Sobota, 16. február, 2019 | Meniny má Ida, Liana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mickiewiczova ulica bude v sobotu uzavretá pre autá aj MHD. Bude na nej festival (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je tak, keď architekti a aktivistipotrebujú prezentevať SEBA a SVOJE myslenie na úkor iných obyvateľov Bratislavy. Pritom si vôbec neuvedomujú, že na druhej strane poškodzujú iných obyvateľov a sami sa stávajú tími, ktorí mávajú uštipačné poznámky s podtextom AUTOSLAVA, nakoľko týmto vôbec nepodporujú význam MHD, ale naopak MHD odsúvajú na druhú koľaj a ppodstatne ju v centre mesta zhoršujú. Vôbez si neuvedomujú, že kaciu robia počas uzávierky trolejbusovej trate na Mlynských nivách a tám prokticky rušia MHD v tejto oblasti. Naviac pri svojej predstave ochrane životného prostredia "umožnia" obyvateľom Starého mesta (Mudroňova) vychutnať si na linke č. 207 autobusovú dopravu a zrušiť spojenie mz centra mesta k nemocniciam a Kramároch.
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď už sa musí takáto ... konať, tak si skutočne nemohli vybrať lepší termín, pretože kvôli uzávierke Kollárovho námestia budú linky 207, 208 a 212 tak či tak jazdiť v smere k Aviónu odklonom, takže v len odklon 212 v opačnom smere je navyše.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nebeský otče!
Už tento hipsteraktivizmus prichádza aj k nám!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesuhlasim

Co je to za nezmysel tvrdit ze sa rozsiri pesia zona? Ved na Obchodnej su elektricky, na Kolarku busy a t-busy, tie pokracuju na Mickiewicku a potom bude stometrova polo-pesia zona.
Ti architekti asi byvuju tam v novej vystavbe a chcu mat klud?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Niektorí architekti, myslím si, že medzi nich patrí aj kandidát na primátora, si myslia, že všetku dopravu od Vajnor po Lamač treba vytlačiť aby mohli všade kávičkovať obyvatelia. Akosi zabúdajú, že prevažná väčšina ľudí chodí do práce a na kávičke nemá čas vysedávať.Po práci beží za rodinou, prípadne má ďaleko lepšie záujmy ako vysedávať pred štátnou nemocnicou.
Takže Ľubľanu oslobodili od áut. Skôr mám dojem, že autori podobných projektov sa oslobodili od rozumu. Vyzývam nevoliť kandidáta s menom Vallo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Do tej práce sa dá prísť aj MHD

A nemusíme sa ani pozerať ďaleko do sveta. V Brne je MHDčka dobrá, tak ju ľudia používajú. V BA sa vytrhávajú električkové koľaje, aby bolo viacej miesta na autá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ani v BA nie je tá MHD až taká zlá. Lenže ľudia sú častokrát leniví prejsť 100 metrov, aby sa dostali na zastávku, ktorú potrebujú. A užívatelia automobilov .... častokrát sú to arogantní ***** ktorí nerešpektujú dopravné predpisy. Možno keby si policajti začali konať svoju povinnosť a brať vodičáky za priestupky ..... tých áut by bolo v BA menej .... oveľa menej.
A vytrhávanie koľají ..... neviem o tom, že by sa tu za posledných 30 niečo vytrhalo. To, že koľaje sú v dezolátnom stave, je niečo iné. To je neschopnosť primátorov a aj idiotov, ktorí ich volia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak by kedysi neboli po celej

Bratislave zrušené filiálky - teda koľajnice vlaku - o čom zrejme nevieš - tak dnes tzv. "integrovaná doprava" = MHD + vlaky zachránili dynamickú dopravu aj bez metra. A ak by "múdre hlavy z Magistrátu" rozhodli o bezplatnej doprave/dotovanej mestom či štátom/ fúra "plechových približovadiel s JEDNÝM cestujúcim" by zmizlo z teraz preplnených ulíc !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jediná filiálka, ktorá by dnes mala aký-taký efekt je na Trnavskom mýte. A tie koľaje nie sú vytrhané, len technicky takmer nepoužiteľné.
A ak si pozrieš "postavenie" železničných koľajníc v BA, tak s výnimkou filiálky Trnavského mýta a koľajníc končiacich pri Eurovei obchádzajú cetrum z veľkej vzdialenosti, takže použiteľnosť na s-bahn je dosť slabá.
Ďalej, kto by platil tú bezplatnú mestskú dopravu? Pre koho by bola bezplatná? Pre Bratislavčanov, alebo pre všetkých z celej SR? Ak by bola bezplatná pre Bratislavčanov, akým spôsobom by sa kontrolovali mimobratislavskí cestujúci. Kde by si kupovali lístky? Kto by ich kontroval v autobusoch? Kde by si tie lístky označovali? A zrazu zistíme, že aj tak by boli potrebné označovače, predajne lístkov, automaty na lístky a aj revízori. A boli by sme tam, kde pred tým.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi si zabudol napr. na tú

Záhradnícka/Karadžičova - či to už je periféria? A boli aj iné - skús si vygúgliť, lebo asi si nemôžeš pamätať... A bezplatná MHD samozrejme pre všetkých - inak by to nemalo význam .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem, v lublane som uz pol roka nebol, ale ked som tam bol tak som teda nemal pocit, ze tam auta neboli. dokonca aj ini ludia ako ja mali auta. k ubytovaniu na airbnb mi automaticky poskytli informaciu o parkovani. takze tam ludia auta asi aspon trochu pouzivaju. pravdupovediac zona do ktorej auta vobec nemohli mi pripadala mensia ako zona medzi michalskou branou a americkou ambasadou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokiaľ viem, tak v Ljubljane sa hovorí o Slovenskej ceste. Zo štvorpruhovej ceste v tesnej blízkosti pešej zóny spravili dvojpruhovú, vylúčili všetku tam motorovú dopravu, okrem MHD a lokálnej obsluhy a rozšírili chodníky.
Fotky možno nájsť napr. aj tu: https://sl.wikipedia.org/wiki/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len ekvivalentom K slovenskej ceste v Lublane nieje miczkiewicova ale namestie SNP. akurat oproti navrhu na SNP tam su rozdiely. Slovenska cesta je otvorena pre lokalnu autodopravu, co nam snp podla navrhu nemalo byt. a do slovenskej ulice usti niekolko uliciek dostupnych len pre pesich, co je trochu ine ako predlzenie slepej vetvy (obchodna) na miczkiewiczovej. tu ale netreba zabudnut na to, ze v Ljublane tomu predchadzalo rozsirenie obchvatovej trasy vratane vybudovania podchodov k parku Tivoli, a aj uprava svetelnych signalov tak, ze chodci necakaju minuty na obchvatovej trase a nestoja aj v strede cesty. tie mimourovnove prechody na obchvate centra na niektorych miestach dost chybaju...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekný deň. Na Mickiewiczovej ulici bude v sobotu 19.5.2018 prebiehať podujatie s názvom WhatCity? na Mickiewičke. Na ulicu prinesie život, zábavu a čistejší vzduch, prepojí korzo Obchodnej ulice až k Americkému námestiu do príjemnej pešej zóny hodnej hlavného mesta. 

Chceme vyvolať diskusiu a hľadať možnosti, ako túto ulicu odbremeniť od tranzitnej dopravy a ponúknuť priestor viac pre ľudí - chodcov, cyklistov. Presne WhatCity? ponúka možnosť vyjastiť si osobne všetky otázky, ktoré sú predmetom tejto diskusie. Srdečne Vás pozývame na diskusiu a každí, kto má aj iní názor je veľmi vítaní. 

Cieľom iniciatívy spoločnosti ITB Development je odkloniť tranzitnú dopravu takým spôsobom, aby sa Mickiewiczova ulica, ale aj okolité ulice a lokalita v tomto smere zveľadili. Nejedná sa o absolutne vylúčenie dopravy.  

Pozrime si historické fotografie, uvidíte chodcov, cyklistov, deti. Mickiewiczova je zaujímavá ulica v centre mesta, rozšírením centrálnych zón dostala nový význam a kontext. Doprava, ktorá tu každodenne prúdi, však nedovoľuje ulici vyniknúť. Naopak, je to jedna z najnepríjemnejších ulíc na pobyt.

K celej aktivite pristupujeme v plnej vážnosti a preto je zatiaľ v prvej fáze len pilotný testovací projekt, ktorý by mal preveriť všetky okolnosti potenciálnych zmien. Sme veľmi vďační za spätnú väzbu len prosíme keby mohla byť adresovaná priamo nám na itb@itb.sk.  

Tím ITB Development.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň,

prosím, vysvetlite mi, ako je Vaša deklarovaná snaha o diskusiu v súlade s vyberaním vstupného (aspoň podľa programu Noci Múzeí).
Pokiaľ ide o podstatu veci: som zástancom názoru, že tranzitná doprava v centre nemá čo hľadať a centrum by malo fungovať v zásade systémom "kadiaľ auto vošlo, tadiaľ aj vyjde" a zvyšok by mal riešiť okruh. Lenže narazilo by to na problém: buď by to bolo vynútené fyzickými zábranami (pozri napr. zaslepenie Mariánskej), ale to by znemožnilo prejazd aj vozidlám MHD, čo je nevhodné (pretože u MHD je naopak žiaduce, aby prechádzala aj centrom mesta), a minimálne sťažilo (ak by bolo realizované výsuvnými zábranami) aj prejazd vozidlám záchranných systémov. Alebo by bolo len upravené dopravné značenie zákazmi vjazdu okrem MHD, ale v takom prípade by na zákazy polovica vodičov zvysoka kašľala a policajti, ktorí si slovo "doprava" do svojej zjednodušenej reči prekladajú ako "auto", by sa len prizerali. To je jedna stránka mince.
Druhá vec je, že problém tranzitnej dopravy nevyriešite uzatvorením jednej ulice, pretože prúd vozidiel sa len presmeruje inam - v tomto prípade zrejme cez Radlinského a popred Avión. Smerovať obchádzku cez Ul. 29. augusta (U2A) a ľavé odbočenie na Špitálsku nepokladám za dobré riešenie, pretože v križovatke so Špitálskou, na ktorej už v minulosti bol zrušený jeden priechod pre chodcov, aby bolo možné zredukovať signálny plán na dve fázy - rovno a doprava po Špitálskej a rovno a doprava po U2A - by bolo potrebné pridať tretiu fázu rozdelením druhej na dve - voľno z východnej strany, voľno zo západnej strany. V dôsledku toho by sa skrátili časy prejazdu a zápchy, ktoré už dnes siahajú z U2A až na Kollárovo nám., by sa ešte predĺžili a MHD by v nich trčala aj vtedy, keď by bol povolený jej prejazd cez Mickiewiczovu.
Nuž a po tretie, aj keď by ste dosiahli presmerovanie IAD na Radlinského, kde by to pri dnešnom stave až tak nevadilo, tak sa zasa začnú ozývať obyvatelia inde, že im tranzitná doprava vadí a chcú ju odkloniť. V prvej fáze by to boli obyvatelia Aviónu a pre opačný smer aj protiľahlých objektov na Májkovej ulici, neskôr obyvatelia tých novostavieb, ktoré by mali podľa niektorých návrhov zo študentskej súťaže (či čo to bolo - nepamätám sa, ale organizovali to páni Šebo a Lichý) postaviť v priestoroch dnešného Amerického námestia a východnej časti Fakultnej nemocnice.
Z týchto dôvodov si myslím, že zachovanie dopravy na Mickiewiczovej ulici je ešte najmenším zlom. I keď ani mňa stav tejto ulice nijako neláka, ale uvedomujem si, že dnes je doba trochu iná, ako keď sa sem pred pol storočím chodilo na kávu do Metropolky či na výbornú zmrzlinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Martin,
myslím si, že si to popísal dobre. Jednoznačne si naznačil následné problémy,,ktoré by vznikli po uzatvorení tejto komunikácie (čo sme si mohli aj vyskúšať pri rekonštrukcii električkovej trate na Americkom námestí). Žiaľ takýto vidia len svoje záujmi a na ostatné problémy kašlú. A takto sa riešila doprava aj v minulosti, keď doteraz riešime problémy si zryšením električkovej trate na Štefánikovej ulici, kde riešime prblémy zo zrušením železničnej stanice Filiálka a Mlynské nivy. A následne ťažko hľadáme náhradné riešenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslel som, že patríte k tým dopravákom, ktorí uvažujú trošku viac v kontexte, ale ako vidím, mýlil som sa.

Ak sa autá presunú inde, tak nech sa obmedzia aj tam. Ako inak sa má zlepšiť využívanie verejnej dopravy - ktorá sa daným riešením má zlepšiť tým, že nebude stáť v zápchach na Mickiewiczovej - ak nie zlepšovaním podmienok pre ňu? A tým je v tomto prípade práve obmedzovanie IAD.

Už začnime myslieť normálne - teda autá na poslednom mieste. Najprv sa zaoberajme chodcami, cyklistami, MHD, zásobovaním, až potom autami. To vy nerobíte, ale mali by ste, lebo vývoj smeruje práve k tomu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň.
Keď ste si nevšimli, príspevok sa týkal tejto jednej konkrétnej situácie a jej možné dôsledky pri prípadnom prijatí tohto návrhu.
Čo sa týka možnej realizácie takéhoto riešenia s prioritou verejnej dopravy bude nutné prijať aj reštrikčné opatrenia nielen na tejto komunikácii, ale aj v širšom okolí centrálnej časti mesta. Ale to už je zrejme na inú diskusiu o riešení celkovej dopravnej situácie v celom meste s cieľom na jednej strane zabezpečiť vBratislave kvalitnú a preferovanú MHD a prímestskú dopravu a na druhej strane riešiť parkovaciu politiku, záchytné parkoviská a parkovacie domy. Ale to už je iná rozysiahla téma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekny den tim ITB Development, rychla otazka:

Pojdete prikladom a v zaujme vratenia spominanych chodcov, cyklistov, deti do ulice zrusite svoj vjazd do garaze a sami pridete spominanou MHD - alebo vam ide iba o proste vylucenie cudzich z ulice pred vasim sidlom?

Dakujem za odpoved.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cize inak povedane cielom ITB development je zabezpecit si papalassky pristup do svojho sidla kde ich nebude otravovat bezny plebs.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME