ale kto by si ho uz len prihlasoval, aby si zrusil jedno trvale bydlisko a potom podla obcianskeho preukazu s adresou mestskeho uradu vyzeral ako bezdomovec. Nehovoriac o tom, ze zmena trvaleho bydliska a nasledne oznamovanie zmeny vsetkym uradom, bankam, vybavenie novych dokladov a preregistrovanie auta do noveho okresu je byrokracia neskutocnych rozmerov. A pri tom tu v tejto kauze proti cezpolnym nejde o nic ine, len o vyplakavanie BA starostov nad tym, ze od cezpolnych nemaju podielove dane z prijmu. Ale to, ze napr. vsetky operativne leasingovky sidlia v BA a rovnako tam sidli aj vela firiem a tym padom sa v BA kraji plati cestna dan aj za firemne auta, ktore jazdia v PP, tak to uz neprizna nikto. A ked chcu od cezpolnych dane, tak nech tlacia na nasu mafiansku vladu, aby zmenila jeden zakon.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cestna dan je uz nejake 4 roky prijmom statneho rozpoctu, tak ako dph alebo spotrebna dan z liehu. A ani predtým nemala nic spolocne s obcami, vynos patril vuckam a tie maju ine kompetencie.
S tou byrokratckou zatazou pri zmene trvalého pobytu suhlas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celkom cakam, co povedia ludia, ked im dojde, ze rocne dvojdospela rodina s dvoma detmi zaplati cca 5000eur za parkovanie po meste.
Osobne mi to je fuk, ale citim, ze drvivej vacsine nezamestnanej v neziskovkach to fuk nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto neférové parkovanie zlomí Vallovi krk. Keď sa kompletne zavedie , počet voľných miest sa zníži práve tam kde je to najkritickejšie. 50 resp 100 eur ročne ci koľko to je , ma každý. Menej aut nebude. Auta ktoré doteraz stavali kde kade cez den a večer sa vracali zostanú pekne doma. Čierneho Petra si vytiahne ten čo príde príliš neskoro. Čo v závislosti od oblasti môže byť aj 18:00. Bratislava sa vyprázdni pre tých čo majú firemne parkovacie miesto. Kto ho ale má? Aký typ ľudí? No a bežní ľudia budú krúžiť minúty, hodiny okolo štvrte lebo to nebudú môcť zaparkovať mimo svojej štvrte tak ako sa to bežne deje v centre. Ja som sám robil taký prieskum. Keď som sa prechádzal peši cez Petržalku, videl som len bratislavské značky. Každé 50-te auto malo inú ako bratislavskú značku. A to pritom neznamená , že to auto s inou značkou nebude mať právo parkovať. Kym sa nezameria mesto na výrazne zvýšenie parkovacích miest , lepšie to nebude. Aj keď ľudia budú cestovať MHD aut sa preto nevzdajú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte je tu kopa firemných áut. Hlavne však nikto nemôže počítať s tým, že za 39 eur bude mať istotu parkovania. Tú by mal tak pri poplatku 1000 e/rok.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME