Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ma to o valec menej
teda životnost o štvrtinu dole a dokaže to to iste ako 16v 1,3 spred 10 rokov no nekup to
ropas
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

 

Nemyslim, ze tu plati priama umera, skor viac ako stvrtinu, kedze musia na rovnaky vykon a tocivy moment vyvinut viac energie.
 

 

Trosku sa mylis. O jeden valec menej pri rovnakom objeme znamena vacsie piesty a to znamena lepsi prenos expanzie na kluku. Trojvalec ma rad konstrukcnych vyhod. Menej pohyblivych suciastok, menej trenia, menej strat a vyssia ucinnost. Ze to vw s 1.2 htp pokaslal neznamena ze trojvalce au zle. Litrovy agregat toyoty je skvely. Usporny a je drziakom. Trojvalec aktualne pouzivany v koncerne psa je skvely. Ludia robia zasadne chyby pri nakupe auta. Neuvedomuju si svoje potreby. To je akokeby som si kupoval najlacnejsiu makitu uhlovu brusku na hobby pouzitie s tym, ze moje hobby je vyroba tazkych ocelovych konstrukcii. Logicky ten motorcek znicim ak budem prilis tlacit alebo - to zelezo budem rezat dlhsie.
 
Hodnoť

za tuto reklamu, bude na

povianocne darceky.
 
Hodnoť

odjazdené škody :-)

služobné octavia I 1,9 tdi, octavia III 1,6 tdi, fabia praktik 3 valec/neviem objem - iba prímestské jazdenie/ , superb 1,9 tdi, yeti 2,0 tdi

brezno - viedeň, praha, ostrava.........a spať sukromne schladming, split.........a pod.

octavia I-gen 1,9 tdi - ´málo miesta vzadu - na strednú EU auto ako stvorené - nikdy ma nenechalo v kaši - leto zima piatok sviatok pohodová jazda /bonus 4,5 l/100km/ po 400 000 odpredaná /skoro sa strhla bitka/

superb I-gen 1,9 tdi - obyvačka na kolesách, perfektne sedí na ceste, trochu obstarožný interier už za nova - ale bezproblemové roky za 6l/100km po 400 000 odpredaná /skoro sa strhla bitka/

Yeti II- gen 2,0 tdi predkolka - zatiaľ 50 000 km /moje súkromné/ idealne vozítko pre moje potreby - max spokojnosť 4,9 l/100km s boxom v zime na streche 5,5

octavia III 1,6 tdi - 32 000 ,stop štart vypínam ihneď po naštartovaní, za studena nepravidelný chod motora, verzia s jednoduchým zavesením zadných kolies, pri vetre a predbiehaní kamionov s ňou šklbne viac ako som ochotný tolerovať, bočný vietor navyše občas podfúkne ten kufrisko vzadu a na volante to nepríjemne pocítim - 5,6 l/100 km

fabka praktik - použivana na jazdy do 80 km . 90 000 km bez poruchy, 3 valec zvláštne bzuči ale jazdí s 1 človekom a malým nákladom spoľahlivo za cca 6l/100km

aby som to zhrnul octavia III s 1,0 turbom na diaľnici pri 130 a prudkom vetre na tých úzkych gumách - strach

btw - do porovnania neboli zahrnuté refer vozy audi 100, toyota carina, toyota avensis, volvo s80, volvo v40 suzuki ignis s ktorými má autor tiež /rôzne) bohaté skúsenosti
 
Hodnoť

 

Pri priemernej realnej spotrebe v teste 6.8/100 sa pytam, ze kde je teda vyhoda 3-valca? Kde je ta uzasna uspora, ta nizsia spotreba? A to by som este rad vedel, kolko bude zrat plne nalozena, na dialnici pri 130km/h...

K tej ospevovanej "kulture chodu": kazdy, kto sa aspon trochu vyzna do konstrukcie spalovacich motorov vie, ze 3-valec uz z principu nemoze byt nikdy vyvazeny, a to ani vibracie 1. radu od oscilujucich hmot. Ale nema zmysel to tu vysvetlovat, ked autorovi clanku stacia dristy napisane v katalogu...
 

okolo 6.8 ma mazda3 so120 konikmi

na spritmonitore.
Takze neviem ci to skodovka vyhrala: nova delena maska, socialnejsi motor, vyssie zacinajuce ceny, jazdne vlastnosti (na tu cenu) povazlive (cesi maju na to dobry vyraz - prkenny podvozek), interieru by sa zisla modernizacia. Este ze ma tolko potencialnych zakaznikov, co sa vozia v kufri (asi)
 
Hodnoť

no

zrejme ten liter, nechce nik, keď aj sme musí robiť tkaúto masívnu reklamnú kampaŇ. VW vyrába všetko, lent a aby śplnil predpisi, v celku ma pobavila poznámka o S&S zrejem to štartuje klasickým štartéŕom, tak nie je sa čo diviť. Od čias HTP VW nespravil ani jeden motor, ktorý by namal problémi, až niekde 5-6 generácia sa dostala aspoň na aku takú úroveň TSI, TDI všetko prúser, takže za mňa ani zaritý škodovkári nekupovať!!.
 

Jazdil som rozne znacky a nikdy

som nemal vaznejsie problemy. Na tebou zatracovane TDI poviem len tolko: Jazdim ho momentalne, 1,6 obsah, takmer 180000 km a na paradu, menil som len stierace, vsetko je povodne - aj brzdove platnicky.

Ale viac menej spokojny som bol aj s vozidlami inych znaciek. Najproblemovejsou castou totiz najcastejsie byva "medzikus" medzi volantom a pedálmi.
 

ja takisto

1.9 TDi 77kW 2007 - mam 270 000 km a jedine co sa meni, je olej. Turbo ma tlaky v poriadku, tah dobry, motor nedymi a naskoci na prvy sup. Asi je problem medzi volantom a pedalmi, ako ty vravis.

Ja si robim zalusk na benzinoveho golfa v najblizsich rokoch, je tu nieco, preco by som do toho nemal ist, okrem toho ze sa kradnu?
 

 

1.9TDi je neporovnatelny motor. Tak ako SDI to je vecny motor.
Ale spytaj sa majitelov prvych 2.0TDI 103kW aki su nadseni. Ale od OII FL som na na 103kW najazdil 220 000km bez problemov, ale ano, bolo jazdene 90% na dialnici atd
 

nesmrtekny motor

a najlepsi dieselovy motor v tom case bolo ale iba 1.9TDI s klasickym cerpadlom. Ten pri normalnej starostlivosti dokazal najazdit milion km. O 1.9TDI PD sa uz pisalo ako o menej spolahlivych. Bral viac olej, vraj sa praskali klukove hriadele a vylietavali ojnice z bloku motora. Ja mam tiez uz za par 270.000 na poslednej verzii tohto motora. Od 150.000 ma zvyseny vykon zo 77kW na 113kW a krutak z 250Nm na 324Nm a auto sluzi ako super dialnicna stihacka. Na podvozku okrem brzdovych kotucov je vsetko povodne, na motore sa nerobilo okrem vymeny hadice sania a kompresora klimatizacie nic okrem pravidelneho servisu - teda aj rozvodov pri 150.000km. Ale pravidelna vymena oleja po 15.000km a samozrejme nenakladat studenemu motoru. Ako bolo vyssie spomenute, rucicka teplomeru chladiacej kvapaliny nie je smerodajna, dolezita je teplota motoroveho oleja, ale taketo budiky sa uz dnes nemontuju. Takze je lepsie trocha trpezlivosti.

Mimochodom ziadne auto nie je stavane na kratke trasy. To auto zabija. Na to je autobus, elektricka, alebo nohy. Je jedno ci japonec, ci nemec, ci zabozrut. Je jedno ci atmosfera, alebo turbo. Dolezity je vodic, ako sa k autu sprava, tiez uz spomenute vyssie. Minule sa tu niekto chvalil, ze na BMW X3 mu menili uz 3x turbo. Chcelo to skor vymenu vodica!

Prapacho - odkial cerpas skusenosti?

U nas v rodine boli, alebo su Felicia 1.3, dve Felicie 1.6, Fabia 1.4 16v, Fabia 1.2HTP, Golf 7 TSI, Golf IV 1.9TDI s klasickym automatom (USA), Golf VI 2.0GTD s DSG (USA), Passat 1.9TDI, Audi A4 TDI, Golf VI 1.6TDI, Passat 2.0TDI DSG, Octavia 1.9TDI, Octavia 1.9TDI PD, Polo 1.4TDI, Touran 2.0TDI a ani jedno auto nemuselo byt nalozene na odtahovacku. Jedine turbo sa repasovalo na tej Audine, ale len preto, ze to bolo za par eur a mas istotu, teda nie preto, ze by sa muselo. Mimochodm aj tie uz predane stale jazdia. Takze to je moja skusenost. Aj ked sa obcas co to pokazi, nahradne diely su pomerne lacne a dostupne, takze ides dalej.

Jedine auto inej znacky bol Opel Vectra B, ktory bol velmi dobre auto a este 3 Megany. Tie ponecham bez komentaru. Az ten treti bol relativne spolahlivy a dnes je dobry tak na suciastky. Ale uz ma 250.000km. Mercedes C neriesim, to je kauf na istotu - ale za to si daju aj zaplatit.
 

treba sa poradiť ohľadom

motorizácie ale problém by som nečakal žiadny. Známy má benziňák kupovaný pred takmer 2 rokmi a pochvaľuje si.

Osobné skúsenosti nemám.
 
Hodnoť

 

Pani, nerozculujte sa na clanku. Autor chcel auto vyskusat, spravil to a je spokojny. Ma vyhodu, ze skusa zadarmo. Mozno vrati testovane vozidlo a hned sa zapise do poradovnika na nove take iste... ;-)
Teraz ale vazne: nech si za skusanie auta daju peniaze taki, co ich maju ako hnoja. Pripadne ludia bez mozgu. Ja radsej overene a s vychytanymi muchami.
 
Hodnoť

litorvy motor

neodsudzujem, aj Mondeo ma 1.0 ecoboost. No skor ma zarazila ta cena...20 000 euro za lepsie vybaveny jedenliter je dost psychologicky odvazna cena
 
Hodnoť

 

Ja som sa raz viezol na Fabii II ,trojvalec 1,4 tdi ,to bol najhroznejší zážitok mojich motoristických predstáv,hrkot toho motora bol neskutočný,rozmedzie využiteľných otáčok bolo asi 500 od 2100-2600,ja nechápem ako si niekto môže taký vrak kúpiť dobrovoľne za svoje peniaze.
 

skoda vsetkeho

vacsinou si to kupuju ojazdene z bazaru lebo sa daju obre kupit.. ale nove by som teda nekupil
 
Hodnoť

 

nemecke motory spravili od cias trabanta vyrazny pokrok, pridali 50% valcov.
 

 

ano, a dostali sa na uroven trojvalcoveho wartburga :-)
 
Hodnoť

 

16,000+ EUR za auto s litrovym motorom? Sa ***** v kine, ne? :D
Za rovnake peniaze si z Nemecka mozem doviezt 5rocny Eckovy Mercedes co mi pri pravidelnom servise vydrzi pol miliona km, nehovoriac o zazitku z jazdy.
 

 

Nie som zástanca trojvalcových motorov, ale porovnávať nové auto s 5 ročným Mercedesom je úplne od veci.
Na tej Octavii môžeš mať najbližších 5 rokov / 150 tisíc km plnú záruku, tj. najbližších 5 rokov sa nemusíš o nič starať, a aj potom budeš mať náklady na prípadnú opravu oveľa nižšie. Oproti tomu na 5 ročnom Mercedese pri ktorom nikdy nevieš, že aké má skryté závady, má už nejakú tú porciou kilometrov za sebou, sa už sem-tam niečo pokazí, niečo treba vymeniť, a pri tejto značke to nebude za pár korún. A keď bude mať ten Mercedes 10+ rokov, tak to pôjde ešte viac do peňazí. Potom okrem opráv tu sú aj bežné veci okolo údržby. Už len samotná výmena oleja bude na Mercedese o dosť drahšia. A kde je potom ešte výmena spotrebného materiálu, ako sú brzdy, alebo iné podvozkové diely, ktoré sa na tom Mercedese oveľa zložitejšie a drahšie? Ak máš k dispozícii druhé auto a zároveň máš vlastný autoservis, tak smelo do toho, ale pre bežného človeka ktorý chce jazdiť, je za 20 tisíc racionálnou voľbou práve to nové auto s plnou zárukou a s predpokladom, že najbližších 150 tisíc km nemusí nič riešiť okrem výmeny oleja a nejakých tých stieračov, prípadne brzdnej platničky.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME