Piatok, 22. február, 2019 | Meniny má Etela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Európe jazdí viac elektromobilov ako v USA, no predbehla nás Čína (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Prepac ale pokial by nebolo
dotacii v roku 2008 tak by vsetky americke automobilky boli uz po krachu. Bush tiez velmi stedro dotoval cely ropny priemysel v USA, takze podne zrusit vsetky dotacie a podme zdanit uhlikovu stopu.
peter_pedro
Uvedomujem si, ze faktami a cislami
ktore su verejne dostupne sa daleko nedostanem v diskusii o firme, o ktorej sa smie hovorit iba v kultovych superlativoch. Dotacie, ktore Tesla brala, neboli plosne nikdy. Boli Obamom preferovana firma. To uz prestalo. Su a boli stale v strate. SpaceX nevyniesla "desiatky" US satelitov ako tvrdis, ale iba 2 skusobne, snaziac sa ziskat kontrakt na 4100 satelitov ktore US potrebuje hore do 2020 konca. Sama SpaceX to oznacila za nerealne, nakolko by to znamenalo 60 satelitov mesacne a zatial mimo tych 2 (DVOCH) skusobnych neboli ziadne. Trochu objektivity by nezaskodilo...fakty a cisla nepustia...
svk02012
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

SVK to je totálna blbosť. Tých 4000 satelitov je projekt Spacexu pre globálnu sieť na poskytovanie internetu a áno už majú 2 skúšobné a pripravujú prvú sériu, myslím že 20 ich treba aby mohli službu spustiť skúšobne. A toto leto doslova na jeden krát vyniesli desať satelitov iridium next. Tam ti unikajú základné veci, akoby si prečítal jeden článok o poslednom štarte a nevedel že už cez dva roky lietajú. Inak Tie dotácie (pre Teslu) boli plošné a férové, ale keďže nikto nevyrába čisto elektromobily na nich nemal nárok, naopak museli doplácať za kredity v Kalifornii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skutocne nechapem kam

smerujete...SpaceX vynasa naklad pre zakaznikov jak sukromnych tak vladnych. Skuste si prejst zoznam.
https://en.wikipedia.org/wiki/...

Len 3 straty Iridii z roku 2018 zoznamu predstavuju 30 saletilov. Leteli 2xna ISS. Kolko tak satelitov vyniesli ine americke spolocnosti, ktore maju miliardy na kontraktoch of americkej vlady? Lockheed Martin s Boeingom mali monopol od vzniku ULA az pokial sa k zakazkam nedostalaSpaceX a odsunula ich na vedlajsu kolaj. ULAk tomu pouzivala vacsinou z Ruska importovane motory.

To, ze Tesla je este v strane nemusi znamenat nic. Ako som napisal Amazon bol dlhe roky v stratach a prve zisky mal az v roku 2014. Pokial by Tesla neexpandovala a ostala pri vyrobe Modelu S a Xtak by ziskovy boli, lenze oni sa snazia o masovu produkciu co nie je jednoduche a hlavne je tam obrovsky CAPEX.

Automobilky si vlady hyckaju, kedze zamestnavaju obrovske kvanta ludi. Je to vidiet napriklad v Nemecku kde aj napriek kauze Dieselgate sa nic zavrtneho nestali, pricom Diesle vypustali do vzduchu az niekolkonasobne viac jedovatych latok ako sa uvadzalo a vsetko to bolo schovane za ''cheating software'', ktory tam bol dany umyselne. Je logicke ze americka vlada podporovala vyrobcou EV dokonca kvoly emisiam boli zavenene plosne dotacie, ktore brali aj ine automobilky v USA nie len Tesla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dotácia treba zrušiť v tom sa zhodneme

ale zdaniť "uhlíkovú stopu" je len iná forma dotácie firmám, ktoré sa správajú podľa súčasnej "módy" (hype) resp. firmám, ktorých fanúšikovia (či už platení alebo z presvedčenia) za také riešenie lobujú.

Uhlíková stopa nie je všetko (oxidy dusíka, dopad na prostredie pri ťažbe ropy, surovín pre baterky, železnej rudy, ...), navyše ak má postihnúť všetko vrátane výroby (aj komponentov), dopravy a likvidácie. Keď pripočítaš fakt, že výroba elektriny má v každej krajine inú uhlíkovú stopu, tak zistíš, že je to nemožné spraviť férovo. Takže keď to niekto zavedie, tak tam budú nejaké vzorce, ktoré boli vylobované najvplyvnejšími lobistami.
Preto má byť zdanenie rovnaké bez ohľadu na to, čo vyrábaš. Inak je to sociálny experiment.

----

Ďalej píšeš, že Musk má efektívny R&D. Otázka je, ako to meriaš. Keď, napríklad ako počet nápadov na minutý dolár, tak možno OK, ale ak napríklad ako "počet dobrých nápadov mínus počet zlých nápadov" na dolár, tak to je dosť žalostné. Napríklad z médií vieme, že niekomu z toho R&D napadlo ostriekať čelné sklo práve vtedy, keď človek nasadá do auta. A bez otestovania to uploadli do áut nič netušiacich zákazníkov.
Ale to je malina oproti myšlienke umožniť obojsmerný bedrôtový prenos informácií medzi vnútornými systémami auta a vzdialeným počítačom (lebo chcú robiť nezmysly ako píšem hore - meniť chovanie už zakúpeného auta, prípadne mu znemožniť jazdu a podobne).
ITčkári vedia, že softvér sa dá vždy hacknúť. Ostatní si môžu prečítať napr. tu:
https://www.washingtonpost.com...
(v SME vyšiel pred pár dňami preklad, ale je pod pianom, takže citujem z anglického originálu):
"...anything with software can be hacked. Until now, most vehicles kept infotainment systems entirely separate from core car functions, but Tesla doesn’t by design. Its vehicles have been breached by researchers, including one Chinese group that made them dance."

Stále nechápem ako mohli také zariadenie schváliť do prevádzky na verejných kominikáciách. Vozidlo, ktorého brzdy ti môže na diaľku aktivovať v podstate hocikto, kto si dokáže kúpiť dobrého hackera.

Takže ďalší zlý nápad Muskovho R&D. A mohli by sme pokračovať ovládaním pomocou ťukania na tablet (dokonca aj odkladacia priehradka sa vraj v Modeli 3 musí tak otvárať lebo ušetrili na jej mechanickej kľučke) atď. atď... Zlé nápady, ktorých sa bude priemysel zbavovať veľmi dlhú dobu lebo Svedkovia Teslovi ich považujú pravdaže za výborné a propagujú ich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teraz cena ele. rastie.

za by suvis? teda rastie na burze.... ale ved uz prichadza ochladenie, teda na jesen klima uz nepobezi tolko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V Európe jazdi okolo

280 miliónov aut . Milión je velmi malo, ale je to ticha revolúcia , zrejme zásadná zmena . Na rozdiel od prvých aut nemusí našťastie pred elektromobilmi nikto behať so zastávkou ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pozeram Nissan leaf, co bude asi z tych dostupnejsich aut, temer 35 000 cena, dojazd 270/370 km , dobijanie na 80% kapacity trva hodinu. Zatial je to pre fajnsmekrov, ziadna masovka, ani priama konkurencia pre benzinaky/dieslaky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na 95% jazd to bohato staci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to ano, ale budes potrebovat aj dalsie klasicke auto ked chces codit aj na dovolenku. ja by som to v zime na lyzovacku s nim neriskol. V zime ked budem musiet pouzivat aj kurenie to moze klesnut aj na 200-250 km a ako vieme na zimu je akumulator dost citlivy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Však na to je už dávno riešenie - autopožičovňa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nejde o to,

či to stačí na jednu konkrétnu cestu.

Ide o to, že o elektromobil sa treba starať ako o ďalšie malé dieťa v rodine. Nezabudnúť mu každý deň (či noc) dať papať, inak nás prekvapí problémami keď to najmenej potrebujeme.
S beznínovým alebo naftovým pohom ak nejazdíš ďaleko mimo civilizácie, tak proste ideš kým ti nesvieti kontrolka paliva, nájdeš pumpu, natankuješ a zaplatíš spolu za 5 až 10 minút, a ideš ďalej.
S elektromobilom musíš dopredu plánovať kedy ho nabiť aby bol použiteľný keď ho potrebuješ. Takýto proces vôbec nezvláda náhle potreby (napr. večer s polovybitým autom sa nemôžeš vybrať na 200km výlet zachraňovať príbuzných, ktorým napr. zhorel dom).

Niekto múdro napísal v inej diskusii: elektromobilita má potenciál, ale vôbec sa neznáša s individuálnou automobilovou dopravou.
Tento fakt môžeme prijať tak, že budeme elektrifikovať MHD, vlaky, prímestské autobusy, možno aj lode na pravidelných linkách, ale pre IAD skúsime niečo iné z alternatívnych pohonov.
Ale elektrofascinovaní sociálni inžinieri (Svedkovia Teslovi) to chápu inak. Je to pre nich signál, že treba zničiť skutočne individuálnu automobilovú dopravu aby nestálo nič v ceste ich milovanej totálnej elektrifikácii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tendencne myslenie

niektore argumenty by som este bral ako ten s horiacim domom pribuznych.. aj ked tam BMW i5 rex to v pohode riesi...

ale v momente ked ste zacali pouzivat pejorativne vyrazy ukazali ste svoju ägendu"==neobjektivnost..
podobne ludia zacali pre urazanie vymyslat slova (slnieckar atd)..
pre ludi co nevidia veci ciernobielo je to ale iba znak zablokovaneho myslenia..znak ze ste iba pol nejakeho myslienkoveho bipolu ktory tlaci na opacny pol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Elektromobil má výfuk v komíne uhoľnej elektrárne. Ak by sme chceli previesť všstku len osobnú dopravu na elektrinu, bolo by treba v EUpostaviť niekoľko stoviek atómových elektrární. (Myslím že každému súdnemu je jasné že nemaá zmysel elektrifikovať dopravu tam, kde sa 70% elektriny pvyrába z fosílnych palív).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Naviac, bolo by treba vybudovať úplne novú rozvodovú sieť. Predstavme si že na sídlisku by sa po piatej večer zo zásuvky 220-380 V dobíjalo napr. 100 elektromobilov prúdom 10 A. Máme taký blackout ako sme ešte nezažili...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty tomu teda fakt rozumieš

Mudrlant s 10A. Keby si o veciach viacrj vedel, tak by si tieto bludy nepisal.
Samozrejme v tejto diskusii nie je možné odborne polemizovat, ale 1 viem, žiadny blackout nrbude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aj ty tomu rozumies

ano, ty to vies najlepsie ...

blackaout by nebol jedine v tom pripade, keby sa tomu prisposobila odberova krivka = keby sa o tom dopredu vedelo, lenze odberova krivka ma od realnej okamzitej spotreby (s ohladom na hodinu v dni, den v tyzdni, obdobie v roku ...) odchylku radovo iba zopar %

ale dnes uplne neplanovane a napr. v petrzalke, kde ma kazdy ***** ci rodina 2 auta? takze ked sa vecer zapoji tych 100 tisic aut a kazde bude brat 3,3 kW co poistky daju, dostavam sa na 330 MW, co je 10% (DESAT PERCENT, zopakujem to DESAT PERCENT) hrubeho spriemerneneho 3400 MW prikonu Slovenska (co dava tych 30 TWh rocne) a 2/3 jedneho moderneho jadroveho reaktora ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na toto sa robili štúdie v Nemecku aj USA. Aj keby bolo 100% elektromobilov (v USA hovorili o 75% EV aby som bol presný) netreba ŽIADNE investície do rozvodnej siete. Stačí jednoduchá aplikácia ktorá bude spolupracovať s energetickou spoločnosťou a elektromobily teda budú fungovať ako veľká batéria. Takú appku má Tesla už roky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kolko % el. sa vyraba z uhlia? Napr. u nas ? neakych 7 % Aj to iba SMERackemu alobalu ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Esteze je Slovensko pupok sveta, ze?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak Francuzko 2. najvacsi vyrobca el. 5%, Nemecko najvacsi vyr. el. 40%, Rakusko 0%,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re 1 /3

Netrep. Rakusaci dokončenu jadrovú elektráreň Zwettendorf referendom nechali zmeniť na uholnu...blbci. Miesto 0% rádioaktívnej záťaže teraz vypúšťajú denne cez 2kg rádioaktívneho uranoveho popolceka.
Z uhlia robia 10% energie a koľko ho dovážajú, keďže nie sú sebestačni je dobrá otázka.

A to čo plánujú Nemci je už úplná blbosť. Ale aspoň budú mať Mochovce klientelu.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME