Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrážka dvoch áut pri Turni si vyžiadala štyri životy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Presne tak! Myslím že to čo sa deje na cestách sa už naozaj vymyká normálu. Kašle sa na predpisy, na tie rýchlostné teda vrchovato! Je normálne že ja idem 95 - 100km/h tachometrových a obiehajú ma úplne všetci okrem kamiónov? Si normálny, človeče? Kam sa ponáhľaš? A často ideš k tomu aj do rizika a predchádzaš aj tam kde je zákaz. Stojí ti to za to? A ešte niektorí aj s malými deťmi na palube... Ideš do rizika, jak keby išlo o život. A lepíš sa mi na nárazník ako pijavica. Raz aj nabral, keď som zabrzil pred prechodom, aby som pustil matku s kočíkom. Len tak, aby mala nočnú moru minimálne pre aktuálnu noc. A ešte telefón pri uchu, v dobe handsfee, bluetooth, a hlasitého odposluchu... a len tak mimochodom, čo si ty za riaditeľa galaxie, že nutne potrebuješ telefonovať aj jazdy? Aj na správu v momente odpísať, jak keby ti išli burzu zavrieť a ty si ešte pred tým nutne potreboval preskupiť svoje milióny. Ani princíp smeroviek, buď si ignorant, alebo si ich zmysel nepochopil. Že znamenie máš dávať ešte pred tým, ako niečo prevedieš. Nie až potom, čo zabrzdíš. A nie až keď už odbočuješ, lebo vtedy už všetci vidíme čo robíš. A že ich nedávaš iba keď si sám? Nie, nie si sám na ceste. Nevšimol si si ma, lebo ani do tých zrkadiel si sa nepozrel, len si si myslel, že si široko ďaleko sám a si ma aj ohrozil, keď si si "skracoval" cestu prejdením do vedľajšieho pruhu v prehľadnej zákrute. Lebo si si nevšimol, že som za tebou. A v tej zákrute som ťa predbiehal. Takisto na viacpruhovom kruháči, keď si išiel polkou auta vo vnútornom pruhu... predstav si, že niektorí vieme tieto kruháče normálne používať. A aj by sme teda chceli, tak sa pre pána Jána snaž udržať svoje vozidlo medzi čiarami, OK? Keď už teda do zrkadiel nepozeráš... A potom nadávaš na politikov akí sú to grázli... veď ty si taký istý! ***** nedisciplínované. Akurát v malom. Na ich mieste by si si tiež do vačkov ulieval, veď treba skúšať hranice... "nikto" sa nepozerá... A nerozprávaj mi, že nedodržaná rýchlosť nebýva hlavnou príčinou nehôd! Ak nič iné, tak vyššia rýchosť znásobuje dopady a dôsledky nehôd. A znižuje šancu nehode predísť. Pretože na ceste sú všelijakí vodiči. Aj menej skúsení, a chybujúci. Aj skúsenému sa stane, že jeho pozornosť zlyhá... No ty to neubrzdíš, lebo ideš miesto 90 120. A v inej situácii si zas prilepený na toho pred tebou a nemáš šancu včas zareagovať. Fyzikálne zákony platia aj pre teba. Je jedno aké máš auto! Fackal by som ťa celý deň hlava nehlava. Ale to mala robiť ešte tvoja mater, keď ťa učila disciplíne. Tak si na ňu prosím ťa spomeň občas a skús sa správať aj na tej ceste ako civilizovaný človek!
robotico
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechces taketo prupovidky vydat knizne? ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no rozčúlil som sa už troška, lebo takto to bohužiaľ je. na Slovensku trávim v priemere iba cca týždeň do mesiaca. ale vždy žasnem čo sa z ľudí stáva za volantom. a to pravidelne šoférujem aj v Mexiku, či Maroku, napríklad. pokiaľ sa tu nezavedú relevantné tresty za priestupky, tak ta sa to nemá šancu zlepšiť. treba z vodičského preukazu opäť urobiť vodičské oprávnenie v pravom slova zmysle: niektorí ľudia by ho vôbec nemali mať. hlavne keď sa ich priestupky opakujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som mu dal plus, vystihol to presne. Stále sa v diskusiách pýtam, či mi vie niekto povedať jeden jediný dôvod, prečo sa za volantom ponáhľať. Odpoveď sa hľadá ťažko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uplne jednoducho - setri to cas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nešetrí nič. A keby aj, ušetriť je možné lepšou organizáciou dňa a života vôbec. A nepridávaním si množstva činností, ktoré nie som schopný fyzicky a psychicky zvládnuť bez toho, aby som niekoho ohrozoval. Ani za cenu vyššej výplaty, ono sa to skôr či neskôr prejaví aj na zdraví.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rob ako myslis ;).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu je príčina nehody, nebolo to predbiehanie, ale nedanie prednosti v jazde. V protiidúcom aute zahynuli dvaja nevinní ľudia. Vinník (zatiaľ) prežil. Skrátka, ze volantom sedel len držiteľ vodičského oprávnenia, nie vodič.

https://www.aktuality.sk/clano...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok, a vyplyva z toho....co?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, čo som napísal vyššie. A že treba sa mať neustále na pozore a predvídať, že niekto iný bude porušovať predpisy a riskovať, napríklad že ti nedá prednosť v jazde, ako sa synovi stalo v poslednom čase dvakrát - z výjazdu na hlavnú cestu 1. triedy, kde sa beže jazdí 90. A že možno dobrým riešením by bolo, keby polícia uznávala zábery z kamier vodičov, ktorí natočili nezodpovedných ľudí a bláznov na cestách, ako sa to deje napríklad v Anglicku:
https://www.auto.cz/britsti-ri...
No možno budeš mať lepší návrh, ako obmedziť riziko zo strany takýchto ľudí, ktorí "robia ako myslia."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ze treba davat pozor na ostatnych psychopatov je snad jasne. Ak by to nebolo niekomu jasne hned, tak mu to dojde do 5km, ak to prezije.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konecne

Konecne clanok z ktoreho je jasne kto a co 'spachal', pricina je podla mna ze si mlady myslel ze to stihne ..., otazka ako rychlo isla alfa a ci niekto z nich mohol zrazke zabranit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vadim, keby ste naozaj chceli ušetriť čas napríklad na pravidelnom dochádzaní, na množstve trás ho ušetríte výmenou auta za MHD. V nej máte viac času pre seba, ročná úspora pri 20-minútových cestách sú cca 2 týždne a 1000€, ako som spočítal inde.

Podobne, uvádzanie slova "čas" býva zakrývanie slova "netrpezlivosť" alebo zlého časového managementu.

Ja keď nemám čas, optimalizujem ho vypustením nepotrebných vecí z rozvrhu (napríklad diskusií na SME :) namiesto vypustenia dodržiavania predpisov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Načo na ponahľať?je to vec trasi aku potrebujem prejsť. cesta v ramci okresu je to ok, ale ak idem na 500-1000 km tak cestovny priemer je dosť dôležite udžiavať ale isť na nezmyselnych obmedzeniach zbytočne pomaly to človeka unavuje a to je horšie ako isť 100-110.zle dopravne značenie ovplyvňuje vodičov že ich pomaly prestavajú rešpektovať a tých zanačení je je dosť!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne takýchto

stretávam denne plné mesto. Ale keďže jazdím už tridsaťpäť rokov a naučil som sa predvídať, ešte žijem :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"A nerozprávaj mi, že nedodržaná rýchlosť nebýva hlavnou príčinou nehôd!"

No, akokolvek to policajti zapisu, samotna rychlost pricinou nehody zvacsa nie je. Nehody povacsine posobuje ine porusenie zakona, ktore sa udeje v tej rychlosti - nedanie prednosti, nedodrzanie odstupu, nebezpecne predbiehanie, nespravny sposob jazdy, atd.

Ked budes krepy, tak naburas aj v 30ke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, ale dobre vieš, ako stúpa energia s rastúcou rýchlosťou.
Čiže aj keď prekročenie MPR nemusí byť hlavnou príčinou nehody, má zásadný vplyv na brzdnu dráhu a následky narazu.

A v prípade akejkoľvek nehody je to stale kombinácia rôznych faktorov, a ak už dôjde k rizikovej situácii, vysoká rýchlosť zkracuje čas, ktorý majú vodiči na reakciu, takze aj takto nepriamo spôsobuje nehody.

A nehovoriac o tom, že majitelia výkonných áut žijú v ilúzií, že ak majú 4x výkonnejšie auto (napr 300 vs 75 kW}, tak podobný rozdiel je aj v brzdnej dráhe, a teda môžu ísť rýchlejšie. Ale rozdiel je v skutočnosti tak 10-30%.
Reálne má nejaká audi RS zo 100-0 30-35m, a golf 1.0tsi 35-40.
A to je bez reakcie vodiča, 1s reakcie robí + 30m, takze ak vodič v golfe ma 0.5s a nepozorny vodič v audi RS 1s, tak je tam hneď 10m v neprospech audi RS.

A keď vodič v audi RS si povie, že veď ja mam faro, tak môžem ísť v pohode 120, tak brdzna dráha sa predlžuje o 44, cize už je to 43-50m.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Opravy: samozrejme je tam 15m v neprospech audi RS, ak je redakčná do dlhšia o 0.5s, a brzdna dráha sa predlžuje o 44% pri zvýšení rýchlosti zo 100 na 120 kmph.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mám čerstvo vodičak, jazdím opatrne, nejazdím rýchlo ale moje zážitky z ciest sú hrozné. Všetci sa na mňa lepia, trubia a spomaľujem dopravu, keď napr. dodržujem rýchlosť alebo mimo obce idem 80. Nejaký čas som to riešil úmyselným vybrzdovanim, gestami alebo aj odstavením auta a vystúpením ale toto nie je dlhodobé riešenie.
Premýšľam o tom že si dozadu namiesto jedného Z-ka, oblepim celú kapotu nálepkami "začiatočník" aby mi dali ostatní účastníci premávky pokoj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netreba sa tým nechať odradiť, a postupne si na to zvykneš.

Lebo takéto reči o armagedone na cestách mi pripomínajú svokru, pre ktorú vždy boli cesty podobne "hrozné" a nakoniec po drobnej nehode, keď jej oškreli bok Felicie, prestala zo strachu jazdiť úplne.

Úmyselné vybrzďovanie je prasačina, s tým prestaň ihneď (to nemá s "opatrnosťou" nič spoločné). Ak sa urobí za tebou kolóna, treba raz za čas zastaviť na širšej krajnici/pumpe/kde sa to dá, a nechať ich prejsť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

musis sa naucit jazdit, treba jazdit

to nie je len o pravidlach
predvidat znamena ze vies vytusit co ti druhi zamyslaju urobit a ake rizika su na konkretnych usekoch
za mnou ked dofrci audina, tak ma to vobec nestresuje, dokonca ma to pobavi a zazenie nudu
ja neblokujem rychlejsich s pocitom "spravodliveho"
ja pustim rychlejsieho a som zvedavy co urobi, velakrat som sa nasmial na tych reakciach
ono su vodici co idu 110 a ked narazia na pomalsieho tak sa "prisposobia", takych je vela
ty si jazdil podla pravidiel ale podla tych skusenejsich si jazdil "hlupo", preto tie reakcie
keby si videl svoju jazdu z pohladu tych druhych, by si to pochopil
ked ides 80 a "zavadzias" tak znervozneju a nejak ti to musia dat vediet, tak ta vystresuju, pokecat sa za jazdy neda
vsimni si ako ide traktor po ceste, uplne vpravo lebo si uvedomuje ze je prekazka na ceste a ostatni to akceptuju, ak ty pojdes 80 a v strede cesty, to vyzera ako drzost alebo hlupost
ak ide kamion 80 a je za nim zopar "prisposobenych" v tesnom zavese, tam to hrozi pruserom, pretoze vsetci chcu obehat ale v skutocnostii iba zavadzaju, ja nechavam odstup a nevadi mi ked to niekto za mnou zneuzije, pretoze to viem rozpoznat ze sa to za chvilu stane, neprekvapi ma to
ja ked chcem jazdit ako motak (setrim), tak viem ako nenasierat tych za mnou
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME