Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nasnežilo, autá stáli hodiny v kolónach (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

hm

jeden z dovodov preco by sa na hlavnom tahu mali zacat intenzivnejie stavat dialnice.

t.j. poriesit velmi ale velmi palcivy problem useku ladce - PX - hricovske podhradie - zilina - lietavska lucka - dubna skala - martin - turany - kralovany - ruzomberok a napojenie na liptovsku dialnicu.

dalej poriesit nejako priechod cez donovaly .. a chvalabohu ze sa uz stava rychlostna komunikacia ziar nad hronom - zarnovica - hronsky benadikt. plus obchvaty na R2.
 

tak fajn

to z potom nacisto vyriesi stuaciu, opisovanu v clanku. za tie peniaze, ktore sa len doteraz rozhajdakali severom, sa uz mohlo davno jazdit na trase ba - nr - zv - lc - ke. bez 31 km tunelov, ktore zozeru dalsie miliardy a spusty nadjazdov - po rovine. lenze by zas nebolo co tunelovat, ze...
 

Veď hej, ibaže

na úseku Žilina - Ružomberok prejde denne hodne desiatok tisíc vozidiel, a z NR na KE maximálne niekoľko tisíc.
 

no iste

ked je tm uz ciastocne dovedena dialnica. a ak bude uplna, bude ich este viac, nasobky, ze... co vsak stale nemeni nic na fakte, ze je to o 50 km dalej, ani na tom, ze tam bude treba ZAPLATIT 31 km tunelov. ak uz nehovorim o takom detaile, ze prirodzena bola vzdy trasa spodna. kvoli vzdialenosti aj rovine, ze? do prahy jazdis tiez cez passau? mozes sa stavit, ze tadial tiez prejde viac aut, ako na brno...
 

 

ulohou dailnice je spojit blavu s kosicami cez priemyselne rozvinuty region a nie cez region kde je nezamestnanost 20%
 

ano, presne tak

cez priemyselne rozvinute regiony od trnavy, nitry, cez moravce, ziar, zvolen, bystrica, brezno, podbrezova... teda nie na troskach zbrojneho priemyslu skrachovanych po zdochnuti varsavskej zmluvy a zatrhnuti darovania tankov opiciam do lybie, syrie ci sudanu (ten dlh 77 milionov dolarov za tanky este stale nie je zaplateny...). to si mal na mysli? btw, a nemylis si ty nahodou len pricinu s nasledkom...?
 

?

kedy si bol v "troskach zbrojneho priemyslu" naposledy ???
 

heh

teraz som sa pekne zasmial :) cim to je ze tam je dalkeo mensia nezamestnanost (v tych troskach zbrojneho priemyslu ) ako od zvolena dalej ? a co je v zlatoch moravcoch ?

a ked ti to nedoslo tam sa stava R1, tak nepindaj. za 3 roky je plus minus kompletna az po bansku bystricu. jedine bude chybat usek nitra benadikt, lebo tam v podstate su dobre cesty a neni tam ziadne mesto. ale casom aj k tomu dojde
 

tym ze je tam aj zeleznica

a tych par % nie je dovod na prehajdakanie miliard. a co je takom mikulasi? zdochnuty cestovny ruch, a na povazi zdochnuta zbrojarina a nasilu dialnica
 

heh

a co je za zvolenom ? teda mimo 20-30% nezamestnanosti a ciganov :)

medzi zvolenom a kosicami v podstate nie je ni :) takze o co ti ide ? :)

ver tomu ze LM prinasa viacej ako hnusta, lucenec, rimavska sobota etc :) lebo maju nehorzanu spotrebu na socialnych davkach :)

hej mozes argumentovat ze vsak tam by sa kvoli tomu malo investovat. hm to je sice pekne socialisticke zmyslania, ale prebud sa do reality :)
 

 

pozri sa, liptov a spis su tiez plne ciganov, takze tiez sa pytam, ze o co ti ide. cely sever fical na komunistickom priemysle ktory padol a to sa teraz musi nhradit dilanicou lebo do lesov a luk sam nik nepride. juh bol naschval devastovany mociarom, lebo jeho volici ziju na severe.
 

ach jaj

uz to nehul! :)

na liptove ciganov moc neni :) na spis je toho viac :)

a akoze to bol devastovany meciarom ? :) vsak tam nikdy nic nebolo :))

bodaj by boli na juhu tak "lesy a luky" ako su na severe :) bo ako si si nevsimol na severe stale nejaky ten priemysel je, resp nieco co produkuje $$$. na juhu teda pozdlz R2 nie je NIC :)
 

si opity

ako je teda mozne ze vystahovalci pochadzali hlavne z neurodneho severu. ludia sa tahali vzdy od "hornakov na dolnaky" a nikdy nie naopak...to ze sa komunisti nad nimi zlutovali je ina vec.
 

heh

dosli argumenty ? :))

a je vidno ze to mas aj trosku popletene :) dolna zem bola v uhorsku az madarsko (debrecin a nizsie). a nie gemer, gemer bol vzdy znamy hladovymi dolinami :)

sa preber clovece, daleko viac sa zlutovali komanci nad detvou ako nad kysucami :)
 

 

"gemer bol vzdy znamy hladovymi dolinami" asi ti naozaj dosli argumenty. skoda reci
 

hm

kde si dosiel na 31 km tunelov ?

2275 (ovciarsko) + 1370 (zilina) + 7460 (visnove) + 5795 (korbelka) + 2695 (havran) + 2048 (cebrat)

co je celkvo asi 21 km :)

a spodna trasa nikdy nebola prirodzena :) hlavny tah uz asi poslednych 100 rokov je severna trasa :) dialnica od ziliny bola planovana uz za prvej republiky :)

a aj teraz je stale jedina v ramci TINA ako dopravna tepna europy zakreselna. jo a zhruba od zvolenu klesne vytazenost ciest este aj pod to aka je na planovanej dialnici zilina - cadca - polsko. jediny problem tej cesty su na hovno cesty ale nie premavka.
 

takze fakt len o 21 km tunelov

treba viac? no to je vyhra! ved to zaplatis, tak co... a s tym zakreslenim to tiez nie je take horuce, zakreslena je uplne ina, co to obchadza. ked uz je to len o zakreslovani... hlavny tah uz aspon 500 rokov je ten, po ktorom spontane jazdilo vsetko. dobry a lacny motrest poznas pdla toho, ze pred nim soa kamiony. a najkratsiu a najvyhodnejsiu cestu podla toho, ze po nej jazdia. len blazon by robil ba - ke vrchom, ked si boli obe cesty rovnocenne, preco aj...isteze klesa vytazenost cesty, ked ju porovnavas s inou, na ktorej je do polovice dialnica. tento argument mozes pouzit aj pri jazde do prahy. cez passau je omnoho viac vytazena, ako cez brno, len si porovnaj...
 

neboj :)

tunely budu stavat sukromne spolocnosti :) buduci rok sa zacne usek hubova ivachova, potom turany hubova, visnove dubna skala, a hricovske lietavska lucka :)

a cim to asi je ? mno lebo investorom sa oplati investovat do severnej trasy lebo ta je vytazena viac nez dost :)

vytazenost juznej trasy bola vzdy mensia aj v '90 aj '95 ked sa robila vytazenost ciest na celom slovensku a vtedy bola dialnica len po piestany. takze to bolo objektivne.

a mas pravdu hlavny tah je po severe respektive pozdlz vahu uz niekolko storoci :) tym bude aj to ze do ziliny a dalej isla dvojkolajka uz za cisara jozefa II kym na strednom slovensku nebola pomaly ziadna zeleznica :) cim to asi bude ? prirodzenym vyvojom a nie nejakym komunistami vybudovanym neprirodzenym centom ako banska bystrica :) prirodzenym centorm tejto oblasti bol vzdy zvolen, len komunisti to dorvali :)

a porovna vat dialnicu do passau a brna je docela mimo :) lebo jedna ide do ciech a jedna do rakuska resp nemecka. je to aj trosku o motorizacii :)
ked chces mozes porovnavat v cechach D1 a R35. co je u nas ten isty pripad D1 a R1 resp R2.
 

tak sukromne spolocnosti?

no to som rad! a nie takto nahodou za statne peniaze? aj ja som sukromna spolocnost, co to znamena? asi tolko, ze u mna je vylucene vyfakturovat viac. fasa, ze som si to doteraz nevsimol...

tiez neviem, aky je rozdiel v provnavani - sme uz predsa jeden stat. a naco by sa malo chodit do prahy cez brno, ked cez passau je to dalej. a najma, je tam vyssia premavka... to je presne ta logika.
 

 

sukromnym spolocnostima bude rucit statna spolocnost. teda npr. na 1 100 Sk isli hore a este dalej pojde znamky preto aby si na lazoch mohli ludia vytinat 130-kou. a trasu im ponukol stat, R1 je ovela ekonomickejsia za mensie naklady ponuka rovnake intenzity ako povazie. podobne R2 po krivan R2 dalej ma asi rovnaku navratnost ako D1 a d3 nema niekdy ani 5 %.

Za cisara jozefa II. nebola Za ani centrom zupy nie ze vyznamnym strediskom.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME