Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda iV je predzvesť výkonného elektrického SUV (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Mňa by zaujimalo, aky naturista si dnes kupi elektricke auto - kde to ma nabijať ???? Pred Bilou počas nakupu behom hodinoveho nakupu ? Je to cele nezmysel, tekuty vodik atd je riešenie a nie toto Naviac nebolo by rozumnejšie, keby Škodovka niečo urobila s krabicami Karok a Kodiak a trochu ich poludštila ?
Maroš Viťo
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V bytoch je to samozrejme problem, ale podla udajov ( starych z r. 2011 ) je na Slovensku nieco viac ako milion rodinnych domov, tam to uz problem nie je. To sa ti zda maly pocet ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

viac ako milion rodinných domov

v ktorých dozívajú prachatí slovenskí dôchodcovia. Alebo si k nim budú chodiť nabíjať elektriky chtiví? :-) :-) :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hej a Kazimir vymysli novu dan postihujucu takto zarabajucich dochodcov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj v rodinnych domoch

je to problem. Ak nechces cakat 25h na nabitie auta, tak potrebujes prerobit pripojku k domu. Ak byvas v ulici s 20 domami a len na tejto ulici budete nabijat v noci 10 elektroaut.... siet vas nepotiahne. Uvedom si, ze spotreba elektiny v tychto 20 domoch sa nebude menit, ludia kupou elektroauta neprestanu pouzivat, bojlere, susicky, cirkularky, ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nabijanie

pri trojfaze 32A mas auto doma nabite z 0-100% za 7 hodin. co v pohode staci a okrem toho nikdy nebude nabijat z nuly.
suhlasim ze mozno bude mat problem rozvodna siet, ale to je problem dodavatela. velmi rad ma fakturuje za istic 32A, tak je celkom logicke ocakavat ze tolko budem odoberat. aj tak si myslim ze odber v noci je radovo nizsi ako cez den, takze to siet zvladne.

verejne rychlonabijacky nesluzia na nabijanie aut ale na predlzenie dojazdu. skratka ked niekam ides a dojde stava tak sa rychlo dobijes a prides do ciela. a v ciely zasa v klude cez noc nabijes.
a nie nebudu sa tahat predlzovacky z panelakov. napriklad v londyne je v meste odhadom 50% parkovacich miest vybavenych pomalym nabijanim. to ze my sme tu zaspaty neznamena ze riesenie neexistuje.
a ako bolo pisane panelakovi ludia nie su celkom cielova skupina na elektro, zatial. budu mat skratka lacne ropakove auta a drahu prevadzku. neskor sa to zmeni na drahsie auta a lacnu prevadzku. pre kazdeho je to individualne, zalezi kolko km rocne najazdi.

standardne hovorim ze sa da najst milion pseudoargumetov preco sa to neda. skor treba hladat cestu ako sa to da.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A da sa to

tak, ze pohonom nebude elektrina.
Rovnako ako zahustit siet elektrodobijackami, je vytvorit siet vodika, alebo vody.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vodik vs elektrika

O vodiku tu bol niekde pekny prispevok kolko stoji taka cerpacka a kolko vod8ku dovezie jedna cisterna. Cerpacka je neumerne a draha a kamion dovezie vodik tak pre 50 aut co je zufalo malo.
A stale nikto neriesi vyrobu vodika ktora je draha, co znamena ze nikto si nekupi drajy vodik.len kvoli tomu ze sa bude tvarit ekologicky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"aky naturista si dnes kupi elektricke auto - kde to ma nabijať ????"
Mozno aj naturista, kto vie? Ja ziadny naturista nie som a rozhodol som sa, ze moje dalsie auto bude cisto elektricke. Cakam na ohlaseneho VW Phaetona. Dovtedy sa budem vozit na mojom benzinovom VW Passate.
A kde to budem nabijat? No predsa v garazi! A na elektrickych nabijacich staniciach - je ich uz pomerne dost a o rok-dva ich bude ovela viac.

"Je to cele nezmysel"
Podla Marosa Vita. Je mnoho ludi, ktori taketo prizemne zaslepene nazory nemaju.

"tekuty vodik atd je riešenie"
Je to TIEZ riesenie. Ja osobne si myslim, alebo lepsie povedane som si myslel, ze je to riesenie lepsie, ale ako sa ukazuje, nie je. Elektrickych aut pribuda po desattisicoch, nabijacich stanic tiez, avsak vodikove stanice? Stagnuju. Tak neviem, asi menim nazor a vyhlasujem, ze elektrika z nabijacich stanich vyhrava a asi aj vyhra.

'nebolo by rozumnejšie, keby Škodovka niečo urobila s krabicami Karok a Kodiak a trochu ich poludštila ?"
Urcite nie. Obidva maju nadherny dizajn a tvoje "poludstenie" by ich len pokazilo.
Keby som nemal odpor voci SUV ako takym a keby SKODA nedavala svojim modelom take skarede nazvy, zacinajuce na K, tak by som si (v rozumnej cenovej kategorii) kupil na prvom mieste Audi Q7 a na druhom mieste SKODA Kodiaq. Vsetko ostatne je pre mna skaredsie a za tie peniaze nie lepsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

myslim si ze tych nabijacich stanic az tak vela nebude...kvoli prenosovej sustave a celkove aj instalovanemu vykonu. Na kazde taketo miesto si musia rozvodne zavody vytvorit istu rezervu v zavislosti od istica....lacne to teda nebude
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vcera som pozeral

Spravy a ukazovali ako sa da pri vene poulicneho osvetlenia usetrit vykon pre dve nabijacie stanice na tusim 1.5 km. Co je dost malo a nie vsade sa to da. Na dedinach casto vypadaju istice a rezerva trafakov je tam minimalna a ked tam niekto len pili drevo na cirkulari tak vyhodi celu ulicu. V norsku s tym uz teraz maju problem a obmedzuju niekde elektromobily.doma sa bue as moct len obmedzene nabijat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Naša rozvodná sústava rozvedie

ročne 30 TWh elektrickej energie.

1 auto najazdí priemerne 15 000 km ročne = 150 x 20 kWh = 3 000 kWh = 3 MWh

Ak by elektrických aut bol 1 milión, čo v žiadnom prípade nebude ani o 10 rokov
tak potrebujeme 1 000 000 x 3 MWh = 3 TWh.

Treba rozviesť +10% energie a máme na to 10 rokov.
Snáď nechce niekto tvrdiť, že za desať rokov neposilníme rozvody o 10%
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To s tým začiatočným "K" a končiacim "q"

a pri tom zmenšovaní Škoda SUV - Kodiaq, Karoq, Kamiq, mi vychádza, že najmenšie SUV bude, s troškou vtipu Ko ko ti q.. To už mám štvrté kkoncernové a zatiaľ som spokojný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Velmi rychlo ta prestane

Bavit cakat 5-6 hodin na dobitie auta na verejnom stojane, velmi rychlo ta prestane bavit kruzit medzi verejnymi stanicami, kde najdes volny stojan, velmi rychlo ta prestane bavit dotlacit auto rucne k poslednemu stojanu, lebo kruzenim si minul uz poslenu elektriku. Velmi rychlo ta prestane bavit doma cakat 25 hodin na dobitie auta v 220V sieti, velmi rychlo ta prestane bavit platit zvysene poplatky za distribuciu elektriny, ked loziadas o iny istic. Rad ti ukazem moju fakturu, kde z rocnej sumu 1400e za elektrinu c dome bolo 900e len za poplatky, istic 32A
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ukaz tu

fakturu, lebo pises bludy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cenníky vse

cenníky vse sú dostupné.
Nevieš si nasimulovať spotrebu 1000kWh?, čo ťa bude ich distribúcia stáť?, pri DD5
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Opakujem, trepes kraviny

Hodnoť:   mínus indicator plus

nech sa páči

Cena distribúcie 1000 kwh:
[(12*0,9)+(12*4,8473)+(1000*0,1165)] - (1000*0,589)=644,9676e
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte vacsia kravina

[(12*0,9)+(12*4,8473)+(1000*0,1165)] - (1000*0,589)=644,9676e
10,8 + 58,476 + 116,5 - 589 = -403,224€
Skus to este raz a poriadne, nepouzivaj rusku kalkulacku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toto ma vždy pobaví, keď niekto zhodí baterky ako nezmysel, a zároveň dá, že vodík je riešenie :-)

tých naturistov je aktuálne okolo 2 miliony ročne.
pri nedostatočnej infraštruktúre, malom dojazde a dvojnásobnej cene oproti spalovákom.

aká časť populácie podľa teba býva v panelákoch bez vlastnej garáže?
úplne vážne, koľko to tak môže byť? 30%? 40?
Ok, tak tých sa EV netýka, všetkých ostatných ano.

A vodík? Ten je na tom v dvoch z troch parametrov (infraštruktúra, cena) ešte horšie ako baterkáše.

Možno sa v budúcnosti presadí, ale ak máš problém dobíjať baterkové EV, tak budeš mať x-násobne väčší problém tankovať vodík do hydro-EV.

Hydro bude dobré do kamiónov a veľkých, ťažkých SUVčiek.
Baterky si rozoberú segment sedanov a menších mestských aut.
Spalováky ostatnú pre tých, ktorí 1/ nemajú ako doma nabíjať, alebo 2/ potrebujú jazdiť často dlhé trate

Videl by som to, že si časom trh rozdelia 50% hybrid spalováky, 40% čisto baterkové EV, 10% vodík.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco by bol problem tankovat vodik? Je trosku rozdiel ci dobijam pol hodinu alebo natankujem za 5 minut, najma ak na "cerpacke" zistim ze nieje ziadna volna "pistol" a musim cakat kym si niekto predomnou bud natankuje za 5 minut alebo dobije za pol hodinu.
A nezabudaj ze uz teraz zacina byt nedostatok litia na baterky takze na dalsie zvysovanie poctu nieje moc priestor.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME