Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing 737 Max nebude zrejme lietať do roku 2020 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

1/3

Zaujímalo by ma, ako toto ovplyvní znenie budúcich zmlúv o predaji boeingov. Predpokladám, že letecké spoločnosti budú požadovať lepšie záruky, resp. vysoké zmluvné pokuty, aby si v podobnej situácii dokázali dočasne prenajať nejaké schopné stroje. Rušenie takého množstva letov v hlavnej turistickej sezóne určite zabolí aj tie najväčšie aerolínie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

iba niekoľko nehôd

- 3. marca 1991 havaroval Boeing 737 spoločnosti United Airlines počas klesania na pristátie
Zahynulo 132 osôb.

- 24. novembra 1992 havaroval Boeing 737-300 spoločnosti China Southern Airlines počas klesania na pristátie
Zomrelo všetkých 141 osôb na palube.

- 14.8.2005 havaroval Boeing 737-300
Zahynulo 121 osôb.

- 22. mája 2010 Boeing 737-800
Zo 166 ľudí na palube prežilo iba 8.

- 19. marec 2016, Flydubai let 981, Boeing 737-800
Zomrelo všetkých 62 osôb na palube.

- 29. októbra 2018 sa lietadlo 737 MAX 8
Zomrelo 181 pasažierov (178 dospelých a tri deti) a 8 členov posádky.

- 10. marec 2019 sa Boeing 737 MAX 8
Zomrelo všetkých 157 ľudí na palube (149 pasažierov a 8 členov posádky).

a ďalšie a ďalšie nehody ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co tym chcel autor povedat?

Kazda z nehod ma svoje vysetrovanie a urcia sa priciny, azzda chcete naznacit ze 737 je "kraksna co furt pada" ? nebudte smiesny, toto nie je facebook
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor tým zrejme chcel povedať to, že skôr, než sadneme do lietadla, treba uzatvoriť dobré životné poistky a usporiadať svoje pozemské záležitosti. Ak pristaneme v poriadku, berme to ako milé prekvapenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nič iba prajem šťastnú cestu

a keď pôjdeš na dovolenku, vyhľadaj si Boeing 737.
Veď potom sa to všetko vyšetrí a určia sa príčiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A to si este nenapisal kolko mal B737 za posledne 3 roky technickych incidentov:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

737 bolo vyrobených už vyše 10000 kusov, je to asi najpoužívanejšie dopravné lietadlo - prakticky stovky kusov sú neustále vo vzduchu. Vzhľadom k tomu, sú počty incidentov nízke.
No a aké lietadlo si vyberas ty?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano je to generacne stara kraksna. Akokeby sa do starych Favoritov montovali nove motory, nova elektronika, nove bezpecnostne systemy ale stale to bude generacne stare auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

F1, keď už máš tie údaje

(neboj sa, aj ja mám slušný prehľad), tak teraz skús dať nehody Airbusov, Bombardierov, Embraerov a pod.
Nevyváženosť informácii desne neznášam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok keď máš prehľad tak nech sa páčí

daj porovnanie napríklad Boeing 737 vs Airbus A320
daj porovnanie napríklad Boeing 737 vs Airbus A330
daj porovnanie napríklad Boeing 737 vs Airbus A350
tiež mám rád vyváženosť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

niečo pár rokov staré.

Airbus: 35 crashes, 28.3 million flights, 0.81 million flights per crash
Boeing: 251 crashes, 461 million flights, 1.84 million flights per crash
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked uz chces porovnavat tak si pozri B737(All models) a jeho priameho konkurenta A320 Family a tam ti uz vylezu ine cisla. Neviem aky ma zmysel pozerat statistiky Airbusu vs. Boeingu vseobecne ked je rec o B737.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Tie statistiky su tazko dohladatelne a interpretovatelne...

Prvy B737 vzlietol o 20 rokov skor ako A320, bolo ho vyrobeneho viacej kusov a nalietal viacej hodin, takze logicky tych nehod bude viac...
Ani nehody len po roku 1988, odkedy lieta uz aj A320 sa nedaju brat do uvahy, pretoze v tej dobe aj v dalsich rokoch stale lietali aj starsie B737, castokrat uz s druhym majitelov (z rozvojovej krajiny, ktory na nejaky maintenace az tak nedbal). Cize by to bolo nefer voci Boeingu.

Musel by si porovnat pocet nalietanych hodin vsetkych B737 vyrobenych po roku 1988 vs. pocet nalietanych hodin vsetkych A320. Coz by zasa nebolo fer voci Airbusu, kedze B737 mal o 20 rokov viac aby vychytal detske chyby.

Do toho samozrejme musis analyzovat kazdu jednu nehodu zvlast, cim bola sposobena, kedze urcite sa zhodneme, ze samovrazdu spred par rokov v Alpach nie je mozne povazovat za chybu Airbusu...

Podciarknute - objektivne porovnanie by bolo velmi velmi tazke vypracovat a takmer vzdy by tam fanusik bud Airbusu alebo Boeingu nasiel nejaku metodologicku chybu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Fakticky ti odpovedali ini.

Ja to skusim jednoduchsie: to, co predvadzas je rovnaka demagogia, ako porovnavat celkovy pocet dopravnych nehod Skodoviek za poslednych 50 rokov vs. pocet dopravnych nehod BMW vyrobenych po roku 2015. Je to proste somarina s vypovednou hodnotou nula cela nic.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mám prehľad, čiže viem o nehodách,

ale nechcem tak ako ty stráviť čas hľadaním. Vážim si svoj čas.
Ale len tak z hlavy narýchlo katastrofa pri nízkom prielete pri regionálnom malom air show vo Francúzsku, známy prípad airbusu pri lete z Brazílie do Paríža a relatívne mladý A350 nehodu nemal tak ako nemal jeho priamy konkurent B787.
A baviť sa o katastrofách, viď FlyDubai, kde aj vyšetrovanie potvrdilo zlyhanie pilotov a nie lietadla a mnohé iné.
Ale ak ty miešaš nehody, kde zlyhalo lietadlo s nehodami, kde zlyhal pilot, tak to o niečom svedčí. O tom, že hľadáš niečo za každú cenu. A je x prípadov, kde aj pri zlyhaní liteadla skúsený pilot dokáže niečo urobiť.
A ak to mám napísať priamo, tak ak by som si sám mohol vybrať, či z A do B môžem letieť airbusom alebo boeingom, tak u mňa vždy boeing. Vysvetľovať dôvody sa mi nechce. Ale jeden z nich je, že mne viac vyhovuje lietadlo, ktoré má veľký "knipel resp. barany", kde aj neletiaci pilot vidí, čo robí kolega s riadením, kdežto pri pilotovaní s joystickom vidí trt a dva orechy. AJ ten nešťastný A330 letiaci ponad Atlantik do Paríža mohol doletieť bezpečne, keby v ňom boli barany a druhý pilot videl, že kolega len priťahovaním joysticku zväčšuje a zväčšuje uhol nábehu až... do konca. Ale to by v tom ére museli byť "barany".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Druhy pilot videl ze jeho kolega tahal joystick k sebe a aj ho niekolkokrat na to upozornoval. To, preco neprebral riadenie je velka otazka spolu aj s tym preco piloti urobili tolko fatalnych chyb veducich k padu lietadla.
Ak niekto pravdepodobne pod vplyvom velkeho stresu nie je schopny prebrat riadenie, nepomozu mu ani barany ak zlyhava ludsky faktor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Otázka znie, či nie je vhodnejšie tie kraksne zošrotovať. Lietadlo je nestabilné už samotnou konštrukciou a drží ho v lufte len softvér. Podobne ako F35. Ale toto nie je stíhač s jedným človekom na palube a katapultom pod zadkom. Pochybujem, že si doň niekto ešte sadne. Otázka pri bukovaní letenky zrejme bude: Čím letím? Aha. Tak ďakujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tlak

na znizenie ceny vyvoja softwaru je obrovsky :

https://www.chicagobusiness.co...

posleme to do exotickej krajiny - zaplatime 10 ludi - z tych desiatich musime urobit jedneho managera, jedneho scrum mastera a jedneho architekta - z tych 7dmich co zostanu 3ja musia testovat => 4ria zostanu na pisanie softwaru - z tych styroch sa doroka prestriedaju aspon dvaja takze to mame dvoch novych ktori zu zatrenovany sprostredkovatelmi - ti po case odidu lebo plat nieje bohvieco a dalsi novi su zaskoleni sprostredkovatelmi sprostredkovatelov.

a tak to ide az kyum to nekrachne a nevrati sa to naspat v katastrofalnom stave do poveodnej firmy, kde medzicasom us prepustili starych expertov lebo boli drahi...

zopar ludi spadne z modrej oblohy - ti stastnejsi to preziju a ti nestastnejsi nie.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME