Piatok, 22. február, 2019 | Meniny má Etela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Európe jazdí viac elektromobilov ako v USA, no predbehla nás Čína (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako vzdy bulvarny nazov.
V nazve su elektromobily a v clanku su v tom milione aj plug-in hybridy. Medzi plug-in hybridom a elektromobilom je dost velky rozdiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Elektromobil je neekologický

Batérie naviac nevydržia 5 rokov. Líthium je ťažký kov, takže je tu problém aj s ich likvidáciou.
Kedysi tu bol projekt automobilov na stlačený vzduch. Ako zásobáreň energie stačila kevlarová nádrž na vysoký tlak. Ale bolo by to príliš nezávislé od automobiliek tak to nikto nevyrába. Pokúsili sa to vyrábať sami ale skončilo to na neochote bánk to financovať. Predsa len banky financujú automobilky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stlacenemu vzduchu nepraje ani chemtrails a ze svet je doska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prvý trápny posmieváček

Nájdi si MDI. Nejde mi tu vkladať linky.


MDI je spoločnosť sídliaca vo Francúzsku za ktorou stojí Guy Negre. Medzi jeho úspechy patrí napríklad aj spolupráca s Amédée Gordinim na motore pre Renault 8, vďaka ktorému malo vozidlo 152 konských síl pri 11 000 otáčkach. Známy je aj vďaka vývoju 3,5 litrového W12 motoru pre F1 v osemdesiatych rokoch. Dokopy Negre navrhol takmer stovku motorov. Momentálne vyvíja jeho firma s podporou indickej automobilky Tata Motors autá na vzduch. Alternatívnemu pohonu sa venujú už od deväťdesiatych rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fakt, vdaka, netusil som

pokukal som a uz 2010 bola predstavena Honda Air

ale aj "Angelo Di Pietro", teda nie len Guy Negre

zas potesi diskusia viac ako clanok. clanok akurat odstaruje diskusiu.

Vlastne do buducna by na Sme stacilo davat nazvy clankova ludia by zvysok dotvarali.. ( i ked toto by musel byt iny nazov.. )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mna by ucitel fyziky vyplieskal po papuli, keby som nadsene hykal nad prezentaciou vzduchu ako nosica energie, ked fuknutim vzduchu do balonku nec nestracam a vypustenim vzduchu taktiez ziadne straty. Tak som si pockal este jednu minutu, ako maju navrhnutu konverziu stlaceneho vzduchu. Skoro som sa rozplakal od smiechu, ked som videl klasicky stvorvalec.
Wanker, priznaj sa, co si mal z fyziky na zakladnej? Ked sa priznas, ze za tri, prestanem sa ti posmievat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lítium je úplne najľahší kov zo všetkých. Pozri Mendelejevovu tabuľku než tresneš blbosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re 2/3

Ale je ťažký na ekologickú výrobu.
Osobne z toho nemám radosť, v budúcnosti kvôli tomu určite zničia Bolívijsky Salar Uyuni, prírodnú nádheru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Najťažší na ekologickú výrobu

je človek. Takže pokiaľ sa egoisticky rozhodnem nemať deti, môžem si jazdiť na niekoľkých autách. http://www.sciencemag.org/news...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re. 1/3

Tak sa zabi, pomôžeš všetkým...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvoje argumentačné schopnosti

ťa nepredučťujú na napredovaniahodného.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... elektrifikácia ...

... je to pekné, že nám pribúdajú elektrické autá (aj keď ich ekologický prínos je otázny), ale bez elektrifikácie parkovísk a čerpacích staníc to nemá veľkú šancu na úspech. Taktiež je otázkou, či pri zvýšenom záujme a používaní elektromobilov budeme mať k dispozícii dostatok elektriny v sieti.

Stále sa tu zabúda, že máme aj alternatívne palivá a taký hybrid na vodík si myslím, že má väčšiu budúcnosť, lebo nebude až tak zaťažovať elektrickú sieť a ovzdušie ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hrozne sa mi páči

ako ľudia vždy dokážu v jednom príspevku "sundať" zástrčky, pretože "nie je infraštruktúra" a v tom istom príspevku povedať, že budúcnosť je vodík :-)

OK, vodík môže byť budúcnosť, ale je to ešte budúcejšia budúcnosť ako zástrčky.

Okrem toho, neviem prečo si ľudia myslia, že spalováky ide niečo nahradzovať, a vychádza im to tak, že vodík má väčšiu šancu ako zástrčky.

reálne to bude skôr tak, že keď už niečo "alternatívy" nahradia, tak to bude diesel.
reálnejší obraz budúcnosti, než že tu budeme mať buď 100% spalovákov, alebo 100% EV, alebo 100% hydro, je ten, že bude 30% spalovákov, 40% hybridov, 20-30% čistých elektrín, a zvyšok "ostatné".

add hydro:
Česi idú teraz rozmýšľajú nad tým, že postavia nejakých 170 staníc na "tankovanie" vodíka, a k tomu nejakú ďalšiu infraštruktúru. Plánované výdavky cca 1,5 miliardy EUR.
podpora vodíka nebude lacnejšia, skôr drahšia ako pri EV.

ako je vodík ekologickejší a menej zaťažuje ovzdušie? nevyrába sa náhodou z metánu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

..., ale pozabudol si, že

vodík môže byť čerpaný ako klasické palivo, čo si napísal, že by chceli Česi, ale najnovší patent predpokladá priebežnú produkciu vodíka chemickou reakciou v špeciálnom akumulátore, čo by dosť zjednušilo najväčší problém vodíka a to je jeho uskladnenie.

Vodík som uviedol ako jednu z alternatív ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre tých ktorí tomu trochu rozumejú:
priemerný elektromobil potrebuje na prejdenie 1OO km 12kWh elektrickej práce
priemerný automobil na benzín na tú istú vzdialenosť 6 litrov čo je 66kWh elektrickej práce
priemerný nafťák spapá 5 litrov nafty čo je 60kWh elektrickej práce.
Tá veličina sa volá účinnosť alebo premena jedného druhu energie na druhý čiže už z horeuvedeného vidíme že ten benzín a naftu nečaká svetlá budúcnosť. Presne z toho istého dôvodu nejazdia parné lokomotívy ,lebo tam sa dosahovala účinnosť len okolo 5% (premena chemickej energie v uhlí na mechanickú prácu)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celková účinnosť cyklu.

Zamlčiavaš účinnosť batérie, nabíjačky, prenosovej a distribučnej siete. No a samozrejme samotnú účinnosť výroby elektriny v elektrárni. Takže prečo asi nie je v USA ani po 200 rokoch okrem metra elektrifikovaná koľajová doprava a jazdia tam na diesel. Pretože tam manipulátorov s faktami topia ako mačence.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ty potom musíš taktiež pripočítať k účinnosti spaľovákov aj energiu spotrebovanú na ťažbu, dopravu a výrobu paliva v rafinérke. Inak sám manipuluješ. V USA nie je elektrifikovaná železnica z dôvodu veľkých vzdialeností, predstav si, ako by si robil údržbu trakčného vedenia v ľudoprázdnej prérii. Pri dieselelektrike nič také robiť nemusíš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aká zhoršuje účinnosť

ťažba, doprava a rafinácia fosílnych palív? Prepočtov už bolo plno a stále vychádza elektromobil horšie, v celkovom životnom cykle CO2 produkcie úplne prepadá. Čo predstavuje naviac práca na údržbe elektrickej trakcie od údržby koľají a signalizačných vedení? Varíš argumenty z vody, ako lacný manipulátor. Podľa tvojej logiky fosílne autá nečakala budúcnosť už od vynájdenia elektrického auta na začiatku 18. storočia. Otto a Diessel vynašli svoje motory až neskôr. Najsilnejší argument je kalkulácia nákladov na výrobu EE z motorového generátora na diesel alebo ZP. Takto vyrobená EE je stále lacnejšia ako nákup elektriny z domácej zásuvky. Majitelia elektromobilov si bežne vozia v kufri 5l kanister benzínu a malú 2kW elektrocentrálu. https://www.rouming.cz/archive... http://evseupgrade.com/pic/?le... https://www.speakev.com/data/a...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď zarátavaš výrobu "paliva" do celkovej účinnosti EV, tak rátaj aj výrobu palív pre ICE autá. Ak nechceš pochopiť toto, tak sa mi ďalej s tebou nechce naťahovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem aký je priemerný automobil

12 kWh je málo,

NISSAN LEAF 40kWh batéria, Dojazd WLTP - Kombinácia 270km -> 40/2,7 = 14,8kWh/100km

Účinnosť nabíjačky 85% -> 17,4 kWh/100km
Straty v rozvodnej sieti 10% -> 19,3 kWh/100km

Účinnosť elektrárne

Nováky tepelný: 1 358 MWt, elektrický: 266 MWe z toho účinnosť menej ako 20%

Mochovce Tepelný 1 471 MWt elektrický: 470 MWe z toho účinnosť menej ako 32%
z toho ide na vlastnú spotrebu 35 MW a účinnosť klesá pod 30%.

Účinnosť v prípade EV od spálenia uhlia či jadra je tak 23% v prípade JE a 15% v prípade ENO.

Už síce nejazdia parné lokomotívy, za to máme stále parné elektrárne.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME