Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prestaňme démonizovať naftu, zhodujú sa odborníci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Motor
Diesel potrebuje na splnenie noriem filter pevných častíc a AdBlue. EURO 6 Benzín nepotrebuje jedno ani druhé. Motor 1.9 TD s porovnateľným výkonom z roku 2000 mal možno len o málo vyššiu spotrebu ako dnešné 1 - 1.2 turbo motory. Downsizing, start-stop je akurát pre dobrý pocit a demonštráciu toho že sa aspoň niečo robí.
1020987
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Len tie emisie sú trošku iného zloženia a časticové filtre majú aj najnovšie benzíny
 

Áno

A iné sú aj palivá
 

ani jedno

to nie su ziadne relevantne argumenty

- kazdy kto ma ukoncenu ZŠ a pozna ceny, si trojclenkou vypocita, ze ad-blu mocovka zdvihne cenu jazdenia (co sa tyka pohonnych hmot) o DRVIVE 1-2%
- filter pevných častíc vydrzi dnes uplne bezne 200 tisic km pri normalnom jazdeni, pri racionalnom aj 400 tisic - iba keby niekto jazdil ako uplny 1d1ot, tak by to bolo 100 tisic, t.j. za celu zivotnost auta je ho potrebne menit RAZ ... detto sa mozme obavat ze aku zivtotnost ma to turbochudadlo v benzinoch ... asi 2x vyssiu ako FAP v dieseloch, t.j. ziadne 10-nasobky (turbochudadlo v benzinoch je projektovane na 400 tisic km, pri 1d1otskom jazdeni 150-200 tisic, pri setrnom jazdeni aj 600-800 tisic)

- najnovsie diesely euro 6d su rovnako ciste ci dokonca este cistejsie ako benzin euro 5
 

 

start stop treba brat v globale a vplyv na celkove znecistenie, nie iba jednotlivo na auto. Su to stovky milonov aut spalujucich PH aj ked nemusia..
 

 

...to bola prva vec, ktoru som v novom aute vypol...
 

AdBlue nepotrebuje

Viď Mazda 2,2l Diesel (CX-5, Mazda 6). A majú EURO 6.
 

 

ešte na nich neprišli :-)
 

A čo potom?

Ak spĺňajú EURO6 kvôli skoro atmosfére tak ich zažalujú za up-sizing?
 
Hodnoť

 

"hlavného skleníkového plynu CO2" - hlavny sklenikovy plyn je H2O, tvori 95% mnozstva sklenikovych plynov v atmosfere. ked uz sa budeme tvarit ze oznacenie "sklenikovy" ma nejaku oporu v realite.
 

Pravda

Keby nebolo vody, v noci by tu bolo -270 a cez deň aspoň +150. Ako na mesiaci.
Hlavný problém však robí Co2, lebo pozvoľna pribúda a narúša krehkú rovnováhu ekosystémov.
 

mhm,

takze sme sa prave dozvedeli, ze H2O je plyn, úžas
 

 

no h2o v podstate je plyn.., len musí mať viac ako 100st
 
Hodnoť

Mimoriadne čistý

Mňa by zaujímalo, ktorý petrolhead môže k dízlu napísať prívlastok "mimoriadne čistý".
1. By ma zaujímalo, či autor náááhodou nezabudol zarátať aj emisie potrebné na ťažbu, prepravu a výrobu paliva, nakoľko u témy elektromobilov sa vždy ráta s tou najhoršou variantou a to s výrobou z uhlia.
2. By som sa chcel autora spýtať, či vzal do úvahy taký drobný fakt, že mnoho dízlov má DPF a podobné filtre domácimi majstrami vymontované, aby oni sami mali o pár koní výkonu viac a to že nám to tu všetkým zamorujú ovzdušie ich netrápi. To tiež tvrdeniu "mimoriadne čistý" nenapomáha.
 

co vlastne

opytaj sa sam seba co vlastne porovanvas:

- dnesny diesel euro 6d splnujuci dokonca buduce normy z roku pana 2020 s prastarym smradlam dymiacim dieselom spred 15-20 rokov?
- dnesny diesel euro 6d splnujuci dokonca buduce normy z roku pana 2020 s benzinom napr. euro 5?
- fosilak s elektromobilom?

najprv sa ujasni

na margo tvojich elektromobilov: aj ty patris medzi eko-idiotov co si myslia ze (z celo-planetarneho hladiska) e-auta su spasa co sa tyka ekologie? tajomstvo: e-auta emisie a znecistenie neznizuju, iba ho presuvaju z urnanistickych centier tam, kde sa vyrabaju baterie a elektrina
 

Lenze aj o to ide...

... uz som to park krat pisal. Je rozdiel ci sa tie emisie tvoria na ulici kde chodis, cize tebe pod nosom. Alebo niekde mimo mesta v elektrarni. Kde je navyse kopec priestoru (fyzickeho) na instalaciu nejakeho filtra castic a co ja viem coho vsetkeho ekologickeho. Na rozdiel, aby si to montoval do kazdeho auta zvlast. Cize elektromobil je VZDY lepsi aj keby elektrina do neho sla z uholnej elektrarne !
 

 

Kade chodím, všade sú budovy vykurovane zemným plynom.
Ak by sa v doprave používal zemný plyn a na vykurovanie elektrina, znečistenie by sa znížilo a batérie by boli zbytočné. Pritom kúpiť originál auto na zemný plyn je lacnejšie ako na baterky.
 

 

ocuvaj ma smejo. tieto tvoje dristy o ekologickej elektrine z uholnej elektrarne rozpravaj niekomu z Bratislavy. zijem co by kamenom dohodil od Novackej elektrarne, tak cosi viem o tom, aky "cisty" je dym, ktory z jej komina zamoruje celu Hornu Nitru. tak tu netrep o cistych elektromobiloch pohananych elektrinou z ENO
 

Ocuj bratm... :)

Zjavne si nepochopil pisanemu textu. Nikde som nevravel, ze to musi byt ekologickejsie, ale moze to byt ak sa bude chciet. A teda sa investuje do "ekologizacie" danej elektrarne. Co sa zjavne na hornej nitre nedeje... Samozrejme, ze ideal je nevyrabat elektrinu z uhlia.
 

 

to je ale celkovy problem Novackej elektrarne, ktora mala byt uz davno zatvorena a ludom poskytnute ine moznosti prace. Hranol to ale umelo drzi pri zivote dristami o socialnej politike, pricom to iba vyuziva na vyciciavanie dalsich stamilionov zo statneho rozpoctu.
 

Tie 100 000 000

nejdú zo ŠR, ale platíme ich vo svojich účtoch za elektrinu
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME