Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Európsky parlament schválil vyššie nároky na bezpečnosť nových áut. Aké systémy pribudnú? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

no nic , treba kupit stare auto a udrzovat ho pri zivote kym sa da alebo kym ho nezakazu
stPiter
< 1 2

 

Treba konečne vystúpiť z toho šialeného neomarxistického spolku zvaného EU ktorého cieľom je kompletná deindustrializácia európy. INak tu bude autopark vyzerať za 20 rokov ako na Kube (samý veterán).
 

 

dáva to určitý zmysel, po vystúpení z eu by rapídne poklesol počet občanov zvažujúcich kúpu nového auta, zavládol by u nás podobný blahobyt ako na balkáne. vivat 90te roky.
 
Hodnoť

 

Podľa Európskej komisie (EK) v roku 2018 na európskych cestách prišlo o život okolo 25 100 ľudí.

Takze v statistike pricin umrti budu automobilove nehody tak na 20. mieste. Neviem ci to zodpoveda tomu usiliu a peniazom co do toho Europa vraza.
 

 

Úraz s následkom smrti pri DN je násilná smrť, neporovnávaj s chorobami privolanými zlým životným štýlom(prežieraním) a ešte k tomu na najväčší pôstny deň pre našich majoritných kresťanov ;-(
 

Pointa je, ze to

nevraza Europa ale zakaznici.
 
Hodnoť

... konečne ...

... páči sa mi, že tam bude aj tá čierna skrinka, to určte pomôže a dokonca by bolo fajn mať zabudovanú aj kameru so záznamom, aspoň za poslednú hodinu jazdy ....
 
Hodnoť

EU

Nebolo by jednoduchšie, aby sa tie peniaze, čo sa minú na takéto pri. DR. bane nápady vyplácali ľuďom ako mzda a nikto by sa nemusel trepať nikam autom?
Alebo do osvety a výučby šoférovania? To čo dennodenne stretávam na cestách, sa niekedy čudujem, že kde berú tý ľudia odvahu. Doba je bohužiaľ taká, že aj jedinci neschopný sa naučiť šoférovať musia ísť do práce autom.
 

 

to by nik nezaplatil "komu není vzhúry dáno, v apatyce nekoupíš" odporúčam ísť do ITA na nejakú strada provinciale a pose..ieš sa z tej jazdy. Ak dávaš na križovatke, pri odbočovaní, či inej príležitosti smerovku, si sám....
 

O ľuďoch

Bol som, zažil som podobne, nemám problém sa prispôsobiť. Keď s tým ratas, je to v poriadku. Ale tá bezohladnost niektorých akože šoférov u nás nemá obdoby...
 
Hodnoť

 

Viete co je zakladny problem tychto systemov?? Ich spolahlivost a prinos versus naklady a problemy. Kedysi ma zivili vytahy, takze jeden priklad z tejto brandze.

Kedysi mal bezny vytah v panelaku len dva bezpecnostne prvky - senzor uzavretia dveri do sachty ktory znemoznoval vytahu odist pri otvorenych dverach a mechanicku zapadku zamykajucu dvere sachty ak kabina nebola na poschodi. V byvalej CSSR byvalo rocne tak 5 pripadov vaznych urazov, prakticky vsetky sposobene umyselnou manipulaciou s tymito prvkami. Vytahy jazdili bez poruch a udrzby aj cele mesiace, ak sa sused zrovna nerozhodol odviezt vo vytahu skrinu ci pracku a nevyhodil ochranu motora. Dnesne moderne vytahy maju okolo 50 bezpecnostnych prvkov a senzorov. Chyba ktorehokolvek z nich odstavi vytah a vynuti si prijazd udrzby. Takze staci par kamienkov prinesenych na topankach alebo viac blata v kolajnicke dveri a vytah stoji aj niekolko dni s poruchou. Naklady na vyjazdy servisov su dnes oproti devatdesiatym rokom desatnasobne. Tie naklady platia najomnici vo fonde oprav. Naozaj to stoji za ten jeden zivot rocne??

A tohoto sa bojim aj v autach. Tie desiatky a desiatky najroznejsich senzorov si zacinaju zit vlastnym zivotom. Staci jedina chyba, vypadok komunikacie, poskodeny senzor a proste nenastartujete. A teraz si predstavte ze neodveziete zranene dieta do nemocnice, lebo nejaky radarovy senzor navlhne a prestane spravne pracovat...
 

 

tieto systemy by nemali zabranit pouzitiu auta, predsa pri nefunkcnom radare adaptivneho tempomatu maximalne len nebude fungovat tempomat, podobne ak nebude vediet kamera citat znacky pri cestach tak by nemal len fungovat obmedzovac rychlosti.
Teraz tiez ak nefunguje ABS alebo ESP auto je bez problemov pojazdne a nemusis ho hned odtiahnut do servisu.
Samozrejme je otazne co s detektorom alkoholu, lebo kazdy kto sa stretol s lacnymi alkohol testermi vie, ze za nizku cenu sa spolahlivy tester neda vyrobit, bud bude stat stovky eur alebo nebude spolahlivy.
 

 

O tom bez problemov pojazdnom aute mi porozpravaj... Mam auto z roku 2014. Odisiel mi senzor pod spojkovym pedalom sluziaci pre tempomat. Po zapnuti klucika sa na palubke rozsvietila kontrolka STOP a kontrolka poruchy motora a auto sa do servisu viezlo na odtahovke... Ak ti odide niektory zo senzorov ABS, rozziari sa kontrolka poruchy brzd a dosiel si rovnako. Akakolvek z "cervenych" kontroliek ti znemozni start auta alebo v pripade ze si v pohybe dovoli ist len do zastavenia vozidla a potom zdochne motor...

A co sa tyka alkohol testeru suhlas. Profesionalny chip na urovni policajneho "drageru" stoji cez dve stovky (samotny detekcny chip) a na hrackach typu "privesok na kluce" bezne nafukam 4 promile, ak rano zle odhadnem inzulin.
 
Hodnoť

podľa mňa

miesto erbegu pre vodiča by mali namontovať bodák, a hádam by vodiči dostali rozum, akeď nie tak má smolu.
 
Hodnoť

cierna skrinka

ci zaznam na kamere - ano. Nech ma moje auto bonzne ak pochybim.

Start-stop system? Ktory sluzil na plnenie normy, ktora sa aj tak zmenila? A ktory vysoke percento ludi odstavi? Ktoreho prinos nevidim?

Lenze to by o tychto veciach museli rozhodovat ti, co im rozumeju, co casto nie je tak...

a este by sa mi pacilo obmedzenie vykonu vozidla na 100 PS/t, bolo by na par rokov po problemoch s emisiami....
 
Hodnoť

 

Čím viac asistentov, tak tým viac sa ľudia na ne spoliehalú https://auto.pravda.sk/poradna...
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME