Sobota, 16. február, 2019 | Meniny má Ida, Liana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mickiewiczova ulica bude v sobotu uzavretá pre autá aj MHD. Bude na nej festival (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A nechceli by Sebo/Lichy/ITB miesto vymyslania somarin (obzvlast pozdravujem tu ilustraciu cloveka sediaceho na lavicke stojacej na obrubniku na prvom obrazku, ktorej prave preslo po nohach 18 ton autobusu vzdalujuceho sa v pozadi) radsej stavat byty, ktore slubovali kolaudovat este minuly rok? Jaj, vlastne oni slubovali "mame zaujem ziadat o kolaudaciu", zaujem bol aj ked este ani hruba stavba nestala, vsjo v poriadku. Kreslit taketo obrazky odtrhnute od reality, ktore zbuchali v skicari za desat minut (nesedia perspektivy, naozaj to vyzera ako keby sa hralo dieta) - dobre... A teraz nech predstavia aj upravu dopravy, znacenim, trasami. Vraj je to skratka a ulica tym trpi (asi sa im nepaci, ze im pod oknami chodi doprava). Ked tuto skratku odstrania, bude sa dat na krizovatke Ulice 29. augusta s Spitalskou odbocit dolava na Americke namestie? Ako sa tato krizovatka a riadenie dopravy v nej upravi, kedze je robena na styl "rovno a doprava" z oboch stran? Ako budu trasovane trolejbusy? A to najdolezitejsie. Kedze pani maju na tej ulici sidlo v nimi postavenej novej presklenej budove vrazenej medzi stare budovy (na prvom obrazku vlavo) s vlastnou garazou, ten vjazd sa samozrejme zrusi a garaz ponuknu ako komunitny priestor, vsak? Alebo pani budu mat z tej oazy obcianskeho spoluzitia v pesej zone vynimku, vtrepu sa tam autom po tom ich "prirodzenom pesom pokracovani" pomedzi ludi, akurat to na ten premalovany chodnik zabudli nakreslit a zamaskovali to tam nejakym rozmazanym siatrom? Len skusaju, ci sa im nepodari spravit si sukromnu ulicu na ktorej maju budovu so sukromnym vjazdom rovno do kancelarie a nech im po nej plebs nechodi, ten ma tu alternativu MHD. Akurat sa obavam, ze popri manekynovi Nesrovnalovi sa im to nebodaj este aj podari, lebo ten podpori kazdu blbost, len ked sa pri nej moze odfotit a zapozovat pre media. Ten je dokonca za ucelom "prezentacie projektu" (zapozovania pre media) najnovsie doniest, namontovat a znova odmontovat dvadsatmetrovu stanicu na bicykle, len nech to nema z magistratu k fotakom daleko: https://www.bakurier.sk/doprav...
BojovaHelikoptera
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Práve

aj pre tie šiatre som vyššie napísal, že ilustrácia je ako zo strážnej veže - ideálne fantastico, spravené podľa receptu na demikát od psíčka a mačičky - nahádzaného všetkého dobrého čo najviac do jedného hrnca.
Nestačí, že tak navrhli prechádzať trolejbusom hromadnej dopravy už len cez jeden smer,
ale do ich dráhy nastavali striešky beduínskych stanov - pod troleje, nad vozovku... zrejme ich pred každým prejazdom operatívne poskladajú a zas nainštalujú... tí, čo na tento moment čakajú sediac s nohami vyloženými pod kolesá trolejbusa.
https://m.smedata.sk/api-media...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja chapem, ze ITB tam ma majetky, ktorym by toto prospelo.
Ono predsalen byvat na pesej zone vs. byvat na vypadovke neznie pri predaji bytov tak dobre, vsakano.
Ale ze im toto niekto realne schvalil, by si zasluzil zavesit do oneho, prievanu.
Dufam ze v tom chaose, ktory tam sposobia bude niekto ludom vysvetlovat, ze:
“Stojite tu v kolone kvoli developerovi ITB”.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Citation needed. Je to práve naopak. Mestá, ktoré obmedzujú individuálnu dopravu a podporujú hromadnú a pešiu dopravu vykazujú vyššie HDP na hlavu (až o 38 %) a majú v priemere šťastnejších obyvateľov. (Smarth Growth America 2014)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako hej, bohatšie mesto si môže dovoliť viac sa starať o záhony. Ale nie je tam priama korelácia. Je veľa miest, ktoré sú veľmi bohaté a pritom walkability majú úplne strašnú a centrá mimo pracovnej doby mŕtve. Napr. Houston, Texas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lebo bratislavske centrum ktore je pesie cez tyzden vecer brutalne zije.

ono som este nepocul o meste ktore by bolo lepsie tym, ze zrusi pouzivanu trolejbusovu trat aby papalasska firma mohla mat sukromny vjazd do svojho sidla
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dnešní "inžinieri",ktorí s odrenými

ušami skončili s titulmi" si myslia, že sú architekti ? Bez výkonných grafických kariet v notebookoch by nevedeli navrhnúť . NIČ ! Všade naokolo nás je jedna trápnejšia vizualízácia ako druhá - Nám,SNP, Kamenné námestie, Námestie Slobody - A teraz Mickiewiczova ul. - bez nápadu, bez logiky - napr. riešenia premostenia územia hromadnou dopravou.... Potrebujú súkromie a ticho pre svoju "tvorbu"? Tak nech si nechajú Matečnou vyňať nejakú ornú pôdu v strede poľa a tam nech si postavia "svoje "štúdio" !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som vodič. Auto je úžasný vynález a v určitých situáciách skoro nenahraditeľný. Na rodinné nákupy, či víkendové výlety napr. Ale zároveň dosť ničia život v mestách. Dáta ukazujú, že v mestách, ktroré obmedzujú individuálnu dopravu a podporujú MHD je vyššie HDP na hlavu a aj ľudia sa cítia spokojnejší.

Bratislava je ešte pomerne malé mesto, tak tu si ľudia ešte stále neuvedomujú, že pokiaľ nepostavíme 4 úrovne Muskových podzemných tunelov, tak nejde mesto postaviť tak, aby sme sa každý pohodlne a rýchlo dostali všade autom. V L.A. to skúšali a sú tam 12-pruhové diaľnice, ktoré sú aj tak večne zapchaté. V miestach, kde diaľnice porozsekávali mesto na peši nepriechodné časti majú problémy s kriminalitou. Downtown Houstonu je večer mesto duchov. Buďme radšej Portlandom. Autopiloti a carsharing vyriešia problém parkovania, ale nie problém zapchávania ciest.

40 rokov v Bratislave MHD ustupovala autám. Viz. napr. vytrhanie električkovej trate zo Štefánikovej. Je načase to otočiť. Aj keď by to malo byť zo začiatku trošku nepohodlné. Nakoniec z toho budú všetci profitovať.

Konkrétne k návrhu: Je dobrý. Hneď vedľa je široká ulica Radlinského, tak kľud.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a kade sa dostanu trolejbusy od prezidentskeho palaca na otocislo na rajskej ? alebo ich nahradime nesmogovejsimi autobusmi ?

podporovanie MHD je pekne, ako ale tento navrh podporuje MHD ? tento navrh nieje o podpore mhd, ale o prezentacii architektonickeho studia.

nebolo by dobre aby pred rozsirovanim pesej zony z obchodnej obchodna vyzerala tak aby sme sa za nu nemuseli hanbit ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na rýchlo ma napadajú dva scenára:
1. MHD v danej lokalite zostane... predsa len, ak tam zostane len MHD a lokálna obsluha, tak sa charater ulice výrazne zlepší (a ten krátky úsek od kasárni po 29. augusta môže byť aj jednopruhový, pre tých pár áut to nebude prekážkou)
2. Trolejbusy sa presmerujú cez Nám. SNP a Dunajskú. Zlepší sa tým prístup MHD do centra a všetci tí, ktorí tam dnes "musia" autami stratia jeden z argumentov.

Za Obchodnú sa treba hanbiť najmä ráno:
- cez pracovné dni je zaprataná zásobovacím dodávkami,
- cez víkend je tam kopu bordelu po večerných pitkách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. cize ostane vstup len pre firmu ktoru pesu zonu navrhla ? nepracujes pre nich nahodou ? tamten usek koli trolejbusom asi bude musiet ostat obojsmerny, pretrasovavanie toho useku mi nepripada ako velmi realne (za tie peniaze by sa radsej mohli stavat realne nove trate).
2. vyhoa sucastnej trasy je v tom, ze nejde paralelne s eltrkickami a krizuje ich asi minimalnym moznym poctom. a samotna dujanska je okolo kamenneho namestia pomerne pozuzivana, neviem ci previest tam trolejbusy by bol krok vpred.

za obchodnu sa treba hanbit aj preto co si povedal, ale je tam vela prevadzkok ktore by tam nemali byt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, nepracujem pre nich.
Lokálna obsluha nie je len obsluha pre jednu firmu, ale pre všetkých obyvateľov a zamestnancov, ktorí na danej ulici bývajú/pracujú (tých nie je určite zmieňovaných 800 áut za hodinu). Tzn. všetko okrem traznitu.

Ono, návrh dopravy bol predstavený už dávno (som naň aj zabudol), pričom ten krátky mal byť obojsmerný dvojpruhový a len pre MHD, a zvyšný úsek, ako aj úsek na 29. augusta by boli jednosmerky s povolenou akoukoľvek dopravou.
Ja by som si podľa intenzity dopravy vedel predstaviť ten krátky úsek aj obojsmerný jednopruhový, ak tam naozaj bude len MHD (42 voz./hod) a a nejaké záchranné vozidlá, tak tá kapacita bude dostačujúca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no len otazka je ako sa budu obyvatelia tejto zony pozerat napriklad nato, ak rovnako nelokalnu dopravu budu vylucit aj zo zvysku 29 augusta. ak na krizovatke 29augusta/spitalska lave odbocenie nepovolia asi by radi sli dalej rovno, ale to by ako tranzitujuci cez tu oblast nemali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bratislavčania!

Neodfláknime toto hnutie zdravého rozumu nejakou jednou uličkou.
Všetci by sme sa ako obyvatelia bratislavských ulíc, mali zapojiť do takýchto kampaní.
Vylúčiť z nich vjazd/prejazd akýchkoľvek cudzích vozidiel (= vrátane „iných Bratislavčanov“) cez naše ulice, povoliť obsluhu a zásobovanie iba pre nás, a samozrejme prioritne sebe nechať voľnú ulicu pre „naše“ motorové vozidlá na vjazd a parkovanie bez obmedzenia (t.j. aj pre naftové, aj služobne pridelené cudzou firmou na odparkovanie mimo jej areálov, aj dodávky,...vhodný vzor výhradnosti môže byť Satinského ulica). K tomu zároveň od dosahu „našej ulice“ chcime odkloniť akúkoľvek MHD.
Od „mojej ulice“ by to konkrétne znamenalo, konečne zbavenie sa neznesitelného hluku od električiek, cez deň - po neskoré večery, decibelmi vysoko prekračujúce hranice únosnosti. A jazdu vozidlami len po „vlastnej ulici“.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Električka na Štefánikovu

Myslíš, že sa ešte niekedy podarí vrátiť na Štefánikovu električky?
Bolo by to dobré, mohli by pokračovať ďalej cez Pražskú a Patrónku do Dúbravky. Tam sa pripojiť na existujúce koľaje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Predpokladám,že v zime

by električky hore Pražskou ulicou fungovali ako "zubačka v Tatrách"- teda podľa teba. Či ako ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Štefánikovej by sa to dalo obnoviť pomerne ľahko, tam nie je premávka taká veľká. Na Pražskej už tažšie, okrem Sitiny je jediný hlavný ťah zo severozápadu a hlavne na južnej strane je cesta úzka. Na severe je tam už potom miesta na dva električkové pruhy dosť. Dalo by sa to, ak by na juhu bol nejaký zdieľané pruhy aj pre autá, aj pre električky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: pomerne ľahko

obnoviť trať, ale čo zastávky?
aká je predstava o "ľahkosti " riešenia
- prestupových uzlov pri Štefánke a pri SAV?
- pripojenia na trať k hl. stanici, aj v kontexte úvah jej zapustenia od Štefanovičovej?
- súbehu trolejov pre električky a trolejbusy?

rovnako úzka ako Pražská na juhu je časť Lamačskej cesty
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Radinskeho, to je ta ulica, kde si ina particka debilov presadila zastavku viedenskeho typu, a chcela IAD odklonit na Blumentalsku?

Inac, by som bol za. Namestie slobody rozsirit na 3+3, Mytnu a Imricha Karvasa na 2, radlinskeho tiez 2+2 a mame krasnu plynulu dopravu s ovela nizsimi emisiami.
Eventualne by sme mohli predlzit Imricha Karvasa 3+3 krizom cez Americke namestie, to by bolo este lepsie riesenie nez to vsetko tlacit na Radlinskeho a modlit sa nech sa to nejako utrasie na Racianskom myte.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME